Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Tesla tekercs építése
 
Témaindító: finenet, idő: Júl 17, 2006
Lapozás: OK   44 / 227
(#) TheBartucz válasza Collector hozzászólására (») Feb 18, 2010 /
 
Értem, egyébként kiöntöm a belsejét viasszal, ha találok eleget itthon. Továbbgondoltam a dolgot, akkor marad a full külső huzalozás, ahogy tanácsoltad, a rögzítést meg alul egy műanyag csavar + anya. Fölül meg semmiképp nem megengedett ha a záró kupakba fogatok egy csavart és úgy? Főleg ha ki is öntöm viasszal, + a tekercselés vége kb 5 cm-re lesz a tényleges cső végtől.

Jókis primer lett
(#) Pseudo válasza Collector hozzászólására (») Feb 18, 2010 /
 
Nem akarsz nekem egyet gyártani a "2kW- os tesládhoz készült" szekunderhez és a trafómhoz passzintva?
Ha még áll a dolog, amit beszéltünk..
Rajta vagyok a kondi szigetelésen, csak ma jöttem meg Szerbiából, így holnap tudok csak valamit intézni.
(#) Collector válasza TheBartucz hozzászólására (») Feb 18, 2010 /
 
Nem tudom, miért akarsz mindenáron valamit odarakni, de rakd oda, majd meglátod, mi lesz a vége.
(#) Collector válasza Pseudo hozzászólására (») Feb 18, 2010 /
 
Mit is kéne gyártani? Szekunderem lenne, amit odaadnék, csatoltam most róla képet. Ez csak akkor lesz aktuális, ha kapok huzalt, hogy tekerjek egy újat magamnak.
Készítettem egy trafó tároló dobozt is, 2 trafó fér bele ebbe, elég kellemes használni, és olajjal is fel lesz töltve.
(#) belganarancs válasza TheBartucz hozzászólására (») Feb 18, 2010 /
 
Ok,hogy kiöntöd viasszal,de ha bent vezeted a csavarhoz a huzalt,akkor is szikrázhat belülről.A viasz miközben hűl,zsugorodik valamennyit,így belül is simán tud szikrázni.Legalábbis én ezt tapasztaltam.
Bár úgy látom,írhatjuk akárhányszor,csak nem akarsz ránk hallgatni.
(#) TheBartucz hozzászólása Feb 18, 2010 /
 
Bocs, lehet, hogy én írtam hülyén le, de akkor még egyszer: szóval mint tanácsoltátok, CSAK kívül lesz végig a vezeték, a cső belsejében egyedül felül lesz egy csavar aminek csövön belül lesz a feje, és ennyi, a többi viasz, erre jöhet majd kívülről a sok finomság, meg persze a csavar tövéhez a huzal vége. Remélem, így már ellehet képzelni, hogy gondoltam. De ha így se jó akkor nem tudom...

Belganarancs:
".A kupak közepére fúrsz egy lukat,abba hajtasz egy hegyesre reszelt fémcsavart anyával,és arra már simán teheted a kapacitásokat is később"

Ez tök ua, amire gondoltam... Tehát nincs semmiféle, szegecs, meg cső belsejében huzalozás, egy életre elfejetve.

Bocsánat, hogy így értetlenkedek. Köszönöm a segítséget!
(#) Pseudo válasza Collector hozzászólására (») Feb 18, 2010 /
 
Hát ilyen primert, amit csináltál.
A szekundert le lehet valahogy tisztítani? Vagy betekerni szigetelőszalaggal?
(#) _BiG_ válasza TheBartucz hozzászólására (») Feb 18, 2010 /
 
Az én szekunderem (110mm átmérő) tetején van egy ráillő lezáró kupak - ilyen kapható.
A tetején egy gumi ajtókitámasztó-ütköző a csúcs tartója, a lezáró kupakhoz műanyag csavar fogja. Az ajtókitámasztó lukjában egy 12-es hosszúanya, abban (a furaton keresztül) heggyel fölfele egy 6-os kapupántcsavar áll (ennek kerek a feje, nem koronázó megoldást adva), egy kibelezett önzáró anya fogja - kúpos központozás ad. Erre van anyák összeforrasztásával nyert menetes toldóval téve egy hiltiszeg csúcs.
Vezeték sehol sincs a tekercsen belül!

Az áram bevezetést egy régi villásdugó-csappal oldottam meg, az ütköző oldalában ferdén befúrtam és a csapot úgy toltam bele, hogy a benyúló hosszúanyához szoríthatja a gumi.
Az odavezető drót egy nagyfeszkábel.
A tekercs huzalvégére egy fémnyelv van forrasztva és ehhez a vezeték és az egész pecsétviasszal van leszigetelve koronázás ellen, plusz a tekercs végét körben szigszalag is fogja.

Sose ütött át rossz helyen. Csak akkor kezdett nagyon melegedni a csap, amikor meglazult és ívet húzott a gumiban. De itt is előbb ovadt meg a forrasztás, mint a gumi kigyulladt volna.

Üdv!
(#) Collector válasza Pseudo hozzászólására (») Feb 18, 2010 /
 
Meg lehet próbálni letisztítani. Szigetelőszalagot most szedtem le róla, nincs értelme újra rárakni.
Nem tudom, mennyi időm lesz csinálni ilyen primer tartót, tudnom kéne milyen csőhöz való kéne.
(#) Pseudo válasza Collector hozzászólására (») Feb 19, 2010 /
 
Csak mert talán kicsit szebb a szalag, mint így ragacsosan. Hát én úgy gondoltam, hogy a szóban forgó szekunderhez csinálhatnál nekem primert is, én meg intézem a szigetelőket a kondiról. És majd értékegyeztetünk, ha ez megfelel.. Hajlandó vagyok ráfizetni természetesen.
(#) belganarancs válasza _BiG_ hozzászólására (») Feb 19, 2010 /
 
Tyű-ha,ezt még olvasni sem egyszerű

Csatolok egy képet,rajta a tervezett szikracsúcsommal VTTC-mhez,a kerámia szigetelő csak termikusan fog szigetelni..
(#) Collector válasza Pseudo hozzászólására (») Feb 19, 2010 /
 
Nem tudom, van-e annyi 4-es rézcsövem még, hogy +1 primer kijöjjön. A 4-es csővel az a baj, hogy nemigen kapni, de majd benézek a boltba, ahol vettem. A 6-os meg már elég drága.
(#) Hodinka hozzászólása Feb 22, 2010 /
 
A nitrolakk tapasztalataitok szerint mennyire rossz nagy teslánál? Én speciel úgy gondoltam,hogy lekenném a szekundert vele,hagynám teljesen kiszáradni,aztán ezt néhányszor megismételném több rétegben,elméletileg jónak tűnhet,vagy inkább lehet mégis maradok a biztosabb epoxy gyantánál,a baj csak az,hogy ezutóbbi sokkal borsosabb áron szerezhető be.
(#) Collector válasza Hodinka hozzászólására (») Feb 22, 2010 /
 
Nagy teslánál a nitrolakk az halál. Én kevertem bele antisztatikus adalékot is legutóbb, az segített egy kicsit, de amúgy a felületi szikrák miatt kizárólag műgyantát szabad használni (leginkább epoxy), és duplán zománcozott rézhuzalt.
(#) _BiG_ válasza Hodinka hozzászólására (») Feb 22, 2010 /
 
A nitrolakk PVC-re nem tapad. Ha azt használsz tekercstestnek, nem túl jó. És tűzveszélyes. Én jártam úgy, hogy a primer belsejére került nitrolakkot a földelés megszűnése miatti átütés felgyújtotta. Kár nem lett, mert nagy hőt nem csinált, csak a frászt hozta rám.
(#) Hodinka hozzászólása Feb 23, 2010 /
 
Ok köszi! mellesleg sejtettem,hogy a nitrolakk nem a legjobb választás,de azért gondoltam rákérdek,hátha több rétegben elmegy,szóval ki is verem minnél hamarabb a fejemből,és maradok az epoxy gyantánál még ha drágább is.
(#) Collector válasza Hodinka hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
Elvileg a polisztirol gyanta is jó, én a 300-as szekundernél azt használtam, igaz úgy, hogy a nitrolakkra kentem rá, szóval sok haszna nem volt, de nem is okozott nagyobb bajt.
Ez a típusú gyanta nagyon olcsó, 1kg 1000 forint, ami jó sok szekunderhez elég. Ha folyamatosan forog a szekunder, miközben térhálósodik a gyanta, akkor elég szép fényes felülete lesz.
De az epoxy a biztos, és legalább kétszeresen zománcozott huzal.
(#) Hodinka válasza Collector hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
A huzal még sajna nem tudom hányszor rétegelt,ugyanis még nem hozták el,ha esetleg egyrétegű lesz,akkor majd legfeljebb úgy tekercselem meg,hogy a menetek között hagyok némi távolságot,tized mm-eket épp hogy az epoxy közzé folyon,a baj csak az,hogy beleőszülök amIg Igy megtekerem,bár türelmem az van,egyszer megtekercseltem egy 20KV-os hálózati trafót sajátkezüleg,(a szekunderen14000menet 0,25-ös huzallal)
Egyébként te a tekercselő gépet hogyan oldottad meg,azért egy 300-asnál gondolom nem egyszerű a tekercselés.
(#) Collector válasza Hodinka hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
Eddig én állvány nélkül tekercseltem, vagy a szőnyegen, vagy kézben 10 szekundert.
A 300-ashoz készítettem állványt: Bővebben: Link
(#) Hodinka válasza Collector hozzászólására (») Feb 24, 2010 /
 
Húhh! hát kézben gondolom nem lehetett egyszerű az a tIz szekunder,főleg ha nagyok voltak,én mindenféleképpen valami motrot rászerelek majd az állványra,márcsak azért is,hogy az epoxy réteg simán és egyenletesen lepje be a tekercset,mivel az epoxy sokáig szárad másképp nem is lehetne,mert tele lenne az egész tekercs megfolyásokkal,meg lefolyna az egész az aljára.
Amúgy meg a 300-asod egész jól néz ki.
(#) Collector válasza Hodinka hozzászólására (») Feb 24, 2010 /
 
Az epoxy, és egyéb műgyanta nem szárad, hanem térhálósodik.
Egyik kezemmel forgattam a szekundert, a másikkal pedig tekertem rá a huzalt.
A 300-as szekundert pedig még állványon is nagyon nehéz tekerni, mert a huzal vastagsága miatt nehéz feszesre húzni, és ha csak egyszer is meglazul, akkor az egészről leugrik a huzal.
(#) Hodinka válasza Collector hozzászólására (») Feb 24, 2010 /
 
Miért nem dobtál össze v.mi forgató motoros állványt a 300-ashoz,annyival is könnyebb lett volna a tekercselés.

(#) Collector válasza Hodinka hozzászólására (») Feb 24, 2010 /
 
Mert teslán kívül is van sok dolgom, és minél gyorsabban akartam elkészülni. Egy rendes tekercselőgép összehozása 1 nap munka.
(#) belganarancs hozzászólása Márc 1, 2010 /
 
A kocsik központi zárjánál használatos vákuum kompresszorral találkozott már valaki?Kíváncsi lennék,hogy kb. milyen nagyságú vákuumot lehet vele elérni..
(#) SKY válasza Collector hozzászólására (») Márc 4, 2010 /
 
Mennyire befolyásolja a tesla tekercs működését az örvényáram, pl. miniteslánál a fém korong (tetőkapacitás)?
(#) Collector válasza SKY hozzászólására (») Márc 4, 2010 /
 
Nincs örvényáram, hacsak nem teszel egy zárt gyűrűt a primer közepébe, vagy köré. A tetőkapacitás nagyon messze van a primertől ehhez.
(#) SKY válasza Collector hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Miniteslánál 3cm elég? Ugyanolyan jó hatásfokot (szikrahossz) lehet elérni, ha nincs primer, hanem a szekunder van sorosan meghajtva?
(#) Collector válasza SKY hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Autotrafóként?
(#) SKY válasza Collector hozzászólására (») Márc 6, 2010 /
 
Skori nagyteslájánál volt soros transzformátoros meghajtás, gondolom ott semmilyen primer nincs.
(#) TheBartucz hozzászólása Márc 6, 2010 /
 
PVC ugrott, van jobb: Üvegszál erősítésű epoxigyanta.
Következő: »»   44 / 227
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem