Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   22 / 157
(#) akos70 válasza attrax hozzászólására (») Nov 9, 2009 /
 
Szerintem is olcsobb gariban aksit cseréltetni.
(#) attrax válasza akos70 hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Úgy néz ki rájöttem.Túllihegtem ezt a dolgot.Az akksitól kiinduló fekete madzag(ami a generátor felé megy az lehetett kontakthibás,mert megmozgattam miközben mértem a feszt és egyszercsak felment 13,8V-ra.
A sarut megnyomkodtam fogóval(el is volt szineződve)és a fesz most stabilan 14.00V Sztem ez elég.Pár nap múlva megmérem megint.Ha megint bénázik újrasaruzom.
(#) akos70 válasza attrax hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
A 14volt már jo. De én nem várnám meg, hogy megint bénázzon, saruzd ujra, vagy legjobb lenne ráforrasztani.
(#) attrax válasza akos70 hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
na jó de az egy szép gyári vw saru...
(#) akos70 válasza attrax hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Bocs, erre nem gondoltam... Akkor cseréltesd ki az aksit gariban.
(#) potyo válasza attrax hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Ki nem sz...a le, hogy VW, már bocsánat. Ha valami hibás, akkor azt ki kell cserélni, tökmindegy, ki gyártotta.
(#) gt7482 hozzászólása Nov 15, 2009 /
 
Kedves Fórumosok!
Adott egy G2 GTi PL motorkóddal 1990-ből és benne egy 65A-es Bosch generátor.
A köv. problémám van:
Nem akar elaludni a töltésjelző LED (!) -em.
A gerjesztő tekercs vezetékén, lehúzott állapotban, gyújtásra akksifeszültséget mérek.
Ha rá van kötve a generátorra, szintén gyújtásnál, de még indítás előtt, 1,5V a feszültség.
Indítás után marad az 1,5 V.
A generátor egyébként tölt, a feszültség stabil 14,1V.
Új Febi kefe+diódahíd van benne.
Minden sarut felcsiszoltam és vezetőpasztával kötöttem be.
Fordulaton egy árnyalatnyit sötétedik a led, de nem jelentősen.
Ha van valami ötletetek, kérlek írjátok meg.
Köszi
Berek

Csatoltam egy képet a generátor hátuljáról:
(#) akos70 válasza gt7482 hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Egy gyors próbát javaslok: kösd le a visszajelző vékony kék vezetékét a D+-rol, rá egy egyszerű próbalámpa, annak a csipesze "+"-ra (akár a generátor nyolcas csavarjára). Indítsd be. Ha így sem alszik ki a visszajelző (próbalámpa), akkor a generátorban keresd a hibát, ha kialszik, akkor a vezetékelésben.
(Nekem gyanús, hogy a generátorral lesz gond,azon belül talán valamelyik diódával. Látom, hogy cserélted, de akkor is.)
(#) gt7482 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Köszi!
A héten megnézem.
(#) kzozo hozzászólása Nov 16, 2009 /
 
Sziasztok!

Nekem olyan gondom van, hogy a töltőfeszültség járó motornál 14,4V, majd egy 20-25perces autózás után már csak kb13,6V. Az autó egy 2006-os Seat Cordoba.
Egyszer le is ment 13V alá, ott már elkezdtek sírni a "perifériák", hogy nekik ez kevés...
Bevittem márkaszervizbe, ahol egy gyors multiméteres mérés után megállapították hogy a generátor rendben van, az akksi rossz, cserét javasoltak.
Szerintetek mennyire reális ez?, egy "rossz" akksi képes ilyenre?

Én arra tippelek, hogy a diodahíd valamelyik csatlakozása kontakthibás, és a 3-ból csak 2, vagy 1 fázis tölt.
A generátort még nem szedtem ki megnézni, de lassan sort fogok keríteni rá...
Jó az elgondolásom?

Köszi


Üdv:
Zoli
(#) potyo válasza kzozo hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Ha az akku lenne hibás, akkor nem menne fel először a feszültség, majd le. Hülyeséget beszélnek a márkaszervízben, csak tudnám, hogyha nem értenek hozzá, akkor miért okoskodnak?

Mennyit futott az autó? Kefék lehet, hogy kopottak, és hidegen még hozzáérnek a gyűrűkhöz, melegen már nem rednes az érintkezés. Vagy ugyanez lehet bárhol máshol is. Diódákhoz mérj feszültséget a töltővezeték csatlakozása és a segéddiódahíd (töltésjelző lámpa) csatlakozása között. Ha itt valami feszültséget mutat a műszer (négy tized volttól többet), akkor valamelyik dióda hibás. Szintén lehet, hogy ahogy bemelegszik, valahol nem érintkezik rendesen.
(#) kzozo válasza potyo hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Az autó eddig 52000Km-t ment. Azt elfelejtettem, hogy van olyan jelenség is, hogy a feszültség "nem stabil", ezt a világításon látom hogy nagyon picit vibrál. Ha megemelem a fordulatszámot, akkor intenzívebben, de a feszültség nem megy 14.4V fölé.
(#) jandark hozzászólása Nov 16, 2009 /
 
Sziasztok.Egy nagy kérésem lenne,átolvastam a hozzászólásokat idáig..
Következő a gond:kigyulladt a töltéslámpám bent 2napja,sajnos nem volt idő foglalkozni vele mert a gyereket hordtam az orvoshoz,ill birta az akumlátor az inditást is..
Ma rámértem ithol és semmi töltés nincs,levettem a generátort,egy valeo tipusról van szó és egy renault clión van..
Szétszedtem a kefék jók elegendő méretüek,a csuszógyürü jó állapotu szép felületü..
Viszont : a csuszógyürü utáni réz csatlakozás amire a tekercs van forrasztva hibásnak látszik,erről mellékelek egy képet..
Egyik oldalt rá van forrasztva a huzal,mérhető a kontaktus közte és az egyik csuszógyürü között,a másik pedig kb 2mm hézag és utánna a huzal itt már nem mérhető semmi ..
Megerősitést kérnék,ha öszeforrasztható akkor elméletileg a generátor ujra munkába áll...
Köszönöm előre is.
(#) attrax válasza kzozo hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
terhelés=melegedés=kontakthiba
próbálj először egy testkábelt a generátorra tenni az akksitól miközben méred a feszt az akksinál.Testhiba szokott lenni.Vagy mozgasd meg a kábeleket miközben méred a feszt.Ki kell jönnie a hibának.
(#) attrax válasza jandark hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
akkor hol a kép?
(#) jandark hozzászólása Nov 16, 2009 /
 
Lemaradt a kép..

DSCN6944.JPG
    
(#) jandark válasza attrax hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Most már itt van,,erről a forrasztásról lenne szó,
2 ilyen pont van minkettő forpontos,az egyik jó a másik nem..
Ha csak a forasztás lazult le és öszeforasztható akkor már rendezem is tovább..
(#) attrax válasza jandark hozzászólására (») Nov 16, 2009 / 1
 
hát szerintem az dobja magát,hogy folytonos a vill.kapcsolat vagy nem?Átforrasztani nehéz lesz,mert ahoz jó nagy páka kel szvsz.
(#) akos70 válasza kzozo hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Mérni kellene feszültséget közvetlenül a generátor kivezetésén és a generátortesten. Ha nem sokkal több, mint az aksin mérve, akkor a vezetékek rendben vannak.
Esetleg nem lehet, hogy néhány fogyaszto miatt esik le a töltés? Pl. dizel VW-ekben van 3 izzitogyertya,ami a fütés hatékonyságát növeli, azok azért elég sokat harapnak.
(#) jandark válasza attrax hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
A forrasztás nem probléma,Gondoltam jobb ha 100% mielőtt belevágok..
(#) potyo válasza jandark hozzászólására (») Nov 16, 2009 / 1
 
Forraszd össze. Amikor összeforrasztottad, akkor a két gyűrű között néhány ohm ellenállást kell mérned. Ha ez megvan, akkor lehet próbálni.
(#) akos70 válasza jandark hozzászólására (») Nov 16, 2009 / 1
 
Röviden: adott egy tekercs, egyik vége az egyik gyürühöz, másik a másikhoz van forrasztva. Bátran lehet aksirol, 12 voltrol probálgatni a szakadást, üzem közben is 12 voltot kap. Ha szikrázik, jo, ha nem, szakadt. Ha láthato helyen van a szakadás, össze kell forrasztani.
(#) kzozo válasza attrax hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Kábeleket mozgattam már, semmi, viszont a testkábel jó ötlet, megfofom nézni, bár nemértem a lényegét.A generátor és a motor egymással fémesen érintkezik ugye?, a motor testen van. Ehhez "hozzáér" az indítómotor fémháza is, és indításkor szépen forgat...--->test van.

De mindenképpen megnézem
(#) potyo válasza kzozo hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Idézet:
„A generátor és a motor egymással fémesen érintkezik ugye?, a motor testen van.”


Vannak az autógyáraknak agyament találmányaik, úgyhogy semmiben se lehetünk ma már biztosak. Inkább ellenőrizd le.
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
A Seaté nem gumibakban van. De ellenörizni nem árt.
(#) jandark hozzászólása Nov 16, 2009 /
 
Köszönöm szépen mindőtöknek a segitséget.
Végülis szét kellett húzni a generátort mert igy fértem hozzá a huzal végéhez,itt már jól látható volt hogy levált a huzal.
Gondosan leforasztottam,szigeteltem,öszeraktam,
a két gyürü közt most már 3.5 ohm mérhető,még pár csepp olajat is kaptak a csavarok a következő generálig..
Holnap kapja vissza a donort a kocsi.
További kellemes fórumozást és szép estét kivánok.
(#) akos70 válasza jandark hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
A tekercs végét nem árt rögziteni a vashoz, ha mozogni tud, ujra eltörhet. Én 2K-s ragasztot szoktam használni hozzá.
Az elsö képen a B+ kivezetés rozsdásnak látszik, azt is megtakaritanám, a diodahid is rámehet, ha ott rossz a kontakt.
(#) jandark válasza akos70 hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Holnap még korigálok,a b+on csak az alsó anya rozsdás,cseréje nem sok idő,2k-s ragasztó is van..
Köszi a jótanácsot..
(#) freekoff hozzászólása Nov 21, 2009 /
 
Sziasztok én autóelektronikai műszerésznek tanulok és sehol sem tudom megszerezni az összes használatos bOsch számot valaki tudna nekem ebbe segíteni lehetőleg magyarul kellene. köszi előre is
(#) tomsimatyi hozzászólása Nov 21, 2009 /
 
hello wartburg w353 generátorának a bekötési rajzát keresném,mert egy trakiba szeretném belerakni.
Köszönöm
Következő: »»   22 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem