Fórum témák
» Több friss téma |
Egyébként meg imádom ezeket a kijelzőket, csak ne lenne olyan baromi drága egy 4x20 karakteres VFD.... Egyből cserélném le az LCD-s dolgaimat...
Idézet: „hogy a fűtés tök sötétben egy minimálisan izzon csak” Én is így szoktam. Nekem is mindenem a fluoreszcens, meg a nixie cső. Én egy 12 digites 7 szegmenses pénztárgép kijelzőt tettem az erősítőmbe. Megszenvedtem vele, mert még nem tudtam programozni, így sok TTL IC van benne. Ez meg ugye multiplexelt, ami nem segíti a dolgot. Ha változtatom a hangerőt, vagy a bemeneti csatornát, akkor kiírja az aktuális értéket: VOL xx CH x. Pár másodperc múlva meg átvált kivezérlés mérésre az "a" és a "d" szegmenseken a két csatornának. ![]()
Hát igen. Video kijelzőim nekem is voltak, talán van is még, de nem vagyok hajlandó foglalkozni vele éppen az agyonmultiplexelés miatt. Meg időm sincs. Viszont van 16F872
![]() Tényleg, olyannal volt dolgod, ami nem a szokásos kékeszöld színű, hanem piros, vagy sárga, vagy akármilyen?
Nem nagyon, főleg olyannal nem, amiben az egész más szinű. Videóknál szokott lenni ilyen narancs színű vagy milyen.... de ott is csak pár szegmens. inkább elé raknak egy szinszűrőt és már más a szine... ez a megoldás biztos olcsóbb...
Hellosztok,
Egy videomagnot szétszedtem, mert pc-t épitek bele ![]()
A Hitachi IC-vel ne próbálkozz. Az egy mikrovezérlő, a beégetett program alapján működik, másra használni ezt nem lehet. A többit döntsd el magad, hogy veszel KIT-et vagy az épités rögös útja/öröme felé indulsz el
![]() Megtaláltam az egyik fiókomban egy minihifiből bontott VFD-s óramodult (persze ez igy működik is), és arra gondoltam hogy neki kéne esni AVR-rel és épiteni belőle egy digitális órát ébresztővel ![]()
Lenne egy kérdésem.
Van itthol egy dvd-ből bontott kijelzőm, az imént kipróbáltam, ha ráadom a 2.6V-os fűtőfeszt, és a gridekhez gnd-t a szegmensekhez pedig 5V-ot kötö, akkor szépen világít. Muszály ehhez tranyós vezérlés? Nem lehet egy piccel direktben vezérelni? Vagy van valami amiatt a picet tönkretenné?
Ha elég az 5V, akkor mehet egyből a PIC lábáról, ha elbírja az áramot. Tudom, csak pár milliampert eszik a cső, de azért illik megnézni.
Egyébként a rácsra és az anódra is pozitívabb fesz kell, mint a katód potenciálja, különben nem gyorsítja semmi az elektronokat a katód és a rács között. Tehát ne GND-t tegyél a rácsra, hanem 5V-ot. Ha multiplex a vezérlés, akkor lehet, hogy olyan szegmens is kicsit világítani fog, amelyiknek nem kellene. Ekkor szokták azt csinálni, hogy alapból minden szegmens kap kb. -5V zárófeszt a katódhoz képest egy ellenálással, és ezt változtatja a tranzisztor kb. 20V-ra, így aktív lesz. Bízz benne, hogy neked erre nem lesz szükséged.
Még este kicsit ügyeskedtem vele. Ott tartok, hogy a saját tápját fogom használni hozz, bár kicsit nagyobb, mint amit akartam, de minden rajtavan.
A dridek-re +5 és -27 kerülhet egy tranyó és egy ellenállás segítségével. A a szegmenseket pedig 0 és 12V ra kapcsolgatom, most ezzel küzdöm. Nem tudom mi lehet a baj, egy uln2003-assal akartam a 12V-ot kapcsolgatni, hogy ne kelljen annyi tranyó, és ebből amúgy is van itthol. De valamiért nem jó, a mikrovezérlő adja a jeleket, de az uln nem csinál semmit. Az uln2003 érzékeny a tápra?
dridek = gridek
Miért nem tudom módisítani a hozzászólásomat?
Helyesbítek.
Annyit csinál az uln, hogy 0 és 0,6V között kapcsolgat. De miért nem adja ki a 12V-ot? Már 3-al kipróbáltam, mindel ezt csinálja. Pedig erre még csak rá sem kötöttem a kijelzőt. Már használtam uln-t ezen a próbapanelen, ilyen vezérlővel és akkor nem volt vele gond. Nemértem.
Gyanús, hogy a diódák fogják meg. Nem lehet, hogy a diódák katódját földre kötötted?
Rajzold le a kapcsolást.
Bal oldalról a vezérlés (GND,5V), jobb oldalon kellene kijönnie a kapcsolgatott (GND,12v)fesznek. A tápfesz megvan, az ic jó, a bemeneti jelszint megvan, akkor mi lehet a baj?
Az ULN2003 kimenete OC (open collector), tegyél felhúzó ellenállásokat 5V-ra.
A 12V meg nem kell a 9. lábra.
A felhúzókat nem jelöltem, de benne vannak.
A 9-es lábára nem kell 12V? Akkor hogy fog működni? Az adatlapjában az van, hogy kell, és eddig ment is róla így motor.
Közben megoldottam, letettem az uln-ről. Csak így sajnos 16+5 db tranyó kell majd hozzá.
Szeretném figyelmedbe ajánlani a 74LS04 és a CD4511 típusú IC-ket! tökéletesen használható VFD meghajtására. Legalább is én ezeket használom és jól működnek.
Én is nézegettem ilyen ic-ket, de a tegnap esti kísérletek során rájöttem, hogy csak akkor maradnak teljesen sötétek a nem használt szegmensek, ha legalább -20V-ot kapnak. Ezért használok tranyókat, mert így 5V és -27V -ot kapcsolgathatok a kijelzőre.
Mondjuk van itthol egy tp6312-es vfd meghajtó is, csak kicsit bonyolultnak látom a használatát, de még nem zártam ki mint alternatívát.
Érdekes... nálam jól működik, sötétek maradnak teljesen. Mivel vezérled a szegmenseket? Microkontroller-el?
Igen.
Mostmár a tp6312-essel küzdöm, csak kissé értelmetlen az adatlapja. Idézet: „A 9-es lábára nem kell 12V? Akkor hogy fog működni? Az adatlapjában az van, hogy kell” Hol van ez az adatlapban? A belső kapcsolás alapján nem kell, csak a külső induktív fogyasztókon keletkező ellentétes polaritású feszt vezetik le a diódák. Ezek sima Darlington tranzisztorok, csak sok egy tokban.
Hali
Van egy pár a képen látható kijelzőm... A számok egymás után vannak a térben. Ez is fluoreszcens vagy vákum kijelző??? Valaki tudna segiteni vezérlésével kapcsolatban, vagy valami leirást? köszönöm
ez NIXIE cső.
nincs rajta tipus szám? pl z563 üdv
nem nincs rajta sanos semmilyen felirat...
Ezek Nixie csövek. Vákuum kijelzők. A csövek hátulján kéne lenni valami tipusszámnak, az alapján meg lehet találni adatlapot. Általában olyan 140V körüli egyenfeszültséggel üzemelnek. Ezek jó magas csövek, nem? Ránézésre vmi szovjetnek tűnik nekem, IN - valami tipus lehet (de azért ezt ne vedd biztosra
![]() Egy nagyobb felbontású kép az elejéről, hátuljáról sokat segítene. zoknee
magasságra max 3cm, de nincs rajta semmilyen tipusszám már nagyon átnéztem...
több képet holnap fogok tudni késziteni rola ha az segit.. 140V az meglepö... ![]()
Hát ha tényleg semmi nincs rajta, akkor talán abból el leht indulni, hogy leméred lehtőleg minél pontosabban, milyen magasak belül a számjegyek, és megnézed alul a kivezetéseket. Nagyon sok nixie-nek kör alakban jönnek ki a lábai, ahogy látom ennek sorokba rendezve. Neten vannak nagy nixie oldalak, ott esetleg ki lehet keresgetni szemre, és megnézni tényleg az-e a lábak, számok alapján.
zoknee
belül a számjegyek 13mm magasak, a rács körülötte kicsit magasabb, 18mm...
miért lényeges a magassága? ez hogyan müködik? jah és köszi szépen a segitséget! ![]() ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |