Fórum témák
» Több friss téma |
Az is lehet gond, jól írod.
De van még egy, mégpedig az, hogy amennyiben megnyomod a stop-ot és nem történik semmi, tehát gyakorlatilag full lejátszáson marad a mechanika, akkor a két főlemez között van a hiba. A play gombbal kioldod a nagy szervofogaskerék támasztó rúdját, / a szétszedem pr. egyik képén jól látszanak a szervo fogaskerekek/ ezáltal a kerék a rajta lévő tekert rugó hatására elfordul kicsit, az első pár fog beakad a lendkerék kerekébe és elfordítja a szalagpályát megemelve a fogaskereket, majd újra rögzül /play állás/ ezután stop-nál kioldod az akasztást és a fogaskerék oldalát nyomó rugó valamint a szalagpálya visszahúzó rugója hatására visszaesik az alapállásba. Van amikor a szervo fogaskeréken eltörik, meggyengül, elgörbül ez a rugó és máris nem jön létre ez a bonyolult mechanizmus. A lényeg az amit a nagyobb szervo fogaskerék lukja alatt látsz./21.kép/ Az a legfontosabb rugó szára. Ez nyomja oldalról a fogaskeréken lévő/alul/ bütyköstengelyt. Ennek görbületi szöge, ereje határozza meg, hogy kioldás után a fogaskerék visszafordul e az eredeti helyére A szétszedtem project alulról a 21. képén faszán látszik a mechanika lelke. Meg lehet érteni róla a működést. De készül fel a legrosszabbra ha szétkapod a mechanikát... ![]()
Helló! Én a kiforrasztáshoz ónszippantót szoktam használni, átmelegíted az IC egy lábát, ezzel összeszeded a környékéről az ónt, és jöhet a következő. Így nem kell egyszerre melegen tartani minden lábat (nem is lehetne szerintem, ez max. elkóknál, esetleg még önálló tranzisztoroknál válik be), és a végén csak óvatosan megmozgatod minden lábát egy kisebb laposfogóval vagy akár egy csipesszel, és már ki is jött. A beforrasztásnál is arra figyelj, hogy ne melegítsd át nagyon az ICt, mert attól is lehet akár baja. Amúgy szerintem 600 Ft nem sok, a motor 1000 körül van, akkor még megérte
![]()
A legelső bajom az volt vele, hogy nagyon gyengén vett fel, de ezt leírták a szétszedtemben is.
Aztán később jött az, hogy mikor kikapcsoltam a felvételt, a kivezérlésmérő össze vissza ugrált magától, lebegtetve a hangszórókat is. Mint kiderült, az érintkezősor hibája miatt. Kiforrasztottam kitisztítottam, megjavult, egy ideig. Aztán jött a torz hang jellegű hiba, aminek igen nehezen találtam meg az okát, de végül azt is megoldottam. A mechanika az meg egy borzadály. Hol kikapcsolt a stopra, hol nem, stb. Később megint elkezdte játszani a kivezérlésmérős dolgot, na ekkor már kapott egy pofont. Végül bekapta a kedvenc kazim szalagját, ekkor jött a balta (kalapács). ![]() Aztán vettem egy Technics RS-B105-öst. Már jó pár éve megvan, de ezzel sosem volt semmi baj. {bevallom ránézni is szeretek ![]()
Hehe....Balta, kalapács. A jó öreg szervíz technikák.
![]() Szegénykém, jól kifogtad akkor. Nekem egyébként kettő volt Az első még a 90-es évek elejei szerzemény volt. Nos ez sajnos egy nagyon lelakott típus volt. A mechanika nagyon lerobbant állapotú volt, így sajnos nem volt hosszú életű nálam. Aztán 93 ban beszereztem egy F250 est. Párszáz órát ment össz-vissz. Nagyon jó állapotban volt. Ezt én feltuningoltam kicsit. Kapott 9,53 cm-es sebességet. Ezen normál kazettákra rögzítettem általában 100 percesekre. A megfelelő korrekciós és egyéb átalakításokkal. Az így kapott minőséget gondolom nem kell részleteznem... A mai napig megvan a rengeteg kazettám ami így készült. Aztán a 90-es évek vége felé áthúzta a továbbiakat a számítógép technika. Egy 7 éves korszak vége volt. Manapság tekintek vissza megint a jó öreg kazettás audio technika felé. Igaz immár egy 1976-os AKAI GXC-740 társaságában. Elnézést az OFF-ért...
Köszönöm . A deck lábadozik.Megírom ha sikerült. Köszönöm a rengeteg segítséget!!!
Helló Fiuk. Köszönet a gyors segitő válaszokért. Bárcsak a lelógó vezeték lenne a ludas,de sajnos ezen a vonalon rend van a gépben,mozgó-forgó alkatrész közelében nem lóghat semmi,erre mindig figyelek. Én is arra a rugóra gyanakodtam amire " szabjan " a hsz.-ben emlit, emlékeim szerint görbitgettem is, csak a kitartás hiányzott belőlem-lehet. Bosszantó volt a sok szétszedés- összerakás - próba - stb. Annak idején azt is hallottam, hogy ez a probléma gyári hiba-hmm, talán hihető is.Állitólag a József krt.-on volt egy maszek mester aki rájött a probléma megoldására, de a pontos cimet nem tudtam meg, igy aztán maradt az ügy megoldatlan. Mégegyszer köszönöm a segitségeteket, még majd vissza térek az eredménnyel. üdv. sityu
Rátapintottál a lényegre. A gond az egyik ilyen gépnél az volt, hogy a rugó már egy vájatot képzett a bütykös rész élén. Azt vissza kellet 'hegyeznem' és utána ismét jó lett. Valamint a legnagyobb gond, hogy a rugó ereje gyengül idővel.
Az is szokott még hiba lenni, hogy a kosz miatt a két lemez között elkezdenek szorulni a kerekek. Várjuk az eredményt ha sikerül megoldani.. ![]()
Sziasztok! Egyes dec-eken van Dolby S. Mivel másabb ez mint a b,c dolby?
Ha emlékeim nem csalnak, akkor több lépcsős és több külön frekvencia sávon folyó zajcsökkentési eljárás. Többek közt figyeli az alacsony frekvenciákat is.Ideális esetben 24-25 db -es zaj elnyomást lehet elérni.
Hatékonysága nagyban függ a pontos előmágnesező áramtól...
Köszönöm. Nekem csak b,c dolby-s deckjeim voltak.
Nekem van egy Pioneer CT-W703RS magnóm, és azon van Dolby S. Én azt vettem érszre hogy az S kb annyira "dolbizza" össze a felvételt mint a B, de sokkal jobb a zajcsökkentése + a mélyebb frekvenciákkal is mókol valamit, szerintem sokkal jobb mint a C, mert az már nagyon kihallható a felvételből ("lüket" a magas). De amugy szerintem aki minöségi zenét akar hallgatni, az nem használ sem dolbyt, sem dbx-et, sem mást...
Ezt én későn tanultam meg,hogy dolby-nélkül az igazi felvenni. Régen szinte mindent ledolbyztunk. A régi magnókból úgy kelett kiimátkozni egy kis magasat. Amin volt bias azzal már más volt a helyzet. Ott már nem volt feltétlenül fontos a dolby.
Én pár napja "csináltam" el egy egész kazettát, mert elötte próbálgattam a dolbykat, és véletlenül Dolby S-ben maradt, amit csak ma vettem észre (...milyen jó magasai vannak, de egy kicsit furcsán zajos...) ugyhogy ma vehettem ujra rajta a zenéket, de végülis nem volt olyan kriminális (ha nincs mihat hasonlítani a Dolby S egész türhetöen szól, az mp3-at vastagon felülmúlja
![]()
Nagyon örülök annak amit írsz! Nem azért,hogy nem sikerült a kazid :hanem ,hogy vettél fel kazit . Néha engem már szerintem őrültnek néznek de nagyon szeretem a magnókat. Én is néha válogatok kazettára mert jó kikapcsolódás és szívesn hallgatom . Miről szoktál felvenni?
Valamikor, réges-régen kitalálták a zajcsökkentés módját a kazettás gépekhez,de nem igazán vált be. Volt is sok-sok próbálkozás, jó nevü gyártók próbálkoztak ezekkel a zajcsökkentő szolgáltatásokkal, vártuk is nagyon a csodát, de a csoda valahogy elmaradt. Pedig a 70-es években már legalább hét fajta rendszert épitettek be a közszolgálatú magnókba-még az orsós gépek is kaptak belőle, persze pénzért-miért ne. Érdekességként megemliteném, hogy volt a magyar EXKO rendszer is. Aztán nagyon rövid idő alatt kiszerelmesedtünk ezek használatából, mert meghamisitották a muzsikát. Valahogy nem az szólt mint az eredeti. Annak idején én is megépitettem Philips DNL áramkörét, mert azt diszkrét alkatrészekből meg lehetett csinálni, ennek az volt az előnye, hogy csak lejátszáskor volt használatos és természetesen kikapcsolható volt. Hát nem tetszett. De igy volt ez a Dolbyval is. A sok próbálkozásból látszik, hogy egyik sem váltottotta be a hozzáfűzött reményeket. Gondolták-sebaj, úgyis megveszed, mert beépitjük a gépbe. A mai mp-s cuccokról meg ordit az igénytelenség, mert minőségről aztá nem igazán beszélhetünk.
Olyan vissza fejlődés féle van ! Tizenéves koromba nagyobb hifit hallgatunk mint a ma eladott szupernek mondott kütyük a polcokon. Egy jól felvett kazettának nem zavaró a zaj ,de legalább nem hiányzik bbelölle semmi mint az mp3-ból. Még cd minőséget se tudok szerezni mert a cd-knagyrésze is mp3-ból vannak kitömörítve. Néha a 320 kbps-os mp3-ból másolok kazira mert az már hallgatható bár nem az igazi jobbat meg nem tudok beszerezni.
Hát, a zenéim jobbára sajnos mp3 ban vannak (de min. 192kbps), de már egyre több zeném van meg veszteségmentes formátumban, ill. van néhány közvetlen vinyl-lemez másolatom is
![]()
Én is szoktam még kazettára felvenni
![]() ![]() ui.: Bocs hogy ilyen hosszú lett ![]()
Hát én a kazettáimat vagy tescobol vagy az auchanból szerzem. A tecsoban Fuji Z-II(60)-t lehet kapni, elég jó szalag az árához képest (155 Ft
![]() ![]() ![]()
Az általad felsoroltak többségével nekem még nincs tapasztalatom. Kivéve a TDK FE-t, meg a Fuji DR-eket. Az előbbit én is elég jónak tartom, bár azon kissé jobban érződik a magasesés, mint a Sonyknál. Azoknak kicsit szebb a magashangjuk, viszont cserébe az újak (amik már a csomagolás szerint nem Franciaországban, hanem Taiwanban készültek...) mechanikailag elég rosszak, volt, amelyik öt lejátszás után megszorult és ezért folyton kikapcsolt a magnó. De a régi HF-ek, EF-ek használhatóak voltak, csak nem szabad őket kismagnóban sokat használni, mert könnyen megnyúlnak. A Fuji DR-ekről: az I-es (vasoxidos) is használható típus, mechanikailag is erős. DR II-eshez nekem egyszer volt ,,szerencsém", de annak gyárilag hullámos volt az egyik széle(!), és emiatt az A oldalon a bal csatorna kb. 3 dB-lel halkabban szólt. Így nem igazán tudtam igazságosan összehasonlítani más krómszalagokkal. TDK-ból én még használom az SA-t (Cr), ami szerintem elég jó szalag, ezen kívül a Maxell SQ (90) az, amit jónak tartok. Sajnos már azt sem tudom beszerezni. Normálból sokáig etalon volt nálam az Emtec (egykor BASF) S-I. (90), alacsony zajjal, +5 dB túlvezérlést simán bírta, de sajnos már ezt sem gyártják (vagy legalább is Magyarországon már régóta nincs). Van még TDK D60-am is, ami kb. olyan, mint az FE, kicsit magasabb hangszínnel. Saját tapasztalatból még: a régen jó Maxell UR-ekkel vigyázni kell, mert az új szériának a kazettájában lötyögnek a szalagvezető görgők, és ezért folyton vándorol a szalag, ingadozik a hangerő és főleg a magashang. Régebben Németországból hoztam be TDK CDing-2 krómkazettákat is, ami szintén elég megbízható típus volt, talán egy kis magashang-emeléssel (előmágnesezés?)
Emlékszik még valaki arra, hogy pár évvel ezelőtt valamelyik nagy boltot megszórták 150 Ft-os Maxell XL II-S 60-al? Szerintem aláárazták eléggé, gondolom féltek, hogy így is nehezen fog elmenni.
No ekkor én vettem 40 db-ot. Nem Kicsit néztek hülyének a pénztárnál... ![]() ![]()
a tdk sa-t én is használnám ha nem 500 ft-ba kerülne ujonnan (a régieket meg sajnálom felhasználni, túl jó zenék vannak rajtuk). a tdk cd-ing2 kazikra az aiwával +10%-os elömágnesezéssel vettem fel igy nem emelt már ki magasban.
mázlista...
Amugy elérhetö árú chromos kazit én is keresek, mert a Fuji Z-II nem az igazi... A tdk-sa pedig tul drága...
De ti hol láttok egyáltalán ilyen kazettákat? Én nem is tudom mikor láttam áruházban utoljára krómos kazettát.
Fuji ZII 60-assal tele vannak a Tesco áruházak 176 Ft-os áron!
Az lehet, hogy nagyon drága, de még mindig sokkal jobban megéri szerintem, mint a 80 Ft/db árú tesco-s írható CD, amiről egy-másfél év után egyszerűen lerohad az adathordozó réteg... Amiket ismerősöktől szereztem TDK kazettákat, azok 20 év után is tökéletesek, nem vagyok benne biztos, hogy bármilyen írható CD kibírni ennyit, pedig amikor új volt ez a technika, örökéletűnek hirdették...
Köszi. A kazit ismerem, van is belőle néhány. Anno én sem nagyon szerettem mert a mechanikai tűrése a szalagnak sem az igazi. Igaz azóta sokat finomítottam a gépen is... Egyébként két hete voltam a tecsóban a camponában és nem láttam. Lehet azóta van...
Hehe, így utólag nézem, hogy megváltozott a kazetta ház is. ...nem is tudom. Szebb nem lett mint a régi az biztos. |
Bejelentkezés
Hirdetés |