Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Nem arról van szó, hogy nem tudja a műszer, hanem hogy ampert még sose mértem vele. Van rajta 3 lyuk, egyik a COM az oké, de a másik,gondolom ha 10Aig akarok akkor a legfölső lyuk, ha meg mA-t akkor a középső. Mértem és 50mA-t mutatott, 2Ohmos ellenállással, ami az I=U/R szerint nem lehet mert 1.25V a fesz különbség / 2Ohm az 0.625 A lenne ami 625mA nem 50mA... azért kérdeztem hogy ennél a kapcsolásnál hogyan kell számolni az áramerősséget, mert fel kéne tornásznom kb 100mA-ig hogy ne évek alatt teljen fel az akku.
Üdv Egyébként: Pb akksi, 1.2Ah 12V
Hali.Olvasgattam itt a fórum témák között a napokba akkumulátor cellazárlat javitására pár hozzászólást.De nem találom már,nem tudja valaki hol-merre?
Nem jól számoltál 1,25v esik 20ohmos ellenálláson,ez 1,25/20ohm=0,0625A,vagyis 65mA ohm törvénye alapján.
Ha 1,2A akkut van,töltheted 260mA rel 6,5órán át,nem fog melegedni.65-100mA rel sosem tölti full ra.Kisebb R-s kell oda kb.4,7ohm/5W próba meg.
Nem 20 Ohm csak 2 Ohm... Az O betűmet 0-nak nézted.
Most kicseréltem 0.63 Ohm-ra és így a műszer szerint az akksi 100mA-t vesz fel.
Szia!
Igaz hogy már régen kerested, de most ráakadtam a rajzra ha még érdekel. Üdv
Talán a mérésnél nem vettétek figyelembe, hogy árammérésnél a műszer -sorbakapcsolva a mérendővel- a sönt ellenállását tartalmazza.Ha a töltőben van pl. "figyelőellenállás"(pl.az a 0,63 Ohm), az azon eső feszültség mérésével a műszer nem avatkozik a készülék működésébe, igy a valóságot lehetne mérni.
Lehet, hogy Kolombus a tojástrükkjével tudott valamit? Üdv!
Igy igaz,a müszernek amúgy is kell sönt,ez lehet,0,63ohm jelen esetben.
Terhelés szempontjából mindegy,mert a müszer Rb-je 300-400ohm,van amikor több is.
Üdv
Itt vannak az akkuk. A 7.2V-ost adták a kocsihoz, a 12V-ost meg vettem a távirányítóhoz. Itt a kocsi is, meg kép optikai tuning után. A töltő amit a 7.2-hez adtak 9V 250mA 2.25VA ... Az a bajom hogy nem tudom hogy mennyire merült az akku mikor rádugom a töltőre és emiatt nem tudom mennyi ideig lehet tölteni, ezért akartam bárminemű karakterisztika alapján tölteni, akkuban lévő feszültségből valahogy számolható a benne lévő töltés és hogy meddig kell tölteni? Köszi
A nyugalmi helyzetű akku töltöttségére ált. következtetni lehet a kapocsfesz.-ből(a 12v-os adattábláján ott is van!).A másik pack kényesebb ügy, hogy ennek mik az optimális feltételei(töltési-, kisütési karakterrisztika, "memória" effektus, stb.), azok pl. függnek a konkrét tipustól (NiCd, NiMh, Liion...).Ha mélyebben érdekel a téma, több RTÉK-ben jó cikkek találhatók, letöltés:innen
Üdv!
Hello!
Bocs, de kétszer linkeltem be ugyan azt, mer nem akartam még egyszer leírni.. De ezt is olvasd el, illetve az előtte lévő kérdést és a mögötte lévő válaszokat. üdv! proli007
Köszi
De ezen a kapcsoláson miért nincs figyelő ellenállás? Simán a 317 OUT-ja megy az akksira?
Hello!
Hát nem egészen.. (Jó lenne, ha elolvasnátok végre, amit az LM317-ről írtam.) - Ebben a kapcsolásban, ha az áram értéke akkora, hogy az R3 ellenálláson eső feszültség ki nyitja a tranzisztort, akkor az leszabályozza a kimeneti feszültséget. Így az áram állandó értékű lesz, amit a tranyó alatt lévő képlettel lehet kiszámolni. Így az áramfigyelő ellenállás az R3. - Ha az akkumulátor feszültsége eléri az R1/R2 ellenállással beállított értéket, akkor már a kimenő feszültség fogja leszabályozni az LM317-et. Ilyenkor már a feszültség lesz állandó. (Ilyenkor persze a töltőáram szépen csökkenni kezd, így a tranyó, avagy az áramszabályozás, már hatástalanná válik.) - Beállítani úgy kel a kapcsolást, hogy mindenféle terhelés nélkül, a kimeneti ponton be kell állítani a 14,2V töltési végfeszültséget. Az áramot nem kell állítgatni, ahhoz számolni kell R3 értékét. - R4 ellenállásra csak azért van szükség, mert rövidzárlat esetén, nem az R3-al beállított áram folyna ki, hanem az IC maximális kimenő árama. 0V kimeneti feszültség esetén, az ADJ lábnak legalább -1,2V-al kell alacsonyabbnak lenni. Ennek a feszültségnek kell esni az R3 és R4 ellenálláson. Tekintve, hogy áramkorlát esetén R3 ellenálláson kb. 600mV lesz, így az 1,2V feszültséghez az R4-en is legalább 600mV-nak kell esni. Ezért R4 értéke minimum akkora, mint R3. A kapcsolás R3 kétszeresét ajánlja. üdv! proli007
Köszi
Megcsináltam Próbálom értelmezni a magyarázatot, de hobbistaként ez a 317 ennyi ellenállással kicsit bonyolult, de jónak tűnik, R3-at 2Ohm-ra vettem, nekem elég a 300mA töltés mert csak 1.2Ah-s az akksim. Köszi
Az akku sealed acid=zárt savas,az initial current=kezdeti töltöáram=0,36A,ez az amit már sokan leirtunk.
A töltés kezdetekor mikor az akku teljesen lemerült 9,5-10,5V marad benne,ekkor veszi fel a max.tölt.áramot majd vége felé lecsökken 150-100mA re. Ami a 7,2V ni-mh pakkot illeti,ezt is töltheted 400mA rel 7órán át,vagyis 2000mAh.x1,4h. A cellákat megtudod mérni használat után ez esetben 7V terhelés nélkül.
250mA töltövel 10 órán át kell töltened a ni-mh akkut,töltés végén 10V ot kell mérned amikor még rajta van.
Köszi a válaszokat mindenkinek.
Arra jöttem rá hogy igazából nincs korrekt otthoni töltési mód. A gyártók meg tudják mérni az akkuik karakterisztikáját és direkt ahhoz tudnak készíteni töltőt, de otthon a saját akkuiddal, a sok bizonytalanság miatt nem tudhatod hogy és meddig töltsd, meddig van lemerülve stb. Ezeknek az akkuknak a kezelése nem is olyan egyszerű. Legjobb megoldás hogy ha az akkut mindig a kisütési feszig merítjük (a 7.2-est 6.8V-ig, a 12V-ost meg kb 10V-ig) majd időre töltjük, a félig merült akkut tölteni nem túl jó ötlet, mert nem tudhatod biztosan meddig is kell tölteni. Köszi
Amennyiben a 12V-os alatt az ólomakkura gondolsz, úgy azt sose merítsd 10.5-10.8V alá, mert ez már mélykisülés. Illetve az ólomakku van annyira "igénytelen", hogy akkor töltesz rá, amikor épp kedved tartja. Ráadásul nem is kell az idővel vacakolni, mert csak a ráírt feszültségig kell tölteni (fix árammal), majd engedni, hogy ezen a feszültségen visszacsökkenjen az áram. Ez mehet akár egy labortápegységről is.
A nikkel cellákra már tényleg oda kell figyelni, le kell (érdemes) meríteni, és onnan feltölteni, de ólommal ilyet szándékosan, tartósan ne csinálj, mert tönkremegy tőle.
Az akkuk töltése lithiumot leszámitva nagyon is egyszerü,nemhiába adnak hozzá a gyártok sokszor 1 adaptert,amiben még stabilizátor sincs.
Az adapter trafó is stab,ha azt nézzük,adott terhelésnél adott feszt.ad le,üresen meg 15%al többet. A pb.akku töltödése automatikus folyamat,bármilyen hihetetlen is. A többit meg felejtsd el.
Kisütni a 7.2V-os NiMH akksit úgy is meg tudom tenni hogy rákötök egy 20Ohm-os ellenállást (kb 0.36A) melléteszek egy multimétert és ha leért kb 6.8V-ig akkor leveszem?
Köszi
Ezt lehet(sőt időnként érdemes) így tenni, csak azt ajánlom, hogy ne csak egy menetben csináld, hanem némi -terhelés nélküli- szünetek után 3-4x jó megismételni, hogy a "memóriaeffektus" miatt bennelévő töltésmennyiség is eltávozzon. Akkor igazán jó, ha terheletlenül 6,8V a pack kapocsfesz.-e.
Nekem ez a módszer bevált. Üdv!
Üdv
Több helyen is olvastam hogy a mostani NiMH aksik már memória effekt mentesek, a régi Ni-Cd akksiknak volt és emiatt problémásabbak is voltak, de a mostani NiMH-ek már nem azok. Tehát azt mondod hogy fölteszem 1 órára 20 Ohm-ra majd leveszem, némi szünet majd megint? Aztán ha megvan a 6.8V körül akkor mehet a töltőre (2000mAh-s akksi) 9-10 órára 250mA töltéssel? Köszi
Szerintetek mennyire érdemes kisütni a 7.2V-os akkupack-et? Az előző hozzászólásban 6.8V-ot írtak ami 1.13V/cella, de visszaolvasva valaki 0.8V/cellát javasolt ami 5.4V lenne (najó eddig nem vinném le de mondjuk 1V/celláig igen)
Köszi
0.8-ig mehetne, kb ott van egy olyan szakasz, ahol meredeken esni kezd a feszültség azonos terhelés mellett. Ez épp egy kivétel, 2100-as Varta: Bővebben: Link. Illetve ott van még a cellák különbözősége, egyik akku lehet, hogy hamarabb eljut eddig a tartományig, mint a másik, tehát a 0.9-1V egy kielégítő cellafeszültségnek mondható kisütés szempontjából. De itt ne is legyen rajta tovább a fogyasztó, azonnal kapcsold le, mert a grafikonból is látod, hogy itt már nagyon gyorsan esik a feszültség (a mintavételezés 5mp): kicsit több, mint 1 perc alatt 0.3V.
Hello!
Méregetés helyett, miért nem készíted el ezt a kisütőt, amiről írtam a kis cikket, csak 6 cellára. Nem kell figyelgetni, magától kikapcsol. üdv! proli007
Üdv
Ráraktam egy 2 Ohmos ellenállást egy 1.2V-os 2300mAh-s akkura, és rajta volt vagy 3-4 órát, közben mértem a feszültségét ellenállással és anélkül is. Miért van az hogy ha rajta van az ellenállás akkor most olyan 40 mV-ot mutat a mérő de ha nincs akkor folyamatosan 1.19V? Eredetileg 1.28V volt benne, de kb 3 órás 2 Ohmos merítés után is megmaradt 1.19V-on, viszont az ellenállás már nem melegszik... Levettem róla már, de én azt hittem hogy a feszültsége le fog menni 1.0-ra...
Azért mutat ellenállással 40mV-ot, mert gyakorlatilag "horpadásig" merítetted az akkut. Nem az üresjárási feszültségnek kell 1V-nak lennie, hanem terhelés alatt kell eddig (vagy kicsit ez alá) meríteni, hogy kisütöttnek lehessen tekinteni. Amikor leveszed a terhelést, egy jó akkunál természtes jelenség ez a regenerálódás, hogy kezd visszaállni a névleges feszültségére.
Meg sem nézted a grafikont, amit linkeltem, nagyon jól látható rajta minden. Vagyis nem minden, mert te lecsúsztál a grafikonról.
Üdv
Lol Akkor teljesen össze vissza vagyok zavarodva... Kiderül túlélték e az akksik. Valahol pedig ezt írták, nem a terhelés nélkülit. Mindegy köszi. Egyébként két eléggé halott akksit próbáltam feléleszteni, szóval ha meghaltak nem kár értük, a digitális gépem már be se akart kapcsolni velük. Üdv
Nyugi, egy ilyen esettől még nem lesz nagy baj. Az a Varta, amiről a diagramot raktam be, azzal sem kapcsol már be a fényképező, viszont a vezetéknélküli egerek vígan üzemelnek róla akár 2-3 hetet is.
Köszi
Több ilyen hibát nem követek el, de ugye azért van a fórum hogy tanuljon az ember. Van egy eredeti energizer töltőm, majd ma szétszedem és kirajzolom a kapcsolást belőle, annyit látok hogy 4060-as van benne pár ellenállás 1 kondi meg pár zéner. Ez a kapcs valahogy érzékeli a töltöttséget és a rajta lévő LED egyre halványabban világít minnél töltöttebb és a végén kikapcsol. Üdv
Szerintem az csak időre tölt (a 4060 egy bináris számláló). A LED fényerejének csökkenése pedig a söntellenálláson csökkenő feszültség a töltőáram függvényében. Ahogy töltődik a cella, úgy kezd közelíteni a feszültsége a töltő bemenő feszültségéhez, így egyre kisebb áram folyik, egyre kisebb fesz esik a söntön, tehát a LED halványulni kezd. Végül meghatározott idő után kikapcsol.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |