Fórum témák
» Több friss téma |
ezek a szélterelők valóban nem fékezik a széliránnyal szemben mozgó lapátokat sőt szerintem még növelik a teljesítményt mivel hasznos irányba terelődik és így nagyobb felületről hasznosít energiát
Itt nem csak a hasznos iranyba terelesrol van szo. A masik oldalon alacsony nyomasu ter keletkezik, mely kiszivja a "megdolgoztatott" levegot. A lapatok mar leszabva varjak a megfelelo rotor kitalalasat.
A nem ide tartozó hozzászólások (ORTT témája) áthelyezve az OFF topicba.
Kérem, hogy a tématartásra mindenki ügyeljen! Köszönöm.
Sziasztok egy egyszerű kérdés.(nekem nem)Milyen motor a legalkalmasabb a generátorhoz,áttét nélkül,
gerjeszsztőst ne Előre is köszönöm!
Köszi hogy segítene akarsz.Nem nagyban,csak a világitást szeretném egyenlőre megoldani,minden adott csak az aksi töltése a lényeg! kbmax 500 watt
A magyar gyenge szellőkböl az 500W nem olyan kevés.
Nekem eddid az AC szervó motorok váltak be a párszázas kategóriában a legjobban.Válogatáskor arra figyelj minél alacsonyabb fordulatút válasz.
Úgy érted bontóból kiguberált szervomotor jó?Alkalmas? Autókhoz nemigazán értek. AC szervomotor? Alacsony fordulatszámú? Miért? És hogyan állapítom meg? Bocsi a bambaságomért.
Találtam egy műanyag csövet, ami pont ráillik a szélgenerátorom síkgenerátor részére. Nem tudom, hogy jó ötlet-e beburkolni? Az időjárás viszontagságaitól védeném, csak nem okoz-e turbulenciát. A cső átmérője 40cm. Az előtte forgó rotor agyátmérője 30cm, a rotor átmérő pedig 3,2m.
Üdvözlök mindenkit, én egy gépész halgató vagyok és egy versenyre készülök. A verseny lényege, hogy egy autót kel építeni, aminek szerszámgépek adják a meghajtást... de ez nem anyira fontos. Szeretnék a járműbe építeni, egy energia visszanyelő rendszert.
Az elgondolásom: egy generátor ami a kerekekre van építve, maga a kerék lenne a generátor forgó része. Azt tudom, hogy az autók főtengelyéhez kapcsolt generátorok sok erőt elvesznek a motortól, de ha magán a kerkeken lenének, akkor szerintem elenyésző lenne a megforgatásukra használt erő. Célom nem az hogy állandó nagy áramot kapjak nagy ampren, hanem egy olyan áramtermelő egység kialakítása, aminek: - kicsi a meghajtáshoz használt erőbefektetés - a fordulatszáma 0 fordulat-tól max 560 fordulat ig megy, átlagban 250-300 for/perc - meg kellene, hogy hajtson egy motrot ami 300- 500 wattos (elképzelésem szerint) - A motor meghajtása elég ha kb. 10- 20 másodpercig birja, utánna töltődhetne a rendszer amíg újra nem kész a 10- 20 másodpercre. Ezzel egyfajta plusz telyesitményt szeretnék elérni pl. kanyarokban kigyorsitás... Ha kitudnánk találni valami jó megoldást (ha létezik), az nagyon jó lenne. Előre is köszönöm!
Szia!
Hát, ha ez így benned egyáltalán felmerült, akkor még van mit készülni arra a versenyre. A lényeg az, hogy megoldani meg lehet, csak értelme nincs. Az oda-vissza alakítás során talán max. 10-20%-át nyered vissza a bevitt energiának, tehát inkább közvetlenül használd fel a kiinduló energiaforrást gyorsításra. Már csak azért is, mert: Idézet: és „- kicsi a meghajtáshoz használt erőbefektetés” Idézet: eleve ütik egymást. (Legalábbis, ha a kérdés plusz energiára vonatkozik. Mert teljesítményt kaphat többet a motor, de nagyobb energiabefektetés árán természetesen.) „Ezzel egyfajta plusz telyesitményt szeretnék elérni” A kérdés, honnan szeretnél plusz energiát? De, hogy valami előremutatót is írjak, ha ezt a generátort mondjuk csak fékezéskor használod és abból nyersz vissza energiát (ez valóban visszanyerés), akkor már működhet a dolog. Viszont úgy gondolom ez esetben a fékezésnek nincs akkora jelentősége sem, ami akár csak a generátor többlet súlyának cipeléséből adódó energiaveszteséget visszatermelhetné. Ettől függetlenül megoldható természetesen a generátor.
ha szerszámgéppel hajtod, ami gondolom egy akus csavarbehajtó, abban ott a dc motor meg a bolygómü. ha nem kell a nyomaték akkor a kerék forgatja a motort ami ez esetben dinamo lesz (mivel egyenirányit a szénkefe) ha ide teszel egy dc-dc konvertert akkor a pl 12V-os motort szépen le tudod terhelni akár 3V kapocsfeszültségig is. mivel kicsi a teljesitmeny a dc-dc is olcsó lehet. meg van oldva a fék a kimenettel pedig tudsz aksit tölteni.
olyan dc-dc kell neked amit a fékpedál állásával tudsz szabályozni, pár száz wattra nem nagy cucc összedobni. a power led meghajtó ic-ket nézd meg. azok kb ezt tudják. gyak kapcsolóüzemü áramgenerátor ahol az áramot vagyis a fékerőt potival lehet szabályozni.
van egy pdf a neten valahol ott részletesen ki van vesézve a lapátszaám/profil/vastagás/hatásfok, de a lista matematikai képzetséget bőven meghaladja a bizonyitás.
legyen elég annyi, hogy a mai anyagokbol 12 lapátos készithető el, ami a keskeny lapátok miatt gyors járasú lesz a lapátok vékonysága miatt jó hatásfokú és a nagy lapátszám miatt nagy inditó nyomatékú.
ne keverjünk! az amerikai tipus az a drag tipusba sorolhato, semmi köze a modern szárnyprofillal épitett turbinákhoz. a salvonius-nak meg pláne semmi..
Akkor, ezek szerint, a kerékre szerelt generátor ötletem hülyeség. Jó ezt tudni.
Akkor a fékezést nézzük, abból azért ki lehetne sajtolni némi erőt, csak a szabályok megkötnek, hogy a furógépeket nem piszkálhatom (nem szabad visszatölteni, szétszedni...), vagyis ha akarok valamit akkor azt csak külön generátor beépítésével oldhatom meg. esetleg megtudnátok e mondani kb.: hogy tömegben mennyi töbletet jelent nekem ez( generátor, akksi, elektro motor) együtt? meg milyen energia tárolót tudnák használni, ami nekem jó lenne, arra a 15 secundumra, (minél könnyebb legyen)utánna tölteni birna.
Napelemet szerelj rá!
Bármilyen mechanikus kütyüvel csak a hatótávolságot fogod csökkenteni!!! Vagy feltalálod az örökmozgót,de ezt kétlem.
Szerintem a leglatvanyosabb, ha a kocsi tetejere teszel egy rovid tengelyes allo szelgeneratort. Hosszu lapat karokkal. Igaz, hogy rontod a CV erteket, de ha all a kocsi akkor is tolti az aksikat, ha fuj a szel. Na, eleg eszment otlet? Mar most kulondijat adok magamnak!
![]()
Üdv mindenkinek!
FD 1,5-300 szélgenerátornak tudja valaki a fordulat/feszültség karakterisztikáját? Jövő héten egy függőleges tengelyűre kerül beépítésre a generátor arra kéne kitalálnom az áttételt. Sajna a múltkori viharba darabokra hullott a gyári szerkezet saját viharvédelemmel. (a elektromos fékezés működésébe lépésekor kiszakadtak a csavarok a műanyag házból és a generátor a lapátokkal együtt engedett a gravitációnak)
Szia.Még új vagyok a szélgenerátoros témában,aksi inverter minden megvan csak azt szeretném tudni,illetve mekérdezni, hogy milvel tölcsem az aksit?jó generátorral,de szerinted mi lenne a legegyszerűbb???valami ac szervó motort mondtak csak gőzöm sincs mi az és honnan szerezzem be .Mételep,bontó,mégis milyet ?Amúgy nem kell nagy teljesítmény úgy 500W
FD 1,5-300 adatlap
Sajnos fordulatszám/feszültség nincs megadva, csak teljesítmény a szélsebesség függvényében.
Itt csupán 2XX hozzászólás van. Ha az alábbi linken elolvasod a ~12000 hozzászólást, minden kérdésedre választ kapsz.Válaszok
Sziasztok. Pont most hozott a bratyó 1 jó kis szélgenerátorhoz való állandó mágnes dinamót az van ráirva 12v 300watt orosz gyártmány. Nem tud valaki valami infót adni róla mibe volt ez? Akitől vette nem tudta megmondani.
FD 1,5-300 szélgenerátor 280-as fordulaton akkura kötve 5A-t ad, terhelés nélkül ugyanezen a fordulaton 30V-ot. Függőleges tengelyre szerelve nekem 5X-ös áttétellel volt hajtva de kevés volt, kb 8-10x-es áttétel kellett volna. Hozzáteszem az én felépítményem eléggé kezdetleges volt, egy komolyabb felépítménnyel kisebb áttétel is elég lehet.
Szia pudding. Lehet még az oldaladon mágnest rendelni?
Lehet, hogy valami hadigépezetben volt. Nekem is van egy hasonló, 180 wattos. Az pl. MTZ traktorban volt egykor.
Valami gt-1a tipus van ráirva. Mi valami autó generátor félének tippeltük. Hátha valaki ráismer. Azért köszi.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |