Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
Tudnál feltenni képet a vezérlő mindkét oldaláról ? Több szem többet lát alapon , talán valakinek lesz ötlete mi lehet a baj.
Szia
Idézet: „nem nyílik, csak megpöccen egykicsit, felvillan egy pillanatra a lámpa is és ennyi.” 230 V-os garázsnyitóknál szokott lenni a motor tengelyén egy fordulatszám jeladó ami vagy Hall, vagy optikai elven működik, ha nem érzékel forgást akkor egyből kikapcsol, szóval erre a jelenségre ez lehet a magyarázat. Meg kell nézni a relé állapotát, mert valamiért nem indul a motor, ha szétszedhető akkor szerencséd van. Én 90%-ot adok a relének, túl sok hibalehetőség nincs. Milyen végálláskapcsoló van rajta (ha van rajta egyáltalán)? Hörmannék nem szeretnek közzétenni semmilyen leírást
Pár fénykép tényleg jól jönne, mert semmit nem találni erről a tipusról, vedd le a burkolatot és csinálj néhány fotót, látszódjon az áttétel is.
Hali
Csináltam pár képet, hátha segít. Várom az ötleteket.
A panel állapota alapján nem hiszem, hogy különösebb ötlete lenne valakinek. Azt írod mese szerű a működése, hol megy hol nem . Tudnád ezt esetleg kötni ,hideghez vagy melegebbhez ? Hova raktad a vezérlőt? Esetleg nem hideg tűrő valamelyik alkatrész. Első körben ez jutott eszembe a hiba leírásod alapján.
Vagy van egy kontakt hiba ami csak a hidegtől jön elő én melegben kipróbálnám, mondjuk fagyasztóspré-vel hogy előjön e a hiba.
Először is mint említettem gyári cucc az egész, a vezérlő természetesen a saját helyére csúszik be a motor dobozán, tehát gondolom annak idején is gondoltak a hidegre. Szerintem én is inkább a kontakthibára gyanakodnék. Mostanában kipróbáltam szobában és ott is ez volt a jelenség, teljes tanácstalan vagyok.
Neked természetes, hogy a helyére csúszik be, innen ezt én nem látom :miaz:. Biztosan gondoltak a hidegre is , a hidegtűrés kérdése csak egy ötlet volt részemről a leírásod alapján. Ha kontakt hibás akkor türelem játék lesz a hibát megkeresni de reméljük sikerül.
Szia
Ránézésre semmi gond nincs ezzel a vezérléssel, a relék Omron, tehát nem valószínű, hogy az a rossz. Viszont az a fölfele nyitás terhelésszabályzó potmétere nincs túl levéve? A lecsukásé középállásba van, az OK. Próbáld meg följebb tekerni és megnézni, hogy úgy mit produkál. Azt meg nem véletlen írtam, hogy a hajtást is fényképezd le, mert ha szijj áttétel van, akkor annak megcsúszása is produkálhatja ezt a hibát, ha viszont csigás az áttétel akkor 1 gonddal kevesebb. üdv
Üdv mindenkinek!
A közelmúltban én is nekifogtam két billenő garázskapu, és egy kétszárnyas kapu automatizálásának. Miután végigolvastam a fórumot, úgy gondolom én is megosztom tapasztalataimat. A két billenő kapu kész van, mellékelek képeket róla. Egyszerű láncos hajtással oldottam meg. A motor Skoda ablaktörlőmotor, a végálláskapcsolók valami gép ajtajából valók, a lánc-lánckerék biciklié, a távvezérlés adó-vevőjét készen vettem, a vezérlést egy kupac relé adja, a táp egy "gazdaságos" akkumlátortöltő , és néhány méter 20-as szögvas. A nyitási idő kb. 10s. A kétszárnyas kapunak most állok neki, erre két terv van: Az egyik a már többször emlegetett parabolamozgató motor, amiről kérdezném azokat akik használják hogy mennyire tartós, és milyen táppal adnak neki kb. 50V-ot?? A másik a hagyományos akkus fúró motorja menetes szárral, de, hogy csökkentsem a nyitási időt, ezért karos áttételt alkalmaznék.(vázlat a képek között) Így az "A" pont elmozdulása kisebb, ezzel csökkenthető a nyitási idő. Persze pontosan méretezni kell. By
A kupac relé mit csinál? Kettő nem elég? És egy végállás kapcsolónál sem kell több.
2 relével meg 1 végálással hogy lehetne megoldani? Szerintem az nagyon kevés. Max ha egy proci vezérli, de itt arrol szó sincs.
Azt írta, hogy végig olvasta a fórumot de ezek szerint az én kapcsolásom elkerülte a figyelmét és a Tiedet is. Nem kell pic csak egy 4017-et kell léptetni a vevővel. Egyszerű mint az ék. Az ic kb 40.- Ft
Megkerestem a rajzot. A végállás kapcsolónál a kondenzátor a 10 kohmos ellenállás és a D1 dióda nem kell mert a 4093 végzi a kapcsoló prell mentesítését. A 4012-nek van két szabad bemenete ez felhasználható infrasorompó vagy egy rejtett kapcsoló bekötésére.
A végálláskapcsoló adja az irányváltást, és a végállásnál a leállítást. Mindkét irányoz 1-1 öntartó relé van.
Két másik relé adja a motor pólusváltását. (a végálláskapcsolók mozgás közbeni , míg a motor álló helyzetben van a rajzon) A rajzon nincs rajta, de van egy relé ami a távvezérlőt tehermentesíti, hogy ne kerűljön a motor árama a távezérlő elektronikába, és van egy vészleállító, ami elveszi az egésztől az áramot. Persze ez is távvezérelt . És mindez kétszer, mert két garázsajtóm van. Ez 11 relét jelent. Vészleállítóból egy van mindkét kapuhoz. Komolyabb elektronikához nem értek, bár eredetileg diódák is voltak benne , de itt az oldalon valaki rajza alapján egyszerűsítettem. De ez már kész van, igazán azoknak szól aki legalább annyira nem ért hozzá mint én. Viszont igazán véleményt a nagykapuhoz kérek (lsd fentebb), mert annak most állok neki. By
Most már értem, nem elektronikával oldottad meg, ha nem relékkel. A nagy kapuban nem tudok segíteni mert az enyém ugyan motoros de tolókapu ami egy szárnyas. De többen építettek tolómotorokkal két szárnyast, nézz utána. Sok sikert hozzá!
Szia !
Én is elektronika nélkül oldottam meg a kétszárnyas kapunyitómat ,de rengeteg alkatrész kell hogy legyen kéznél ( :mágneskapcsoló, relék,TR ,Nagy doboz amibe belefér ,stb.)hogy ne kerüljön annyiba mint a gyári ! Raktam bele két pár infra sorompót s ha az megállít nem volt könnyű azt megoldani hogy kifelé nyisson! Após esztergált két menetesorsót ,összekombináltam a skoda ablaktörlővel és egy gyári riasztó távirányítóval, ma már ezen járok ki-be. Sok sikert a Tiédhez!
Gratulálok, szép munka! Ezt meg is tudod javítani, ha valamelyik mágneskapcsoló, vagy relé megadja magát?
Nem a vezérléssel van problémám, mert ugyanazt fogom alkalmazni mint a garázsajtóhoz. Hanem azt kellene eldöntenem , hogy milyen elvet alkalmazzak a kapuhoz:
1; parabolamozgató motor, 2; esztergáltatni kellene menetes orsót, vagy kimenteni autóemelőből, 3; M16 menet, de mivel az lassú lenne, karos áttétellel kiegészítve. És akkus fúró motorjával meghajtva. Néhány hozzászólással visszább mellékeltem rajzot is.
Sziasztok!Én még csak most kezdem tervezgetni a kétszárnyas kapunyitómat,és sok sok jó ötletet olvastam az oldalon.De nem találtam az én terveimhez hasonlót,ezért néhány véleményt kérnék tőletek,hogy egyátán megvalósítható-e amit szeretnék??!!Végülis a lényeg az hogy van két levegős munkahengerem ami mozgatná az ajtókat,persze mellé kell még egy kompresszor is ami levegőt szolgáltatja,és nekem itt a problémám,hogy a vezérlés hogyan,vagy miként legyen megoldva?Ha valaki tudna pár tippet adni azt megköszönném! Üdv:ntpipi
Szia!
Szerintem felmerült ez itt már korábban is, hogy a levegő nem alkalmas erre, pont azért amiért autóemelésre is alkalmatlan. Szerintem egy ideig nem történne semmi, aztán mikor meg van a megfelelő nyomás akkor meg "kilöné" a kaput.
A csavarorsós kivitelnél egyszerűbb és olcsóbb megoldással még nem találkoztam. Gondolj bele az elektromos szelepek, csövek nem két forintos tételek.
A pneumatikus rendszernél ha nedvesség kerül bele a szelepeknél télen lefagy és off. Én sem javaslom.
Ez a lehetőség bennem is felmerűlt, mivel egy olyan cégnél dolgozom, ahol vannak buszok. Kicsit belefeledkeztem azok ajtóműködtetésébe, ahol sebességszabályozó szelepekkel orvosolják hogy hirtelen ne mozduljon az ajtó. Ezek a szelepek egyszerűen elektromosan vannak vezérelve, és állandó nyomást igényelnek, de nem tartják meg a nyomást, ( a munkahengerek sem) így a kompresszorodnak akkor is kell néha mennie, ha nem használod a kaput. Ha pedig csak a nyitáskor járatnád a kompresszort, akkor egy darabig ácsoroghatnál mire levegőt termel. Ha kihagyod a légtartályt (nyomásszabályzót, fagymentesítőt stb.) és közvetlen a munkahengerre termeled a levegőt, akkor tényleg kivágódhat a kapu. És mi fogja akkor zárva tartani?
Közben megcsináltam én is a kapumozgató motorokat, egy 1000Ft-os Zsiguli emelő és akkus fúró kombinációjából. Így a csavarorsó és a nyomatékszabályozó problémája letudva. Holnap nekiállok a vezérlésnek, s ha kész, teszek fel képeket.
Akkor ez nem lessz jó!Mindenkinek köszönöm a hozzászólást,és várom a képeket Byy Köszi
Szia
A pneumatikus rendszer zsákutca, de ha jól tudom az FAAC gyár olajhidraulkikus szárnyas kapunyitókat, nem kevés pénzért, viszont örök élet + kicsi a veszteség a mechanikába. Kicsit macerás lenne utánépíteni, de ha van 2 olajszivattyúd + 2 munkahengered akkor több tonnás kapukat lehetne gond nélkül nyitogatni. Üdv
Kicsit lassabban készültem el mint terveztem, de íme néhány kép - burkolatok nélkűl. PVC cső borítást fog kapni a motor és a tolórúd egyaránt. Kb 15-20 másodperc a nyitási idő.
Sajnos a tápot alúlméreteztem, így azt még cserélni kell erősebbre.
Nekem nagyon tetszik Byy! Egyszerű,és mégis hatékony! Az a 20 másodperc meg sz.tem pont jó Gratula hozzá !Kíváncsiságból:Cakk un pakk mibe került így ahogy van?
Az indulást hogy bírja az akkus fúró? Nem erőlködik nagyon?
Hány amper az áramfelvétele? Milyen trafót használsz hozzá?
Pontosan nem tudám megmondani, mert sok olyan dolgot is felhasználtam ami volt itthon, vagy kaptam, de ha azokat is forintosítom, akkor olyan 60e körűl lehet a néhány hozzászólással előbbi 2 db billenő garázsajtómmal eggyütt. Csak a kapu a fele lehet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |