Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   38 / 338
(#) andrasaranyos válasza DigitalSilence hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
Szia! Annyira azért csak nincs egybeépítve, hogy flexel keljen levágni a generátorról Lejön az külön is, vagy a szénkefével együtt egybeépítve.
(#) sufni-tunning válasza potyo hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
Vannak olyan motorok, ahol a dugattyúba kialakítanak egy kis mélyedést pont a szelepeknek. (lásd Lada Nova 1,3 a vezérműláncot felváltották vezérműszíjra, és a dugattyúkba belemarták a szelepek "nyomát" pont azért, hogy ha elszakad -ami nekünk 8000 Km-nél bekövetkezett- ne verjenek bele a dugattyúba).
Ennél is lehet ilyen, de amíg az ember nem bizonyosodik meg róla addig az összeakadás is szóba jöhet.
(#) akos70 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
Már ha Kolja annak idején nem forditva rakta be a dugattyukat. Ilyen is volt, pont egy szijszakadás után derült rá fény.
(#) sufni-tunning válasza akos70 hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
Arra gondoltam nem olyan, mint a Bosch, hogy kinn van a generátor hátán, hanem "szétszedős, mint a Delco Remy.
Ahhoz szét kell szedni szinte teljesen a generátort nem úgy a Bosch-t, ahol csak a hátuljáról kell lecsavarozni a szabályzót a keféve.
30 év ide vagy oda és az 1983-as Ladánkat is átkötöttem külső szabályzósra, mert az akkumulátorból kifolyó sav -pont a szabályzóra folyt. A régi helye meg volt a doblemezen, így felraktam egy mechanikusat (1200-asból maradt), csak a kefét raktam vissza. Úgy működött vele, kb 4 éve "raktuk le", gazdaságossági megfontolásból, és a tavalyi nyáron bontottuk el.
(#) akos70 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
Ja, igy már világos.
Ladában én is sokszor cseréltem külsösre a szabályzot, leginkább azért, mert olyanbol könnyebb megbizhatot szerezni.
(#) sufni-tunning válasza akos70 hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
Úgy tűnik sikerült egy hullámhosszra kerülnünk.
Nekem a Magyar eletronikus is bevált, amit a mechanikus helyett lehetett kapni, csak azon nem lehetett állítani, míg bezzeg a mechanikuson, ha volt egy kicsit nagyobb terhelés, egy picit "fel lehetett húzni"
(#) mardal hozzászólása Feb 17, 2010 /
 
Sziasztok

Egy caesar ct 313 szeretnék beépíteni a kocsimba,aki csinált már ilyet segíthetne mert a leírásból nem igazán tiszta nekem minden.

CT-313.pdf
    
(#) akos70 válasza mardal hozzászólására (») Feb 17, 2010 /
 
Egész jó a leírás, mi nem világos? Milyen autóba raknád?
(#) sufni-tunning válasza mardal hozzászólására (») Feb 17, 2010 /
 
Szia!
A bekötéss nem tűnik bonyolultnak.
Van egy Transzponder gyűrű, amit el kell rejtened valahol, nagyjából elérhető helyen a vezetőüléstől.
A vezérlőt ehhez képest kell elrejtened, ahova elér. Feltételezem adtak hozzá kábeltötegelőt, vagy kétoldalas ragasztós szivacsot.

A bekötésről:
Van három pár vezeték, ezek szakítják meg a gyújtást, üzemanyag szivattyút, meg az indítómotort.
Kersd meg azt a vezetéket, ami a gyújtáskapcsolótól jön.
Azon kell keresned egy gyújtásáramot (gyújtáskapcsoló elfordításakor világít a próbalámpa). Ha elektronika is van az autódban Pl. ECU, akkor érdemes egy ledes próbalámpával próbálni.

Ha eddig megvagy írj, folytatjuk.
(#) sufni-tunning válasza akos70 hozzászólására (») Feb 17, 2010 /
 
Szia!
Igazad van, de vannak olyan emberek, akik maguk szeetnék megoldani, és nem biztos, hogy minden szakszót ismernek, meg a sok egyforma vezeték is zavaró lehet.
Elképzelhető a beszerelő alacsony életkora, abból adódó tapasztalatlansága, de becsülendő benne a tenniakarás, és a kérdésfeltevés.

Viszont azzal a kérdéseddle is egyet értek, miszerint megkérdezted az autó típusát. Sajnos nem minden autóba lehet beszerelni (lásd CAN -BUS).
Azzal is egyetértek, hogy a leírás nem rossz, elég egyszerű bekötni.
(#) akos70 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 17, 2010 /
 
A leírás egyértelmű, ha tudjuk a tipust, talán tudunk konkrét segítséget adni. Egyébként csak azt ismételhetjük.


Lehet ismerös az adatlapodon lévö logo egy másik oldalrol?
(#) mardal válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 17, 2010 /
 
sziasztok

Igazatok van,nem írtam le pontosan.
91-es 1es clioba akarom betenni.
Leírom miket nem igazán értek.
Autóvillamossági könyvben utánanéztem hogy a gyújtáskapcsolónak 3 kivezetése van. 15,30 és 50es nevű.A leírás azt írja hogy az acc vezetéket a 15ös kivezetésre kell bekötni,akkor azt az érpárt ami a gyújtást szakítja meg azt a 30as kiveztésre kell rákötni?
A másik kettő érpár pedig az ac pumpa és az önindító motort szakítja meg,az ac pumpa pozítív szálát kéne akkor megszakítanom?Meg az nem tiszta hogy mit ért azon hogy főgyujtás és ahhoz mért kell külön relé,nem épp az önidítóhoz kéne külön relé mert ott nagyobb az áramerősség.
(#) akos70 válasza mardal hozzászólására (») Feb 17, 2010 /
 
A Renault-kban 4 kivezetése van a gyujtáskapcsolonak.

Az egyik megszakitást mindenképp az 50-es átvágásával csináld a gyujtáskapcsolonál.
Ha preciz akarsz lenni, megkeresed a gyujtáskapcsolotol a gyujtotrafohozmenö vezetéket, azt is elvágod, oda kötöd a 2. kört.
Ezután megkeresed a tápszivattyuhoz menö vezetéket, ezt is átvágod, ez lesz a 3. kör.
(Ha kevésbé vagy preciz, akkor elvágod a gyujtáskapcsolonál a 15-ös vezetéket, és és a végekre 2-2 vezetéket kötsz az inditásgátlotol, igy relézned sem kell.)
(#) Tatus hozzászólása Feb 17, 2010 /
 
Kedves olvasók, válaszolok, kérdezők!
Szeretettel üdvözlök mindenkit, mivel most regisztráltam magam (uj kérdező vagyok) Van egy 206-os Peugeo-m, télen rászoktam tölteni az aksira, így + sarkot mindég le kell venni. Mivel mostan csináltattam meg a rádiót félek, hogy elfog szállni az állomás beállítása. Kérdezném: ha a szigetelést leszedem és nem veszem le az aksi + sarkát (vezetéket) rá kapcsolhatom-e az aksi töltőt?
Tatus
(#) potyo válasza Tatus hozzászólására (») Feb 17, 2010 /
 
Rákapcsolhatod.

Azért szokták levenni a sarut, hogy ha véletlenül azért nem indulna a motor, mert az akku szakadt, vagy nem érintkezik a saru, és a töltő pedig töltené, akkor nagyon felemelkedhet a feszültség az autóban, mert az akku nem fogja le a töltőt, és így valamiben kárttehet. Másik ok, hogy ha valami elszívja az áramot és azért kell rátölteni, akkor így biztosan nem szívja el. De ha az akku jó, akkor ettől nem kell félni.


Amúgymeg az autórádió gyártók mondjanak le. Hogy lehet olyat tervezni, aminek áram kell, hogy megtartsa a beállítást? Igazán elférne ott egy kis eeprom...
(#) Tatus hozzászólása Feb 17, 2010 /
 
Kedves "potyo"!
Köszönöm a gyors és kimerítő válaszod. Megértettem mindent. Különben, egyettértek veled, hogy "Mindenki monnyon le!", főleg aki rádiót gyárt....az enyém tajvani...
KÖSZ, Tatus
(#) sufni-tunning válasza potyo hozzászólására (») Feb 18, 2010 /
 
Teljesen jogosnak tartom a javaslatodat.
A válaszon némi iróniával: "Mer sokba kerül az eeprom"
Ami szerintem nem fedi a valóságot.
(#) DigitalSilence válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 18, 2010 /
 
Ahogy egy gombakkumulátorral is megoldható lenne mint az alaplapoknál.
(#) mardal válasza akos70 hozzászólására (») Feb 18, 2010 /
 
Egy clio szerelési dokumentumban utánanéztem a négy kivezetésből az egyik amin bejön a 12v(piros) ,egy kivezetés megy önindítóhoz(fehér),a másik a gyújtáshoz(sárga) és az utolsó(sárga) táplálja pl az elakadásjelzőt.A kérdésem az volna hogy melyik kört kéne egy külső relével megszakítani mert a leírás azt írja hogy ajánlott,a másik pedig hogy a két sárga közül hogy mérjem ki melyik megy a gyújtás felé.
(#) akos70 válasza mardal hozzászólására (») Feb 18, 2010 /
 
Kell egy probalámpa. Miközben inditozol, a gyujtáskapcsolo valamelyik vezetékéhez érintve világitani fog, ha elengeded a kulcsot, elalszik. Ezt a vezetéket kell elvágni, és közékötni az egyik fekete vezetékpárt.
Mivel a gyujtást és az üzemanyagellátást egy helyen, a gyujtáskapcsolonál akarod megszakitani, a maradék két vezetékpárt fel kell rá használni, tehát 2-2 vezetéket kötni a gyujtás elvágott vezetékeire. Igy nem kell relézni, mert a nagyobb terhelés megoszlik az immo 2 saját reléjén. Hogy melyik a gyujtás bezetéke, azt szintén probalámpával lehet megállapitani.
(Az elakadásjelzo nem arrol az állásrol megy, amit irtál, hanem állandoan. Arra pl. a rádio van kötve, és a gyujtás elötti állásban már áram alatt van.)
(#) mardal hozzászólása Feb 21, 2010 /
 
Köszönöm a válaszokat az előző kérdésemre.

Egy ismerősömnek szeretnék segítséget kérni.Van neki a kocsijában egy utólag beszerelt thunder ccl-24es központi zárja.Nem minden funkiciót használ belőle de amit igen az teljesen jól működik,vett hozzá most egy kis 12volt szirénát hogy ha nyitja az ajtót ne csak fényjelzés legyen hanem hang is.A központi zárnak van egy kimenete erre.Rá lett kötve erre, viszont meg sem nyikkan.Ki lett mérve multimeterrel és egyáltalán nem jön ki feszültség azon a kimeneten.Ez hibás lehet vagy valami még kell hozzá?Csatoltam a központi zár leírását is.
(#) sufni-tunning válasza mardal hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
Milyen színű a vezeték?
Arra gondoltál-e, hogy az nem kimenet, hanem bemenet?
Pl.: riasztó impulzus akár pzitív, akár negatív.
(#) Tatus hozzászólása Feb 26, 2010 /
 
Sziasztok. A 206-os Peugeom elérte a 100 000 km-t. (1100-as) Szeretném tudni mikor kell cserélni a vezérműszíjat, a spanolót. Nem tudom , hogy miért kell cserélni a vezérműszíj házát? Szeretnék egy Peugeot 206-os technikai könyvet is, örülnék, ha segítenétek hozzájutni!
Előre is kösz a segítségeteket!
Üdv. Tatus
(#) akos70 válasza Tatus hozzászólására (») Feb 26, 2010 /
 
A kérdés kissé offtopic, de 120e-nél elöirás a szijcsere a Pug-on.
(#) technyx hozzászólása Márc 3, 2010 /
 
Sziasztok! Vezerlot csereltem VW Golf 3-ban,es hat az inditas gatlonak valahogy men tetszik a dolog es hat anyit csinal hogy,be startol aztan be is doglik.hogy lehet hatastalanitani a inditasgatlot ? elore is koszonom a tanacsokat
(#) antalautovill válasza technyx hozzászólására (») Márc 3, 2010 /
 
Szia!
Azért nem indul ( csak kb. 2 s-ig ), mert a két vezérlőegység nem "ismeri" fel egymást, össze kell őket tanítani. Érdeklődj a környezetedben, hogy ki rendelkezik ilyen diagnosztikai műszerrel.
(#) Reedly hozzászólása Márc 3, 2010 /
 
Üdv! Tanácsot kérnék tőletek a vízhőfokmérővel kapcsolatban. Az a gond vele, hogy meg se mozdul egy ideje. Kivettem a hőgombát és egy pohár meleg vízben csökken az ellenállása, tehát az jó. A mérőórához 3 vezeték megy, ott is méricskéltem, hogy kap e egyáltalán áramot. Az egyiken testet mértem, a másodikon 12 voltot, a harmadikon meg 8-10 voltot, de úgy láttam ez a 8-10volt változik a hőmérséklet függvényében. Én úgy gondolom, hogy maga a vízhőfokmérő műszerem a rossz... Lehet ezt kiszerelve valahogy tesztelni? Esetleg javítani?
(#) potyo válasza Reedly hozzászólására (») Márc 3, 2010 /
 
Vagy pedig a termosztát a rossz, és nem melegszik fel a motor eléggé. Tűzhelyen forralj fel valamennyi vizet, abba dugd bele a gombát, és nézd meg, hogy így mozdul-e a mutató. Fűtés normális?

Mondjuk azthiszem a gomba drótját ha testeled, akkor ki kellene mozdulnia a műszernek maximumig. Egy próbát ez is megér.
(#) Reedly válasza potyo hozzászólására (») Márc 3, 2010 /
 
A termosztát kinyit, ezt lehet érezni a csöveken, meg a fűtés is jó. Ha meleg a víz, akkor kb 150 ohmra csökken az ellenállása a gombának. Ezt a testeléses dolgot majd kipróbálom, köszi!
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Márc 3, 2010 /
 
A 2. verzió egyszerübbnek tünik. (És úgy működik, ahogy írod)
Következő: »»   38 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem