Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   29 / 157
(#) Warbeast válasza ared2 hozzászólására (») Jan 1, 2010 /
 
Kedves ared, köszi a linket. Már rendelkezem a kocsi szervíz útmutatójával, csak eddig még nem találtam meg benne azt, amit igazából keresek. 2x1300 oldal, nem egyszerű kibogozni. Mellesleg ma végleg megállt a kocsi, nem indul. A 80A-s biztosíték kiéghetett az akkusarun. Nem tudom, hol kapok szombaton olyat, de remélem hamarosan megoldódik a probléma...
(#) ared2 válasza Warbeast hozzászólására (») Jan 2, 2010 /
 
Akkor ott valami masszív zárlat lehet,ha tényleg kiment a bizti! Szerintem próbálj meg egy egyszerű módszert hidald át a biztit egy izzóval aminek,ha zárlat van világítania kell majd kezd el lekötni a vezetékeket ahol az izzó kialszik azon az áramkörön van a zárlat.A generátor
+ már próbáltad lekötni?
(#) Warbeast válasza ared2 hozzászólására (») Jan 2, 2010 /
 
Új fejlemény.
Voltam a helyi "mesternél", megbeszéltük a dolgokat. Helyből azt mondta, hogy az generátorban a diódákkal, meg esetlegesen a forgórésszel lehet probléma, vagy max fesz-szabályzó. Említette, hogy anno, mikor faterom fordítva tette bele az akkut, akkor az egyik diódahíd biztos azonnal kiégett.
A dióda válasz a nagy áramfogyasztásra, a tekercs vagy a forgórész pedig magyarázat a hangos működésre.
Holnap meglátogatom, és megjavítjuk. Már ha minden szükséges van a szervizhez.
(#) akos70 válasza Warbeast hozzászólására (») Jan 2, 2010 /
 
Az már egész jo szerviz, ahol Mitsubishi generátorhoz tartanak diodahidat a polcon. :yes:
(#) szebi76 hozzászólása Jan 15, 2010 /
 
Üdv mindenkinek.Problémám a következő.Opel Corsa B swing 1993.12.havi 1,5d a töltéslámpa folyamatosan világit.Megméretem ampera jól tölt de voltra sokat.Tehát alapjáraton 14.2 V terhelés nélkül, 3000-3200 fordulaton15.4-15.7V.Ha felkapcsolom mondjuk a világítást és a ventilátort egyes fokozatra akkor ugyanezen fordulaton 14.5V folyamatosan.Cseréltetem fesz.szabályzot és kimérték a diódákat és azt mondták hogy jók és járhatok vele de mindig legyen rajta világítás és a ventilátor,de engem zavar hogy az a lámpa világit ,mert szerintem nem kéne neki.Előre is köszönöm a segítségét mindenkinek.
(#) zolika60 válasza szebi76 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Mérj ellenállást a generátor testje és az akkumulátor negatív pólusa között. Ha itt nem közel 0-át mérsz, már meg is van a hiba. Járó motornál is mérd. :yes:
(#) szebi76 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
És ha nem nulla az eredmény akkor mi a baj?
(#) zolika60 válasza szebi76 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Nincs rendesen testelve a generátor. Eloxidálódott vagy e is szakadt a test vezeték. Ettől a szabályzó alacsonyabb feszültséget "érez". A legegyszerűbb javítása, egy új vezeték beépítése az akku - és a generátor testje közé. Így nem kell keresgélni melyik vezeték oxidos.
(#) szebi76 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Megmértem járó és álló motornál azonosak az adatok
(#) potyo válasza szebi76 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Ne ellenállást mért, hanem feszültséget a generátor háza és az akku kivezetése között, miközben be van kapcsolva a lámpa. Nemtudom, honnan jön az, hogy ellenállást mérjünk, de legtöbbünknek nincs olyan műszere, ami itt értékelhető eredménnyel tudna szolgálni. A generátorról 10A nagyságrendű áram folyik, ha csak 0,1 ohm ellenállás lenne, már azon is 1V esik 10A-nél. A mezei műszerek meg már 1 ohm alatt se mutatnak eredményt. Tehát feszültséget mérj.

Nekem gyanús, hogy egyik dióda szakadt egyébként, de lehet feszültségesés is a negatív oldalon.
(#) zolika60 válasza potyo hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
A feszültség mérés egyébként valóban jobb lehet. Bár nekem ellenállás méréssel is sikerült megtalálnom ilyen hibát. Az opel kadettnél, asconánál ez típus hiba volt annó amikor még autó javítással is foglalkoztam.
(#) zolika60 válasza szebi76 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Azonosan mik?
(#) szebi76 válasza potyo hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
üdv.Alapjárati fordulaton 14.2Vfolyamatosan világítással is.
(#) szebi76 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Ellenállást is mértem ami nekem van műszer az 2000k állásban mér csak.Álló motornál 000 alapjáraton 128-140 mutatott a generátorház és az akkusarú között.
(#) zolika60 válasza szebi76 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Nem arra gondolt, hanem hogy a generátor testje és az akku - között mérsz-e feszültséget. Mert ha igen akkor is megállapíthatod a testelés hibáját. Ez valóban pontosabb módszer mint az ellenállás mérés.
(#) potyo válasza szebi76 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Inkább olyan 0,001k vagyis 1 ohm állásban kellene az ilyesmit mérni, hogy legyen is valami eredmény. Csak ilyen állás nincs a kéziműszerek túlnyomó többségén.
(#) zolika60 válasza szebi76 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Na akkor nagy valószínűséggel testelési hiba van. Kisebb méréshatár híján próbálkozz feszültség méréssel. A legkisebb méréshatárban.
(#) szebi76 hozzászólása Jan 15, 2010 /
 
tehát akkor a generátor ház és az akku pozitív saruja között ha mérek feszültséget akkor nem jó?
(#) szebi76 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Ezen a műszeren a DCV méréstartományban olyanok vannak hogy 1000 .200,20,2000m,200m. A 200m re állítva alapjáraton a generátor ház és az akkú. negatív pólusa között 158.4 folyamatosan.
(#) potyo válasza szebi76 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Mennyi akkor, amikor bekapcsolod a fényszórókat? Vagy ha most be volt kapcsolva, akkor mennyi, ha kikapcsolod?
(#) szebi76 válasza potyo hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
elnézést elrontottam az előbb a műszer 2000m re volt állítva és világítás nélkül 158 villágításal 202
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Attol töltene sokat?
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Mint ahogy le is írtam.Bővebben: Link
(#) szebi76 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Tehát akkor a megoldás az szerinted hogy egy teljesen új vezetékkel a generátort újra negativra kötni az akkuhoz?
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Ezt olvastam. A dolog elsö része logikus is. De hogy jut a a normálnál magasabb feszültség az aksihoz? Hiszen oxidált a test, ilyenkor még kevesebbet mérsz az aksin, nem többet.
Amit leirtál, az létezö hiba olyan rendszernél, ahol a gerjesztöáram kintröl, külön vezetéken megy a generátorba. Ha ezen a vezetéken feszültségesés van, akkor a szabályzo ezt a csökkent feszültséget érzékeli és emeli, miközben az aksin akár 18 volt is mérhetö. (Kocka Ladáknál nem ritka az oxidáciora hajlamos biztositéktábla miatt)

És mi a magyarázat a világito visszajelzöre?
(#) kadarist válasza szebi76 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
A motorblokk testelése is lehet rossz. A motorblokkot kellene megbízhatóan az akkumulátor negatív pólusához kötni. Az akksi neg. pólusát meg az autó karosszériájához kötni rendesen. A generátortest pedig a blokkhoz kötődjön. A különféle gumiszilentek miatt a vezetékes testelés elengedhetetlen az autóknál.
(#) akos70 válasza szebi76 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Fölösleges uj testkábelt behuzni, viszont a régieket mindenképp érdemes rendbetenni. Az aksitol a motorhoz megy egy vastag, és a generátor feszitöjénél egy vékonyabb, rövid testkábel.
(#) szebi76 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
A vastag megvan aksitól a blokig kifogástalan mind ha új lenne. a negatív pólustól a kaszniig is jó.Ezen a generátoron viszont van egy négyes csatlakozó és egy külön szál a pozitívhoz.Gondolom a négyesnél a legvastagabb szál a negatív(három vékony és egy sokkal vastagabb.)Ezt még nem bontottam ki hogy hova vezet.Vagy ez a generátor a motorhoz van le testelve?
(#) potyo válasza szebi76 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Elég furcsa egy generátor, hogy négyes csatlakozó van rajta. Még olyan generátorral nem találkoztam, aminek nem a vázára lett volna kivezetve a negatívja, ezért lényeges, hogy ha a generátor esetleg gumiágyas felfogatással van (Opeléknél ez divat), akkor a gumiágy át legyen kötve vezetékkel, és az jól is érintkezzen. Ez egy kb. 15 centis vezeték, a generátor egyik felfogató csavarjánál van az egyik vége, a másik meg valahol a közelben a blokkon.

Tudnál csinálni egy képet a generátor hátuljáról?
(#) akos70 válasza szebi76 hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Az Opelon a generátor gumibakokban szokott lenni, ezért van rajtuk egy külön testkábel.
Következő: »»   29 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem