Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   143 / 507
(#) Arpesz válasza Alkatel hozzászólására (») Okt 28, 2009 /
 
ezek a szélterelők valóban nem fékezik a széliránnyal szemben mozgó lapátokat sőt szerintem még növelik a teljesítményt mivel hasznos irányba terelődik és így nagyobb felületről hasznosít energiát
(#) Alkatel válasza Arpesz hozzászólására (») Okt 28, 2009 /
 
Itt nem csak a hasznos iranyba terelesrol van szo. A masik oldalon alacsony nyomasu ter keletkezik, mely kiszivja a "megdolgoztatott" levegot. A lapatok mar leszabva varjak a megfelelo rotor kitalalasat.
(#) Moderátor hozzászólása Okt 29, 2009
 
A nem ide tartozó hozzászólások (ORTT témája) áthelyezve az OFF topicba.
Kérem, hogy a tématartásra mindenki ügyeljen!

Köszönöm.
(#) Alkatel válasza (») Okt 29, 2009 /
 
Bocs.
(#) zolti hozzászólása Okt 30, 2009 /
 
Sziasztok egy egyszerű kérdés.(nekem nem)Milyen motor a legalkalmasabb a generátorhoz,áttét nélkül,
gerjeszsztőst ne
Előre is köszönöm!
(#) Dzsos válasza zolti hozzászólására (») Okt 30, 2009 /
 
milyen teljesítményben gondolkozol?
(#) zolti hozzászólása Okt 30, 2009 /
 
Köszi hogy segítene akarsz.Nem nagyban,csak a világitást szeretném egyenlőre megoldani,minden adott csak az aksi töltése a lényeg! kbmax 500 watt
(#) Dzsos válasza zolti hozzászólására (») Okt 30, 2009 /
 
A magyar gyenge szellőkböl az 500W nem olyan kevés.
Nekem eddid az AC szervó motorok váltak be a párszázas kategóriában a legjobban.Válogatáskor arra figyelj minél alacsonyabb fordulatút válasz.
(#) zolti hozzászólása Okt 30, 2009 /
 
Úgy érted bontóból kiguberált szervomotor jó?Alkalmas? Autókhoz nemigazán értek. AC szervomotor? Alacsony fordulatszámú? Miért? És hogyan állapítom meg? Bocsi a bambaságomért.
(#) Riggs hozzászólása Okt 30, 2009 /
 
Találtam egy műanyag csövet, ami pont ráillik a szélgenerátorom síkgenerátor részére. Nem tudom, hogy jó ötlet-e beburkolni? Az időjárás viszontagságaitól védeném, csak nem okoz-e turbulenciát. A cső átmérője 40cm. Az előtte forgó rotor agyátmérője 30cm, a rotor átmérő pedig 3,2m.

burkolat.JPG
    
(#) buscsabahobbi hozzászólása Okt 31, 2009 /
 
Üdvözlök mindenkit, én egy gépész halgató vagyok és egy versenyre készülök. A verseny lényege, hogy egy autót kel építeni, aminek szerszámgépek adják a meghajtást... de ez nem anyira fontos. Szeretnék a járműbe építeni, egy energia visszanyelő rendszert.
Az elgondolásom: egy generátor ami a kerekekre van építve, maga a kerék lenne a generátor forgó része.
Azt tudom, hogy az autók főtengelyéhez kapcsolt generátorok sok erőt elvesznek a motortól, de ha magán a kerkeken lenének, akkor szerintem elenyésző lenne a megforgatásukra használt erő. Célom nem az hogy állandó nagy áramot kapjak nagy ampren, hanem egy olyan áramtermelő egység kialakítása, aminek:
- kicsi a meghajtáshoz használt erőbefektetés
- a fordulatszáma 0 fordulat-tól max 560 fordulat ig megy, átlagban 250-300 for/perc
- meg kellene, hogy hajtson egy motrot ami 300- 500 wattos (elképzelésem szerint)
- A motor meghajtása elég ha kb. 10- 20 másodpercig birja, utánna töltődhetne a rendszer amíg újra nem kész a 10- 20 másodpercre.

Ezzel egyfajta plusz telyesitményt szeretnék elérni pl. kanyarokban kigyorsitás...

Ha kitudnánk találni valami jó megoldást (ha létezik), az nagyon jó lenne.
Előre is köszönöm!
(#) iamrob válasza buscsabahobbi hozzászólására (») Okt 31, 2009 / 1
 
Szia!
Hát, ha ez így benned egyáltalán felmerült, akkor még van mit készülni arra a versenyre.
A lényeg az, hogy megoldani meg lehet, csak értelme nincs. Az oda-vissza alakítás során talán max. 10-20%-át nyered vissza a bevitt energiának, tehát inkább közvetlenül használd fel a kiinduló energiaforrást gyorsításra.
Már csak azért is, mert:
Idézet:
„- kicsi a meghajtáshoz használt erőbefektetés”
és
Idézet:
„Ezzel egyfajta plusz telyesitményt szeretnék elérni”
eleve ütik egymást. (Legalábbis, ha a kérdés plusz energiára vonatkozik. Mert teljesítményt kaphat többet a motor, de nagyobb energiabefektetés árán természetesen.)
A kérdés, honnan szeretnél plusz energiát?

De, hogy valami előremutatót is írjak, ha ezt a generátort mondjuk csak fékezéskor használod és abból nyersz vissza energiát (ez valóban visszanyerés), akkor már működhet a dolog. Viszont úgy gondolom ez esetben a fékezésnek nincs akkora jelentősége sem, ami akár csak a generátor többlet súlyának cipeléséből adódó energiaveszteséget visszatermelhetné.
Ettől függetlenül megoldható természetesen a generátor.
(#) fassenkugel válasza buscsabahobbi hozzászólására (») Okt 31, 2009 / 1
 
ha szerszámgéppel hajtod, ami gondolom egy akus csavarbehajtó, abban ott a dc motor meg a bolygómü. ha nem kell a nyomaték akkor a kerék forgatja a motort ami ez esetben dinamo lesz (mivel egyenirányit a szénkefe) ha ide teszel egy dc-dc konvertert akkor a pl 12V-os motort szépen le tudod terhelni akár 3V kapocsfeszültségig is. mivel kicsi a teljesitmeny a dc-dc is olcsó lehet. meg van oldva a fék a kimenettel pedig tudsz aksit tölteni.

olyan dc-dc kell neked amit a fékpedál állásával tudsz szabályozni, pár száz wattra nem nagy cucc összedobni. a power led meghajtó ic-ket nézd meg. azok kb ezt tudják. gyak kapcsolóüzemü áramgenerátor ahol az áramot vagyis a fékerőt potival lehet szabályozni.
(#) fassenkugel válasza pudding1 hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
van egy pdf a neten valahol ott részletesen ki van vesézve a lapátszaám/profil/vastagás/hatásfok, de a lista matematikai képzetséget bőven meghaladja a bizonyitás.

legyen elég annyi, hogy a mai anyagokbol 12 lapátos készithető el, ami a keskeny lapátok miatt gyors járasú lesz a lapátok vékonysága miatt jó hatásfokú és a nagy lapátszám miatt nagy inditó nyomatékú.
(#) fassenkugel válasza erbe hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
ne keverjünk! az amerikai tipus az a drag tipusba sorolhato, semmi köze a modern szárnyprofillal épitett turbinákhoz. a salvonius-nak meg pláne semmi..
(#) buscsabahobbi hozzászólása Okt 31, 2009 /
 
Akkor, ezek szerint, a kerékre szerelt generátor ötletem hülyeség. Jó ezt tudni.
Akkor a fékezést nézzük, abból azért ki lehetne sajtolni némi erőt, csak a szabályok megkötnek, hogy a furógépeket nem piszkálhatom (nem szabad visszatölteni, szétszedni...), vagyis ha akarok valamit akkor azt csak külön generátor beépítésével oldhatom meg.
esetleg megtudnátok e mondani kb.: hogy tömegben mennyi töbletet jelent nekem ez( generátor, akksi, elektro motor) együtt?
meg milyen energia tárolót tudnák használni, ami nekem jó lenne, arra a 15 secundumra, (minél könnyebb legyen)utánna tölteni birna.
(#) Barret válasza buscsabahobbi hozzászólására (») Okt 31, 2009 / 1
 
Napelemet szerelj rá!
Bármilyen mechanikus kütyüvel csak a hatótávolságot fogod csökkenteni!!!
Vagy feltalálod az örökmozgót,de ezt kétlem.
(#) Alkatel válasza buscsabahobbi hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
Szerintem a leglatvanyosabb, ha a kocsi tetejere teszel egy rovid tengelyes allo szelgeneratort. Hosszu lapat karokkal. Igaz, hogy rontod a CV erteket, de ha all a kocsi akkor is tolti az aksikat, ha fuj a szel. Na, eleg eszment otlet? Mar most kulondijat adok magamnak!
(#) hubi71 hozzászólása Okt 31, 2009 /
 
Üdv mindenkinek!
FD 1,5-300 szélgenerátornak tudja valaki a fordulat/feszültség karakterisztikáját?
Jövő héten egy függőleges tengelyűre kerül beépítésre a generátor arra kéne kitalálnom az áttételt.
Sajna a múltkori viharba darabokra hullott a gyári szerkezet saját viharvédelemmel. (a elektromos fékezés működésébe lépésekor kiszakadtak a csavarok a műanyag házból és a generátor a lapátokkal együtt engedett a gravitációnak)
(#) zolti válasza hubi71 hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
Szia.Még új vagyok a szélgenerátoros témában,aksi inverter minden megvan csak azt szeretném tudni,illetve mekérdezni, hogy milvel tölcsem az aksit?jó generátorral,de szerinted mi lenne a legegyszerűbb???valami ac szervó motort mondtak csak gőzöm sincs mi az és honnan szerezzem be .Mételep,bontó,mégis milyet ?Amúgy nem kell nagy teljesítmény úgy 500W
(#) erbe válasza hubi71 hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
FD 1,5-300 adatlap
Sajnos fordulatszám/feszültség nincs megadva, csak teljesítmény a szélsebesség függvényében.
(#) erbe válasza zolti hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
Itt csupán 2XX hozzászólás van. Ha az alábbi linken elolvasod a ~12000 hozzászólást, minden kérdésedre választ kapsz.Válaszok
(#) zolti válasza erbe hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
Köszönöm bőbeszédűségedet,
(#) rossman hozzászólása Okt 31, 2009 /
 
Sziasztok. Pont most hozott a bratyó 1 jó kis szélgenerátorhoz való állandó mágnes dinamót az van ráirva 12v 300watt orosz gyártmány. Nem tud valaki valami infót adni róla mibe volt ez? Akitől vette nem tudta megmondani.
(#) pudding1 válasza hubi71 hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
FD 1,5-300 szélgenerátor 280-as fordulaton akkura kötve 5A-t ad, terhelés nélkül ugyanezen a fordulaton 30V-ot. Függőleges tengelyre szerelve nekem 5X-ös áttétellel volt hajtva de kevés volt, kb 8-10x-es áttétel kellett volna. Hozzáteszem az én felépítményem eléggé kezdetleges volt, egy komolyabb felépítménnyel kisebb áttétel is elég lehet.
(#) rossman válasza pudding1 hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
Szia pudding. Lehet még az oldaladon mágnest rendelni?
(#) erbe válasza rossman hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
Lehet, hogy valami hadigépezetben volt. Nekem is van egy hasonló, 180 wattos. Az pl. MTZ traktorban volt egykor.
(#) rossman hozzászólása Okt 31, 2009 /
 
Valami gt-1a tipus van ráirva. Mi valami autó generátor félének tippeltük. Hátha valaki ráismer. Azért köszi.
(#) pudding1 válasza rossman hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
igen!
(#) Barret válasza rossman hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
Biztos hogy autó generátor!
Csak permanens mágneses forgórésszel.
Teszteld le hogy mennyi fordulat kell neki az elégséges feszültség leadásához.
Ha 1000 felett kell megforgatni,akkor gondban leszel...
Következő: »»   143 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem