Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   216 / 507
(#) balogh válasza Gergő81 hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
Az igazság az, hogy én másmilyen válaszra számítottam.
Nem értem azt, hogy egy gyengébb gerjesztés mitől lesz jobb egy generátornak?
Azt sem értem, hogy egy állandó mágnesnek (vegyük most a forgórészt állandó mágnesnek) miért kell a lemezelt mag? Hiszen, nem lehet örvényáramról beszélni.
Továbbá, azt sem értem, hogy miért jobb a nagyobb légrés?
Lényegében akármit írsz, nem tudom cáfolni, mert nem vagyok szakértő a dologban. Nekem egy csomó ellentmondás látszik az eddig általam tanultak és a most általad leírtak között.
Na mindegy. Nem hogy oszlott volna a köd, inkább tán nagyobb lett nálam a generátor ügyében.
Azért köszi.
Majd tovább érdeklődöm. Meg olvasgatok.
(#) balogh válasza Gergő81 hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
Átfogalmazod még a válaszodat párszor, vagy ez már a végleges marhaság, amit ide leírtál?
(#) fonix2 válasza Gergő81 hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
Na így már más a leányzó fekvése...

Nézzük egyenként:

"Az ideális generátor -Kicsi -olcsó -kicsik az állandó és a változó veszteségei -nagy teljesítményű nagy nyomatékú."

egy szempontjából lehet valami ideális..., de nekem szélgenerátorhoz kell generátor, abból is a függőleges tengelyűhöz amihez vannak bizonyos input paraméterek
ezek :
- általában 20-as a percenkénti fordulatszám
- közepes szélben 600-800 Wattot akarok kivenni a szélkerékből, a méretét ehhez fogom igazítani
- a méret nem számít
- a nyomaték nagyon változó, de jellemzően kicsi, van egy táblázat a szélsebesség éves eloszlására, nálam minden nap 10-15 km/h-s szél van, kivéve heti egy napot amikopr 30-40 km/h, 3 havonta meg egy napot 90 km/h. Előbbi elég kicsi nyomatékot jelent, utóbbi elég nagyot, de ebben van igazán energia.
- feszültség: 21-60 Voltot kellene előállítani, ennyi menne az inverter bemenetére (lehet más invertert is választani, vannak 600 voltig működők, de akkor az nem lesz jó a napelemekhez ) esetleg letranszformálom, talán még nyerek is vele, ha azt is nézem, hogy 60 méterről kell elvezetni majd az ampereket... háromfázisú trafóm van ingyen.

"Az indukált feszültség a menetszámmal és a körülfogott keresztmetszet fluxusának változási sebességével arányos "

Ebben térek el a megszokottól, nagyobb a körülfogott keresztmetszet és a fluxus változás, és ez többször is van.

"A menetszám növelése változatlan réztömeg mellett az ellenállást négyzetes arányban növeli, vagyis közömbös a veszteségekre. "

Itt van a második eltérés.
A menetszám marad egy aktív fázisra vonatkoztatva, a réztömeg összességében nő, viszont az ellenállás csökken - ez a geometriai elrendezés miatt van.
Több réz kell ugyan, de ez ingyen van, hiszen az epoxitól veszi el a helyet, ami ára kb. ua.
Egyszerre nem dolgozik minden tekercs, nem hagyományos 23 fázisos, mindig vannak pihenő tekercsek.

"A mágneses keresztmetszet növelhető de a gép nagy lesz, és a huzal hossza is nő (ellenállás!) "

A méret persze nő, de ezzel a kerületi sebesség is, azaz gyorsabb lesz a fluxusváltozás, az "aktív" huzalok hossza csökken (ahol az áram folyik épp) kb. 20 %-ot ("átlapolt Z tekercselés"), azaz így az ohmnos ellenállás is csökken. Itt még lehet hogy módosítok további 20 %-ra van némi esély...

"A fuxusváltozás frekvenciája növelhető a fordulatszám növelésével, ami jó megoldás, (az áttétel nem elvetendő ötlet de most gondolatban ne éljünk vele)."

- lehet hogy szükség lesz áttételre, extrém lassú a fordulat (20) de így már elég lesz ötszörös áttétel, az autógenerátorhoz kéne 150 szeres, egy menetben 10 nél nagyobb többszörözés nem jellemző... és akkor el se tudna indulni... max 3 havonta egyszer.

"- Amit tehetünk, az a fluxusváltozás amplitúdójának növelése, az indukcióérték növelése által."

ezért választottam erősebb N48-as mágnest az N35 helyett. de kisebb szélességben a 2 cm helyett 1 cm
4 mm légrésig veri a keskenyebb mágnes a szélesebbet, olcsóbb is... az erősebb mágnes kisebb kilépő felület sokkar erősebb fluxust eredményez

"Sajnos a vas új állandó típusú veszteséget okoz,"

ezért hagyom ki, és próbálom viszonylag olcsón megépíteni a "légmagost"

-azt nem írtam, hogy minden sikerül is...
azt viszont igen, hogy elméletileg az elmélet és a gyakorlat között nincs különbség, gyakorlatilag viszont van.

a gondolatmeneted ugyanaz volt mint az enyém, ugyanezeket a megoldandó problémákat írtam fel magamnak, mikor nekiálltam, csak mindegyikre kerestem valami megoldást, hogy jó-e vagy sem, majd elválik.

(#) balogh hozzászólása Máj 7, 2010 /
 
Mivel fórumtársunk időközben jelentősen átfogalmazta #703880 számú hozzászólását, mert menet közben rájött, hogy kettőt lapozott a tankönyvben, így érdekes fordulatot vettek a dolgok.
Ezért én ki is szállnék ebből a témából.
(#) Gergő81 válasza balogh hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
Ha erős mágnessel az 1.4T értékű állórész (csúcs) indukciót tartani tudod, akkor a nagyobb légrés a fogpulzációs veszteségeket csökkenti. Azonos hatású, mint az egyébként, a felületét leszámítva állandó fluxusú forgórész lemezelése. A pólusok nem körmös kivitele a haszontalan, de veszteségeket okozó tengelyirányú fluxust nem hozza létre. Az, hogy nem értetted meg, nem jelenti azt, hogy a válasz a marhaság. Te a hatásfokot akartad maximalizálni, ennek megfelelően válaszoltam. Szinte minden kompromisszum eredménye, a hatásfok növelése növeli az árat, csökkentheti a kivehető teljesítményt. Nem biztos, hogy az állandómágnesessé alakításon túl bármivel érdemes foglalkozni. Talán azzal sem, de ez nem egyértelmű.
(#) fonix2 válasza Gergő81 hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
Ez lehet egy olyan ok, amiért esetleg nem jön össze a dolog, és nem lehet kiszedni az elvárt teljesítményt.

Viszont ezek a mágnesek bivaly erősek, és sok van belőlük, biztos fogtál már a kezedben ilyen mágnest.
Nekem már párszor kicsordult a vérem tőlük...



A tekercseim 1 mm-re kezdődnek a mágnestől, és kb 3-4 mm-nél fejeződnek be, hiszen inkább "szélesek mint magasak" ...

A példád ott sántít, mint ahogy nemrég utáltál rá, hogy a trafó az más mint a motor vagy generátor, mégpedig azért más, mert a trafónál egy tekercspár van egy vasmaggal, itt meg 30 mágnes 2 oldala, azaz 60 mágnesrész, találkozik 180 LAPOS !!! tekercsel. Ez egy teljes fordulat alatt "5400 trafó találkozása az ellenerővel". - remélem jól számoltam...

(#) fonix2 válasza Gergő81 hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
Kedves balogh!

Az autógenerátor "körmös" kivitele a szinuszos jelalak elérése miatt van. Gyakorlatilag színusz forma az is.

Egy autógenerátor hatásfoka (20-50%) nem épp a legjobb egy szélkerékhez, ahol eleve kis energiákat tudunk kinyerni a szélből.

A hatásfokát nem nagyon tudod növelni, az az állandó mágnes behelyezése után majdnem annyi lesz, mint ami előtte volt a gerjesztett tekercssel - lehet jobb is, ha erősebb az allándómágnes tere, mint a gerjesztett tér volt.

A generátorból kivehető teljesítményt növelheted a fordulat növelésével.
Alacsonyabb fordulaton is lehet működtetni, de akkor át kell tekercseltetni, több menetesre.

Ha hagyod a tekercs menetszámát, akkor erős mágnessel olyan 500-1000 fordulatnál kezd el 14 voltot leadni, ez attól is függ, milyen erős és milyen átmérőlyű mágnest tudsz belerakni, meg a típustól is N35-N42-N48 stb.

Egy esztergába befogva - terhelve lehet kipróbálni, milyen fordulaton mit tud.

A vizszintes tengelyű szélkerekre olyan 400-500-as fordulat jellemző (TSR függő). Azaz áttétel is kéne.

Úgy viszont nem biztos hogy elindul a ragadása (cogging) miatt (ez olyan 0,4-0,8 Nm - igaz sokak szerint ilyen nincs is).

Én próbaképp összeraktam egy ilyet, aztán utána szét is szedtem, a mágnesek meg majd jók lesznek a levitációs tengelyemhez...
(#) Gergő81 válasza fonix2 hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
A minden szempontból ideális generátor valóban ilyen, kár, hogy megvalósíthatatlan. Gondolatmenetemet igyekeztem úgy alakítani, hogy a "gondolatkísérleti" generátorban minden " átalakítás" után változatlan legyen a beépített mágnes, és rézmennyiség és a méretei is változatlanok legyenek. Az biztos, hogy jól elrendezett, a térben állandó szögsebességű és értékű forgó gerjesztést létrehozó tekercselés a mágnesekben és az őket hordozó vaslemezekben nem okoz veszteségeket. (nincsenek fogpulzációs veszteségek, reluktancianyomaték) A hagyományos légmagos tekercselésről ez nem mondható el, ez is komoly hiányossága. Ez viszont azt jelenti, hogy ha a tekercselés ilyen mezőt hoz létre, akkor teljesen fölösleges a forgó, a mágneseket hordó vas mellőzése, mert csak előnye van. A tekercselésben az epoxi, levegő, stb. fölösleges, ha sikerül azt a térfogatot kihasználni az egyértelmű előny. A tekercselésed rendszerét még nem értem tökéletesen,(nem is szóltam róla) de jelentős fejlődést jelenthet a hagyományos légmagos generátorhoz képest. Belátható, hogy bármely forgó térben elhelyezett tekercs beköthető 3 fázisú rendszerbe úgy, hogy a feszültség vektor szöghibája legfeljebb 30° (700611, 700622)Ez a kihasználtságot növeli. Nem rossz a jó öreg 3 fázis! A nagyon változó terhelés esetén talán lehet használható a légmagos, de csak forgórész koszorúkkal. Az állórész-tekercselés vezetékeiben is indukálódnak örvényáramok, igen vékony huzalok kötegeit (Litze ?) kell használnod. A fluxusnak át kell haladnia a rézen is, mert nem a vas gyűjti magába, ez üresjárási (Állandó típusú) tekercs(!)veszteséget okoz. Az alacsony fordulatszám és a nagy nyomaték elég bizarul hangzik. 600W 30/min mellett az 191 Nm, egy 2.5 literes benzines motor csúcsnyomatéka!
Ha az elmélet és a gyakorlat között különbség van, akkor az elmélet és a mérés (megfigyelés) közül legalább az egyik hibás.
(#) erbe válasza Gergő81 hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
"A tekercselésed rendszerét még nem értem tökéletesen"
A jó öreg hullámos tekercselést akarja hasznosítani három fázisra, körben kiterítve légmagosan.
(#) fonix2 válasza Gergő81 hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
Látom kezded érteni mit is akarok...

A hagyományos három fázis egy zseniális megoldás, de ezt is módosítanom kellett.

Teslának elég sokáig tartott, amíg meggyőzte a világot a három fázis előnyeiről. Végigolvastam a vitáit Edisonnal, és valóban a három fázis messze jobb mint az egyenáram, de úgy látom a mi esetünkben van jobb megoldás is a három fázisnál.

A három fázist Tesla azért találta ki (itt Budapesten), hogy egyrészt a forgó mozgást kommutátor nélkül ki lehessen vitelezni motorokban, másrészt a transzformálásával nagy távolságra el lehessen juttani az eletromos áramot, harmadrészt több feszültséget is le lehessen venni a rendszerből, nem beszélve a csillag delta kapcsolásról...

Ezekből nekem csak a "nagy távolságra jutatás" - kb 60 méter ami nekem kéne.
Ha a többire nincs szükség, akkor elég a két fázis is,
ami hatásfok és feszültség szempontjából kedvezőbb.

A két "fázist" a ferde hornyolás biztosítaná, a mágneseim szögben vannak, ez a fázisok közötti egyenletesebb átmenetet biztosítja, és a generátorban sincs kisebb a mechanikai rezgés, lágyak az átmenetek. Az egyenletesebb átmenetet a mágnesek szélesebb fluxusa is segíti.

A fázisok viszont több "ágon" jönnének az egyenirányítóig, igaz így több Gratez híd kell a rendszerbe, de ezekből mindig csak "egy és 1/3-ad" dolgozik egy kondira. (azaz nem 3 mint a háromfázisúnál, így a veszteség csak 2 helyen jelentkezik)

Persze így mindig vannak pihenő tekercsek, de ezáltal a terhelés nem a szabványos 4-5 A/mm2 hanem akár 11 A/mm2 is lehetne. Azért a 5-öt céloztam meg.

A tekercselést egyenlőre 0.67-es rézzel próbáltam, jobb lenne 1.2 vagy 1.6-os, de ez volt itthon. Esetleg 2-3 szálat viszek párhuzamosan, most egy excel táblában próbálkozom a méretezéssel, amibe a szél adatokat, fordulatot is be akarom vinni...

A 191 Nm nem olyan vészes, 12db 1 méter magas szárnya van a szélkeréknek, ebből ha a terelő is fent lesz kb. a fele dolgozik. Azaz egy szárnyra jut 31 Nm. Az erő karja kisebb 1 méternél, mivel átm 167 cm a kerék, ennek a fele legyen durván 80 centi, így 38Nm jön ki szárnyanként. Egy szárnyhoz tartozik egy terelő, ami majd 1 m2.
(#) fonix2 válasza erbe hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
Na már Erbe is kezdi érteni - vele is futottam egy kört



Nálam mivel a mágnes két oldalán megy "hullámban" a tekercs, így nem minden negyedik "fázishoz" kell elvinni a "hullámot", hanem a másik oldalra is átmehet, a megfelelő helyre, ami megint rövidebb távolság, így a "felesleges" réz hossza csökken - ohmos ellenállás is csökken.. stb...

Sajnos csak a külső átmérőn tudom a hullámot a másik oldalra átbujtatni. Belül mivel ott a tárcsa, hagyományosan keresztezik egymást.

És nem 3 fázis, hanem 2, és nem "légmagos" és nem is "epoxy magos", hanem "rézmagos".



A többi stimmel.

Az átbujtatásokat még rajzolgatom, mert ez csak tegnap jutott eszembe, még át kell gondolom, működik-e.

Még egy dologban eltérhetek az öreg hullámostól. Szegmenseket is lehet csinálni... de holnapra is maradjon valami....
(#) fonix2 válasza fonix2 hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
és a generátorban sincs kisebb a mechanikai rezgés
*és a generátorban is kisebb a mechanikai rezgés
(#) sziriusz hozzászólása Máj 7, 2010 /
 
Ezen a helyen van egy autógenerátor átalakítás új rotorral, meg új tekercsekkel is.
Bővebben: Link
(#) fonix2 válasza Gergő81 hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
A generátor szemszögéből nézve a nyomatékot a 191 Nm nálam 60 mágnes tér és ugyanannyi tekercs között oszlik el. (az 1/3-od nem számolom).
Így egyre 3.1 N jut egy méteren, a generátor átmérő fél méter a sugár 25 centi, így ha jól számolom (a négyszeresét kell tudnia azaz 12,4 N az egy mágneses térre ható erő. A mágnesem, ha jól emlékszem 37 kilót vasat tud megtartani ami durván 370 N)
Ha a légrést is figyelmbe veszem, akkor az 5 mm-nél is simán megtartja a 191 N-t !

Durván hússzor ennyit még tudna...

Jól számoltam ?

Ezekből a neókból van olyan ami 400 kiló vasat meg tud tartani egy db !!!
(#) Gergő81 válasza fonix2 hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
A rossz csatolástól és az aránytalanul sok mágnestől én változatlanul nem sok jót remélek. Ez a tekercselési rendszer viszont minél inkább átgondolom annál nehezebben kivitelezhető, de ha sikerül elkészíteni nagyon jó eredményekre számítok, DE csak két párhuzamos forgó vaslemezre egymással szemben elhelyezett mágnessor között. Ez a hagyományos légmagos két forgó,és egy állótárcsás generátor továbbfejlesztése lehet. A tekercselési tér jobb kihasználása (a légmagos, körtekercseshez képest) csökkenti a szükséges tekercsvastagságot, és így a légrést, javítja a csatolást, csökkenti a szinkronreaktanciát, kevesebb mágnest tesz szükségessé. Egy légrésben megvalósítható a tökéletes forgó mágneses tér, helyi lüktetések nélkül, vagyis nem lesznek forgórészveszteségek.
A terv a következő: A mágnesek közötti résben a vezetők pontosan sugárirányúak. A képeden látható módon futnak körbehajlított "négyszögjel" formában. A mágneseken kívül és belül kerül kialakításra a tekercsfej, ott már úgyis elférnek a keresztezések. Miután a vezető(köteg) egy kört megtett, kötegvastagságnyival odébb kerül a térben, és ez így megy körbe-körbe. Ha a folyamatosan halmozódó szöghiba a 60 villamos fokot eléri(+30°, -30°), a vezető kivezetésre kerül, a folyamat a második fázissal folytatódik tovább. összesen tehát szimmetrikus, 6 fázisú rendszert kapunk. Azonban az 1.-4. a 2.-5. és a 3.-6. fázis között az eltérés 180° vagyis ellentétesen sorba (vagy párhuzamosan) köthetők, mert feszültségvektoraik párhuzamosak, csak ellentétes irányúak. Az így készült 3 "tekercs"rendszer csillagba köthető. A zérussorrendű feszültségek nem biztos, hogy kiejtik egymást, ezért a delta nem feltétlen jó. A tekercs elkészítése talán sík falapra fektetett PET fólián, (formaleválasztó) kis, a lapba vert szögecskék, mint sablonok között kivitelezhető. A szögeket az impregnálógyanta teljes kötése előtt lehetne eltávolítani. A vastagság növelése nélkül a mechanikai szilárdság nehezen lesz biztosítható. Megoldandó feladat van bőven, de lesznek előnyei. Szerintem a vasmagosnál így is drágább lesz. Én változatlanul nem látnék neki generátort építeni, de ez jobb megoldás mint az eddigi légmagosak. Akár 0.7 T indukció is elképzelhető, ami nem lebecsülendő. Reluktancianyomaték egyáltalán nem lesz. Csak 0.2 mm alatti zománchuzal kötegei jöhetnek számításba. Legjobb lenne a tekercset sajtolva vagy vákuumfólia alatt impregnálni. Vékony üvegpaplan mindkét oldalán elférhet. Vaslemez koszorú nélkül nem lesz jó. Azzal viszont alaposan ki kéne számolni, próbálni.
(#) Gergő81 válasza fonix2 hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
Az állandómágnes jelentősen növeli a hatásfokot, mert elmarad a kefesurlódás és a gerjesztő-teljesítmény, ami (12V, 2-3A) 24-36W azért kb 5-10%. Részterhelésen több.
(#) Gergő81 válasza fonix2 hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
Két fázis esetében a tetszőleges vezető fesz. vektorának hibája legfeljebb 45° cos 45°= 0.707 ez már jelentősen csökkenti az eredő feszültséget. 0.707 a négyzeten=0.5 ez már komolyan növeli a rézveszteséget. 3~-nál cos 30°=0.866, ennek négyzete 0.75. Határozottan jobb a 3~.
(#) fonix2 válasza Gergő81 hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
Szerintem is még mindig sok a mágnes, pedig a felére vettem, mint az eddigi megoldások...
nagyobb fordulatnál (400-as) tovább csökkenthető a drága mágnes, és máris egy olcsó légmagos, otthon barkácsolható generátort kapunk... és durván 20 ezerből kijön.

A két vastárcsát is ki lehet próbálni, eddig mindenki így épített, de szerintem sok esetben csak ront a helyzeten. Ne felejtsük el, hogy N48-as 1,42 Teslás mágnesnek az erőteréről van szó. Öntöttvas esetén a relatív permeabilitása ilyen értéknél 600 helyett csak 20. A nagy átmérő miatt a mágnesek nálam 5 centire vannak egymástól. Alig jut valami abból a mágneses térből a melette lévőnek... kvázi a mágnes egyik felének az erejét szinte teljesen elveszted... csak a szemben lévők hatnak egymásra, de azok már levegőben.

Vas-nikkelnél az 1,42 Tesla fel sincs tüntetve, 1,37-ig van a táblázatban...

Azaz nem mindegy, hogy az a vas milyen...
Acélnál vígan 5000 ez az érték ennél a Tesla értéknél, kérdés szabad-e acélt használni itt ?

Nem ártana egy protonprecessziós magnetométer a méricskéléshez...



Más: Trafó-lemmeznél a relatív permeabilitás a 7600-ról 750-re esik le 1,42 Teslánál.

A szögek azért nem jók, mert mentzárlatot okoztak, ezen már túl vagyok... de rájuk egy szigetelőt húzva működött a dolog.

Az tuti hogy kivitelezni nem egyszerű, ezt sosem állítottam.

"Szerintem a vasmagosnál így is drágább lesz." - ez is biztos, ezzel senki sem vitatkozik...

De nem is találok boltban erre a fordulatra generátort, se vasmagosat se légmagosat, még ha 5-szörözöm is a fordulatot...
Vasmagosat meg összebarkácsolni otthon nem egyszerű, pláne ekkora méretben.

A kerékpár-agy motorok-generátorok jöhetnek esetleg szóba... a "csepel" gyárt is kb 20 ezerért... 500 W-osat.

A mágnesem erjére rosszul emlékeztem, "csak" 16 kg-ot bír el egy db egy oldala, a 37 kiló a kétszer ilyen szélesre vonatkozik...
(#) fonix2 válasza Gergő81 hozzászólására (») Máj 8, 2010 /
 
Egy a gond, a mágnes ereje megoszlik annyi felé ahány köröm van, azaz egy bika erős mágnes is a huszadára gyengül...
(#) pudding1 hozzászólása Máj 8, 2010 /
 
[OFF] Egy ideje nem jártam erre és gondoltam visszaolvasok.....hát pont úgy éreztem magam mint egy szántó-vető az atomfizikusok kongresszusán.....megyek megkeresem a büfét
(#) Barret válasza pudding1 hozzászólására (») Máj 8, 2010 /
 
Igazad van,ezek még addig sem jutottak el,hogy házilag legyártsanak egy szolárcella gyártó gépsort...
Ahhoz meg hogy kézimunkával gőzöljék fel a szilícium réteget az üveglapra,és ráépítsék az elektródokat,nincs meg a kézügyességük... erre igyunk! b
(#) Riggs válasza pudding1 hozzászólására (») Máj 8, 2010 /
 
Ne aggódj, én sem értek egy szót sem!
(#) sziriusz válasza fonix2 hozzászólására (») Máj 8, 2010 /
 
Nézd meg a 704162 hozzászólás linkjét, így is be lehet tenni mágneseket az autógenerátorba.
(#) balogh válasza pudding1 hozzászólására (») Máj 8, 2010 /
 
Ki akarok adni majd egy könyvet a legújabb találmányomról.
Lehet feliratkozni.

A találmány lényege, hogy a bringával körözök az udvaron és a dinamó, meg bekapcsolva. De nem elvilágítom az áramot! Hanem, vagy egy dróttal elvezetem és akkut töltök vele (Ez az egyes verzió, de mindig elesek a drótban), vagy a csomagtartóra teszem az akkumulátor és úgy körözök vele, mint a postagalamb.
Ezt akarom most kiadni.
(#) pudding1 válasza Barret hozzászólására (») Máj 8, 2010 /
 
Az mind semmi, de még egy méter drótot vagy egy darab mágnest sem gyártottak, csak egyszerűen megveszik.[OFF] Amennyiben a piszkálásom lett az életcélod, célszerű lenne privátban folytatni vagy ha van hozzá kedved akkor látogass meg!
(#) pudding1 válasza balogh hozzászólására (») Máj 8, 2010 /
 
....és te is elmondhatod hogy vadonatúj magyar találmány,mint ezek a birkák a napelemes tetőcseréppel. Egy pillanatra sem zavarja őket a szép új világszabadalmukkal kapcsolatban hogy máshol már 20 éve gyártják.....fentről lógasd le a kábelt és tegyél rá csúszógyűrűt szénkefével.
(#) balogh válasza pudding1 hozzászólására (») Máj 8, 2010 /
 
.”fentről lógasd le a kábelt és tegyél rá csúszógyűrűt szénkefével”

Gondoltam én, hogy hatalmas lehetőségek vannak ebben az ötletben.
Az ugrott most be, hogy a dinamót a hátsókerékre teszem és felemelem a kereket. Ha nem éri a földet, hátha könnyebb hajtani. Látod, ehhez kell ám az ész!
A következő fejlesztés pedig, ugyan ez, csak kiengedett fékkel.

Hülyeségekkel nem nagy mutatvány előjönni. Még matekpéldákat is lehetne szerkeszteni hozzájuk.
(#) Gergő81 válasza fonix2 hozzászólására (») Máj 8, 2010 /
 
Vas alatt kis széntartalmú ötvözetlen lemezt értek.
A mágnesed 1.4T körüli indukciója inkább telítési mint munkaponti érték, de egy adatlapot küldhetsz.
Ahogy leírtam, a forgó vaslemeznek jó légmagos tekercselés (szimmetrikus 3~) mellett csak előnye van. (Itt a nagyobb tömeg és tehetetlenségi nyomaték nem hátrány)
Gondolkodtam a tekercselésen, és alapvetően ez a bonyolult megoldás csak nagyon kis menetszámok esetén jobb. A szomszédos pólustekercsek igen rövid összekötése az előnye. Nagyobb menetszámok esetén már egyszerűbben meg lehet építeni Pl. egy autógenerátor tekercsrendszerének síkba képzésével. A tekercsek egyformák, sablonon készíthetők, majd átlapolva, ellapítva impregnálható a komplett állórész. A szimmetrikus 3~, a kis tekercsvastagság, a tekercsfejek mágnes-réseken kívüli elhelyezése, és a fázistekercsek átlapolása fontos. A vezetők itt is sugárirányúak, és a tekercselési tér nagyon kihasznált. A legjobb hatásfokot lapos négyzet-közeli alakú mágnessel lehet elérni. A négyzet A/k (Felület/ kerület) aránya a négyszögek közül a legjobb.
Elgondolkodtál már azon, hogy egy generátorból csak az ohmos veszteségeket tekintve, adott hatásfok mellett a fordulatszám négyzetével (!!!) arányos teljesítményt lehet kivenni ?
Egy 1:10 arányú, (még éppen) egyfokozatú áttétel az adott generátorod teljesítményét a tízszeresére növeli, változatlan értékű, de tizedakkora arányú(!) rézveszteség mellett. Ezért vagyok áttételpárti.
(#) sziriusz válasza Gergő81 hozzászólására (») Máj 8, 2010 /
 
Igen, a nagy teljesítményeknél áttétel, meg vasmag a rézveszteség csökkentésére. Az indulási problémát meg meg kell oldani, amire biztos van lehetőség, de arról itt nincs szó egyszer sem.
(#) balogh válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 8, 2010 /
 
„minél több annál alacsonyabb fordulaton”

Ellentmondhatok?
Nem hiszem, hogy így függne össze!
Alacsony fordulat, de nagy kerületi sebesség. Ahhoz, viszont nagy kerület (átmérő) amin nagyon sok pólus elfér.
Ha tévedtem, bocsi.
Következő: »»   216 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem