Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Elég egyszerűen meg tudod nézni, hogy kapcsol vagy nem. Kiszereled, a gépben elfoglalt pozícióba helyezed, műszer a drótokra és fejrefordítod. Ha jó akkor kapcsol, ha rossz akkor egyértelműen nem. (kútba szivattyúkapcsolót is frankón lehet csinálni belőle)
Üdvözletem, egy mosógép motor bekötését keresem, és hogy kb mekkora lehet a teljesítménye ill, fordulata a két üzemmódban. Sajnos adattábla sincs rajta, és a vezetékeken nem találtam semmi jelölést. 6 vezeték jön ki a tekercsektől, melyeket műszerrel már szétválogattam. (Két tekercskészlet egy a mosáshoz és egy a centrifugáláshoz) Ha a képek alapján be tudja valaki azonosítani a motort, illetve tud segíteni a motor paramétereiben ill bekötésében kérem segítsen.
a képek:kép1 kép2 kép3
Két kapcsoló: fél töltet és teljes ruhamennyiség.
Ha belefújsz, egymás után (a fújás erősségétől) két kapcsolásnak kellene lennie.
Ha jól emlékszem NDK felültöltős mosógép motorja. Dahlander motor, két tekercsel. Értékekre nem emlékszem :no: De bekötni úgy kell, mint egy-egy egyfázisú motort.
Üdv mindenkinek!
A sajátomon 7 vezeték van. ebből az 1-esre 4 tekercs is megy, ebből kettő a fő-és mellékfázis 2800 fordulatra(csak egyirányba megy), kettő pedig a 400as fordulatra van. egy teljesen különálló tekercs pedig a 400as fordulat mellékfázisa. 2800 fordulaton rendes bekötésnél balmenetes. Jobbmenetesre szeretném bekötni megbontás nélkül. Sajna csak úgy megy, ha a melléktekercset főtekercsnek teszem meg, de ilyenkor jóval több áramot vesz fel és melegszik. Ha nem kötöm be a segédtekercset, akkor bár elindítható mind2 irányba, de nincs indítónyomatéka...
Sziasztok,nekem a régi hajdu mosógépmotor miha relés bekötése kellene.
Valaminek csak kapcsolgatnia kell, nemigaz?
Amúgy meg szinte minden mosógépben(főként a régieken) a tekerőtárcsa végeláthatatlan kapcsolórendszere uralkodik, relék ritkán fordulnak elő. Relék a mikroprocesszoros mosógépekben vannak, mert a kontroller csak 3-12V - ról mehet, míg a motor, fűtőszál, mágnesszelepek, pumpa, stb. 230V-os váltakozóáramról. Én kísérletezgettem az eddigi motoraimmal, lényegében mindig megtaláltam az optimális megoldást mindkét irányba...
Tudod mi az a miha relé?
rossebb tuggya.
én indító vagy védőrelére gondolok, más nem jut eszembe...
Üdv Mindenkinek
Egy szovjet mosógépmotor hajtja a köszörűmet, melyen tönkre ment a kondenzátor. Sajnos nem látható rajt, hogy milyen volt. A motoron látható adatok: 120/60W 2900/425 fordulat. Segítséget kérnék, hogy milyen kondenzátort tegyek bele, hogy működjön. Köszönettel: Luigano http://kepfeltoltes.hu/view/091211/koszoru2_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Kb. 16µF/450V a "mai" mosógépmotorok igénye, és a kicsit régebbieknek(pl. Hajdu Energomat) is.
Szerintem a ruszkinál se lehet másképp, max nagyobb kellhet neki de kisebb biztosan nem. Köss rá egy 16-ost, és nézd a kapocsfeszültséget. Ha nehezen indul vagy meghaladja a 400V-ot akkor lehet hogy nagyobb kondi kell... Ja, és nem ártana alaposan kiporolni a gépezet belsejét mert ahogy elnézem a hajtányt, biztosra veszem hogy hamarosan megint szét kell szedned kicserélni valamit.
Szevasztok!
Kaptam egy motrot ! Szeretném üzembe állítani, ha már meg van.Csak az a baj hogy nem tudom hogyan kössem a 220-at. Csatolt képen a bekötés nem jó ! az én próbálkozásom. De leégetni nem akarom,inkább segítséget kérek. Üdv: Jocó
Szia !
Köszönöm a válaszod ! Igen autómatamosógép. De annyi a vezeték hogy én már nem bírok vele. Kevés vagyok hozzá. Nem szégyellem,csak kellemetlen. Üdv: Jocó
Üdv!
Van itt ez a bekötési javaslat hajdú mosógép motorokhoz,na már most az első (főfázis),centrifuga bekötéssel tökéletesen működik,ellenben a második üzemmódban(mos) nem akaródzik elindulni,lecsapja az automatát. Mi lehet a probléma? Válaszokat előre is köszönöm! Bővebben: Link
Szia!
Esetleg zárlat, vagy testzárlat ezzel a tekercseléssel? Mérj rá ohmmérővel.
A kondi egyik fele a V1- re megy másik az hova csatlakozik?
Mert ugyebár a szaggatott vonal nem része a "kapcsolásnak"..
A V1-re mindig rá kell kötni a kondi egyik kivezetését. Ha balra akarod forgatni a motort, akkor az U1-re kötöd a másik kivezetést, ha jobbra, akkor a W1-re. Az U1-et a W1-el ne kösd össze, mert akkor tényleg tökzárlatot csinálsz.
Hát igen az evidens..
Akkor az lesz amit javasoltál,rámérek a tekercsekre!
Üdv.
U1-V1-W1 és U2-V2-W2 van belül összedrótozva. Egyik a mosó, másik a centrifuga módhoz tartozik. Ha jól emlékszem, az Ux a közös pont mindkét kapcsolásnál. Mosó módban(400/min) szimmetrikusak a tekercsek, ott mindkét irányban lehet forgatni, de nem szabad huzamosan így használni mert ilyenkor nincs hűtése. A centrifuga mód(2800/min) alapvetően balmenetes forgásra van kiképezve. A segédtekercs ellenállása kisebb, a főtekercsé meg nagyobb. Ha a kondenzátort a főtekercs körébe kötöd és a segédtekercsre közvetlenül a fázist akkor jobbmenetes lesz a motor, de jobban fog melegedni mint egyébként. Ezért ajánlatos 12µF-nál nem nagyobb kondenzátort alkalmazni még akkor sem ha nem elég erős a motor. Ugyanis az indítónyomatéka is kisebb lesz. Én a terménydarálóba építettem így bele, de csúnyán melegszik, 10 percnél nem lehet tovább használni terhelés alatt.
Helló uraim.
Lenne egy ilyen delikvens, egy mosógép moci, de sehogysem tudok rájönni a bekötésre, tudnátok esetleg segíteni? Átnyálaztam a topicot, de csak a 6 csatis bekötést találtam meg. Annyit kiderítettem, hogy van rajta 3 pont, amire ha feszt adok, elindul a motor, és elég rendesen pörög, ez a három pont között bárhova tehetem, ugyanúgy pörög, de ha a további két csatit is bevonom, akkor búgva, és lassan forog. Inkább a nagy fordulat lenne az érdekes, és hogy hova kössem a kondenzátort. A forgásirány lényegtelen, mert úgy szerelem a motort. Tudnátok segíteni? Üdv. Doncso
Üdv!
Lenne nekem is egy mosógép motorom, de sajna nem tudok rájönni a bekötésre, tudnátok esetleg segíteni? A motor egy Whirlpool mosógépből való a tipusa MCA 30/64-148/ALA1.Eddig csak a mosogép szervíz leírását találtam meg de abból nem tudok rájönni hogy kellene.Előre is köszönöm a segítséget.Service Manual
A Circuit diagram-on lévő motor-rajznál kösd össze a 4-es kivezetést a 2-es kivezetéssel. Az 5-ösre és a 3-asra kösd a 230V-ot. Ha a másik forgásirányt szeretnéd használni, akkor a 3-ast kösd össze a 4-essel, és a kkor a kettes-ötösre megy az áram
Segítséget kérek a régi kocka Hajdu keverőtárcsás motor bekötéséhez. Láthatóan 4 tekercs van... V1-V2; U1-U2; Z1-Z2; W1-W2.
Üdv.
kicsit rosszul képzeled el.
U1-V1-W1 képez egy motor egységet, U2-V2-W2 a másikat, legalábbis az Energomat motoroknál. Ahogy látom, itt össze vannak bilincselve néhány helyen, így kapcsolják sorba a tekercseket. Ugyanis itt elég egy forgásirány egyetlen fokozattal. Ahol bilincs van, ne köss semmit, azok csak átkötések! A festék is mutatja hogy nem volt rajta csavar... Ahol két vezeték összefut bilincs nélkül, az lesz a közös pont, oda megy a nulla. A másik kettő közül egyik a főfázis, másik a segédfázis. Ezt úgy döntöd el, hogy a segédfázis és a közös pont között mérhető ohmos ellenállás mindig kisebb(multiméter nem árt). A főfázisra rákötheted a fázist, a segédfázisra egy 8-16µF-os kondin keresztül megy a fázis. Így csak egy irányba forog a motorod. Amúgy mákod van, meg tudod fordítani a forgásirányt is. Ha érdekel, akkor megírom...
Szia!
Igen négy tekercs van benne, de úgy, hogy a tekercs felét is kivezették (110/220V), azért van ez így. Itt van róla bővebb eszmecsere. Ha nem menne a dolog, akkor majd berajzolom az általad küldött képre a bekötést. Segítségnek itt a belső elrendezése a tekercseknek. V2-U2 átkötés V1-U1/Z2 (ez így a főfázis tekercs), a többi a segédfázishoz tartozik.
Szia! Köszönöm, ez nagy segítség volt! Sok régi könyvet átlapoztam... Hasonlót találtam, de ezt egyikben sem!
Üdv.: Gyuri
Sziasztok!
Kivételesen most én kérdeznék. Az történt, hogy az örök klasszikus Hajdu Energomat mosógépmotoromat sikerült leégetnem. Terménydarálóban volt használva, és volt egy olyan probléma a beépítésnél hogy a motor centrifugaüzemben balmenetes, de a darálóhoz jobbmenetes motor kellett volna. A balmenetes beépítése körülményes, ugyanis az ékszíjtárcsa oldali pajzsnak szembe kellett volna fordulnia a daráló hajtótárcsájával, egy ilyen rögzítő konzolt pedig nagyon nehéz lett volna kivitelezni. A segéd-és főtekercs találkozási pontját pedig nem lehet megbontani mert gyantával az egész ki van öntve. Sokkal jobb ötletnek tűnt, hogy a motort a tárcsa alá teszem, és úgy kötöm be hogy a segédtekercs kapja a főfázist, a főtekercs meg a kondenzátoron át a segédfázist. A forgásirány változása miatt a hűtés foka nem romlott, lévén nem csavaros ventilátorbordák voltak a forgórészen. Azonban, kb. 4 hónap használat után a motor leégett, túlmelegedés miatt: a segédtekercs nem bírta a főáramköri terhelést... Most elővettem egy másik motort, a centrifuga ott is balmenetes! Már tervezzük a szembefordítós konzolt, mert elektromosan ezen a motoron sem lehet a segéd-és főtekercs találkozási pontját megbontani. De ha már van egy leégett motorom, eljátszogatnék vele, és kézzel újratekercselném. Azt már tudom hogy a kézi tekercselés miatt nem lesz a vezetékpálya elég szoros ahhoz, hogy eredeti módon megtekercselhessem. De mivel a mosófokozat tekercseit nem kívánom feltekerni, lényegében több mint 2-szer akkora helyen garázdálkodhatok! Ugyanúgy 2800-3000 fordulatú, mellékáramkörű motort szeretnék, ahol a segéd-és főfázis eleje-vége ki van vezetve összekapcsolás nélkül, így bármelyik irányba használva be tudom kötni. Kérdésem, hogy a tekercseléshez, különösen a vezetékpályák elhelyezkedésénél van-e valakinek leírása, ismer-e olyan könyvet, digitális leírást, fórumot ahol ilyet meg tudok nézni? Azt tudom hogy 2 póluspár lesz, és az egymással szembeni pólusok megfelelő irányú bekötésével a forgómező 1500 vagy 3000 1/perc sebességét is kiválaszthatom. Ahogy azt is hogy soros/párhuzamos bekötéssel a teljesítmény is beállítható. Több póluspár kialakításával pedig akár háromfázisú(mi a rossebnek?) vagy csökkentett fordulatú(1500,750) motor is készíthető.
sziasztok !
adott egy mosógép, amely mosás közben füstszagot áraszt, és néha lecsapja a biztosítékot szétszedés után látható, hogy a motorjába befutó kábelekről (a motoron belül) ég vagy égett korábban lefelé a szigetelés ennek ellenére a motor még működik sem a motor tengelye, sem a dob tengelye nem szorul, hanem könnyen forog a kérdésem elég általános: mi okozhat ilyen túlmelegedést ? azért érdekelne a dolog, mert ha veszek bele egy új motort, nem szeretném ha az is tönkremenne ha valami külső dolog okozta a bajt. köszi |
Bejelentkezés
Hirdetés |