Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Kedves ared, köszi a linket. Már rendelkezem a kocsi szervíz útmutatójával, csak eddig még nem találtam meg benne azt, amit igazából keresek. 2x1300 oldal, nem egyszerű kibogozni. Mellesleg ma végleg megállt a kocsi, nem indul. A 80A-s biztosíték kiéghetett az akkusarun. Nem tudom, hol kapok szombaton olyat, de remélem hamarosan megoldódik a probléma...
Akkor ott valami masszív zárlat lehet,ha tényleg kiment a bizti! Szerintem próbálj meg egy egyszerű módszert hidald át a biztit egy izzóval aminek,ha zárlat van világítania kell majd kezd el lekötni a vezetékeket ahol az izzó kialszik azon az áramkörön van a zárlat.A generátor
+ már próbáltad lekötni?
Új fejlemény.
Voltam a helyi "mesternél", megbeszéltük a dolgokat. Helyből azt mondta, hogy az generátorban a diódákkal, meg esetlegesen a forgórésszel lehet probléma, vagy max fesz-szabályzó. Említette, hogy anno, mikor faterom fordítva tette bele az akkut, akkor az egyik diódahíd biztos azonnal kiégett. A dióda válasz a nagy áramfogyasztásra, a tekercs vagy a forgórész pedig magyarázat a hangos működésre. Holnap meglátogatom, és megjavítjuk. Már ha minden szükséges van a szervizhez.
Az már egész jo szerviz, ahol Mitsubishi generátorhoz tartanak diodahidat a polcon. :yes:
Üdv mindenkinek.Problémám a következő.Opel Corsa B swing 1993.12.havi 1,5d a töltéslámpa folyamatosan világit.Megméretem ampera jól tölt de voltra sokat.Tehát alapjáraton 14.2 V terhelés nélkül, 3000-3200 fordulaton15.4-15.7V.Ha felkapcsolom mondjuk a világítást és a ventilátort egyes fokozatra akkor ugyanezen fordulaton 14.5V folyamatosan.Cseréltetem fesz.szabályzot és kimérték a diódákat és azt mondták hogy jók és járhatok vele de mindig legyen rajta világítás és a ventilátor,de engem zavar hogy az a lámpa világit ,mert szerintem nem kéne neki.Előre is köszönöm a segítségét mindenkinek.
Mérj ellenállást a generátor testje és az akkumulátor negatív pólusa között. Ha itt nem közel 0-át mérsz, már meg is van a hiba. Járó motornál is mérd. :yes:
És ha nem nulla az eredmény akkor mi a baj?
Nincs rendesen testelve a generátor. Eloxidálódott vagy e is szakadt a test vezeték. Ettől a szabályzó alacsonyabb feszültséget "érez". A legegyszerűbb javítása, egy új vezeték beépítése az akku - és a generátor testje közé. Így nem kell keresgélni melyik vezeték oxidos.
Megmértem járó és álló motornál azonosak az adatok
Ne ellenállást mért, hanem feszültséget a generátor háza és az akku kivezetése között, miközben be van kapcsolva a lámpa. Nemtudom, honnan jön az, hogy ellenállást mérjünk, de legtöbbünknek nincs olyan műszere, ami itt értékelhető eredménnyel tudna szolgálni. A generátorról 10A nagyságrendű áram folyik, ha csak 0,1 ohm ellenállás lenne, már azon is 1V esik 10A-nél. A mezei műszerek meg már 1 ohm alatt se mutatnak eredményt. Tehát feszültséget mérj.
Nekem gyanús, hogy egyik dióda szakadt egyébként, de lehet feszültségesés is a negatív oldalon.
A feszültség mérés egyébként valóban jobb lehet. Bár nekem ellenállás méréssel is sikerült megtalálnom ilyen hibát. Az opel kadettnél, asconánál ez típus hiba volt annó amikor még autó javítással is foglalkoztam.
üdv.Alapjárati fordulaton 14.2Vfolyamatosan világítással is.
Ellenállást is mértem ami nekem van műszer az 2000k állásban mér csak.Álló motornál 000 alapjáraton 128-140 mutatott a generátorház és az akkusarú között.
Nem arra gondolt, hanem hogy a generátor testje és az akku - között mérsz-e feszültséget. Mert ha igen akkor is megállapíthatod a testelés hibáját. Ez valóban pontosabb módszer mint az ellenállás mérés.
Inkább olyan 0,001k vagyis 1 ohm állásban kellene az ilyesmit mérni, hogy legyen is valami eredmény. Csak ilyen állás nincs a kéziműszerek túlnyomó többségén.
Na akkor nagy valószínűséggel testelési hiba van. Kisebb méréshatár híján próbálkozz feszültség méréssel. A legkisebb méréshatárban.
tehát akkor a generátor ház és az akku pozitív saruja között ha mérek feszültséget akkor nem jó?
Ezen a műszeren a DCV méréstartományban olyanok vannak hogy 1000 .200,20,2000m,200m. A 200m re állítva alapjáraton a generátor ház és az akkú. negatív pólusa között 158.4 folyamatosan.
Mennyi akkor, amikor bekapcsolod a fényszórókat? Vagy ha most be volt kapcsolva, akkor mennyi, ha kikapcsolod?
elnézést elrontottam az előbb a műszer 2000m re volt állítva és világítás nélkül 158 villágításal 202
Mint ahogy le is írtam.Bővebben: Link
Tehát akkor a megoldás az szerinted hogy egy teljesen új vezetékkel a generátort újra negativra kötni az akkuhoz?
Ezt olvastam. A dolog elsö része logikus is. De hogy jut a a normálnál magasabb feszültség az aksihoz? Hiszen oxidált a test, ilyenkor még kevesebbet mérsz az aksin, nem többet.
Amit leirtál, az létezö hiba olyan rendszernél, ahol a gerjesztöáram kintröl, külön vezetéken megy a generátorba. Ha ezen a vezetéken feszültségesés van, akkor a szabályzo ezt a csökkent feszültséget érzékeli és emeli, miközben az aksin akár 18 volt is mérhetö. (Kocka Ladáknál nem ritka az oxidáciora hajlamos biztositéktábla miatt) És mi a magyarázat a világito visszajelzöre?
A motorblokk testelése is lehet rossz. A motorblokkot kellene megbízhatóan az akkumulátor negatív pólusához kötni. Az akksi neg. pólusát meg az autó karosszériájához kötni rendesen. A generátortest pedig a blokkhoz kötődjön. A különféle gumiszilentek miatt a vezetékes testelés elengedhetetlen az autóknál.
Fölösleges uj testkábelt behuzni, viszont a régieket mindenképp érdemes rendbetenni. Az aksitol a motorhoz megy egy vastag, és a generátor feszitöjénél egy vékonyabb, rövid testkábel.
A vastag megvan aksitól a blokig kifogástalan mind ha új lenne. a negatív pólustól a kaszniig is jó.Ezen a generátoron viszont van egy négyes csatlakozó és egy külön szál a pozitívhoz.Gondolom a négyesnél a legvastagabb szál a negatív(három vékony és egy sokkal vastagabb.)Ezt még nem bontottam ki hogy hova vezet.Vagy ez a generátor a motorhoz van le testelve?
Elég furcsa egy generátor, hogy négyes csatlakozó van rajta. Még olyan generátorral nem találkoztam, aminek nem a vázára lett volna kivezetve a negatívja, ezért lényeges, hogy ha a generátor esetleg gumiágyas felfogatással van (Opeléknél ez divat), akkor a gumiágy át legyen kötve vezetékkel, és az jól is érintkezzen. Ez egy kb. 15 centis vezeték, a generátor egyik felfogató csavarjánál van az egyik vége, a másik meg valahol a közelben a blokkon.
Tudnál csinálni egy képet a generátor hátuljáról? |
Bejelentkezés
Hirdetés |