Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Mese nincs, akár utálod a mechanikát, akár nem, szét kell szedni....
Vegyél újat csak 600ft És hagyd a gányolást , ha valamelyik fogaskerékről tört le fog úgysem tudod cserélni !
Van még egy kis időm ma úgyhogy mégsem holnap szedem szét, itt egy videó:
Bővebben: Youtube A fogaskerekeket eltávolítva is kerreg. Ha a fogaskerekek alatt lévő fém valamit lefogom akkor elhalkul a kerregés és látszik is a videón hogy a hangot az adja hogy ez a fém hozzáütődik folyamatosan a motor külső burkolatához.
Hajtogasd ki a póluslemezeket azt éri el a forgórész valahol! Vagy valami kis fém belekerült és a mágnesre tapadt és az éri el! Javíthatónak tűnik!
Szia!
Kérésedre felteszem az Express SCH-ban készített Unipolár Stepper Driver kapcsolási rajzát.
Szia, nekem ilyen durván sohasem jelentkezett ez a hullámvonal effekt(kopp, kopp), még a gyári toner van a gépben, kb 2000 oldalt nyomtattam vele, egyszer töltöttem.
Gondolom valamelyik pólushoz ér hozzá! Ha még jobban szétszeded szerintem meglátod! Magyarul azt a kosarat miben a forgórész forog azt nézd meg!
Abból a fémlemezből amit nyomkodsz a videon van a pólusok lemezelése kialakitva. Ahol behasitásokat látsz, ott derékszögben le vannak hajlitva a pólusok gyanánt szolgáló csikok. Ilyen lemez nemcsak felül, hanem alul is van. Ezek közül valamelyik közelebb van a forgórészhez és az belejár. Egyszerűen hajlitsd kissé távolabbra, és már kész is.
Sziasztok! Ha az hozzá érne meg sem mozdulna a motor . 4W!
Szerintem, rakd vissza az áttételt a helyére, nyomd meg, ha így nem zörög, akkor az összetartó füleket jobban meg kell hajtogatni, ráfeszíti az áttételt a motorra. Így nem zörög.
Van némi rugalmassága,és lehet, hogy századmiliméterről van szó. De lehet, hogy fémszemcse, vagy egyéb nem odavaló darabka okozza a galibát. Nem egy nagy "etvassz" kideriteni.
Mindenesetre szurkolok.
Akkor most melyik részt kell hajtogatni? Azt amit a fogóval tartok a képen vagy azt, amelyik még benne van a motor házában? És merre hajtogassam a kis füleket, befelé vagy kifelé?
Szia!
Ha kihúzod a forgómágnest, meglátod a póluson melyikhez súrlódik. Lehetséges, hogy a tekercs "melegedése" miatt a pólusokat kicsit eldeformálta, ahogyan már egyszer írtam is róla. Természetesen a tekercset is vedd ki, és tanulmányozd, hol történhetett ilyen irányú alakváltozás, azt javítsd ki.
Nézd meg alaposan mindkettőt, súrlódási nyomok után kutass. Onnantól már egyértelmű.
Milyen típusú kijelzőt használsz a szabályozódhoz, mert méretben nagyobb mint a megszokott.
Szia!
Most olvasom a pólusokkal kapcsolatos gondjaid... A pólusokat nem a mágnes felé, hanem tőle el kell hajtogatni, de arra nagyon ügyelj, hogy a csévetest ne nyomja vissza a fogómágnesre azokat. Lehetőleg a mágnes palástjával párhuzamosak maradjanak. Ezt követően told össze a mechanikát, és csak a motortengelyt forgasd manuálisan, vagy a legközelebbi hozzá kapcsolódó fogaskerékkel, van-e "idegen" zaj a motorban. Ha minden rendben, teljes összerakás, és próbáld elektromosan hajtva, ellenőrizni, keletkezik-e most nemkivánt súrlódás, zörej.
Próbáltam hajtogatni a füleket de semmivel sem lett jobb. találkoztam Picivel és visszaadta nekem a másik motort úgyhogy most már nem zümmög.
Hamarosan lesz cikk is.
Szia, meleg hatására nem enged a ragasztó, mert ha le lehetne húzni az acélrúdról, akkor vissza kellene ragasztani FBS-el, én régebben kísérleteztem vele, 250fokig mentem el vele és bírta.
Mi lenne, ha az ép darabról csinálnál egy műgyanta szerszámot, két darabost és belerakva egy lenyúzott hengert kinyomnád FBS-el, esetleg előzőleg FBS-el impregnált vásznat rátekerve tennéd ugyanezt?
Az ötlet jó, lehet kipróbálom. Én kizsírozom belül az öntőformát(cső kettévágva), csináltam már hasonlót. Köszi, az ötletet! Nem tudom mikor sikerül FBS-t szereznem, majd alakul!
Szia Attila86!
Már szinte biztos, hogy nem sikerült kideríteni, mi is volt a probléma okozója azzal az ominózus motorral kapcsolatban. Kuka! (Hiába lettek olyan kitűnő tanácsok, ötletek is felvetve, mint a ”borsóval dobált fal”, visszahulltak mind). Ezek szerint a következő beépített motor sem lesz hosszabb életű a laminátorban, mert semmit sem tettünk a lehetséges hibák felszámolása ellen, azok így megismétlődhetnek. (Ez jól ismert dolog a történelemből is). Elsősorban nem indokolt melegedésre gondolok, vagy olyan felületi rész, (hátul), ahol bekerülhet valamilyen apró fémforgács darab, stb. Én, és még sokan mások is, szerettünk volna mindenképpen meggyőző bizonyítékokat arról, hogy mi is történhetett ”ott bent” azzal a motorral, pusztán csak okulásképpen… Ha ez tényleg kimarad, ”neadjisten”, hamarosan újra oda juthatunk, ahonnan elindult ez a probléma kialakulása. - Csak meg kellene tüzetesebben vizsgálni, és kijavítani azokat a hibákat.
Szia!
Igen lehet hogy ez is el fog majd kezdeni morogni egy idő után. De most örülök hogy ez működik és nem zümmög. A másik is működik egyébként tehát egyáltalán nem kuka! Csak kicsit morog. Részemről borzasztóan örülök hogy nem kell már ezt a gépzsíros vackot hajtogatom meg folyton szétszednem és összeraknom. Nem vagyok én mazochista, majd ha esetleg ez is elromlik majd akkor fáj miatta a fejem. Most hagy ne.
Csak a tengely központosítása nehezebb félbevágott csőnél. Milyen zsírral csinálod? Ami nekem eddig legjobban bevált az a teflonos olaj, szépen levált róla, és a felület is sima maradt.
Szilikonzsír, vagy olaj. De azért nem vagyok ám ebben annyira profi, csak néhány kísérletem volt.
Én is csak szükségből próbálkoztam vele, a legnagyobb gond a méret. Kis ütközőket csináltam játékautóba, a tartósságot meg egy kis üvegszálas szúnyogháló adta.
Érdekes alternatíva lehetne pld a tapétázáshoz használt gumi henger. Belül üreges, 8-10 mm es kemény gumi fallal. Belülről fűthető, és a hőtehetetlensége is kedvezőbb lenne (és nem is vészesen drága). Csak egy teljesen új szerkezet lenne már a végén
Oldalt a hengernek a lyukát kireszeltem hogy magasabbra fel tudjon menni és ne szoruljon a nyák annyira. Viszont kicsit oldalirányba is meg lett reszelve és emiatt ugyan nem nagyon, de ahhoz épp eléggé mozog oldalirányba hogy néha a mikrokapcsoló ne működjön helyesen.
Valamivel ki kellene töltenem az egyik oldalt belülről ezt a lyukat. Olyan anyag kellene ami 200 fokig hőálló és reszelhető hogyha túl szoros lenne akkor kicsit lehessen leszedni belőle. Én első nekifutásra a kétkomponensű ragasztóra gondoltam. Egyéb ötlet? Mondtam már hogy utálom a mechanikát?
Azok általában 80 fokon elkezdenek lágyulni, van belőlle persze hőálló, de tudtommal 200 foknál az is elkezd lágyulni.
Én átrajzolnám az oldalidomot egy bakelit, vagy alu lapra és legyártanám, ha van marógépes ismerős, nyert ügy, de otthon is kivitelezhető.
Csak egy kis lemezdarabka kell, amibe elkészited mostmár pontosan (méla utálat közepette), a henger tengelyének hosszitott furatát, és ezután akár kétkomponensű ragasztóval, vagy kettő kisméretű lemezcsavarral felrögzited az eredeti tartóbakra.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |