Fórum témák
» Több friss téma |
Ez a fórum 305 oldalon át erről szól
Szerintem szivesebben kapsz választ konkrét kérdésre ha valahol megakadsz, ezért olvasgass vissza
ha csak mot tervezel kerüld el. csak egy újabb veszteség. inkább válasz nagyobb feszültségű generátort.
sztem jobban jársz ha viszed a feltöltött aksit amikor bort inni mész.
de mégis épiteni akarsz és ha egy héten 1..2 napig vagy kint akkor nem kell nagy turbina. olyan 1.5m sugarú elég ahol a lapátokat pvc nyomócsőböl kivághatod legalább 3 de inkább 6 lapátra van szükséged. generátornak egy combosabb léptető motor mindkét fázisára egy graetz. az aksikhoz töltésvezérlő kell, de olyat csinálj ami egy adott rpm alatt nem terheli a turbinát különben leáll és nem indul el egykönnyen. ha csak ritkán használod a sima autó aksi is jó lehet, nem kell drága "solar" akkuumlátor. invertert meg készen lehet venni nem nagyn tétel. ez igy a munkádat nem számitva olyan 30..50k körul van. de ennyiért már lehet benzines agregátort is venni...
Szia Helifun! Mit takar a Baji elektronika? Másodszor botlok bele a kifejezésbe.
Szia Mjoy,
Köszi az infot és a képet. Megnéztem a Baji elektronika oldalát és ha jól értem, akkor a Te rendszered a következő: A teljesítmény növelése érdekében párhuzamosan van kötve két feszültség kétszerező. Az egyenirányított bejövő feszültséget egy (szintén a Baji elektronikától származó) komparátor áramkör figyeli, ami a feszültségtől függően az ábrán is látható autós relét kapcsolja. Ez azt jelenti, hogy a generátor feszültségétől függően vagy közvetlenül a generátortól érkező vagy a kétszerezőkből érkező feszültség megy az akkukhoz tovább. Javíts ki, ha tévednék. Namost az én esetem nem ilyen egyszerű. Ugyanis nekem a generátorból jövő 3-fázis közvetlenül megy a (gyári) töltésvezérlőbe, így nem tudom előtte egyenirányítani és a feszültség-kétszerezőt beépíteni. Mivel maga a töltésvezérlő nagyon pofás és számtalan információt is kijelez, nem szeretném kihagyni, és mivel garanciális megbontani sem lenne célszerű (azért hogy a benne lévő egyenirányítók mögé tudjak becsatlakozni). Ilyenkor mi a helyzet ? Van erre valamilyen megoldásod ? Válaszodat előre is köszönöm. Gábor
Elvben a gyári töltésvezérlő optimális módon irányítja a bejövő energiát az akkumulátorra. Azon általában csak rontani lehet.
Persze lehetnek kivételek, de nem tartom valószinűnek.
Szia Erbe,
Igazad van a gyári töltésvezérlő tényleg optimális, ha a generátor feszültsége nagyobb mint az akkué. Az én töltésvezérlőm többek között ki tudja jelezni a generátor feszültségét és a tényleges töltési áramot is. Ez utóbbi csak akkor nagyobb mint 0 ha a generátor feszültsége az akku felett van. Én pedig éppen a rengetegszer meglévő 6...12 V-ot is szeretném töltésre felhasználni. Ezért kérdeztem, hogy az én esetemben miképpen lehetne Mjoy megoldását alkalmazni. Üdv. Gábor
A vezérlő belső felépítésének ismerete nélkül ilyenre vállalkozni nehéz.
Ha a generátor feszültsége ilyen alacsony és elkezded akármilyen formában terhelni (kivenni belőle), vagy annyira lesik, hogy azért nem tudsz belőle kivenni, vagy megáll.
Kb. 2 hete olvasgatom a fórumot és azért tettem fel a kérdést mert teljesen összezavarodtam a végére...
Az aksik hordozgatása elég problémás kerékpárral, és nem igazán "zöld" energia, az agregátorhoz üzemanyag is kell. Mivel nagyon ritkán iszok és a bort nem is igazán szeretem igy ez kimarad. Aksik megvannak, léptetőmotorok vannak, pvc cső megoldható. Csak heti 1-2 alkalommal használnám. A motorhoz kell áttétel vagy nem? Köszi a segítséget.
ha nagy felbontásu a léptető akkor nem kell.
off( 90% ban kész a házilag készült napelem panel. Képek a napelem fórumban.) napelem fórum
Szia !
Elöször is azt szeretném megkérdezni ,milyen lapátod van .Nálam a sok lapát miatt van nyomaték hozzá hogy müködjön. A töltésvezérlődet nem kellene kivenni a rendszerből . Bejön a 3 fázis a vezérlődbe ezzel párhuzamosan lekötni , egyenirányitani (SKD 25/04) . Ez mehet a töbszörözőre. (A töbszörözön a tekercselési menetszámok ki lettek kisérletezve. Illetve kell neki adni egy kényszer terhelést 50mA ,ami elinditja az oszcilációt.) A kijövő feszültséget köthetnéd az aksikra közvetlenül. Most jön a nehezebb dolog , a töbszöröző ki-be kapcsolása.Ha tul sokáig bekapcsolva hagyod ,elég . Ezt én egy átalakitott komparátorral vezérlem .6V felett kikapcsol (behuz egy relét) A relé behuzása után a komparátor átállitódik egy másik tartományba , igy 11V alatt vissza fog kapcsolni(terheletlen) . Ahogy visszakapcsolt ,ez a feszültség leesik mindjárt 6V alá (terhelt) . A kerekem sosem pörög üresen .
Sajnos amit szerettem volna használni az "berohadt", pedig szép nagy volt. Maradnak a nyomtatóból kimentett darabok. Sasnos ezekkel semmi tapasztalatom nincs.
Ha a vezérlőben is 3fázisú híd van (ami nagyon valószínű), valahova be kell tenni egy váltórelét, ami a többszöröző működése alatt leválasztja az eredeti vezérlőt. Különben valamelyik pápát választ.
Nagyszerű lett! Mivel ragasztottad fel???
(üdv. gyere át a napelemes fórumba, ott szívesen válaszolok mindenre.....nehogy innen kimoderáljanak)
ok!
az nem való semmire. a combos motoron 36/48V-os 2..5A-es motorokat értem. azt ha lazán tekered 3..5 rpm-el, akkor is ad 8..15V körül.
Azok a "nyomdás" Motorok gondolom nyomtatómotorok lehetnek Tudnak adni 3W körüli teljesítményt .
Akár 20 volt fölé is mennek jó szélben.
Sziasztok!
Gondban vagyok. Meg vettem a tekercsekhez a huzalt (0,8-as) és készítettem egy próba tekercset. Akkora lett a tekercs, mint egy margarinos doboztető. Ez így nem jó sajnos. Túl nagy. Segítsen valaki hogy 48V-os generátorhoz hány menetet tekerjek fel, mennyi tekercs legyen? (#508222) delmur82 által megadott adatokkal készült ez a tekercs, de így nem lesz jó.
Szia !
Nekem egy gyári 3 lapátos 300 W névleges teljesítményű 12 V-os generátorom van. További adatokat az alábbi linken láthatsz róla: http://www.prevent-germany.com/windkraftanlagen/windgenerator-black...r.html Azt nem tudom, hogy milyen nyomatékot ad, de az biztos, hogy a faleveleken leveleken még semmi sem látszik, amikor ez már legalább 50-60 fordulat / perces fordulaton forog. Egyszerűen hihetetlen, a generátor hajtásához "szinte" semmilyen erő nem kell. Azt írod, hogy a többszörözőn a menetszámok ki lettek kísérletezve. Tudnál erről bővebb infót adni ? Nagyon hálás lennék egy kapcsolási rajznak, amin az általad is említett komparátor, többszöröző(k) és a relé bekötése is látható. (biztos csináltál valami kézi vázlatot, az is sokat segítene). Erbe azt írja (#558505), hogy elvileg párhuzamosan nem működhetne a feszültségtöbbszöröző és a meglévő töltésvezérlő, hanem a bemenetet is át kellene valahogy kapcsolni. Erről mi a véleményed, és miképpen változik a bekötés ? Üdv: Gábor
Miért nagy az? Ha légmagosat készítesz hasonló méretekkel számolj. Ha megnézed a képeket itt a topcban láthatsz is néhány hasonlót,
Amit szerettem volna felhasználni az kb akkora volt mint egy 3dl-es colásdoboz. de mivel régebben nem tudtam mire használni (egyenről csak egy nagyon kicsit mozdult, váltóról csak remegett) kitettem a hulladéokhoz, megázott néhányszor és sajna összerohadt. 6 szál vezeték jött ki belőle. Fogalmam sincs miben lehetett eredetile, hony voltos volt stb... Már bánom, hogy kitettem...
Nem láttam még ekkora tekercset itt senkinél. De lehet hogy viszonyítás híján nem látszik mekkorák. Láttam már pár videót ahol 12V, 24V-os generátorhoz tekercseket gyártanak, de azok nem voltak ekkorák.
Attól félek, hogy a 40x20x10 -es mágnesek ekkora tekercshez kicsik. Az átmérője meghaladta a 12cm-t. Ki lógott a teteje a sablonból.
Az én tekercseim szélessége 5cm, a hossza 7cm, 40×20×10-es mágneshez. Szerintem a tied sem nagyobb.
Bocs, most látom, hogy 12cm-t írtál. Hát ez esetben vékonyabb huzalból kell tekerni és meg kell próbálni precízen egymás mellé tenni a meneteket, mert ha rés marad köztük, a következő sorban le fog esni a huzal.
Ez után már néhány sor után káosz alakul ki és megnől a helyfoglalás.
Újból egy kéréssel fordulok hozzátok.Tudnátok-e segítení megtervezní egy 50-cm átmérőjű légmagos generátort.Mennyí mágnes ,mekkora tekercsek huzalvastagság stb...A tárcsák megvannak az aggyal eggyütt.Azért a nagy átmérő mert kicsi a fordulata a tengelynek 4/perctől felfele kb. ugy számoltam szél sebesség km-ben/1fordulat.24-48V lenne jó szeríntem,akkutöltésre(elektromosautó a terv).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |