Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
Igazából azt egyszerű volt kideríteni, hogy az 5 tű közül melyik hova megy az IC-nél, ellenben azt nem tudom, hogy ezáltal hogyan kell vezérelni ezt az IC-t, hogy forgassa a motort.
Szia!
A "szervora" feszültséget itt ne adj közvetlenül mert rögtön elszáll ai IC bemenete, hanem egy 100-200K Ohm-on a 12V-ból köss rá. Csak 3 pontot kell itt is bekötni, a (+12V, GND és a servo 2.5V!). Ha így nem megy, talán már van valami gond az elektronikával. Ezt úgy "szoktuk" csinálni, hogy rajta van a 12V a motoron, és a plusz-ról egy nagy ellenálláson (100K)-n, keresztül lehet tapogatni a maradék 3 lábat, melyikkel indul el a motor. Ha ezt már végig játszottad, akkor nem sok lehetőség van a további kisérletezéssel. A 10 pólusú csatlakozó a forgótrafó állórész tekercseinek kivezetéséhez tartozik.
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat és az ötleteket! Már el is kezdtem tervezni az időzítőket amikor olvasom Szebence hozzászólását. A smile is nagyon jó ajándék lenne de ha kiírnám a bicikli kerekére, hogy Boldog Szülinapot Adri! hát azért biztos nagyon odalenne. Ráadásul minden megvan hozzá csak meg kell építeni. Két dologban azonban szeretném a segítségeteket kérni! Az egyik, hogy nem tudom Tinával megnyitni a kapcsolási rajzot. A nyák és beültetési rajzot sem nyitja meg egy programom sem. Pedig van jó néhány. A másik, hogy sajnos nem értek a programozáshoz. Azt tudom, hogy a .hex fájlt kell beégetni de, hogy milyen programmal és a fájlban mit kell megváltoztatni, ahhoz hogy a kívánt szöveget írja ki azt nem tudom. Esetleg ha valaki ezt megcsinálná megköszönném! Pisti
Szia!
Az Eagle nyítja meg a filéket, vagy hasonló programok. A lényeget felrakom egy tömöritett állományban, a nyákrajzot, kapcsolási rajzot jpg-ben tartalmazza.
Köszönöm! Sajnos sehogy sem sikerült elindítani, a földet a földhöz, a 12V-t az előző oldalon belinkelt ábrán az "M REG 12V"-hoz kötöttem, és végigpróbálgattam a többi lábat több ellenálláson keresztül is, de nem megy. Valószínűleg ennyi volt a pályafutása.
Na nézd meg! Már az összes létező programmal próbálkoztam csak ezzel nem! Köszönöm!
Szia!
Valószinű, hogy a szervo bemenettel lett a gond. Az 5 tűs csatlakozó bekötésének egyébként nem olyan bonyolult a leellenőrzése. Kettő ebből a 12-13.6V tápfesz, egy a szervo, és 2 egy impulzusadó szenzor a fordulatszám méréséhez, időzitésekhez. Ez utóbbi kettőt (itt) nem használjuk, de lehet hogy alkalmazható lenne az optikai, vagy Hall szenzoros fordulatszámlálás helyett is.
Szia.
Próbáld meg úgy, hogy megkeresed az ic 11. lábát az a Vcc (ehhez tudni kell melyik az első, de ha nem megy elmondom majd, hogy lehet kitalálni), ha megvan a Vcc akkor megkeresed az 5. lábad az a föld (Gnd) ezeket kikeresed a tűknél multiméter szakadásban egyik vezeték a 11. lábra másikkkal végigpróbálod a tűket amelyiknél jelez az a Vcc ugyan így a földdel is. Ha ez megvan akkor 100Kohm-os ellenállás a Vcc-re és végigpróbálod a maradék 3 tűt, ha nem jó akkor 100K a gnd-re és úgy, ha így sem jó akkor még visszatérünk rá.
Hello !
A calibration kimeneten 2,6V-ot mértem, a kondin álló helyzetben 24V-ot, A stab IC bemeneti oldalán 24V váltót a kimeneti oldalán 5V- ot mértem. Viszont a fotodiódánál amikor alatta van az infra olyan 0mm-re akkor 3,1 és 3,3 V- között ingadozik akkor a fotodióda lesz a gond vagy az infra?
Szia!
A stab IC bemenetén is egyenfesznek kell lenni! Próbáld megforditani a fotodiódát, lehet hogy megjavulnak feszültségszintek.
Bocs egy kicsit félreírtam a dolgot. Ott is egyenfesz van de megpróbálom úgy ahogy mondtad.
Szia!
A rotor kontrollere jár... A fotodióda nem jól veszi a jelet. Nézd meg telefon vagy fényképezőgép kamerájának segítségével az infra adót. A kamerák "látják" az infra fényt. Egyébként, ha az adó diódán 1.0 - 1.2 V körüli feszültséget mérsz, akkor világítania kell. Mekkora a rotor pufferkondenzátorának feszültsége, az a 24V egy kicsit nagy... Kellene ott lennie egy 15V 1-3W -os zénernek.. A rotor fotodiódáján "sötétben" 5V, megvilágítva 0V körüli értéket kell mérni. Lehet, hogy a dióda fordítva van beültetve - záróirányban kellene lennie. Az is lehet, hogy nem látja a ledet, a fény útjában van valami... Szia
Már beindult és jelez is de nem lehet leolvasni totál összefolynak a számok meg minden. abszolút olvashatatlan még minimum fordulaton is. Erre mi lehet a megoldás vagy mi lehet a baja?
Az eddigi segítséget köszönöm.
Szia!
Valószíbű, hogy körszámlálással lesz probléma. Az is lehet "fars" fényt kap a fotodióda, és ez miatt lesz ilyen keijelzésed. Nézd meg úgy is, hogy a meghajtó infra LED-et kikapcsolva is ugyanez marad-e a kijelzés. Ezután vízsgáld meg, jó-e az az infra kapcsolat.
Nos a problémát az asztali lámpám okozta most már megy a kijelzés csak annyi a gond hogy ' TÜKRÖZVE JELZI KI AZ ÓRÁT. Arról nem beszélve hogy a 9V-os zeneren is 24V van. Elég lenne oda egy 5,6V-os zener?
Már megölöm magam.
Szia! A fotótranyó legyen minél közelebb az ir ledhez és lehetőleg egymásra nézzenek! Pár milliméter és nem működik! A fotótranyót fesd be alkoholos filcel oldlról csak a végén legyen egy parányi kis lyuk hol az ir ledet érzékeli! Én is ebbe a hibába estem az első órámnál A motorod fordítva forog mint a programban van át kell írni bent a forgásirányt majd újra beégetni!
És átírnád légyszives a programot mert én abszolút nem tudom hogy hol kell módosítani.
Nagyon szépen kössz.
Melyik óráról is van szó? Majd jön HP41C ő a mágus a programban én már régen olvasgattam mit is kell beírni vagy kitörölni az asm-ben most nem ugrik be
Köszi a tanácsokat, már megtaláltam a korrekt lábakat a kivezetésen, de a földdel próbálgatva lehúzni sem mozdult meg a motor...
Akkor megvan a tüknél a Vcc és a föld mármint ami az ic-jé? Elvileg ha megvan akkor marad 3 tű. Valamennyire szét kell szedni a mocit, hogy lásd a nyákot keresned kell egy kis tekercset vagy hall ic-t ami nem a motor tekercseihez kapcsolódik. Az a kis tekercs vagy hall szenzor a forgásszámlóló vagy mi (janocsi írta) annak 2 kivezetése megy az 5 tűből 2-be. Ezeket kéne megkeresni és akkor meglenne minden, de ha tudsz jó képeket csinálni akkor tegyél fel vagy 4-5 képen csak a nyákról valami jó közelit és megkeresem neked.
Még úgy lehet beindítani a motort, hogy a Vcc-re és a Gnd-re ráadod a feszt és a 3. tűre vagy gnd vagy Vcc kell, de ahhoz ki kell találni melyik 3 tű kell nekünk.
Hát elég rossz az a kapcsolási rajz szerűség amit feltettél, de nagyjából 3 láb jönne szóba szervónak:
15 láb ez a legvalószínűbb multival szakadásba és nézd meg, hogy az 5 tű közül nem e valamelyik, elvileg a Vcc-s és a gnd-s nem lehet (így 3 tű jöhet szóba). Ha ez a láb lenne akkor 100K ellenállással mégegyszer megpróbálhatod Vcc és gnd-re fesz és valamelyikre a 100k-val a tűre. Ha a multi nem jelez akkor: 16. láb vagy a 7.-et is meg lehet próbálni azokat nem tudom elolvasni, de multival kiméred ha a 3 tű közül valamelyiknél jelez akkor szóba jöhet. Esetleg, ha meglenne a Vcc a Gnd és a 3. bemenet és nem megy a 100K-val akkor meg lehet próbálni egy pillanatra, hogy Gnd-re vagy Vcc-re kötöd egy vezetékkel a 3. tűt, de csak egy pillanatra, ha nem indul be akkor nem jó. Most más nem jut eszembe.
Sziasztok!
A propeller .asm -jében van egy sor:
Ha kommentbe teszed, fordul a forgásirány (még senki sem tesztelte...):
Írd át a Prop*.asm-ben, fordítsd le az MpLabbal, és máris lehet égetni, próbálni... Sziasztok
Szia!
Oda 15V-os kell, ha a fényerő állítós, 16F886-os verziót építeted meg. Az 5.6V nagyon kevés, a 78L05-nek minimum 8-9 V kell. A régebbi változaton a belső ledeknél egy tranzisztor kollektorán 3 led van sorbakötve - a tranzisztor bázisa 5V-ra kerül, amikor bekapcsoljuk a led-eket - , kékek esetén 3*3V + 5V = 14 V kell. Keresni kellene egy másik 15V zénert (ZY15)... Szia
Üdv. Mindenkinek! Elnézést hogy most csak úgy ide pofátlankodok és nem olvastam végig mind 300 oldalt! Az első oldalon láttam ennek az órának az oldalát ahol kit-be kapható része egy olyan kérdésem lenne kit-be bent van pl. a nyáklapok is kimaratva? pic ic fel vannak programozva vagy azokat még fel kell? Akkor gondolom a tekercselést még nekem kell meg csinálnom Nyákok le vannak kezelve vagy még pl. nem árt majd valamit csinálni vele az időt állóságért Csak azért kérdezem ilyen dolgokat mert szeretek építgetni de azért lenne még egy kérdésem olcsóban jövök ki ha magam írom össze hogy mi kell és meg veszem boltba vagy ez kit - es út a jobb? Vélemények tapasztalatok!?! Előre is köszönöm segítséget! Amúgy minden elismerésem a Vicsys -é nagyon tetszik az óra meg szeretem az ilyen elektronikus szemfényvesztéses dolgokat
Szia Edison14!
Pontosan melyik propeller programot használod, erről még nem írtál információt.
Szia!
Érdemes lenne olvasgatni, mondjuk 2009 februártól - sok mindent módosítottunk a kapcsoláson, a szolgáltatásokon. Szerencsére néhány hibát ki tudtunk javítani, ami az eredeti változatban volt... Többféle órát építhetsz - legalább háromféle van feltöltve 16F628A -val, de van 16F886-tal is kétféle.... Szia
A 628-as verziót használja és az óramutatóval ellentétesen megy! Szerintem akkor más lehet a baj mert az alapbeállítás mi a cikkben is van erre a forgásirányra van állítva! Kérdés milyen hex került bele az órába! De vannak más problémák is a zenernél mert nem olyan mint kell 24 V az sok neki!
Kösz az infót akkor majd át rágom magam rajta Lesz egy napos olvasmány de szerintem megéri
Sziasztok!
Valami nem jó a 2941-et kiváltó kapcsolás programjával. Kikapcsolás után nem változik az áramfelvétel, csak annyit amit a ventilátor fogyaszt. Ránéztem szkóppal és ugyan akkora a kitöltés kikapcsolt állapotban. Alapból 53/21% a kitöltés. Megpróbáltam lefordítani de az lett az eredmény, hogy a távirányítóval nem lehet ki-be kapcsolni. A keys.asm -ben kell átírni valamit, hogy vigye a Vicsys cikkében lévő távirányító? Csatolom a fájlokat. Előre is köszönöm!
Szia!
Átírhatod a keys.asm-ben a távi címét 0x06 -ról 0x14 -re, akkor lesz megfelelő a címzés. Egy arhivumot csatolok egy ilyen fordításssal, ebben a hex mégis rövidebb néhány karakterrel az eredetinhez képest(?) Azért próbáld meg azzal is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |