Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Szia!
Persze nyugodtan később is kimarathatod.
Mindkettőtöknek köszönöm a választ. Esetleg még egy kérdésemre válaszolhatnátok. Műnyomónak 135 gramosat szereztem, megfelel? Remélen nem túl vastag. Attól félek hogy nem fordítja át a nyomtató, de ha ez sikerül, még akkor is ott van az, hogy nehezebben ázik le.
Én már újságpapírra is nyomtattam Semmi gond nem volt vele. Ilyen vastagra még nem nyomtattam mert nálunk a papírboltba csak 70G-os van. Nekem ez is megfelel. Sztem neked a vastaggal nem lesz probláma
Már csak feliratozott matrica kell rá meg egy hangyányi igazítás a mikrokapcsolón, és kész is.
Ha mar viz alatt van, akkor a felso vastag reteget le lehet huzni viszonylag siman. A gond ugyis mindig az alsoval van, azon van a festek, az tapad a nyakra.
Szép munka Attila! Látom van egy "tartalék" motorod is
Ja én alapból keverek hozzá vizet, igaz, így panelmérettől függően a maratás néha 10-15 percig! is eltart, ami nem probléma, nem vagyok türelmetlen, meg így talán biztonságosabb is.
Az a vicc, hogy kb 8 évvel ezelőtt is ugyanezzel a módszerrel csináltam (csak akkor könnyebb volt beszerezni a H2O2-t), és akkor minta gyorsabban dolgozott volna, kb 2-3 perc, és kész voltam. Romlott volna az anyagok minősége azóta? Nem hiszem. Amit én követtem eddig, keverési arányt, az ez volt (kb. 1 literhez): 8 dl víz 1 dl sósav 0.5 dl hidrogén-peroxid és ezzel produkálta a 2-3 percet. Most hasonlóan keverem be, csak kevesebbet, de arányosan csökkentve mindegyik összetevőt. Ezt az arányt anno innét néztem ki: "Műszaki könyvkiadó: Nyomtatott áramköri lapok gyártása" Sajnos nem tudom hol lehet a könyvem, talán könyvtári volt, nem is emlékszem rá már rég volt.
Arányosan kevesebbet keversz, hamarabb telítődik, hamarabb meg el belőle a hirogénperoxid. Ha most is egy literrel kevernél lehet ugyan azt tudná.
Igen, csak a kisebb méretekre (SMD) specializálódás és kis darabszámok miatt nem akarok sokat keverni.
Nagyon jó lett Látom mégsem maradt az eredeti házban.
Szia Attila!
Ez esetben jobb ez a megoldás ebben a ”nyitott” formában, így nincs a PIC, sem az LCD bezárva egy számára már túl meleg eredeti burkolatban. Jó a fémszerkezetű masszív alaplap, ezzel nemigen lesz gond. Egy ilyen egyedi összeállítás méltán lehet kivétel a szabályok alól, hiszen éppen azt erősíti. Gratula a mechanikai konstrukcióért is!
Jól sikerült, gratulálok! Ez ebben a formában elég robosztus és könnyen használható!
Egy dolgot nem látok, hogy le van-e földelve(Műanyag alapnál ez nem annyira gond, bár ott is megérinthető a fém borítása a fűtésnek, ha nincs rajta a tető...)?
Ha műanyag alapon lenne, az még mindig problémás, úgy ahogy írod, mert míg a saját "kabátja" volt rajta addig II. ÉV osztályba tartozott, de már nincs rajta tehát I. ÉV osztályba kell tartoznia. Tehát a PE vezető megbízható bekötése kötelező minden érinthető fém részre. Ez vonatkozik az LCD kijelző műanyag dobozon kívülre "kidudorodó" fémkeretére is.
De ezt Attila nyilván tudja, hiszen épített már egyet s mást
6900 pénzért vettem egy höfokszabályzós alsó-felsö fütésü minisütöt,ami nem tul mini.
13liter ,1200w, idözítö.Ja és 3 év gar. Kell ennél jobb.
A földelésre nem is gondoltam eddig! Leföldelem...
Igen, de mivel már tulajdonképpen készen van, nekem már nem kell. Mint ahogy a gazdaságosabbik teszkós lamináló alkatrészei (hengerek, fűtés, mechanika, burkolat) meg ennek az eredeti motorja és még egy marék egyéb alkatrész sem...
Szóval, jelentkező?
Szia! Én is az érintésvédelmen gondolkozom a burkolat nélkülinek kell az biztos de szerintem a burkolatosnak sem árt mivel ugye nem papírt teszünk bele hanem réz bevonatú lapot mi nagyon jól vezeti az áramot és hát a fűtőszál és a hővető lapok közti szigetelés egyenlő a nullával mivel bármi belekerül egyből rákerül a fémes rész a hálózati potenciálra és ugye a nyák is közel van még burkolattal használva is szóval én javasolom az összes készülék ellátását védővezetővel mivel nem felel meg az ilyen célú használata az érintésvédelmi szabványnak!
Attila ha megvan a komplett Tgazdaságos lowcost variáció, akkor érdekelne.
Mivel az enyém egy darab ellenálással tökéletessen működik, építenék még egyet "semmiből komplett" projectben
De csak egyben lehet ám elvinni az egészet! Egy olcsóbbik teszkós mechanika, burkolat és szétberhelt motor, illetve egy működő motor a drágábbik laminálóból és egy oda-vissza forgó 230V-os motor. Legyen mondjuk 4000Ft mert nekem is pénzbe került. Ha kijön valaki érte az Örs-Vezér térre akkor csak most kaphat mellé ajándékba abból az 1mm*20mm-es alumínium szalagból és 10*10mm-es L idomból amikből a mechanikát építettem.
Szia!
Nem csak a burkolattal van itt probléma... A 230V és a leválasztott rész között mindenütt be kell tartani a szigetelési távolságot, mert ha ez a távolság valahol < 5.5 ill. < 8.0 mm, akkor az egész áramkört hálózati feszültség alattinak kell tekinteni: minden kezelőszervének 230V-os minősítéssel kell rendelkeznie... A fűtésnél levő kis távolság miatt célszerűnek látszik egy biztonsági leválasztó transzformátorról való táplálás, ami minden ilyen problámát megold. Szia
Igen tudom,hogy aggályos csak a leglényegesebbet írtam mi előfordulhat! A leválasztótrafó a megoldás (nekem van egy 400VA körüli a műhelyben) Mert ha valaki beledugja a nyákot rosszul azt még tapogatja is akkor aztán lehet A burkolat nullázása részben védelmet nyújt de a szabványt nem üti meg az biztos mivel hozzáférhető marad a hálózati feszültségű rész! Én azt ajánlom mindenki legalább földelje le és körülteintően használja ezen veszélyek figyelembevételével!
A 8:1 víz - sósav arány az nem jó szerintem, max 1:1 ben érdemes, különben nagyon lelassul.
Elírtam a könyv címét ez volt az: Dr. Szalay Miklós: Nyomtatott áramköri lapok amatőröknek, Műszaki k...orozat
Sajnos ma már nyoma sincs az ilyen jó írásoknak.
Azért ez a szabvány szerinti mm meghatározás elég szigorú, és ne felejtsük el, hogy nem háziasszonyok fogják használni. Attól sem tartok, hogy mondjuk két egymáshoz 3mm közeli nyákvezetőn áthúzna a fesz, miután le van lakkozva a panel!
Ettől függetlenül meg lehet oldani(és meg is lesz), hogy megfelelő alkatrészeket(kapcsoló, poti, stb) használjunk a szigeteléseken innen és az esetleges nyitott kisfeszültségű részeket(potiláb) el lehet látni szigeteléssel(pl. melegragasztó).
[off]
Ha azt mondod, hogy működik a cucc, és akár eredeti formába tudom hozni, akkor megyek érte Ma de leginkább holnap. Kereslek pű ben
A dolog nem ott problémás, hogy a 230V áthúz, hanem jön egy villám okozta túlfesz, és ha nincs túlfeszvédelem (legalább C osztályú) az erősáramú hálózatban, akkor előferdülhet, hogy átütés következik be és akkor már nem 230 V a feszültség ami "átszalad" hanem több, és lehet, hogy ennek még a 8-mm sem elég. A lakkozás akkor pedig már édeskevés. Mindez persze lehet hogy csak pár milisec, de utána már az átégett részen a 230 is vígan átmegy.
Én már láttam villám okozta túlfeszültség miatt "szétrobbant" többrétegű nyák-lemezt! Nem valami bíztató.
Helló!
Laminálót szeretnék vásárolni csak nem tudom hogy mekkorát vegyek jobb lenne az A/4 es mérettől nagyobbat venni, A/3-at abból a szempontból hogy könnyebben megy bele a nyák? Vagy az meg nem nyomná rá a filmet annyira? Szerintetek melyiket lenne praktikusabb venni? Köszi Üdv |
Bejelentkezés
Hirdetés |