Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   40 / 346
(#) erbe válasza kadarist hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
Más hogy működőképes és más a szabványos.
(#) kadarist válasza erbe hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
Melyik szabványba előírásaiba ütközik a rajz?
(#) erbe válasza kadarist hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
Na ez fogós ravasz kérdés! Már rég nem láttam szabványkönyvet. Emiatt még be is kellene iratkoznom könyvtárba.
Mindenesetre mi így tanultuk. Igaz, '67-70 között. Ennyit fejlődött az elektromos szakma?
(#) VIM válasza erbe hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
Heló!
Talán megnézhetnéd, hogy KI és MILYEN kérdést tett fel! Nekem pedig így volt egyszerű a bemutatása. Ha felvonót kellene javítanom én is áramutas rajzot nézegetnék, amit nem mindenki tud, aki ide kérdéssel fordul.
VIM
(#) koky1234 válasza Pulyka hozzászólására (») Nov 5, 2009 /
 
Szia!

Nagyon szépen köszönöm sokat segítettél! ))))))))))
Akkor lenne meg egy kérdésem ha a szivatyúnak van még négy kivezetési pontya két ér hőkioldója másik kettő pedig egy védelem ha olajrészébe víz fojna akkor záródna az áramkör és ezeket kéne még a mágneskapcsolóra kötnöm és még nem jöttem rá teljesen.
Előre is köszönöm.: Balázs
(#) koky1234 válasza VIM hozzászólására (») Nov 5, 2009 /
 
Szia!

Nagyon szépen köszönöm neked is, sokat segítettél! ))))))))))
Akkor lenne még egy kérdésem ha a szivatyúnak van még négy kivezetési pontya két ér hőkioldója másik kettő pedig egy védelem ha olajrészébe víz fojna akkor záródna az áramkör és ezeket kéne még a mágneskapcsolóra kötnöm és még nem jöttem rá teljesen.
Előre is köszönöm.: Balázs
(#) Pulyka válasza koky1234 hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Szia

A hőkioldót sorba kell kötni a mágneskapcsoló egyik tekercskivezetésével...
De nehogy a motor tekercskivezetésivel kösd sorba
A másik védelmet nem tudom,hogy milyen elven működhet...
De gondolom,hogy valami úszókapcsolós megoldás lehet...
Azonban egy motor belsejébe nem hiszem,hogy belefér egy úszókapcsoló.
(gondolok én itt a búvárszittyú b.kapcsolójára)


Bocs,nem akarok bunkó lenni,de egy villanyszerelő nem tud megbirkózni ehhez hasonló feladatokkal?
úgy látom az adatlapodon,hogy az vagy...
énsem vagyok az,de alapdolog a mágneskapcsoló öntartása "2 ny.gombbal..."


Sok Sikert

Tamás
(#) kohinor hozzászólása Nov 7, 2009 /
 
a 6 kivezetéses 380/220 v-os motort deltába lell kötni/ugyanis így lesz 220v-os/ és az így már 3 kivezetésű motor 2 kivezetését kell a 220v-ra kötni. a harmadik kivezetés és a fázis, vagy a nullavezető közé kell kötni /forgásirány váltás/az üzemi kondenzátort, amelynek értéke 70 mf/kw. ebben az esetben a forgatónyomatéka az eredeti üzemhez képest 80% az indítónyomaték 25-30% lesz.sokat csináltam ilyet.
30/6278192 Dezső
(#) c27 hozzászólása Nov 8, 2009 /
 
Sziasztok.
Lenne egy óriási kérésem. Van egy orosz villanymotorom és nem tudom, hogy kell bekötni. Az adatlapja szinte láthatatlan és 3 kivezetése van.
Teszek fel róla minél több képet hátha találkozott már valaki ilyennel. Viszonylag kis motor a két tenyerembe elfér.
(#) c27 hozzászólása Nov 8, 2009 /
 
Még pár kép és még annyi hozzáfűzni való, hogy valami befújó motor volt mert egy nagy fémdobozban volt egy másik ugyanilyen motorral és fűtőtessttel.
Azt sem tudom megállapítani 220-as vagy 380-as.
(#) kadarist válasza c27 hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Szia!

Az adattábláról a feszültsége sem olvasható le?
Tippem szerint 3fázisú, de lehet, hogy 220-as.
(#) zoz11 válasza c27 hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Hello
A tekercseléséből meglehet állapítani, hogy 3 fázisú e vagy sem.
De ha megméred a 3kivezetést, és mid a 3 között egyforma értéket mérsz akkor 99% hogy 3fázisú.
Viszont ilyen ruszki motorból elég sok volt, ami 3x220Vról ment.
Üdv: Zoltán
(#) c27 válasza zoz11 hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Az adatlapja nagyon halvány.
A 3x220V-ot azt pontosan hogy is gondolod?
Szerintem ez lesz a helyes megoldás. Kérlek írd le, mert még ilyennel nem találkoztam.
(#) kadarist válasza c27 hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Három fázis, de nem 380V, vagy 400V, hanem 220V. kondenzátorral indíthatóak ezek a motorok. Próbáld ki úgy, hogy a 230V-ot rákötöd valamelyik 2 kivezetésre (+ a földelést persze) és kézzel megpörgeted a tengelyt. Ha így elindul, akkor nagy valószínűséggel 220-as.
(#) zoz11 válasza kadarist hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Ez is egy megoldás.

De igazából az a 3x230V ez egy bányai hálózat, és fázisonként nem 400, hanem 230V mérhető.

Üdv!
(#) c27 válasza kadarist hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Úgy póráltam, hogy 2 kivezetésre 220V és egy kondi, de úgy nagyon lassan ment. Biztos, hogy gyorsabban kéne mennie. 380-t nem szerette csak pár mp-ig ment, de kicsit felmelegedett.
(#) c27 hozzászólása Nov 8, 2009 /
 
Csak egy felvetés, ha deltába lenne kötve és úgy menne 3x220V-tal akkor nem tudna menni csillagba 3x380-nal? Így elviekben bírná a tekercs vagy hülyeséget írok?
(#) kadarist válasza c27 hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Nagyobb kondit köss rá, hátha felpörög. Kézzel segíts rá. 380V három fázissal rendesen pörgött?
(#) proli007 válasza c27 hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Hello!
Esetleg azt is nézd meg ha tudod, hogy a fűtőtest hány voltos volt, mert az is szolgálhat infóval.
üdv! proli007
(#) kadarist válasza c27 hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Ha három szál jön ki a motorból, akkor csak a tekercselés megbontásával tudod átkötni.

A képen az is látszik, hogy elég sűrűek a kalickák a forgórészen, ezért nem lehet egy nagy fordulatszámú motor.
(#) frank tibor válasza c27 hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Helló c27
Nekem is van hasonló motorom 3*220V 300W és 400Hz 5400F/p. Simán bekötve lassan forog és melegszik. Szereztem hozzá egy invertert, ami tudja a 400Hz-t de nem volt időm kipróbálni.
(#) kadarist válasza frank tibor hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Igen, a 400 Hz látszik a adattáblán, ha jobban megnézzük. Lehet, hogy hajón, vagy katonai alkalmazásban volt.
(#) c27 válasza kadarist hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
10 mikrofarádos vagy 14-es volt rákötve, de nem az igazi csak nagyon lassan forgott. 380V-al kicsit gyorsabb volt, de melegedett pár pár mp után is szóval 1 perc alatt simán leégne.
(#) kadarist válasza c27 hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Ha tényleg 400Hz-es, akkor bajosan lehet 50Hz-en használni. 50Hz-en túl sok áram folyik át rajta, és igy leég a tekercs.
(#) c27 válasza kadarist hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Á most látom, hogy a másik oldalon is jött hozzászólás. A fűtőtest valószínű 220V-os mivel az egész egy lemezdobozban volt és arra 220V volt ráírva, de a fűtőtest nincs meg csak a motor meg a befúvó venti. Ezért éreztem, hogy a 3x220V az jó lehet.
A 400 Hz az elég sok és annyit meg nem hiszem, hogy megér a motor, hogy egy inverter vegyek hozzá. De ha azt nézzük akkor az 50Hz az 8-ad annyi akkor 675-öt fordulna 50Hz-en és az nagyjából reális ahhoz amit most fordul.
(#) c27 hozzászólása Nov 8, 2009 /
 
Akkor vagy szerzek egy 400Hz-es invertert vagy kilökhetem? Csak úgy érdeklődésképp nem tudjátok, hogy mennyi egy ilyen inverter hozzá? Még az nem teljesen tiszta, hogy 3x220V-al megy vagy 220V és kondi? (Bár ha drága az inverter akkor mindegy küldöm a vashulladékba.)
(#) kadarist válasza c27 hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Az a baj, hogy a menetszámok, huzalkeresztmetszetek 400Hz-es üzemhez vannak méretezve. 400Hz-en nagyobb ellenálást képvisel a tekercselés, mint 50Hz- en, ezért problémás a sima hálózati táplálás.
(#) proli007 válasza c27 hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Hello!
Hát ez egy döglött dolog.. Az inverter árából egy tucat mocit vehetsz. :yes:
üdv! proli007
(#) c27 válasza proli007 hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Akkor megy a kukába (illetve amit lehet hasznosítok). Köszönöm a sok segítséget mindenkinek. Legalább ennyivel okosabb lettem.
(#) moderboy hozzászólása Nov 21, 2009 /
 
Hello!

Van egy 380 Y 3,2kW motorunk, adattáblán ez van. A bekötése most úgy néz ki, hogy 3 kapocsra megy a 3 fázis + a motor házára van kötve egy föld, gondolom egyesített föld+null hálózatról működött eredetileg (vagy mifene...). Ebből szeretnénk körfűrészt csinálni.

A kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e, hogy kell bekötni és mekkora üzemi és indító kondi kell rá?

Válaszokat előre is köszönöm!
Következő: »»   40 / 346
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem