Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Lapozás: OK   35 / 107
(#) poros válasza tacsis hozzászólására (») Feb 13, 2010 /
 
Tudnál feltenni képet a vezérlő mindkét oldaláról ? Több szem többet lát alapon , talán valakinek lesz ötlete mi lehet a baj.
(#) zsoltee0001 válasza tacsis hozzászólására (») Feb 13, 2010 /
 
Szia
Idézet:
„nem nyílik, csak megpöccen egykicsit, felvillan egy pillanatra a lámpa is és ennyi.”

230 V-os garázsnyitóknál szokott lenni a motor tengelyén egy fordulatszám jeladó ami vagy Hall, vagy optikai elven működik, ha nem érzékel forgást akkor egyből kikapcsol, szóval erre a jelenségre ez lehet a magyarázat.
Meg kell nézni a relé állapotát, mert valamiért nem indul a motor, ha szétszedhető akkor szerencséd van.
Én 90%-ot adok a relének, túl sok hibalehetőség nincs.
Milyen végálláskapcsoló van rajta (ha van rajta egyáltalán)?
Hörmannék nem szeretnek közzétenni semmilyen leírást
(#) zsoltee0001 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 13, 2010 /
 
Pár fénykép tényleg jól jönne, mert semmit nem találni erről a tipusról, vedd le a burkolatot és csinálj néhány fotót, látszódjon az áttétel is.
(#) tacsis hozzászólása Feb 13, 2010 /
 
Hali
Csináltam pár képet, hátha segít. Várom az ötleteket.
(#) tacsis hozzászólása Feb 13, 2010 /
 
Ja mégeggy, így néz ki kivűlről.
(#) poros válasza tacsis hozzászólására (») Feb 13, 2010 /
 
A panel állapota alapján nem hiszem, hogy különösebb ötlete lenne valakinek. Azt írod mese szerű a működése, hol megy hol nem . Tudnád ezt esetleg kötni ,hideghez vagy melegebbhez ? Hova raktad a vezérlőt? Esetleg nem hideg tűrő valamelyik alkatrész. Első körben ez jutott eszembe a hiba leírásod alapján.
(#) kaqkk válasza poros hozzászólására (») Feb 13, 2010 /
 
Vagy van egy kontakt hiba ami csak a hidegtől jön elő én melegben kipróbálnám, mondjuk fagyasztóspré-vel hogy előjön e a hiba.
(#) tacsis válasza poros hozzászólására (») Feb 13, 2010 /
 
Először is mint említettem gyári cucc az egész, a vezérlő természetesen a saját helyére csúszik be a motor dobozán, tehát gondolom annak idején is gondoltak a hidegre. Szerintem én is inkább a kontakthibára gyanakodnék. Mostanában kipróbáltam szobában és ott is ez volt a jelenség, teljes tanácstalan vagyok.
(#) poros válasza tacsis hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Neked természetes, hogy a helyére csúszik be, innen ezt én nem látom :miaz:. Biztosan gondoltak a hidegre is , a hidegtűrés kérdése csak egy ötlet volt részemről a leírásod alapján. Ha kontakt hibás akkor türelem játék lesz a hibát megkeresni de reméljük sikerül.
(#) zsoltee0001 válasza tacsis hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Szia

Ránézésre semmi gond nincs ezzel a vezérléssel, a relék Omron, tehát nem valószínű, hogy az a rossz.
Viszont az a fölfele nyitás terhelésszabályzó potmétere nincs túl levéve? A lecsukásé középállásba van, az OK.
Próbáld meg följebb tekerni és megnézni, hogy úgy mit produkál.
Azt meg nem véletlen írtam, hogy a hajtást is fényképezd le, mert ha szijj áttétel van, akkor annak megcsúszása is produkálhatja ezt a hibát, ha viszont csigás az áttétel akkor 1 gonddal kevesebb.
üdv
(#) Byy hozzászólása Márc 12, 2010 /
 
Üdv mindenkinek!


A közelmúltban én is nekifogtam két billenő garázskapu, és egy kétszárnyas kapu automatizálásának.
Miután végigolvastam a fórumot, úgy gondolom én is megosztom tapasztalataimat.
A két billenő kapu kész van, mellékelek képeket róla.
Egyszerű láncos hajtással oldottam meg. A motor Skoda ablaktörlőmotor, a végálláskapcsolók valami gép ajtajából valók, a lánc-lánckerék biciklié, a távvezérlés adó-vevőjét készen vettem, a vezérlést egy kupac relé adja, a táp egy "gazdaságos" akkumlátortöltő , és néhány méter 20-as szögvas.
A nyitási idő kb. 10s.

A kétszárnyas kapunak most állok neki, erre két terv van:
Az egyik a már többször emlegetett parabolamozgató motor, amiről kérdezném azokat akik használják hogy mennyire tartós, és milyen táppal adnak neki kb. 50V-ot??
A másik a hagyományos akkus fúró motorja menetes szárral, de, hogy csökkentsem a nyitási időt, ezért karos áttételt alkalmaznék.(vázlat a képek között) Így az "A" pont elmozdulása kisebb, ezzel csökkenthető a nyitási idő. Persze pontosan méretezni kell.

By
(#) nagy hoho válasza Byy hozzászólására (») Márc 12, 2010 /
 
A kupac relé mit csinál? Kettő nem elég? És egy végállás kapcsolónál sem kell több.
(#) Peti.Janka válasza nagy hoho hozzászólására (») Márc 12, 2010 /
 
2 relével meg 1 végálással hogy lehetne megoldani? Szerintem az nagyon kevés. Max ha egy proci vezérli, de itt arrol szó sincs.
(#) nagy hoho válasza Peti.Janka hozzászólására (») Márc 12, 2010 /
 
Azt írta, hogy végig olvasta a fórumot de ezek szerint az én kapcsolásom elkerülte a figyelmét és a Tiedet is. Nem kell pic csak egy 4017-et kell léptetni a vevővel. Egyszerű mint az ék. Az ic kb 40.- Ft
(#) nagy hoho válasza Peti.Janka hozzászólására (») Márc 12, 2010 /
 
Megkerestem a rajzot. A végállás kapcsolónál a kondenzátor a 10 kohmos ellenállás és a D1 dióda nem kell mert a 4093 végzi a kapcsoló prell mentesítését. A 4012-nek van két szabad bemenete ez felhasználható infrasorompó vagy egy rejtett kapcsoló bekötésére.
(#) Byy válasza nagy hoho hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
A végálláskapcsoló adja az irányváltást, és a végállásnál a leállítást. Mindkét irányoz 1-1 öntartó relé van.
Két másik relé adja a motor pólusváltását.
(a végálláskapcsolók mozgás közbeni , míg a motor álló helyzetben van a rajzon)
A rajzon nincs rajta, de van egy relé ami a távvezérlőt tehermentesíti, hogy ne kerűljön a motor árama a távezérlő elektronikába, és van egy vészleállító, ami elveszi az egésztől az áramot. Persze ez is távvezérelt . És mindez kétszer, mert két garázsajtóm van. Ez 11 relét jelent. Vészleállítóból egy van mindkét kapuhoz.

Komolyabb elektronikához nem értek, bár eredetileg diódák is voltak benne , de itt az oldalon valaki rajza alapján egyszerűsítettem.

De ez már kész van, igazán azoknak szól aki legalább annyira nem ért hozzá mint én.
Viszont igazán véleményt a nagykapuhoz kérek (lsd fentebb), mert annak most állok neki.

By
(#) nagy hoho válasza Byy hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Most már értem, nem elektronikával oldottad meg, ha nem relékkel. A nagy kapuban nem tudok segíteni mert az enyém ugyan motoros de tolókapu ami egy szárnyas. De többen építettek tolómotorokkal két szárnyast, nézz utána. Sok sikert hozzá!
(#) zsobal válasza Byy hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Szia !
Én is elektronika nélkül oldottam meg a kétszárnyas kapunyitómat ,de rengeteg alkatrész kell hogy legyen kéznél ( :mágneskapcsoló, relék,TR ,Nagy doboz amibe belefér ,stb.)hogy ne kerüljön annyiba mint a gyári ! Raktam bele két pár infra sorompót s ha az megállít nem volt könnyű azt megoldani hogy kifelé nyisson!
Após esztergált két menetesorsót ,összekombináltam a skoda ablaktörlővel és egy gyári riasztó távirányítóval, ma már ezen járok ki-be.
Sok sikert a Tiédhez!
(#) elektromos válasza zsobal hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Gratulálok, szép munka! Ezt meg is tudod javítani, ha valamelyik mágneskapcsoló, vagy relé megadja magát?
(#) Byy válasza zsobal hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Nem a vezérléssel van problémám, mert ugyanazt fogom alkalmazni mint a garázsajtóhoz. Hanem azt kellene eldöntenem , hogy milyen elvet alkalmazzak a kapuhoz:
1; parabolamozgató motor,
2; esztergáltatni kellene menetes orsót, vagy kimenteni autóemelőből,
3; M16 menet, de mivel az lassú lenne, karos áttétellel kiegészítve. És akkus fúró motorjával meghajtva. Néhány hozzászólással visszább mellékeltem rajzot is.
(#) ntpipi hozzászólása Márc 27, 2010 /
 
Sziasztok!Én még csak most kezdem tervezgetni a kétszárnyas kapunyitómat,és sok sok jó ötletet olvastam az oldalon.De nem találtam az én terveimhez hasonlót,ezért néhány véleményt kérnék tőletek,hogy egyátán megvalósítható-e amit szeretnék??!!Végülis a lényeg az hogy van két levegős munkahengerem ami mozgatná az ajtókat,persze mellé kell még egy kompresszor is ami levegőt szolgáltatja,és nekem itt a problémám,hogy a vezérlés hogyan,vagy miként legyen megoldva?Ha valaki tudna pár tippet adni azt megköszönném! Üdv:ntpipi
(#) talpaii válasza ntpipi hozzászólására (») Márc 27, 2010 /
 
Szia!

Szerintem felmerült ez itt már korábban is, hogy a levegő nem alkalmas erre, pont azért amiért autóemelésre is alkalmatlan.
Szerintem egy ideig nem történne semmi, aztán mikor meg van a megfelelő nyomás akkor meg "kilöné" a kaput.
(#) eyee válasza ntpipi hozzászólására (») Márc 27, 2010 /
 
A csavarorsós kivitelnél egyszerűbb és olcsóbb megoldással még nem találkoztam. Gondolj bele az elektromos szelepek, csövek nem két forintos tételek.
A pneumatikus rendszernél ha nedvesség kerül bele a szelepeknél télen lefagy és off. Én sem javaslom.
(#) Byy válasza ntpipi hozzászólására (») Márc 27, 2010 /
 
Ez a lehetőség bennem is felmerűlt, mivel egy olyan cégnél dolgozom, ahol vannak buszok. Kicsit belefeledkeztem azok ajtóműködtetésébe, ahol sebességszabályozó szelepekkel orvosolják hogy hirtelen ne mozduljon az ajtó. Ezek a szelepek egyszerűen elektromosan vannak vezérelve, és állandó nyomást igényelnek, de nem tartják meg a nyomást, ( a munkahengerek sem) így a kompresszorodnak akkor is kell néha mennie, ha nem használod a kaput. Ha pedig csak a nyitáskor járatnád a kompresszort, akkor egy darabig ácsoroghatnál mire levegőt termel. Ha kihagyod a légtartályt (nyomásszabályzót, fagymentesítőt stb.) és közvetlen a munkahengerre termeled a levegőt, akkor tényleg kivágódhat a kapu. És mi fogja akkor zárva tartani?

Közben megcsináltam én is a kapumozgató motorokat, egy 1000Ft-os Zsiguli emelő és akkus fúró kombinációjából. Így a csavarorsó és a nyomatékszabályozó problémája letudva. Holnap nekiállok a vezérlésnek, s ha kész, teszek fel képeket.
(#) ntpipi hozzászólása Márc 27, 2010 /
 
Akkor ez nem lessz jó!Mindenkinek köszönöm a hozzászólást,és várom a képeket Byy Köszi
(#) zsoltee0001 válasza ntpipi hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Szia

A pneumatikus rendszer zsákutca, de ha jól tudom az FAAC gyár olajhidraulkikus szárnyas kapunyitókat, nem kevés pénzért, viszont örök élet + kicsi a veszteség a mechanikába.
Kicsit macerás lenne utánépíteni, de ha van 2 olajszivattyúd + 2 munkahengered akkor több tonnás kapukat lehetne gond nélkül nyitogatni.
Üdv
(#) Byy válasza ntpipi hozzászólására (») Márc 30, 2010 /
 
Kicsit lassabban készültem el mint terveztem, de íme néhány kép - burkolatok nélkűl. PVC cső borítást fog kapni a motor és a tolórúd egyaránt. Kb 15-20 másodperc a nyitási idő.
Sajnos a tápot alúlméreteztem, így azt még cserélni kell erősebbre.
(#) ntpipi válasza Byy hozzászólására (») Márc 30, 2010 /
 
Nekem nagyon tetszik Byy! Egyszerű,és mégis hatékony! Az a 20 másodperc meg sz.tem pont jó Gratula hozzá !Kíváncsiságból:Cakk un pakk mibe került így ahogy van?
(#) fejesl válasza Byy hozzászólására (») Márc 30, 2010 /
 
Az indulást hogy bírja az akkus fúró? Nem erőlködik nagyon?
Hány amper az áramfelvétele? Milyen trafót használsz hozzá?
(#) Byy válasza ntpipi hozzászólására (») Márc 31, 2010 /
 
Pontosan nem tudám megmondani, mert sok olyan dolgot is felhasználtam ami volt itthon, vagy kaptam, de ha azokat is forintosítom, akkor olyan 60e körűl lehet a néhány hozzászólással előbbi 2 db billenő garázsajtómmal eggyütt. Csak a kapu a fele lehet.
Következő: »»   35 / 107
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem