Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   50 / 344
(#) Imi65 válasza fakóló hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
4kW a 3x16A-be alsó hangon fér bele (a karos darabolóval voltak ilyen jellegű "élményeim", az is 4kW-os, ott is kell a felfutáshoz [400mm-es korongot 6000f/p-re kell felgyorsítani, ez legalább 1 másodperc] kis idő, nem is mindig jött össze.
(#) fakóló válasza Imi65 hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Remélem, hogy az 1440-es fordulathoz elég lesz, a 3*16A, és a nyomáskapcsoló egy mágneskapcsoló segítségével bírja üzemeltetni.
(#) teren56 válasza fakóló hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Hagyományos kismegszakítóval a motor indulása enyhén szólva kétséges.Ide speciális karakterisztikájú kismegszakítók kellenek amiknek a kioldási ideje késleltetve van. Egyébként az áramérték megfelel.
(#) fakóló válasza teren56 hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Esetleg valamijen teljesítmény csökkenés melett az elindulás nagyobb biztonsággal megoldható, vagy tegyem próbára a jelenlegi állapotban a rendszert
(#) magyar67 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Ki gugliztam lehet ,hogy rossz nyomáskapcsolót vettem. Mivel a visszacsapó szelepnél lévő vezeték menne a nyomáskapcsolóba. Megpróbálom a híbám orvosolni és késöbb keresni foglak. Persze ha nem bánod... Mégegyszer köszi mindent.
(#) teren56 válasza fakóló hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Így látatlanban nehéz tuti tippet mondani.Nem tudom milyen a kompresszorod. A 4kW elég nagy teljesítmény. Ezzel már ipari berendezéseket lehet meghajtani.Az aszinkron motor kevés hátránya közül az egyik,hogy nehéz a teljesítményét gazdaságosan szabályozni. Imi65 fentebb egy kicsit írt erről.Ha van rá lehetőséged próbáld elcserélni a motort 2,2kW-os ra. "Háztájiba"bőven elég, és sok problémától is megmenekülsz.
(#) attrax válasza StMiklos hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Hello, nem a fogalmazásoddal van baj hanem, hogy mélyen kifejted a hülyeséget már ne haragudj.Ebben a témában kérlek ne adj tanácsot másnak .Más témákban jobban otthon vagy.Imi65 kolléga leírta a lényeget.Peace
(#) bukofog válasza fater0827 hozzászólására (») Ápr 22, 2010 /
 
hello Fater0827!
Gondolom Te csak a motorra , mint önálló egységre írtad az üzemeltetést.
Ez egy két dugattyus kompresszor direkt motor hajtással ( nem ékszíjas ) Én erre kérdeztem hogy milyen üzemeltetési lehetőségeim vannak ( esetleg mehet -e egy fázisról.)
Köszi Bukofog
(#) bukofog hozzászólása Ápr 22, 2010 /
 
Meg tudná valaki mondani , hogy a kismegszakítóknál van e jelentősége hogy melyik a bejövő és a kimenő oldal ? Konkrétan tracon kismegszakító.
Ugyan ez a kérdés 3 fázisú FI relénél?
(#) fakóló válasza teren56 hozzászólására (») Ápr 22, 2010 /
 
Ok, köszönöm mindenkinek a segítséget, hozzászólást.
(#) emerzee hozzászólása Ápr 22, 2010 /
 
Sziasztok!
Nem olvasom végig a 91 oldalt, úgyhogy ha már többször is válaszoltatok a kérdésre, bocsánat, de tegyétek meg légyszi még egyszer.
Kaptam egy fúrógépet. A kapcsolóját kiszedték mert eltört. A gépből kiáll két vezeték. Adtak hozzá egy 0.22 mikro F 275VAC kockát két kivezetéssel. Hogy kéne bekötnöm? Állványos fúrógép lenne belőle hobbi célra. (Léceket fúrkálni, lemezeket, műanyagot...)
Köszönöm a segítséget!
z
(#) bodgabo válasza emerzee hozzászólására (») Ápr 22, 2010 /
 
Jó lenne róla egy fotó. A kondenzátor értéke és alakja alapján feltételezem hohy az egy zavarszűrő, a motor pedig egy univerzális motor (szénkefés), a két kivezetésre pedig a hálózati feszültséget kell kötni. De így látatlanba biztosat nem tudok.
(#) emerzee válasza bodgabo hozzászólására (») Ápr 22, 2010 /
 
Köszönöm válaszod, estére lefotózom!
(#) attrax válasza bukofog hozzászólására (») Ápr 22, 2010 /
 
Kismegszakítónál-nál többnyire nem érdekes ha csak kifejezetten nincs erre jelölés.Fi- reléknél nem egyértelmű.Feltétlen körültekintően kell bekötni.Mindig nézd meg a hozzá adott rajzot.
(#) Jeladó válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 22, 2010 /
 
Azt ugy hívják hogy : visszacsapó szelep. Több méretben kapható, ugy átlag 2000 ft egy idevaló.
(#) bukofog válasza attrax hozzászólására (») Ápr 23, 2010 /
 
Küldöm a rajzát számomra ebből nem derül ki melyik oldal a be és melyik a ki.

DSC00002.JPG
    
(#) potyo válasza bukofog hozzászólására (») Ápr 23, 2010 /
 
Szerintem az 1,3,5 megy a szolgáltató felőli oldalra. Egyszerű szabály, hogy kikapcsolt állapotban a mozgó érintkező is feszültségmentes kell, hogy maradjon. Még ha ez a valóságban mindkét oldalról bekötve is teljesül (pl. mágneskapcsolóknál), akkor is a rájuk rajzolt szimbólum alapján kell nézni. Persze ez nem mindenhol érvényes szabály, csak ahol nincs más módon jelölve a két oldal, ott általában ezt érdemes követni.
(#) emerzee válasza bodgabo hozzászólására (») Ápr 25, 2010 /
 
Hát csak most, de nem értem rá... A képek:

Gép+kábelvég+kocka
Bővebben: Link
Kocka
Bővebben: Link
Gép kibontva
Bővebben: Link

Előre is köszönöm a segítséget...
(#) kadarist válasza emerzee hozzászólására (») Ápr 25, 2010 /
 
Szia!
Ez egy hálózati zavarszűrő kondenzátor. Célszerű a motor kivezetéseivel párhuzamosan kötni, a kapcsoló és a motor közé.
(#) emerzee válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 25, 2010 /
 
köszönöm szépen!
(#) StMiklos válasza attrax hozzászólására (») Ápr 29, 2010 /
 
Szevasz! Peace!
Kérhetnék egy pici idézetet, amit olyan rettenetesen rosszul írtam?
Üdv: StMiklos
(#) attrax hozzászólása Ápr 29, 2010 /
 
A motort Mo.-on csillagba kell kötni.
(#) kadarist válasza attrax hozzászólására (») Ápr 29, 2010 /
 
Azt még tedd hozzá, hogy 3 fázisú 400V-os táplálás esetén, és 230/400V-os tekercselésű motornál kell csillagba kötni.
(#) attrax válasza bukofog hozzászólására (») Ápr 29, 2010 /
 
1,3,5 a betáp a próbagomb miatt ha csak nincs máshova írva, hogy input/eingang/netz stb. márpedig itt nincs.A próba gombra nem árt figyelni ha 1 fázisra kötöd.
(#) mzsperiksz hozzászólása Máj 1, 2010 /
 
Szép május 1-t Mindenkinek!
Szeretném a segítségeteket kérni a képen látható hajtóműves motor 220v-ra való átalakításához. Ez a motor egy csukrászati keverőgépet hajt. A vason gyári hőkioldó és az indításhoz mágneskapcsoló. Hogyan álljak neki? Vegyem ki a régi vezérlő dobozt és építsem meg újra a fórumon olvasottak alapján üzemikondival és indítórelé+indítókondival. Van amit fel lehet belőle használni? Mit tanácsoltok?
Köszönettel.
mzs/x
(#) kadarist válasza mzsperiksz hozzászólására (») Máj 1, 2010 /
 
Szia!
Ezt a motort nem tudod 230V-ról használni. Az adattáblája is erről tanúskodik(3x380V Y).
Esetleg ha áttekercseltetnéd 230V-ra, akkor lehetne használni egy fázisról, de viszont vesztene a nyomatékából.
(#) mzsperiksz válasza kadarist hozzászólására (») Máj 1, 2010 /
 
Esetleg inverterlől lehetne használni? Ja és köszi a választ.
(#) kadarist válasza mzsperiksz hozzászólására (») Máj 1, 2010 /
 
Elvileg 230/400V-os trafó+400V-os frekvenciaváltó megoldás lehet. Viszont az a baj, hogy a frekiváltók figyelnek a 3 fázis meglétére, úgyhogy ez nem mindig jön be.
(#) StMiklos válasza mzsperiksz hozzászólására (») Máj 3, 2010 / 1
 
Szevasz!
Legcélszerűbb /már ha kivitelezhető/ csak a motort lecserélni egyfázisú változatra, ha szerencséd van a tengelyvég kialakítás megegyezik.
Bp-en a Vaspálya u.-ban két cég is van, ami valamikor EVIG volt érdemes benézni/felhívni őket, de még az is lehet, hogy Ikladon is vannak "maradványcégek".
Eredetileg ez ikladi hajtóműves motor, mi is használtunk hasonlót fagylaltgépekben.
Üdv: StMiklos
(#) mzsperiksz válasza StMiklos hozzászólására (») Máj 4, 2010 /
 
Köszi a tippet. Még azt szeretném megkérdezni, hogy mi van akkor, ha hap egy indítórelét és egy indítókondit, ez igy működhet?
Következő: »»   50 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem