Fórum témák
» Több friss téma |
Ez a fórum 305 oldalon át erről szól
![]() Szerintem szivesebben kapsz választ konkrét kérdésre ha valahol megakadsz, ezért olvasgass vissza ![]()
ha csak mot tervezel kerüld el. csak egy újabb veszteség. inkább válasz nagyobb feszültségű generátort.
sztem jobban jársz ha viszed a feltöltött aksit amikor bort inni mész.
de mégis épiteni akarsz és ha egy héten 1..2 napig vagy kint akkor nem kell nagy turbina. olyan 1.5m sugarú elég ahol a lapátokat pvc nyomócsőböl kivághatod legalább 3 de inkább 6 lapátra van szükséged. generátornak egy combosabb léptető motor mindkét fázisára egy graetz. az aksikhoz töltésvezérlő kell, de olyat csinálj ami egy adott rpm alatt nem terheli a turbinát különben leáll és nem indul el egykönnyen. ha csak ritkán használod a sima autó aksi is jó lehet, nem kell drága "solar" akkuumlátor. invertert meg készen lehet venni nem nagyn tétel. ez igy a munkádat nem számitva olyan 30..50k körul van. de ennyiért már lehet benzines agregátort is venni...
Szia Helifun! Mit takar a Baji elektronika? Másodszor botlok bele a kifejezésbe.
Szia Mjoy,
Köszi az infot és a képet. Megnéztem a Baji elektronika oldalát és ha jól értem, akkor a Te rendszered a következő: A teljesítmény növelése érdekében párhuzamosan van kötve két feszültség kétszerező. Az egyenirányított bejövő feszültséget egy (szintén a Baji elektronikától származó) komparátor áramkör figyeli, ami a feszültségtől függően az ábrán is látható autós relét kapcsolja. Ez azt jelenti, hogy a generátor feszültségétől függően vagy közvetlenül a generátortól érkező vagy a kétszerezőkből érkező feszültség megy az akkukhoz tovább. Javíts ki, ha tévednék. Namost az én esetem nem ilyen egyszerű. Ugyanis nekem a generátorból jövő 3-fázis közvetlenül megy a (gyári) töltésvezérlőbe, így nem tudom előtte egyenirányítani és a feszültség-kétszerezőt beépíteni. Mivel maga a töltésvezérlő nagyon pofás és számtalan információt is kijelez, nem szeretném kihagyni, és mivel garanciális megbontani sem lenne célszerű (azért hogy a benne lévő egyenirányítók mögé tudjak becsatlakozni). Ilyenkor mi a helyzet ? Van erre valamilyen megoldásod ? Válaszodat előre is köszönöm. Gábor
Elvben a gyári töltésvezérlő optimális módon irányítja a bejövő energiát az akkumulátorra. Azon általában csak rontani lehet.
![]() Persze lehetnek kivételek, de nem tartom valószinűnek.
Szia Erbe,
Igazad van a gyári töltésvezérlő tényleg optimális, ha a generátor feszültsége nagyobb mint az akkué. Az én töltésvezérlőm többek között ki tudja jelezni a generátor feszültségét és a tényleges töltési áramot is. Ez utóbbi csak akkor nagyobb mint 0 ha a generátor feszültsége az akku felett van. Én pedig éppen a rengetegszer meglévő 6...12 V-ot is szeretném töltésre felhasználni. Ezért kérdeztem, hogy az én esetemben miképpen lehetne Mjoy megoldását alkalmazni. Üdv. Gábor
A vezérlő belső felépítésének ismerete nélkül ilyenre vállalkozni nehéz.
Ha a generátor feszültsége ilyen alacsony és elkezded akármilyen formában terhelni (kivenni belőle), vagy annyira lesik, hogy azért nem tudsz belőle kivenni, vagy megáll.
Kb. 2 hete olvasgatom a fórumot és azért tettem fel a kérdést mert teljesen összezavarodtam a végére...
Az aksik hordozgatása elég problémás kerékpárral, és nem igazán "zöld" energia, az agregátorhoz üzemanyag is kell. Mivel nagyon ritkán iszok és a bort nem is igazán szeretem igy ez kimarad.
![]()
ha nagy felbontásu a léptető akkor nem kell.
off( 90% ban kész a házilag készült napelem panel. Képek a napelem fórumban.)
![]()
Szia !
Elöször is azt szeretném megkérdezni ,milyen lapátod van .Nálam a sok lapát miatt van nyomaték hozzá hogy müködjön. A töltésvezérlődet nem kellene kivenni a rendszerből . Bejön a 3 fázis a vezérlődbe ezzel párhuzamosan lekötni , egyenirányitani (SKD 25/04) . Ez mehet a töbszörözőre. (A töbszörözön a tekercselési menetszámok ki lettek kisérletezve. Illetve kell neki adni egy kényszer terhelést 50mA ,ami elinditja az oszcilációt.) A kijövő feszültséget köthetnéd az aksikra közvetlenül. Most jön a nehezebb dolog , a töbszöröző ki-be kapcsolása.Ha tul sokáig bekapcsolva hagyod ,elég . Ezt én egy átalakitott komparátorral vezérlem .6V felett kikapcsol (behuz egy relét) A relé behuzása után a komparátor átállitódik egy másik tartományba , igy 11V alatt vissza fog kapcsolni(terheletlen) . Ahogy visszakapcsolt ,ez a feszültség leesik mindjárt 6V alá (terhelt) . A kerekem sosem pörög üresen .
Sajnos amit szerettem volna használni az "berohadt", pedig szép nagy volt. Maradnak a nyomtatóból kimentett darabok. Sasnos ezekkel semmi tapasztalatom nincs.
Ha a vezérlőben is 3fázisú híd van (ami nagyon valószínű), valahova be kell tenni egy váltórelét, ami a többszöröző működése alatt leválasztja az eredeti vezérlőt. Különben valamelyik pápát választ.
![]()
Nagyszerű lett! Mivel ragasztottad fel???
(üdv. gyere át a napelemes fórumba, ott szívesen válaszolok mindenre.....nehogy innen kimoderáljanak)
ok!
![]()
az nem való semmire. a combos motoron 36/48V-os 2..5A-es motorokat értem. azt ha lazán tekered 3..5 rpm-el, akkor is ad 8..15V körül.
Azok a "nyomdás" Motorok gondolom nyomtatómotorok lehetnek
![]() Akár 20 volt fölé is mennek jó szélben.
Sziasztok!
Gondban vagyok. Meg vettem a tekercsekhez a huzalt (0,8-as) és készítettem egy próba tekercset. Akkora lett a tekercs, mint egy margarinos doboztető. Ez így nem jó sajnos. Túl nagy. Segítsen valaki hogy 48V-os generátorhoz hány menetet tekerjek fel, mennyi tekercs legyen? (#508222) delmur82 által megadott adatokkal készült ez a tekercs, de így nem lesz jó.
Szia !
Nekem egy gyári 3 lapátos 300 W névleges teljesítményű 12 V-os generátorom van. További adatokat az alábbi linken láthatsz róla: http://www.prevent-germany.com/windkraftanlagen/windgenerator-black...r.html Azt nem tudom, hogy milyen nyomatékot ad, de az biztos, hogy a faleveleken leveleken még semmi sem látszik, amikor ez már legalább 50-60 fordulat / perces fordulaton forog. Egyszerűen hihetetlen, a generátor hajtásához "szinte" semmilyen erő nem kell. Azt írod, hogy a többszörözőn a menetszámok ki lettek kísérletezve. Tudnál erről bővebb infót adni ? Nagyon hálás lennék egy kapcsolási rajznak, amin az általad is említett komparátor, többszöröző(k) és a relé bekötése is látható. (biztos csináltál valami kézi vázlatot, az is sokat segítene). Erbe azt írja (#558505), hogy elvileg párhuzamosan nem működhetne a feszültségtöbbszöröző és a meglévő töltésvezérlő, hanem a bemenetet is át kellene valahogy kapcsolni. Erről mi a véleményed, és miképpen változik a bekötés ? Üdv: Gábor
Miért nagy az? Ha légmagosat készítesz hasonló méretekkel számolj. Ha megnézed a képeket itt a topcban láthatsz is néhány hasonlót,
Amit szerettem volna felhasználni az kb akkora volt mint egy 3dl-es colásdoboz. de mivel régebben nem tudtam mire használni (egyenről csak egy nagyon kicsit mozdult, váltóról csak remegett) kitettem a hulladéokhoz, megázott néhányszor és sajna összerohadt. 6 szál vezeték jött ki belőle. Fogalmam sincs miben lehetett eredetile, hony voltos volt stb... Már bánom, hogy kitettem...
Nem láttam még ekkora tekercset itt senkinél.
![]() Attól félek, hogy a 40x20x10 -es mágnesek ekkora tekercshez kicsik. Az átmérője meghaladta a 12cm-t. Ki lógott a teteje a sablonból.
Az én tekercseim szélessége 5cm, a hossza 7cm, 40×20×10-es mágneshez. Szerintem a tied sem nagyobb.
Bocs, most látom, hogy 12cm-t írtál. Hát ez esetben vékonyabb huzalból kell tekerni és meg kell próbálni precízen egymás mellé tenni a meneteket, mert ha rés marad köztük, a következő sorban le fog esni a huzal.
Ez után már néhány sor után káosz alakul ki és megnől a helyfoglalás.
Újból egy kéréssel fordulok hozzátok.Tudnátok-e segítení megtervezní egy 50-cm átmérőjű légmagos generátort.Mennyí mágnes ,mekkora tekercsek huzalvastagság stb...A tárcsák megvannak az aggyal eggyütt.Azért a nagy átmérő mert kicsi a fordulata a tengelynek 4/perctől felfele kb. ugy számoltam szél sebesség km-ben/1fordulat.24-48V lenne jó szeríntem,akkutöltésre(elektromosautó a terv).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |