Fórum témák
» Több friss téma |
Ez valami torzítós cucc lehet... Az "edge" és a "level" vajon mit szabályoz rajta?
Bocs, ez csak az elöfok mindjárt megy komplett :
Hi Mindenki
Nem tudom hogy jó helyen érdeklődök. A Sógort elkapta a gitár hiro láz. Szóval vett/szerzet hozzá egy gitárt csak valamilyen gitár torzító kellene neki hozzá. Meglehet ezt építeni? Láttam itt pár kapcsolást csak nem tudom melyik lenne hozzá jó. Segítséget előre is köszönöm.
Hello!
Otthoni zúzásra, hard rockra, egy jcm800 2203 at javasolnék, moddolva, esetleg kapcsolhatóan, azzal elég széles sávban lehetne a lágy karcos hangtól a durváig zúzni. 6L6/EL34 meg bármelyik végfok, igazából PP vagy SE, alapkapcsolás mind, csak a munkaponttal érdemes kicsit játszani. Az"edge" az tompít, ahogy tekered fel és egyre kisebb lesz az ellenállása, a soros 10nF egyre jobban söntöli a cső anódellenállását a magas frekik felé, magasból vesz el, tompít. Edge = él. A level meg egy gain tulajdonképpen, de annak is az állása befolyásolja a freki menetet, minél alacsonyabban van, annál inkébb mély hiányos a hang. Tulajdonképpen azért kell rá szerintem, mert van olyan Mode, ahol nincs gain, csak a level él, mint hangerő/gain szabályozó. Ennek a végfokozata is jó, de ha a klasszikus mintát követed, a fázisfordítót nagyon picit át kell alakítani. marshall kapcsolásokban találsz erre példát, ha már az előt is onnan ajánlottam. De persze ez is tökéletes, igazság szerint van ebben gain bőven. Zsolti
Köszi, akkor maradok a jól bevált JCM800 -nál
Hali!
Jó az, erre gondoltam: Bővebben: Link Az alsó kapcsolás. Ahol érdemes próbálkozni moddal: - gain poti bright kondija, "felette" a 470k-t átblokkoló kondi csere, vagy eltávolítás. - 2 ik fokozat katódellenállásával lemenni 3,3k-4,7k körüli értékre, ez növeli a gaint, ha nem találnád elégnek a végállásban, ha akarod, át is blokkolhatod kondival, de az nagyon megváltoztatja a karaktert, de érdemes kipróbálni, 680nF- 1-2µF ig szerintem. - 470k/470k osztó blokkoló kondija, érték/kivenni. Ha növeled a gaint, akkor valahol a láncban hátul, pl az utolsó erősítő triódánál párszáz pF az anódellenállásra, vagy első csőnél is szoktak 100pF körüli értéket tenni az anód és a katód közé. High/Low bemenetet egy több áramkörös kapcsolóval okosan meg tudod oldani és akkor csak egy bemenet kell. - meg a szokásos marshall varia, a tone stackban a magas kondi meg a "slope" ellenállás (ami megy a 22nF-ekre). Ez elég jól tud szólni, csak érdemes hangolgatni. Zsolti
Sziasztok
Megépítettem ezt az előerősítőt,Bővebben: Link leellenőrizem minden oké, de valamiért mar bemeneti hang nélkül is búg, ha hozzá érek a potméterhez akkor is elkezd búgni. ha hangot adok rá akkor aztán még jobban elkezd búgni, nem tudom mi baj lehet, a kapcsolási rajz alapján a potmétereknél pl: BASS a kimenetet vissza kell kötni a bemenetre? ha igen akkor nem tudom elképzelni mi lehet a baj
Hali!
Feltételezem hang jön ki belőle, szóval gitárral rálépve ad hangot, csak búg. Ha így van, akkor brummos a tápod. Ha hosszú és árnyékolatlan vezetéket használsz a potméterekhzez, de főleg a bemenethez, akkor is búghat. Tegyél be stabilizátort, nem tudom mekkora tápfeszültséget használsz, de pl 15V os szerintem jó, vagy 24es, vagy sima RC- szűrőt. Ha semmilyen hang nem jön ki, csak búg, akkor mérd meg feszültségileg mit mutat a feteknél. Írd le milyen feszültségek vannak a földhöz képest az alsó fetek drain-jén, meg a felső fetek gate- jén. Zsolti
Hello
20v-ról megy, hang van az 1m volume potit lecseréltem egy 100k-ra és javított a dolgon, az a baj hogy amint feltekerem egy kicsit a potit egyből torzít, a szűrőt hova kössem be?
Hello!
Az a baj, hogy ez egy nagy impedanciás áramkör, eléggé érzékeny a legkisebb zavarokra is. Le lehet ellenőrizni, ha újjal közelítesz egy egy pont felé és hangosabban zúg, akkor ott szedi össze. Itt szinte mindenhol ilyen pont van. RC szűrőre ötlet, ellenállást sorosan a + vezetékkel, a kondit meg az ellenállás után ,a másik lábat meg le a földre. Ellenállásnak kezdetnek pár száz Ohmot ajánlok, kondinak pártíz esetleg 100uF. Az ellenálláson esni fog feszültség, de a tápból jövő zavarokat elnyomja. Mondjuk ez az áramkör elég jó tápfesz elnyomással rendelkezik,de nem árt neki. Beteszel pl egy 100Ohmost, aztán multival rámérsz az ellenállásra, mennyi feszültség esik rajta. Szerintem, mivel ilyen magas a tápod, nyugodtan ejthetsz rajta több voltot is, 1-2..Minél nagyobb az ellenállás, annál jobban szűri a tápod. Az egész dolgot az áramkörhöz rakd közel, ne a tápegységhez. A torzítás meg sajnos ilyen, ezek a fokozatok nagyot erősítenek, nagy tápfeszültségük van szóval ki tudja rajzolni a naghy jelet és a következő fetet túllövik. Ezen lehet segíteni ,de előbb halkítsunk a búgáson Zsolti
Dobj egy képet az elkészült munkáról, ha van rá lehetőséged!
Mivel még kezdő vagyok nem kiröhögni
Amúgy azt is eszre vettem ha hozza érek a földhöz halkabb a bugás, meg hogy a mély hangtól is betorzít, hogy lehetne javítani a tda2030a mély hangján?
Hello!
Várj csak. Ezt az egészet egy tda2030ra kötötted? A potik vezetékéből, ha nem létfontosságú, vágj le, mert így nem túl jó, hogy ilyen hosszú. Meg használhatsz nyugodtan vékonyabb kanócot, azt meg tekerd össze jól. A tda mély hangján szerintem nem tudsz javítani, mert a gyári ajánlott kapcsolásban már elég mélyra lemegy, meg gitárhoz nem is kell olyan elképesztően nagy mély hang, szóval azt biztos tudja. A torzítás attól lesz, ha a tda van utána, hogy már maga a tda vezérlődik túl, nem is feltétlenül a jfet. Az előfokot vissza kell osztani, mert a tda nem tud vele mit kezdeni. Nameg így mindjárt más kérdés a búgás, nem mindegy milyen földet hova kötöttél. Zsolti
Igen egy tda2030a -ra kötöttem rá. a bugás nem is igazan bugás inkább olyasmi mint amikor a rádió zúg, mintha az áram bele hallatszana
hogy kössem össze akkor az elő erősítőt meg az erősítőt, gondolok itt a +/- ra.
+/- az annyira nem is érdekes, mert nyilván az rendben van, ha működik, inkább a föld ami nem mindegy.
Valahol a puffereken nevezz ki egy föld pontot és oda mindent, a hangszóró földjét meg ne a végfok panelbe, hanem a puffereken kialakított földre kösd. Jön tehát oda egy bejövő az egyenirányítótól, kimegy egy az előfokozatnak, egy a végfok panelnek és egy a hangszórónak. Így nem lehet gond, a búgás jellegét illetően nem tudom, milyen lehet az, amikor az áram belehallatszik Vedd fel mikrofonnal vagy valami és akkor többet tudunk mondani róla. Zsolti
Hi Mesterek
Már egy ilyesféle(gitártorzító) topikban már felraktam a kérdést. Nem tudnak nekem valaki egy egyszerű torzító kapcsolást adni, ami tuti hogy megyen? Előre is köszönöm.
Hello
Marhára kezdő vagyok még, elmondom hogy most mit is csináltam, adott egy előerősítő, ezt rákötöttem egy 20v laptop adapterre +/- (ugye a - ment a földre) majd erre rákötöttem az erősítőt, ugyan oda ahová az előerősítőt, közös +/-, valahogy így néz ki a dolog, elég béna megoldás tudom, kérdésem, egyenirányító? puffer? mi is az?
Szia
Egy sulitársam készített egy MXR-t, olcsó volt és kapásbol működött, úgy hogy csinált még 2-őt. És állitólag jól is szólt. Szóval szerintem próbálkozz egy MXR-rel. A lényeg szerintem, hogy legyen benne egy műveleti-erősítő, két vág-dióda, a be-ki menetre egy-egy leválasztó tranzisztór, + az egyéb mechanikus alkatrészek. Nézd meg ez a linket.Kell egy hammond 1590B műszerdoboz (2000Ft), csatik, (200Ft), DPDT Kapcsoló (500Ft), Potik+gombok (400Ft), Elektronikus alkatrészek: (500Ft), +nyák (500Ft). Szóval összesen kb: 4100Ft minimum. Nem olcsó ,de érdemes megpróbálni. Sok sikert hozzá.
Szia!
Első ránézésre úgy láttam nem fogadtad meg a tanácsom és fordítva raktad be a Fet-eket..., de "végülis" jól vannak. Az első apróbb "gubanc", amit elkövettél (,mint az bárkivel előfordulhat), véletlenül a tükörképet rajzoltad a nyákodra. Amit rajzoltál az a beültetési rajz, ez alapján rakod össze a cuccoz, de a nyáklapra ennek a rajznak a tükörképét kell felvinni! /Így megépíteni is könnyebb, hibakeresés is egyszerűbb/ Tehát felülnézetből a kész panelnek ugyanúgy kell kinéznie, mint a beültetési rajz! Nálad most ehhez képest a "függőleges tükörképe" látható. Elvileg így sincs probléma (működésügyileg), viszont ha az előbb említettek miatt véletlenül a paneled felső részére tetted a +20V -ot, ahogy a rajzodon is van akkor úgy nem jó /, mert úgy a föld helyére került. / Bocsi, ha tévedek, de a vezetékeken nem igazodok el és az észrevételeid erre utalnak, hogy rossz helyen lehet a +20V... (Ez könnyen orvosolható, pl.: fekete filctollal befested végig a tápdugó "-" vezetékét ami a földre megy, és felraksz egy nekünk ilyen átszínezett fotót. Nagyobb segítség lenne, ha még pár vezetéket másik színre átrajzolnál, hogy egyértelműbb legyen számunkra...) Remélem érthető voltam...
Ha furcsa dolgokat olvasol tőlünk, akkor írd a google-ba és nézzél róla képeket!
Egyenirányító: Egy trafó váltóáramot és váltófeszültséget ad, (ahol még nincs "+-") pedig rengeteg dologhoz erre van szükség, ezért kell egyenirányított + pozitív és - negatív feszültség amit akár egyetlen egyenirányító diódával is megtehetünk. De általában 4 darab dióda szükséges trafóhoz! Egyszerűbb megoldás a "Graetz, Graetz híd" ami tartalmaz 4 diódát. Puffer: egy vagy több nagyobb méretű Elektrolit (puffer) kondenzátor pl.:1000µF -22000µF a Graetz után. Azért kell, mert ezek jól tartják magukban a feszültséget, és folyamatos utánpótlást adnak a rákötött cuccoknak. Ha egy végfok erősítőt puffer kondik nélkül üzemeltetnél, akkor azt vennéd észre, hogy akár "brutálisan" 1-3 másodpercenként halkul-hangosodik a cucc, közvetlenül a trafóból szippantja ki a számára szükséges szuflát (nagyobb hirtelen feszültség csökkenésekkel jár), mivel nincs amiből Táplálkozzon. Végülis a puffer kondi rész a Táp. Nagyjából konyhanyelven... Az lenne a legegyszerűbb, ha egy komplett összekötött fotót is kapnánk az egészről, és talán kiigazodunk... Már írtam az egyik nap, hogy létezik a tda2030 szimmetrikus és szimpla trafós változata, kérdés hogy melyiket építetted meg... szóval annak is kellene a rajza. A szimmetrikus trafós (elterjedtebb) változat amihez 3 vezetékes trafó kell / + föld - /! (Ahhoz nem jó a sima +20V!) Szerintem tisztázzuk le mi van az előfokkal! Ha jónak tűnik akkor kösd egy bármilyen erősítő, lemezjátszó vagy bármi bemenetére, ha az működik akkor a tda2030-al lesz a gond! Amúgy kissé hosszúak a vezetékek amiket használtál és ez okozhat simán bármilyen zajt, sistergést; néhány kapcsolásban antennaként üzemelnek. (Meglepetésként, már fogtam be Kossuth meg cseh rádió adókat ilyen apróságok miatt.) Optimálisabb lenne 5-8cm hosszú. /A színes madzagokon jobban kiigazodnál Te is/.
Tudnátok segíteni? keresek boss metal zone mt2 kapcsolási rajzot, és panel rajzot csinálni akarok egy ilyen torzítót,
Szia Fleta Mester!
Én annó tolómérővel méregettem az eredeti panelt, aztán bevittem panel szerkesztőbe, majd megőszültem, de megcsináltam. Csak sajnos eltűnt a terv, biztos egy vírus utáni formázás elvitte..De aztán találtam utána nemsokkal neten egy DIY tervet, megkerestem most hirtelen neked, remélem tudok vele segíteni. Bővebben: Link Erősítőmről csináltam pár felvételt, az amúgy is tré gitárjátékom most alulmúlta önmagát. Sajna 2 hónapja nem fogtam a seprűnyelet, húrszakadás és sok meló miatt, most új húrral kicsit pötyörögtem. Inkább a cucc lehetőségeire fókuszál a dolog. Tesla 4Ohm,12cm,gumiszél hifi dobozból, magas kikötve, hogy azért csak a mélyközép menjen, de azért így is hallani, hogy milyen "hifi"-s. Mikrofon egy elektrét miki kapszula egy tollba beépítve, szivacs csillapítással a testben, illesztő elektronika, line in, cool edit pro-ban mentve mp3 ba. Erősítőn először az 1es erősítés poti, gitár volume tekergetve, aztán a vége felé bekapcsolva az erősítés 2 is, különböző állásoknál az is, gitár vol itt is tekergetve. Mi a véleményed róla? Bővebben: Link Zsolti
Nagyon köszönöm. Remélem jó a rajz. A panelt már holnap meg is csinálom.Elkezdem a z alaktrész beszerzést, de erősen gondolkodok hogy veszek egyet, most lenne 12 ezerért. Nem egyszerű, időtöltésnek kiválló!
Holnap tudom csak a hangmintát meghallgatni mert már alszanak és nem akarok ébresztőt csinálni.
Hi Zsolti.
Szép hang nagyon, a clean szép, szerintem elég öblös, a túlhajtott hangok pedig igazi érces hangon szólnak, nagyon frankó. Ezt is a maszek mikivel vetted föl ? Milyen hangszórón ? (csak nem a teslán ) , Még valami, milyen húrt feszítettél a piszkafára ?
Gondoltam írom is, hogy inkáb vegyél egyet, mostanában egy használt példánynak nincs ára, minenesetre én nem állnék neki mégegyszer de valóban jó időtöltés, el lehet vele játszani.
Rajz szerintem tuti jó, egy negatívum van, hogy ide is SIL es IC-k kellenek, szóval az ember vagy csinál átalakítót, vagy kiegyengeti az IC lábakat aztán beteszi úgy, 4et meg drótoz..Na sebaj, sok sikert a megépítéshez! Tranyó lábkiosztásokra érdemes figyelni! Zsolti
Szia Mester!
Minden úgy van, ahogy mondod, ez is a maszek miki, az illesztő elektronikán kicsit állítottam, a csatoló kapacitásokat 10µF tantálra cseréltem, de egyébként ugyanaz a konfig. 4X12-n nagyon bitangul szól A húrok 9es örnik. Zsolti
Hi.
Igen igen, gitárshoppon lehet találni jó dolgokat, én is beruháztam a héten. Egy ugyancsak digitech, hot head nevű motyóra, 5 perecért sikerült megkaparintani , kicsit kopottas de faja nagyon. Közben ma este elkészült a tremoló is (az van bal oldalt) jelgenerátoros, kapcsóval lehet háromszög ill. szinusz köt váltani, a led meg villog a modulációra. Baji elektronikás kittből csináltam. Meg előkerült kapszulás hama 500 huffos kapszulás mikrofon is, holnap kipróbálom.
Jól néz ki! Gratula Mivel csinálod a modulációt? fet, optó vagy bipoláris?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |