Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Tesla tekercs építése
Értem, egyébként kiöntöm a belsejét viasszal, ha találok eleget itthon. Továbbgondoltam a dolgot, akkor marad a full külső huzalozás, ahogy tanácsoltad, a rögzítést meg alul egy műanyag csavar + anya. Fölül meg semmiképp nem megengedett ha a záró kupakba fogatok egy csavart és úgy? Főleg ha ki is öntöm viasszal, + a tekercselés vége kb 5 cm-re lesz a tényleges cső végtől.
Jókis primer lett ![]()
Nem akarsz nekem egyet gyártani a "2kW- os tesládhoz készült" szekunderhez és a trafómhoz passzintva?
Ha még áll a dolog, amit beszéltünk.. Rajta vagyok a kondi szigetelésen, csak ma jöttem meg Szerbiából, így holnap tudok csak valamit intézni.
Nem tudom, miért akarsz mindenáron valamit odarakni, de rakd oda, majd meglátod, mi lesz a vége.
Mit is kéne gyártani? Szekunderem lenne, amit odaadnék, csatoltam most róla képet. Ez csak akkor lesz aktuális, ha kapok huzalt, hogy tekerjek egy újat magamnak.
Készítettem egy trafó tároló dobozt is, 2 trafó fér bele ebbe, elég kellemes használni, és olajjal is fel lesz töltve.
Ok,hogy kiöntöd viasszal,de ha bent vezeted a csavarhoz a huzalt,akkor is szikrázhat belülről.A viasz miközben hűl,zsugorodik valamennyit,így belül is simán tud szikrázni.Legalábbis én ezt tapasztaltam.
Bár úgy látom,írhatjuk akárhányszor,csak nem akarsz ránk hallgatni.
Bocs, lehet, hogy én írtam hülyén le, de akkor még egyszer: szóval mint tanácsoltátok, CSAK kívül lesz végig a vezeték, a cső belsejében egyedül felül lesz egy csavar aminek csövön belül lesz a feje, és ennyi, a többi viasz, erre jöhet majd kívülről a sok finomság, meg persze a csavar tövéhez a huzal vége. Remélem, így már ellehet képzelni, hogy gondoltam. De ha így se jó akkor nem tudom...
Belganarancs: ".A kupak közepére fúrsz egy lukat,abba hajtasz egy hegyesre reszelt fémcsavart anyával,és arra már simán teheted a kapacitásokat is később" Ez tök ua, amire gondoltam... Tehát nincs semmiféle, szegecs, meg cső belsejében huzalozás, egy életre elfejetve. Bocsánat, hogy így értetlenkedek. Köszönöm a segítséget!
Hát ilyen primert, amit csináltál.
A szekundert le lehet valahogy tisztítani? Vagy betekerni szigetelőszalaggal?
Az én szekunderem (110mm átmérő) tetején van egy ráillő lezáró kupak - ilyen kapható.
A tetején egy gumi ajtókitámasztó-ütköző a csúcs tartója, a lezáró kupakhoz műanyag csavar fogja. Az ajtókitámasztó lukjában egy 12-es hosszúanya, abban (a furaton keresztül) heggyel fölfele egy 6-os kapupántcsavar áll (ennek kerek a feje, nem koronázó megoldást adva), egy kibelezett önzáró anya fogja - kúpos központozás ad. Erre van anyák összeforrasztásával nyert menetes toldóval téve egy hiltiszeg csúcs. Vezeték sehol sincs a tekercsen belül! Az áram bevezetést egy régi villásdugó-csappal oldottam meg, az ütköző oldalában ferdén befúrtam és a csapot úgy toltam bele, hogy a benyúló hosszúanyához szoríthatja a gumi. Az odavezető drót egy nagyfeszkábel. A tekercs huzalvégére egy fémnyelv van forrasztva és ehhez a vezeték és az egész pecsétviasszal van leszigetelve koronázás ellen, plusz a tekercs végét körben szigszalag is fogja. Sose ütött át rossz helyen. Csak akkor kezdett nagyon melegedni a csap, amikor meglazult és ívet húzott a gumiban. De itt is előbb ovadt meg a forrasztás, mint a gumi kigyulladt volna. Üdv!
Meg lehet próbálni letisztítani. Szigetelőszalagot most szedtem le róla, nincs értelme újra rárakni.
Nem tudom, mennyi időm lesz csinálni ilyen primer tartót, tudnom kéne milyen csőhöz való kéne.
Csak mert talán kicsit szebb a szalag, mint így ragacsosan. Hát én úgy gondoltam, hogy a szóban forgó szekunderhez csinálhatnál nekem primert is, én meg intézem a szigetelőket a kondiról. És majd értékegyeztetünk, ha ez megfelel.. Hajlandó vagyok ráfizetni természetesen.
Tyű-ha,ezt még olvasni sem egyszerű
![]() Csatolok egy képet,rajta a tervezett szikracsúcsommal VTTC-mhez,a kerámia szigetelő csak termikusan fog szigetelni..
Nem tudom, van-e annyi 4-es rézcsövem még, hogy +1 primer kijöjjön. A 4-es csővel az a baj, hogy nemigen kapni, de majd benézek a boltba, ahol vettem. A 6-os meg már elég drága.
A nitrolakk tapasztalataitok szerint mennyire rossz nagy teslánál? Én speciel úgy gondoltam,hogy lekenném a szekundert vele,hagynám teljesen kiszáradni,aztán ezt néhányszor megismételném több rétegben,elméletileg jónak tűnhet,vagy inkább lehet mégis maradok a biztosabb epoxy gyantánál,a baj csak az,hogy ezutóbbi sokkal borsosabb áron szerezhető be.
![]()
Nagy teslánál a nitrolakk az halál. Én kevertem bele antisztatikus adalékot is legutóbb, az segített egy kicsit, de amúgy a felületi szikrák miatt kizárólag műgyantát szabad használni (leginkább epoxy), és duplán zománcozott rézhuzalt.
A nitrolakk PVC-re nem tapad. Ha azt használsz tekercstestnek, nem túl jó. És tűzveszélyes. Én jártam úgy, hogy a primer belsejére került nitrolakkot a földelés megszűnése miatti átütés felgyújtotta. Kár nem lett, mert nagy hőt nem csinált, csak a frászt hozta rám.
Ok köszi! mellesleg sejtettem,hogy a nitrolakk nem a legjobb választás,de azért gondoltam rákérdek,hátha több rétegben elmegy,szóval ki is verem minnél hamarabb a fejemből,és maradok az epoxy gyantánál még ha drágább is.
Elvileg a polisztirol gyanta is jó, én a 300-as szekundernél azt használtam, igaz úgy, hogy a nitrolakkra kentem rá, szóval sok haszna nem volt, de nem is okozott nagyobb bajt.
Ez a típusú gyanta nagyon olcsó, 1kg 1000 forint, ami jó sok szekunderhez elég. Ha folyamatosan forog a szekunder, miközben térhálósodik a gyanta, akkor elég szép fényes felülete lesz. De az epoxy a biztos, és legalább kétszeresen zománcozott huzal.
A huzal még sajna nem tudom hányszor rétegelt,ugyanis még nem hozták el,ha esetleg egyrétegű lesz,akkor majd legfeljebb úgy tekercselem meg,hogy a menetek között hagyok némi távolságot,tized mm-eket épp hogy az epoxy közzé folyon,a baj csak az,hogy beleőszülök amIg Igy megtekerem,bár türelmem az van,egyszer megtekercseltem egy 20KV-os hálózati trafót sajátkezüleg,(a szekunderen14000menet 0,25-ös huzallal)
Egyébként te a tekercselő gépet hogyan oldottad meg,azért egy 300-asnál gondolom nem egyszerű a tekercselés.
Eddig én állvány nélkül tekercseltem, vagy a szőnyegen, vagy kézben 10 szekundert.
A 300-ashoz készítettem állványt: Bővebben: Link
Húhh!
![]() Amúgy meg a 300-asod egész jól néz ki.
Az epoxy, és egyéb műgyanta nem szárad, hanem térhálósodik.
Egyik kezemmel forgattam a szekundert, a másikkal pedig tekertem rá a huzalt. A 300-as szekundert pedig még állványon is nagyon nehéz tekerni, mert a huzal vastagsága miatt nehéz feszesre húzni, és ha csak egyszer is meglazul, akkor az egészről leugrik a huzal.
Miért nem dobtál össze v.mi forgató motoros állványt a 300-ashoz,annyival is könnyebb lett volna a tekercselés.
![]()
Mert teslán kívül is van sok dolgom, és minél gyorsabban akartam elkészülni. Egy rendes tekercselőgép összehozása 1 nap munka.
A kocsik központi zárjánál használatos vákuum kompresszorral találkozott már valaki?Kíváncsi lennék,hogy kb. milyen nagyságú vákuumot lehet vele elérni..
Mennyire befolyásolja a tesla tekercs működését az örvényáram, pl. miniteslánál a fém korong (tetőkapacitás)?
Nincs örvényáram, hacsak nem teszel egy zárt gyűrűt a primer közepébe, vagy köré. A tetőkapacitás nagyon messze van a primertől ehhez.
Miniteslánál 3cm elég? Ugyanolyan jó hatásfokot (szikrahossz) lehet elérni, ha nincs primer, hanem a szekunder van sorosan meghajtva?
Skori nagyteslájánál volt soros transzformátoros meghajtás, gondolom ott semmilyen primer nincs.
PVC ugrott, van jobb: Üvegszál erősítésű epoxigyanta.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |