Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Hi highand!
A tegnapi levélben említetted, hogy a késleltető művonalt manapság digitálisan oldják meg. Én első nekifutásra, az AD/DA konverterekre gondoltam. De van valamilyen "töltéscsatolt" eszköz is. Hajdanába "vödörlánc" tárolónak hívták. Létezik ez a megoldás is? Mert ez egyszerűbbnek tűnik.
Igazán nem tudom a kérdésedre a választ. Anno én megnéztem szkópon mit tud a művonal és már építettem is be. Van még valahol egy másik fajta is, ha megtalálom felteszem a képét.
Sziasztok!
Működik kifogástalanul az NMOS féle végfok! Szerencsére sikerült megoldani a problémát. Valszeg azért gerjedt elsőre, mert nem volt hidegítés a panelon, de már van azóta. Egyelőre csak 1 pár FET-el próbáltam. Szépen szól és igen nagyot, semmi alapzaj , jó a dinamikája is! ![]() Üdv! ![]()
kb mennyiből jött ez így neked ki?
Gratulálok!
Végre valaki megcsinálta. Most már nekem is lesz bátorságom hozzá ![]() Mindent az eredeti leírás szerint csináltál? Milyen feteket raktál bele? A tápágak hidegítésének hiánya okozott gerjedést?
Valószínüleg az okozta a gerjedést, hogy nem voltak azok a néhány száz mikrofarádos kondik a panelban.
KD mester szerint is. IRFP450-es FET-eket használtam fel. A tápfesz +/-79V. Egyelőre nem vettem neki műszerdobozt, de hamarosan be is lesz dobozolva. Rakok neki ventis hűtést is. Készült a toroidhoz lágyindító is. Nekem kb 8000Ft/panel, de attól függ, hogy ki mennyi FET-et akar felhasználni. A FET-ek 432Ft/db. Nekem 10db FET lesz egy nyákon. Csatoltam néhány képet. Üdv! ![]()
Igen, a leírás szerint 30mA-t állítottam be egy FET párnak.
Nekem 8 Ohm -ra kéne kb 400W teljesítmény. Szerinted reális az a táblátat ami az egyik PDF-jében van? Mert akkor elvileg elég lesz 3 pár fet csatornánként, +/- 85V táppal.
A táblázat 6db FET-el 330w-ot ír 8ohmra +/-85V-os táphoz.
Köszi a linkewt, voltak Quad405-röl cikkek Rádiótechnikában, évkönyvekben, még mozgásvisszacsatolást is csinált hozzá valaki.
Közben megtaláltam a rajzot, ami eszembe jutott. A másik kettő is egy régiség, de érdekes.
Azért a Quad csinált jó dolgokat
![]() A harmadik ábra meg beillik egy kompresszornak. (sorszám szerint 4-es.)
Hi lapose!
Kösz a küldött anyagot. Remélem elég hosszú életű leszek ahhoz mindet átnézzem. Sokat segítenél, ha elárulnád, hogy a ".djvu", meg a pl. ".001" kiterjesztésű fájlokat mivel nyitod meg / lehetőleg free.
keress rá a google-ben: djvu olvasó
Helló
Olyan kérdésem lenne hogy 2 végfokmodulhoz vettünk trafót, csak nem 2*36 hanem 2* 41Volt kábé! És így egyenirányítva pufferelve nem +- 50 Voltunk, hanem +- 56-57 Voltunk van,... És a trafó 450 Wattos! Ekkora teljesítményen hogyan lehetne megoldani hogy +- 50 Volt legyen a feszültség? A trafót nem szeretnénk megbontani, tehát valami kapcsolás érdekelne! Köszönöm a segítséget! helló
Ja, tényleg... valamit elnéztem a táblázaton. Minden esetre a 10 fetes panelt csinálom meg, aztán majd meglátom hogy mennyit rakok bele. Először úgy is csak egyet csinálok 1pár fettel, hogy kipróbáljam. A meghajtó tranyók mekkora hűtést igényelnek? Szükséges az a 8-10cm-es borda, amit Te is alkalmaztál?
Helló!
A ".001" fájl az valószínűleg egy darabolt winrar fájl, winrarral tudod megnyitni. lehet hogy van még 002, 003. De biztosan van még mellé egy ".rar" kiterjesztésű fájl is. Üdv
Hello!
A véleményetekre vagyok kíváncsi a mellékelt kapcsolással kapcsolatba. Tudja szépen telejsíteni a 30-35W-ot vagy esetleg hasonló árból, jobb kapcsolást is ki lehet hozni? Valamint a kapcsolásról hiányolom a Pufferkondikat, erről mi a véleményetek? És a hangszóróhoz menő 2 vonalon miért nincs kondenzátor( IC 4-es lába után)
Hi!
Igen, kell az MJE-s tranyóknak is hűtés persze. Terhelés nélkül is igen meleg a borda, szerintem majd szerzek neki vastagabbat. Ez egy 60X60X3mm-es kis hűtőborda. Jó munkát az építéshez! ![]()
Ez nem jó kapcsolástechnika. 12V-os tápról felejtős a 35W. Én nem csak a pufferokat hiányolom, hanem az egész tápegységet.
A táppal nincs gond, kocsi aksiról menne, de ha tényleg nem egy jó kapcsolás akkor van vmi hasonlóan egyszerű de jó teljesítményű erősítő? Ja és elég fontos lenne sajnos a 12V asszimetrikus kapcsolás
![]()
Még hozzátenném azt hogy a mellékelt kapcsolást megcsináltam és teljesen meg vagyok elégedve a hangjával, csak egy bizonyos hangerő után nagyon el kezd torzítani, még az lenne a kérdésem hogy ha hídba kötök 2-t akkor várhatok-e 2× olyan teljesítményt tőlük?
Az előző rajz volt a hidas. Ha elégedett vagy vele, akkor jó, nekem az nem tetszik a kapcsolásban, hogy a felerősített jelet osztja vissza a híd másik ágának meghajtására. A hidalás a tápfeszültséget "virtuálisan" megnöveli, ezért - azonos impedanciára elvileg X4 teljesítményt ad, de itt a kimeneti eszközök áramterhelhetőségét is figyelembe kell venni. A X2 teljesítmény viszont teljesen reális.
Értem. Akkor az egész jó, meg fogom építeni. A másik elképzelésem pedig a csatolt kapcsolás megépítése volt,de erről az IC-ről az egyik oldalon elég rosszakat hallottam, mégpedig hogy semmiképp sem teljesíti az adatlapjában megírtakat 70W helyet azt mondják csak 20W-ot tud rendesen teljesíteni, erről mi a véleményed?Ja, és itt már az ár sem elhanyagolható
Valahová - szerintem ide - feltettem egy tranzisztoros hidalt erősítőt is. Van kifejezetten ilyen IC is, ami kétszeresen hidalt, tehát sztereó.
Persze, ilyen pl a TDA1554 is (4×11W vagy hídba 2×22W) de nekem olyan 50-100W-os kéne. Engem még az érdekelne ami itt a HE store-n van 100W-os erősítő TDA2030-as IC-vel. Ahhoz nem találok sehol kapcsolási rajzot, pedig az kifejezetten autós(tehát 12V-ról működtethető) erősítő kapcsolást
![]()
Szia ! Ha Erre gondolsz akkor ez neked nem a megfelelő kapcsolás ! Nézd csak + - a tápfesz ? Vagyis +12 és -12 az autóban csak +12 van!
![]()
Erre gondoltam, és valóban + - tápfesz kell neki:S. Csak az a baj hogy, autóba +12V on kívül más energiaforrás nem nagyon van. Akkor szerintetek le is mondhatok arról hogy +12V-ról egy jó IC-s erősítőt fogok összerakni?
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |