Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
A kérdés jogos, velem ilyen nem történt. Úgy tűnik valami szilikon tömlőt kéne szerezned, amit rá tudnál húzni a fém tengelyre a megsérült helyett, ha ezt már úgy látod használhatatlan. Mekkora a repedés?
cs all !! nincsen valaki aki csongrád megyében lakik és van neki végfok elado ??? és még az hogy kapcsolást és nyák készitést csinál és it legyen csongrád megyében !!! akor ninsen valaki ?? és válaszotokat elöre köszönöm
üdv Ludányi attila
Sziasztok!
A vasalásos nyákkészítéssel kapcsolatban szeretném, ha megosztanátok a tapasztalaitokat velem. Van egy maximum 1500 W-os vasalóm és azt szeretném megtudni, hogy ezzel kb mennyi ideig kell a nyákot melegíteni? Én olyan 2 perc melegítésről hallottam, csak ez nem tudom, hogy mekkora hőteljesítményhez tartozik. A kapcsolási rajz műnyomó papíron van. Előre is köszi a segítséget!
Ezzel a hozzáállással akarsz segítséget? Egy mondatot nem tudsz egészségesen megfogalmazni. Meg amúgy se ide való a kér(d)ésed, hanem az Apróhirdetés keresek részéhez.
Szia!
1, ez nem az a topic, ami erről szólna. 2, tele van a HE ilyen témákkal, videókkal, keress rá, én is raktam fel videót. 3, kipróbáltad a 2 percet? Miért nem? Van egy saját vasalód, tegyél ki 3 panelt 1/2/3 percig nyomkodd a vasalót rá és ki fog derülni melyik a jó neked. UI. ha megadjuka hőteljesítményt, a lézertinta olvadási hőmérsékletét, konzisztenciáját, az ehhez tartozó nyák vastagságát, rézréteg hővezetését, a műnyomó vastagsága alpján a szigetelési hatásfokot és a kezed nyomóerejét, akkor ki tudnád számolni mennyi ideig kell vasalni? Én kb 10-20 másodpercig szoktam vasalni régebben...
1, a topic-ot tényleg elnéztem, ebben igazad van...bocs
2, nem bunkó stílusban tettem fel a kérdést és szerintem az, hogy leírtam, hogy mennyit ad le a vasaló nem volt felesleges baromság, szóval nem értem mi ez a hangnem... 3, utána olvastam a dolgoknak, de konkrétan mindenhol csak azt olvastam, hogy ki kell tapasztalni a vasalási időt. Lehetőleg a legkevesebb rossz vasalásból szeretném a nyákot megcsinálni, ezért kérdeztem meg itt. 5, nem szívesen ülök le több száz oldalas topic-ból kiturkálni azt a pár hozzászólást, ami pont az én problémámon segítene 4, remélem, ha neked is egyszer problémád lesz valamivel, majd ilyen lekezelően segítenek...
Na azóta a következő fejlemények vannak. Hőbizti cserélve 192C-ra. Komparátoros hővezérlés beállítva
180C -ra. Teszt panel egész jó lett. Azóta nem csinálta a durrogást. Viszont szétszedtem és az egyik hengeren egy kb 8cm-es darab elvált a többi résztől, és az külön is tud forogni a tengelytől. Így alig több mint a fele használható a laminátornak. Kérdés hogy fog e tovább romlani a helyzet. Nemtudom mi okozhatta hogy elvált. Fényképet rakok fel róla ha megtalálom a kártyaolvasóm.
Nem voltam lekezelő. Segítettem neked, írtam, hogy: - keress rá a fórumban, mert több helyen is van konkrét leirás. - én magam rengeteg időt energiát fektettem videó készítésbe, hogy a hozzád hasonló kezdők lássák milyen a vasalt panel - megadtam a válasz, hogy elég a 10-20 mp is a meleg vasalóhoz. Mit akarsz még? Értem hogy lusta vagy elolvasni "több száz oldalt" de akkor nem csak ezt "tanulnád" meg. És ha mindenhol azt írják, hogy ki kell tapasztalni, akkor uccu neki... ez a megoldás. És a segitséget inkább köszönd meg, mint cserébe rosszkivánságokat osztogatsz...
Na a beígért képek
Ez durva Vagy anyaghiba vagy nagyon megmelegedett és összetapadt a két görgő és egyik engedett! Nem tudom milyen nyomtatód van de 120-130 fokon tökéletesen lehet a nyomatot rálaminálni a nyákra a HP-val.
Esetleg egy kis kültéri szilikonnal megpróbálhatod kijavítani, lényegében ráragasztani a rúdra.
Az 160 fokig bírja, a te esetedben pedig a henger anyaga nem volt homogén, de ez csak az emelt hőmérsékleten jött elő. 130-150 fok majd minden festékhez jó, csak elég időt kell hagyni neki a hengerek közt.
És van jobb papír a műnyomónál! Audi-ból kaptam egy a4 es jegyzettömböt, de írni nem lehetett rá, tiszta maszat lett golyóstoll után, hát kipróbáltam laminálni, semmi maradék nincs utána, tökéletesen lejön, és a festék fekete marad alatta. Kiderítem honnan lehet nagyobb tételben szerezni, hátha érdemes vele foglalkozni.
Én amikor megláttam először az olcsóbbik lamináló hengerét, nagyjából ilyesminek képzeltem el pár év múlva. Korábban mondtam is hogy a drágábbik teszkós lamináló gumihengere sokkal strapabíróbbnak tűnik.
Igen, látszik a különbség. A felhasznált anyagok, de ugyan azok a kis mosolygós sárga manók rakták össze mindegyiket...
Szia! Én tudok egy megoldást a henger problémájára! Szépen rakd össze legyen minden úgy,hogy volt és vidd vissza szerintem csereszavatos! Semmit ne modj csak azt,hogy nem jó nem tudod mi a baja! Tescoban sok mindent kicserélnek én egy dominós telefont vittem vissza és levásárolhattam az árát! Akkor menj mikor sokan vannak a vevőszolgálatnál nem is fogják nézegetni kapsz egy újat
Sziasztok! Régóta gondolkodok, hogy hogy is lehetne a nyákba forrasztott alkatrészek lábát egyformára vágni. Kíváncsi lennék, hogy ki hogy csinálja?! Én arra gondoltam, hogy két kis nyák darabot egymásra forrasztok és kifúrkálom a megfelelő lábtávolsággal. Ezután mielőtt bele ültetném a nyákba szépen lebvágom tőbe a lábait és ha beültetem akkor pont másfél miliméter lesz a lába. Így már minden forrasztás egyforma lenne. Remélem érthető voltam.
Úgy látom ezt jól meg fogalmaztam. Mindegy arra lennék kiváncsi, hogy ki hogy csinálja.
Koppanásig szoktam bele tenni! Csak arra akarok kilyukadni, hogy minden láb egyformán lógjon ki a nyák forrasztási oldalán. Eddig úgy csináltam, hogy beforraszottam és levágtam. Na de ez csúnya mert nem lettek egyformák.
Nekem is pont ez jutott az eszembe amúgy...
Majd szerintem ez lesz a megoldás, csak venni kell másikat mert ezen már látható nyomai vannak a módosításoknak. Csak azt nem értem hogy hogy lehetnek ekkora árkülönbségek. itt a drágábbik van vagy 9ezer forint. Annyit meg azért nem adok ki érte. Még ez a 6500is sok volt...
Sziasztok !
Én is neki futok ennek az eljárásnak. Már beszereztem a laminálót, egy outletből , elég olcsón. Remélem ez nem jár úgy mint az előző fórum társé. Így alap állapotban ki is próbáltam, vasaló talpán melegítettem elő a panelt, majd úgy ment át a laminálón . Meglepően jól sikerült elsőre. A "watt féle" vezérlést építeném meg hozza, ha ez nem okoz problémát wattnak. Talán egy apróságot nem vettem észre az elején, a szilikonos hengerek fixen vannak rögzítve, nem tudnak szétnyílni. Pedig az üzletben jól szemügyre vettem, az eladó furcsán is nézett . Talán némi segítséget adhatna, azoknak akik most tervezik a készülék megvásárlását, ha mindenki leírná az általa átalakított lamináló típusát. Az enyém : Challenege F9060 Bocsi hosszú lett... Idézet: „A "watt féle" vezérlést építeném meg hozza, ha ez nem okoz problémát wattnak.” Már hogy okozna, ezért tettem fel... Arra figyelj, hogy ne hagyd, hogy nagyon felmelegjen a henger. Ha nem jó helyen méred, nagyon fel tud melegeni, és ez okozhatja a gumi leválását. Csak óvatosan! Nekem 200°C-ig nem volt semmi jele annak, hogy a henger leválna, de amúgy sem kell a legtöbb nyomtatóhoz 150°C- nál több! Nekem az OKI miatt kell 190°C körül hengerelnem...
Bevallom jelenleg nem sok kedvem van hozzá, de majd erőt veszek magamon!
Üdv mindenkinek! Én egy GBC gyártmányút zsákmányoltam a Vaterán, mechanikailag nagyon jó. Az alu profilok majdnem körbeveszik a hengereket és teljesen hozzá simulnak .A lamináló 110V -ra készült, de csak megpróbálták 230V-ról, emiatt kiment a hőbiztosító. Átkötve beindítottam, de még 260 foknál sem kapcsolt ki, a hőfokszabályzó alatt 2db 1 mm vastag fíber alátét volt. Ezeket kivettem alóla, most már 155 foknál ki 105-nél pedig visszakapcsol. Most még a motorral vannak gondok- nem mindig indul el. A fogaskerekek alap helyzetben épp, hogy csak összeérnek. Kb, mint az állatorvosi ló. Szerintem ezt a kínaiak az amerikaiak bosszantására fejleszthették ki. A lényeg, hogy már két napi alakítgatás után van rá remény, hogy működik.
Amióta megépítettem a laminálóm vázát és átültettem az összes alkatrészt egy új nyákba, azóta a motor kerreg amikor forog. Az előtt ugyan ez a motor teljesen csendben volt. Mitől lehet ez?
Hangsúlyozom, hogy minden mechanikai hibaforrás kizárva! Mert ha leveszem a motort a hengerekről hogy csak a saját tengelyét forgassa, akkor is kerreg.
Szerintem a visszafelé forgás gátló okozhatja.
Egy kicsit,hogy lendüljön be a téma ismét! Felteszem a saját léptetőmotoros analóg laminálómat mi 99%-ban van kész egy 1Mohmos poti kell bele meg egy kis előlap is lesz rá tervezve etikett papírból csinálom lelaminálom majd fóliával és ráragasztom az elejére! A vezérlés janocsi féle léptetővezérlő és a watt féle hőszabályzó rész kiragadva és egy 555-ös ic-re áttervezve (ezek egyben egy törpefeszültségű kis nyákon van középen) az opto és a triak rész (egy 5 V-os szilárdtest relének is hívhatom) külön panelt kapott! A tápellátása egy DVD-ből kiragadott és saját magam által áttervezett 5-12V-ig állítható kapcsolóüzemű táp mi 1A áramot tartósan is elbír még meleg környezetben is ami több mint elég! A tervek is megvannak ha valakit érdekel felrakhatom lay-ban a táp lehet bármilyen akár külső tápos is de akkor kell egy szabályzó mivel a léptetőmotor számára be lehet állítani a megfelelő feszültséget (nálam 8V) de motortól függ a lényeg ne menjen semilyen fordulaton 400mA fölé! Egy terelő asztalt is kellett csinálni lemart nyákból mert az eredeti meggörbült a legelején a kísérleteknek mikor 180 fok körül ment órákat burkolattal! A burkolat nem deformálódott azonban sehol ez a terelő is a nyák melegsége miatt "csöcsösödött" meg! wattnak ajánlanám a hőszenzor felfogatását ez nálam két süllyesztett 3-as csavar van belefogatva kifelé (ugye ott két lemez van egyikbe bele lehet a fejét süllyeszteni a csavarnak ha 5-ös lyukat fúrok rá) így véletlen sem kerül közel a csavar vége túlságosan a fűtőszálhoz! Nekem ez bevállt tökéletesen működik nagy tartományban szabályozható hő és fordulatszám akartam egy hőmérőt bele de kevés a hely úgyhogy így marad ez már végleges nálam!
Még kép.
Még kép.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |