Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
De ez csak elvileg lehetséges. Gyakorlatilag meg minél jobban felgyorsítasz valamit, annál jöbban megnő a tömege. A fénysebesség közelében már minden századnyi gyorsítás milliószorosára növeli a tömeget. Nem tudsz annyi energiát csiholni, hogy elérd...
Habár hülyeséget beszélek, mert a 6 amperes 12 VDC-s erősítők is tudnak ma már 360w music powert... :hehe:
Még jönnének ilyen makugánok, ha nem baj, ezek az utolsók.
:eplus2: :gonosz2: :eeknoes:
A "kasztni" az a kaszt és kaszni összevonásából lett?
Nem tudom, láttam így is, meg úgy is írva mindenfelé. Valahol azt olvastam, hogy a kasztni a helyes, csak az a régebbi szó, és kikopott belőle a t betű... Majd megkérdezem a Grétsy Laci bácsit.... :yes:
Szétszedtem ma a 150W PMPO hangfalamat. 2* 3Wos hangszóró és 2,7VAos trafó. Ebből számítva az a 360W reálisan 6,5W Csak ilyen irányban haladjunk továbbra is. És akkor mindenki hülyének néz; ha azt mondod, van két 20Wos hangszóród; hogy az semmi.
Szerintem lenne mód elérni a fénysebességet, vagy nagyon közel kerülni hozzá, de ehhez óriási csillagok tömegvonzására lenne szükség. A gond az, hogy anyagot nem találnánk hozzá, ami ezt kibírná, atomjaira hullana az egész kacat...
Nem keresgéltem ilyen témában sose, de mi a bánat ez a PMPO amúgy? Reklámfogás? Vagy hindi nyelven ezt jelenti: "Ennek a végfoknak, meg a mellette lévő ipari porszívónak az összteljesítménye x Watt"
Na, akkor a Te hangcuccod képletéből kiindulva az én 50w+50w teljesítményű STK-s erősítőm 2500w PMPO. Na, ezzel már lehet gizdázni...
P.M.P.O. helyesen, egy rövidítés. A maximális pillanatnyi teljesítményt adja meg. De nincs meghatározva a pillanat hossza. Tehát ha a gyár 10000Wot akar ráírni, akkor azt fog, csak akkor nem 1/100 másodpercig méri, hanem 1/10000000ig és már meg is van oldva
Mert, hogy a tömege végtelenre nőne. (Einstein: relativitás elmélet)
Ez például egészen jó logikus és helytálló magyarázat, mindemellett korrekt is. Valóban nincs definiálva semmi, tehát mindenki úgy mér és hazudik, ahogy akar.
És a bogár a legstrapabíróbb autó. Volt nemrég egy műsor, ahol 3 autót teszteltek egy afrikai túrán. Volt ott víz, homok, minden. Ezek egy Lancia, egy Merci és egy Opel kadett A volt. A 3 autó közül 1 volt ,aminek egyszer volt baja, az is azért, mert elsüllyedt a folyóban, de pár óra után újjáéledt. A nyertes a Kadett lett volna, mert a másik kettő ahogy kinézet... Le kellett bontani mindent róluk, hogy a sárban ne süllyedjenek el, majd amikor a homokos részen mentek majd megfulladtak a két autóban, mert se ajtó, se ablak nem volt. A csávó az opelben meg röhögött rajtuk, mert ő semmit nem könnyített az autón mégis átment mindenen simán. Volt még egy tartalékautó is, egy bogár és az simán hiba nélkül ment át mindenen, így annak adták a díjat.
Meg is találtam a videót. Igaz angol, de nézni kell. Bővebben: Link
Ne hogy már így számold. Reálisabb a trafóteljesítményt nézni. Neked egy PMPO 5500Wos erősítőd van, csak így dicsekedj, had nézzenek. A PMPO persze hangyányi betűvel van feltüntetve mindig, a teljesítmény pedig 5-6szor akkorában legalább.
Na, okosodjatok, ezeket találtam a PMPO-ra:
"Impulzusüzemben leadható maximális teljesítmény. A gyakorlatban semmit se jelent: illetve, kizárólagos használata egy-egy terméken annyiról árulkodik, hogy a termék többi paramétere valószínűleg elég gyenge." "Ha jól emlékszem, Pulse Mode Power Output, vagy valami hasonló." Hozzáértő kérdés: "Hy all! Szeretnék 5.1-es hangfal set-et venni. A kérdéses hangfal set-nek a leirásában a kövi. szerepel: "5000W PMPO" De a leirásban ez szerepel: "150 watt RMS Subwoofer: 75 watt, Szatelit & Center: 15 watt" [ha ezeket összeadjuk sehogy sem jön ki az 5000W] Valaki el tudná magyrázni ,hogy mit takar az 5000W akkor nagyon megköszönném!" Hozzáértő válasz: "A PMPO erteket elosztod 120 -al (ha meg jol emlekszem ) es akkor kijon az RMS erteke. pl : Nagyban ki van IRVA : 3600 PMPO 3600/120=30 Az az 30 W RMS." Logitech-fan (vájtfülü): "Nekme ilyen hanggfalszettem van, és csodásan szól! Maximálisan meg vagyok elégedve vele." Matek-fizika szakos csávó: "Hát szénné égés közben lehet, hogy leadnak annyit... Gondolkozzatok már egy kicsit, 5kilowattot ugyan hogyan venne fel a hálózatból bármilyen kis hangcucc, mikor 10-16 amperes kismegszakítók vannak az átlagos lakásokban?" Aki látja a lényeget: "Az 5000W PMPO nem jelent semmit, az egy kamu szám, kb azt is írhatták volna, hogy "hülyének nézem a vevőt, és most jól átvágom'. Csakhát marketing szempontból mennyivel jobban néz ki az 5000..." Minek nekem sóder klub. Ilyen témákon nagyobbakat lehet röhögni...
Ja, akkor ez olyan, mint Ámerikában valami nagy kondenzátortelep valami villanyos cég telepén, ahol akkora a kondik összkapacitása, hogyha egyszerre sütnék ki az összeset, akkor kétszer akkora áram folyna ott, mint az egész világon együttvéve...és meddig? 2 mikromásodpercig. Köszi.
Pécsi régi haveroknak is van egy, azt nagyon szépen megcsinálták, szereztek rá Porshce-alufelnit széles pacskerokkal, négytárcsafék, meg minden. Nagyon baba a jószág....
ÉS miért tud a foton fénysebességgel menni? Van neki tömege, hisz Einstein elméletét az 1911es napfogyatkozáskor bizonyították be, addig senki nem hitt neki. A csillagok máshol voltak, mint a téli égbolton. Magyarázat: a nap tömegvonzása térítette el a fénysugarakat. Csak azt lehet eltéríteni, aminek van tömege. Viszont aminek van tömege, az nem tud fényebességgel menni. Az ellentét feloldása: csak mozgási tömege van a fotonnak, nyugalmi tömege nincs, hisz nem tud állni. A foton az egyetlen elemi részecske, aminek attribútuma a mozgás. Emellett a fekete lyukak létét úgy is be lehet bizonyítani, hogy hirtelen máshová helyeződik sok csillag. Azért, mert a fekete lyuk vonzereje hat a fotonokra.
Nem. A fotonnak nincs nyugalmi tömege, és nem állhat sohasem. Viszont van mozgási tömege, hisz hat rá nagy tárgyak tömegvonzása. Egész logikus.
Az elemi részecskéknél a tömegvonzás nem olyan fontos, sokszor elhanyagolható....
csak az a nem elhanyagolható, hoyg a napnak mekkora tömege. A tömegvonzás a két résztvevő fél tömegének négyzet 9összege törve a távolság négyzetével.
Majdnem olyan, mint ha én vezettem volna le.
"A fotonnak nulla az invariáns (nyugalmi) tömege és a c sebessége állandó, a vákuumbeli fénysebesség. Anyag jelenlétében viszont lelassul, vagy el is nyelődhet a frekvenciájával arányos energiát és lendületet közvetítve. Mint minden kvantum, a fotonnak is vannak hullám- és részecsketulajdonságai; teljesül rá a hullám-részecske kettősség."
Nekem fizikából ezt tanították, ami márpedig egy egzakt tudomány, azaz elhiszem.
"A foton tömegtelen,[5] Nincs elektromos töltése[6] és nem bomlik spontán módon az üres térben"
Te ilyet hol tanultál??? Én ilyet sehol sem tanultam, bár ha tanultam volna, akkor sem emlékeznék rá, mert azt se tudom miről beszélsz itt.
A fotonnak nincs tömege azaz nincs semmije nekijje, ha áll. Ezért mehet fénysebességgel. Nem mellesleg állni márpedig nem állhat. Az, hogy elhajlik a nap mellett a mozgási (valamekkora) tömeggel magyarázható.
Nincs tömege. Tömegtelen
Olyan, mint a rádiójelek. Azoknak sincs tömegük, aztán jól van. De. Léteznek virtuális fotonok, amik két atom kölcsönhatásából jönnek létre. Na, azoknál már kreáltak olyat, aminek 100 nagyobb volt a tömege, mint egy protonnak. De az nem igazi foton, nagyon rövid ideig létezik, és hamar elnyelődik....
Egyik szegedi ex-kollégám fillérekért meg tudott venni valami kisöregtől egy makulátlan, gyári állapotú, igazi veterán, bilikék bogarat. Aztán úgy vigyázott rá, hogy szinte mindig alapjáraton ment vele. Be is köpte a gyertyát. Később felhomályosítottam, hogy szegény autónak az lenne jó, ha közepes fordulaton járatná; akkor a gyertyáról is le tudna égni a szmötyi.
Szervótlanság: Teherautós jogsimat egy öreg, háromágú csillagos teherautóval tettem le. Kormányszervó nincs, a kuplung meg olyan kemény benne, hogy szinte rá kell állni. Rutinvizsga előtt összesen fél órát gyakoroltam vele, aztán be a kétütemű strabancba, mert azzal mentem ki a rutinpályára. Beültem, indítás előtt kuplung be, hát majdnem áttapostam a padlólemezen , aztán ki kellett kanyarodni a parkolóhelyről, megtekertem a kormányt, és az majdnem körbetekeredett vagy ötször. Vigyorogtam egyet: hűha, jó lesz vigyázni, ez nem ugyanaz az autó... Szóval azért vannak fokozatok. A mostani 12 éves autómat számos hibája ellenére se cserélném le egy újra. Leginkább talán azért, mert ismerem a számítógépes programok (és hardverek) megbízhatóságát. Meg a mai, adott élettartamra tervezős trendet. Amúgy az akkucsere se biztos, hogy egyszerű az új típusoknál. Legalábbis az izzócsere már szervizbe vitelt igényel. Nem véletlenül vették ki az izzókészletet a kötelező tartozékok közül. Sok paraszt (nem földműves!) jár már most is baloldalt kiégett tompított égővel. Némelyik helyettesíti valamivel (ködlámpa, reflektor), holott az nem szabályos, és vakít is. De a legújabb trend, hogy világítás nélkül közlekednek sötétben. Ma leglább három ilyen autót láttam. |
Bejelentkezés
Hirdetés |