Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   958 / 3610
(#) tatabike válasza tatabike hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
De ez csak elvileg lehetséges. Gyakorlatilag meg minél jobban felgyorsítasz valamit, annál jöbban megnő a tömege. A fénysebesség közelében már minden századnyi gyorsítás milliószorosára növeli a tömeget. Nem tudsz annyi energiát csiholni, hogy elérd...
(#) tatabike válasza tatabike hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Habár hülyeséget beszélek, mert a 6 amperes 12 VDC-s erősítők is tudnak ma már 360w music powert... :hehe:
(#) Rober_4 hozzászólása Jan 20, 2010 /
 
Még jönnének ilyen makugánok, ha nem baj, ezek az utolsók.
:eplus2: :gonosz2: :eeknoes:
(#) llaci56 válasza tatabike hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
A "kasztni" az a kaszt és kaszni összevonásából lett?
(#) tatabike válasza llaci56 hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Nem tudom, láttam így is, meg úgy is írva mindenfelé. Valahol azt olvastam, hogy a kasztni a helyes, csak az a régebbi szó, és kikopott belőle a t betű... Majd megkérdezem a Grétsy Laci bácsit.... :yes:
(#) KTobi válasza tatabike hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Szétszedtem ma a 150W PMPO hangfalamat. 2* 3Wos hangszóró és 2,7VAos trafó. Ebből számítva az a 360W reálisan 6,5W Csak ilyen irányban haladjunk továbbra is. És akkor mindenki hülyének néz; ha azt mondod, van két 20Wos hangszóród; hogy az semmi.
(#) tatabike hozzászólása Jan 20, 2010 /
 
Szerintem lenne mód elérni a fénysebességet, vagy nagyon közel kerülni hozzá, de ehhez óriási csillagok tömegvonzására lenne szükség. A gond az, hogy anyagot nem találnánk hozzá, ami ezt kibírná, atomjaira hullana az egész kacat...
(#) tatabike válasza KTobi hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Nem keresgéltem ilyen témában sose, de mi a bánat ez a PMPO amúgy? Reklámfogás? Vagy hindi nyelven ezt jelenti: "Ennek a végfoknak, meg a mellette lévő ipari porszívónak az összteljesítménye x Watt"
(#) tatabike válasza KTobi hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Na, akkor a Te hangcuccod képletéből kiindulva az én 50w+50w teljesítményű STK-s erősítőm 2500w PMPO. Na, ezzel már lehet gizdázni...
(#) KTobi válasza tatabike hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
P.M.P.O. helyesen, egy rövidítés. A maximális pillanatnyi teljesítményt adja meg. De nincs meghatározva a pillanat hossza. Tehát ha a gyár 10000Wot akar ráírni, akkor azt fog, csak akkor nem 1/100 másodpercig méri, hanem 1/10000000ig és már meg is van oldva
(#) llaci56 válasza tatabike hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Mert, hogy a tömege végtelenre nőne. (Einstein: relativitás elmélet)
(#) DuMatyi válasza tatabike hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Ez például egészen jó logikus és helytálló magyarázat, mindemellett korrekt is. Valóban nincs definiálva semmi, tehát mindenki úgy mér és hazudik, ahogy akar.
(#) Ricsi89 válasza tatabike hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
És a bogár a legstrapabíróbb autó. Volt nemrég egy műsor, ahol 3 autót teszteltek egy afrikai túrán. Volt ott víz, homok, minden. Ezek egy Lancia, egy Merci és egy Opel kadett A volt. A 3 autó közül 1 volt ,aminek egyszer volt baja, az is azért, mert elsüllyedt a folyóban, de pár óra után újjáéledt. A nyertes a Kadett lett volna, mert a másik kettő ahogy kinézet... Le kellett bontani mindent róluk, hogy a sárban ne süllyedjenek el, majd amikor a homokos részen mentek majd megfulladtak a két autóban, mert se ajtó, se ablak nem volt. A csávó az opelben meg röhögött rajtuk, mert ő semmit nem könnyített az autón mégis átment mindenen simán. Volt még egy tartalékautó is, egy bogár és az simán hiba nélkül ment át mindenen, így annak adták a díjat.
Meg is találtam a videót. Igaz angol, de nézni kell. Bővebben: Link
(#) KTobi válasza tatabike hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Ne hogy már így számold. Reálisabb a trafóteljesítményt nézni. Neked egy PMPO 5500Wos erősítőd van, csak így dicsekedj, had nézzenek. A PMPO persze hangyányi betűvel van feltüntetve mindig, a teljesítmény pedig 5-6szor akkorában legalább.
(#) tatabike hozzászólása Jan 20, 2010 /
 
Na, okosodjatok, ezeket találtam a PMPO-ra:

"Impulzusüzemben leadható maximális teljesítmény. A gyakorlatban semmit se jelent: illetve, kizárólagos használata egy-egy terméken annyiról árulkodik, hogy a termék többi paramétere valószínűleg elég gyenge."

"Ha jól emlékszem, Pulse Mode Power Output, vagy valami hasonló."

Hozzáértő kérdés:

"Hy all! Szeretnék 5.1-es hangfal set-et venni. A kérdéses hangfal set-nek a leirásában a kövi. szerepel: "5000W PMPO" De a leirásban ez szerepel: "150 watt RMS Subwoofer: 75 watt, Szatelit & Center: 15 watt" [ha ezeket összeadjuk sehogy sem jön ki az 5000W] Valaki el tudná magyrázni ,hogy mit takar az 5000W akkor nagyon megköszönném!"

Hozzáértő válasz:

"A PMPO erteket elosztod 120 -al (ha meg jol emlekszem ) es akkor kijon az RMS erteke.
pl : Nagyban ki van IRVA : 3600 PMPO
3600/120=30
Az az 30 W RMS."

Logitech-fan (vájtfülü):

"Nekme ilyen hanggfalszettem van, és csodásan szól! Maximálisan meg vagyok elégedve vele."

Matek-fizika szakos csávó:

"Hát szénné égés közben lehet, hogy leadnak annyit... Gondolkozzatok már egy kicsit, 5kilowattot ugyan hogyan venne fel a hálózatból bármilyen kis hangcucc, mikor 10-16 amperes kismegszakítók vannak az átlagos lakásokban?"

Aki látja a lényeget:

"Az 5000W PMPO nem jelent semmit, az egy kamu szám, kb azt is írhatták volna, hogy "hülyének nézem a vevőt, és most jól átvágom'. Csakhát marketing szempontból mennyivel jobban néz ki az 5000..."

Minek nekem sóder klub. Ilyen témákon nagyobbakat lehet röhögni...
(#) tatabike válasza KTobi hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Ja, akkor ez olyan, mint Ámerikában valami nagy kondenzátortelep valami villanyos cég telepén, ahol akkora a kondik összkapacitása, hogyha egyszerre sütnék ki az összeset, akkor kétszer akkora áram folyna ott, mint az egész világon együttvéve...és meddig? 2 mikromásodpercig. Köszi.
(#) tatabike válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Pécsi régi haveroknak is van egy, azt nagyon szépen megcsinálták, szereztek rá Porshce-alufelnit széles pacskerokkal, négytárcsafék, meg minden. Nagyon baba a jószág....
(#) DuMatyi válasza llaci56 hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
ÉS miért tud a foton fénysebességgel menni? Van neki tömege, hisz Einstein elméletét az 1911es napfogyatkozáskor bizonyították be, addig senki nem hitt neki. A csillagok máshol voltak, mint a téli égbolton. Magyarázat: a nap tömegvonzása térítette el a fénysugarakat. Csak azt lehet eltéríteni, aminek van tömege. Viszont aminek van tömege, az nem tud fényebességgel menni. Az ellentét feloldása: csak mozgási tömege van a fotonnak, nyugalmi tömege nincs, hisz nem tud állni. A foton az egyetlen elemi részecske, aminek attribútuma a mozgás. Emellett a fekete lyukak létét úgy is be lehet bizonyítani, hogy hirtelen máshová helyeződik sok csillag. Azért, mert a fekete lyuk vonzereje hat a fotonokra.
(#) DuMatyi válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Nem. A fotonnak nincs nyugalmi tömege, és nem állhat sohasem. Viszont van mozgási tömege, hisz hat rá nagy tárgyak tömegvonzása. Egész logikus.
(#) Rober_4 hozzászólása Jan 20, 2010 /
 
Hú láttátok az új topikcímet, remélem még átírja
(#) tatabike válasza DuMatyi hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Az elemi részecskéknél a tömegvonzás nem olyan fontos, sokszor elhanyagolható....
(#) DuMatyi válasza tatabike hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
csak az a nem elhanyagolható, hoyg a napnak mekkora tömege. A tömegvonzás a két résztvevő fél tömegének négyzet 9összege törve a távolság négyzetével.
(#) llaci56 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Majdnem olyan, mint ha én vezettem volna le.
(#) tatabike válasza DuMatyi hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
"A fotonnak nulla az invariáns (nyugalmi) tömege és a c sebessége állandó, a vákuumbeli fénysebesség. Anyag jelenlétében viszont lelassul, vagy el is nyelődhet a frekvenciájával arányos energiát és lendületet közvetítve. Mint minden kvantum, a fotonnak is vannak hullám- és részecsketulajdonságai; teljesül rá a hullám-részecske kettősség."
(#) DuMatyi válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Nekem fizikából ezt tanították, ami márpedig egy egzakt tudomány, azaz elhiszem.
(#) tatabike válasza DuMatyi hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
"A foton tömegtelen,[5] Nincs elektromos töltése[6] és nem bomlik spontán módon az üres térben"
(#) Ricsi89 válasza DuMatyi hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Te ilyet hol tanultál??? Én ilyet sehol sem tanultam, bár ha tanultam volna, akkor sem emlékeznék rá, mert azt se tudom miről beszélsz itt.
(#) DuMatyi válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
A fotonnak nincs tömege azaz nincs semmije nekijje, ha áll. Ezért mehet fénysebességgel. Nem mellesleg állni márpedig nem állhat. Az, hogy elhajlik a nap mellett a mozgási (valamekkora) tömeggel magyarázható.
(#) tatabike válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Nincs tömege. Tömegtelen


Olyan, mint a rádiójelek. Azoknak sincs tömegük, aztán jól van.
De. Léteznek virtuális fotonok, amik két atom kölcsönhatásából jönnek létre. Na, azoknál már kreáltak olyat, aminek 100 nagyobb volt a tömege, mint egy protonnak. De az nem igazi foton, nagyon rövid ideig létezik, és hamar elnyelődik....
(#) Stadi válasza DuMatyi hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Egyik szegedi ex-kollégám fillérekért meg tudott venni valami kisöregtől egy makulátlan, gyári állapotú, igazi veterán, bilikék bogarat. Aztán úgy vigyázott rá, hogy szinte mindig alapjáraton ment vele. Be is köpte a gyertyát. Később felhomályosítottam, hogy szegény autónak az lenne jó, ha közepes fordulaton járatná; akkor a gyertyáról is le tudna égni a szmötyi.

Szervótlanság:

Teherautós jogsimat egy öreg, háromágú csillagos teherautóval tettem le. Kormányszervó nincs, a kuplung meg olyan kemény benne, hogy szinte rá kell állni. Rutinvizsga előtt összesen fél órát gyakoroltam vele, aztán be a kétütemű strabancba, mert azzal mentem ki a rutinpályára. Beültem, indítás előtt kuplung be, hát majdnem áttapostam a padlólemezen , aztán ki kellett kanyarodni a parkolóhelyről, megtekertem a kormányt, és az majdnem körbetekeredett vagy ötször. Vigyorogtam egyet: hűha, jó lesz vigyázni, ez nem ugyanaz az autó... Szóval azért vannak fokozatok.

A mostani 12 éves autómat számos hibája ellenére se cserélném le egy újra. Leginkább talán azért, mert ismerem a számítógépes programok (és hardverek) megbízhatóságát. Meg a mai, adott élettartamra tervezős trendet. Amúgy az akkucsere se biztos, hogy egyszerű az új típusoknál. Legalábbis az izzócsere már szervizbe vitelt igényel. Nem véletlenül vették ki az izzókészletet a kötelező tartozékok közül. Sok paraszt (nem földműves!) jár már most is baloldalt kiégett tompított égővel. Némelyik helyettesíti valamivel (ködlámpa, reflektor), holott az nem szabályos, és vakít is. De a legújabb trend, hogy világítás nélkül közlekednek sötétben. Ma leglább három ilyen autót láttam.
Következő: »»   958 / 3610
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem