Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Tesla tekercs építése
Ha megépíteném Bővebben: Link Skori mini tesláját, menne minden..
De az "SF18" diódát mivel lehetne helyettesíteni? ![]()
Milyen teljesítményre?
Idézet: „És körülbelül az 1800 menet milyen hosszú a 63 mm-es PVC csövön” Remélem ezt csak viccből kérdezed. 1800 menet meg a legtöbb esetben teljesen felesleges munka, 800-al több a kelleténél.
Én SF68-at szoktam használni 18-as helyett, ugyanaz a típus, csak 6A-es. De megnézed az adatlapját, és kiderül, hogy ez milyen dióda. Egyébként oda gyors dióda kell, 400 vagy 600V-os nem emlékszem.
Köszönöm szépen!
Támadt egy ötletem, tv paneleken úgyis van gyors dióda.. Akkor már csak a nyákterv kéne.. Vagy terveznem kell.. Valakinek nincs nyákterve skori tesla meghajtójához? Előre is köszönöm! Üdv!
Jobb, ha magadnak tervezed a nyákot, mert a kialakítás nagyban függ az általad beszerzett alkatrészek fizikai méreteitől.
Vannak ingyenes tervező programok, érdemes megtanulni valamelyiket. Rengeteg időt megspórolhatsz magadnak a későbbiekben. A papír-ceruza sokkal munkaigényesebb. Üdv!
Szia
A Skori féle 24 voltos mini tesát akarom megépíteni. És szerinted a szekundernek jó a 0,25 rézhuzal vagy csak a 0,11 rézhuzal jó ![]() http://skory.gylcomp.hu/tesla/mini_tesla2.html Ezt szeretném megépíteni.
Hali!
Én tudok nyákot tervezni, már nem kezdő szinten. Terveztem már SMD nyákokat is. Csak gondoltam ha van valakinek.. De sajnos nincsenek gyors diódáim ![]() Így nem tudom milyen kapcsolással hajtsam meg. Üdv!
Skori honlapján ott figyel a nyákterv is... Bővebben: Link
Üdv!
Ezen a rajzon miért kell a mosfet driver?
![]() No meg a trafó? Az a leválasztást szolgálná? végfokozat meghajtó fokozat Üdv!
Szia!
Nem kapsz el semmiféle betegséget,ha visszaolvasol..Egyébként jó a 0,25-ös vezeték is.63-as csőre tekerj 1358 menetet,ami 35cm megtekercselt részt jelent,így 270m-vezetékre van szükséged,a vezeték súlya 0,119kg,..,ha nem tetszik,lehet kevesebb is a megtekercselt rész,így kevesebb a menetszám,magasabb rez.freki,dobhatsz rá majd tetőkapacitást.. Az adatokat Skori progijával kaptam,leellenőrizheted,mert lehet elrontottam valamit.A progi letölthető Skori oldaláról ingyenesen. Hajrá!
Hali!
Megvettem a huzalt (elég jó áron szerintem, egy csávótól, 0.2mm, 400m volt 750ft + csévetest,de azt is visszaveszi.) szóval mivel nem találtam sehol 80-as csövet ezért maradt a 63-as. Levágtam méretre, és most azon filózom, hogy , miképp oldjam meg a huzal elvezetését.. arra jutottam, hogy a cső két végét fa korongokkal lezárom, ezekbe egy-egy csavart helyezek amire később mehet a kapacitás + a meghajtó részbe lehet majd hajtani, természetesen szigetelve. a cső két végétől adott távra teszek két popszegecset, vagy csavart még nem tudom, és ehhez kötöm a cső két végén található csavarhoz , egy szigetelt vezetékkel. Ha e kész, az előzőleg a fába fúrt nyíláson keresztül, feltöltöm viasszal. Hát kb így gondolkoztam a dolgom. Szerintetek, a csavar avagy a popszegecs nem lesz potenciális átütés pont, ha jól lemázolom a végén lakkal, és ugyan ez a kérdésem a vezetéknél sem üt át majd ha kiöntöm viasszal? Köszönöm!
Szia
Még annyit, hogy mi a jó a magas rezonancia frekvencia vagy az alacsony ![]() ![]() És köszi az eddigi segítségedet is ![]()
Nekem ez így picit kínai.
![]() Az én miniteslám is 63-as csővel készült,leírtam hogyan csináltam meg,ha gondolod,keress vissza,hátha ihletet kapsz.Csavart,popszegecset nem egészen értem,hogy hova szeretnél tenni és miért.63-as csőre sok spray kupakja,vagy pl. műanyag légpuska lövedékes doboz ráhúzható,mint egy kupak.A kupak közepére fúrsz egy lukat,abba hajtasz egy hegyesre reszelt fémcsavart anyával,és arra már simán teheted a kapacitásokat is később..A vezeték vége meg megy a csavarra,kívülről,nem belülről.Az alsó végét a szekundernek meg pár belinkelt kép alapján is lehet készíteni,a végén forrasztasz rá egy szigetelt vezetéket és az megy a driver-hez. Szerintem. Üdv!
Neked tetőkapacitás nélküli kb. 490kHz rez.frekid lesz .Erre számoltam neked az előbb.
Hmm,lehetne még lentebb is menni rez.frekivel,de ezzel a huzalmérettel és ezzel a 63-as csőmérettel, nem érdemes toronymagas szekundert csinálni. ![]() Én keresnék a helyedben egy 110-es pvc csövet,és abba fektetnék energiát.0,25-ös vezetékkel 25cm-en megtekercselve 313,7kHz -szerintem ez optimálisabb lenne.Ezt javasolnám,így 970meneted lenne,de ha mondjuk 25,8cm-en tekered meg akkor 1001menet. 306,37kHz! Viasszal öntsd ki bátran. Dönteni nem fogok helyetted. Üdv
Ne használj semmiféle felesleges fémtárgyat a szekunder közelében, és a huzalt is illik a csövön kívül vezetni.
Értelemszerűen lekerekített huzalelvezetéseket kell használni, hogy ne alakulhasson ki akkora térerő a huzal mellett, hogy koronázzon. Ha ez megtörténik, a huzal el is éghet ott. Más: Ma kigondoltam egy egyszerű primer tartót, és meg is valósítottam ![]() 20-as PVC rúdból készítettem 4-es rézcsőhöz. Akár helix állásba is lehet rakni nagyon gyorsan. Ha kell, csinálhatok másnak is ilyet, elég pontosan össze lehet hozni a menetemelkedést vele.
Hát valahogy így, ha jobban érthető...
110-es PVC cső
0,25 huzal 1001menet kb. 346,7méter kb. 0,152kg
Ez így nagyon rossz ötlet.
Ilyen hibákért javaslom mindenkinek, hogy nézzen csak meg egy pár tucat teslás képet, ki hogy oldotta meg a saját szerkezetét. Azok után majd jobban átlátja az ember, hogy mit szabad, és mit nem.
Lebeszélnélek róla,abban az esetben,ha az a szürke folt a szegecs.Nem jó oda.(ez csak az én véleményem,én nem tenném oda)
Viszont ugyanazon az útvonalon a vezetéket odavezetheted,kívülről! és akkor ok.Az alsó csavar meg szolgáljon csak rögzítésre,a vezetéket ne kösd hozzá!Szerintem. ![]()
Értem. Igazából azért gondoltam, hogy így csinálom meg, mert, így valamivel mobilabbnak gondoltam, mert csak le kellett volna csavarni a házról a tekercset, és kész... de ha alapjaiba rossz akkor maradok a klasszikus megoldásnál.
Erről a képről merítettem ihletet, csak ugye itt nincs szegecs, de akkor ez sem az igazi?
Üdv!
Csak megjegyezném,hogy mindenféle fém tárgy(kivéve a tetőkapacitást persze) a szekunder közvetlen közelében,illetve belselyében a tesla egyreinkábbi transzformátor üzemmódjához vezethet,tehát nagyban csökkenni fog a hatásfok,és ezzel párhuzamosan a szekunder rezonanciafrekvenciáját is nagymértékben befolyásolni fogja.
Szervusz!
Nem rossz megoldás a PVC rudakkal azt meg kell hagyni,egyszerű,és gyors,egyébként ezek hol kaphatók?,teljesen véletlenül én is valami ilyesmin elmélkedtem a napokban ,csakhát még nem igazán érdeklődtem a rudak felől.
Rendben, már lemondtam erről a megoldásról. Viszont még mindig érdekelne, hogy ha szegecs nélkül vezetem be a cső belsejébe a vezetéket, és úgy egy csavarhoz, akkor se túl jó megoldás?
Ha figyelmes lennél, már erre is tudnád a választ.
Idézet: „Ne használj semmiféle felesleges fémtárgyat a szekunder közelében, és a huzalt is illik a csövön kívül vezetni.”
De én erre a megoldásra gondoltam, mert hát ugye a tetőkapacitást valahogy muszáj rögzítenem, de mindegy akkor úgy csinálom ahogy "illik", ha ez a maximális hatásfokot elősegíti.
Kössz!
Nem hatásfokról, hanem működésről van szó. Egy törés a vezetékben, és máris koronázik a vezeték.
Ha meg a pvc cső belsejében van vezetve a huzal, átüthet a tekercs aljára, és az egész szekunder egy kéményként fog viselkedni, azaz füstöt fog eregetni a tetején, és aztán szekunder -> kuka.
Elkészült primer. 12uH, 4-es rézcső.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |