Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LC mérő
Pedig ez az eredeti panel, amit a kit-hez kaptam.
Nagyítóval legalább ötször átnéztem már, nem találtam semmit. A zárlat azért elgondolkoztató, mert mielőtt ezt a hibát produkálta volna "rendesen" működött, már ami a mért értékeket illleti. Kapacitás, induktivitás. A hiba úgy jelentkezett, hogy a mérés után kikapcsoltam, majd kb fél óra múlva ismét használni akartam, és akkor már így működött.
Mivel nézted át többször ? Ez nem derül ki ebből .
Nekem csak optikai ellenőrzésnek tünik. Idézet: „Átnéztem többször is, már a szemem majd kiesett,” Szemmel vagy nagyítóval vagy műszerrel is ? Ohm mérő , vagy dióda vizsgálós szakadás jelzős multimétert ajánlok. Igaz a legjobb az lenne ha csak néhány 10mV vizsgáló fesz lenne erre is volt már közölve kapcsolás régebbi RT havilapban. 8x évek közepén. Azzal lehet hatásosabb lenne a hibakeresésed.
No, akkor tisztázzuk a helyzetet.
Kb három-négy hónapja összeraktam egy Piri féle LCM3 kit-et. Tökéletesen működött, majd megkaptam a készülékben való méréshez a kiegészítő programot, amit én nem tudtam régetni a PIC-re, de itt a fórumon volt egy kedves vállakozó aki ezt megtette nekem. A PIC-et visszatettem a helyére és kipróbáltam, működött. Majd egyszer csaknem működött megfelelően. Tehát nem szedtem szét, nem maceráltam, csak ki, meg be kapcsoltam.Tehát mitől lenne a zárlat? De azért biztos ami biztos többször erős nagyítóval átnéztem. Eredmény semmi. Valamilyen alkatrész hiba nem jöhetett elő? És ha igen milyen tájékon keressem? Ez a része nekem nagyon magasLehet hogy a hibajelenség hasonlít a zárlatos dologhoz, de itt nem erről van szó. Miről lehet még? Erre kérnék tippeket.
Szia !
Bár nem látom a nyákodon de gondoltam megosztom veled és mindenkivel ,aki után építi a műszert. Főleg aki "gyári" nyákot használ ! Engem jól megszivatott az az apró kellemetlen dolog ,hogy túl keskenyre lett vágva a panel így lemaradt egy fóliadarab ,ami a föld szakadását idézte elő. Így egy csomó helyen nem volt föld ,nem működött rendesen ,nem kalibrált rendesen ,de látszólag működött a műszer. Az tűnt fel ,hogy a relé - deguss elsőre mondta is - nem húzott meg.Ezt ellenőriztem - lidi segítségével - leddel+150Ohm al ,de olyan sejtelmesen halványan villant ,hogy nem tudtuk mire vélni. Ki vettem a PIC-et ,a foglalat 1. lábát vezetékkel összeérintettem a 12. lábbal és még így sem világított a led ..... megfordítottam a nyákot majd ott a 7805 5V-os lábáról tápláltam a led +-ját ,de akkor sem világított -a már többszörösen tesztel led - .Innen már egyértelmű volt ,hogy nincs föld.Egy vezetékdarabban áthidaltam és láss csodát ....... A képen bekarikáztam a hibát ,bár nem lett túl látványos.... Innen köszönném meg a fejlesztők munkáját és az önzetlenségüket. Üdv : István
Ezeknek a képeknek a minősége nem teszi lehetővé a hibakeresést, nem elég élesek. De azt is megírtam, hogy amikor szerinted jól működött a műszer akkor sem volt jó! A 85 kHz körüli F0 és a 80 kHz körüli Fcal biztosan nem jó. A jó értékeket a műszerről lefényképezve is elküldtem, ennek ellenére állítod hogy a tiéd működött jól is. Fogadd el amit már többen írtak, vagy zárlat vagy szakadt fólia okozza a hibát. Egy ohmmérővel pontról pontra mérd át a panelt, meg fogod találni a hibát.
Szia obero
Az LCM3-nál az F0 = 503.3 kHz, az Fcal = 355kHz körüli érték kell, hogy legyen. „Amikor jól működött az F0, és Fcal 85kHz környékén volt” Ha figyelembe veszed a mérendő értékeket, beláthatod, hogy a az általad jónak ítélt működés már az előzőekben sem volt jó.
Ne haragudj a megjegyzésemért, de csak most néztem meg a szerelt nyákról készült fotóidat. S elszörnyülködtem. Ilyen csúnyán összetaknyolt nyákot még nem láttam. Mindenekelőtt denaturált szesz és egy jó erős fogkefe segítségével tüntesd el az összes gyanta maradványt s ezután távolítsd el a felesleges ón maradványokat. A vezetékek kontúrjai jól láthatók legyenek.
íHát köszi szépen! Most aztán megnyugtattál!
Azt hiszem szétszedem az egészet és újra összerakom. Hiába nézegetem, vizsgálgatom, méregetem semmi.Marad a szétszedés Köszönöm a segítségeteket, meg hogy vesződtetek velem, ha ismét összerakom jelentkezek. Üdv mindenkinek
Nem azzal volt a gondom, hogy a panel nem eredeti, hanem a forrasztásaid nem tetszettek. Nem ezen kellett volna gyakorolni a forrasztást!
A panel az eredeti, a forrasztások a sok tipp kipróbálásának eredménye, nekem sem tetszik, szerintem is randa, de most nem a szépség volt az alsődleges szempont. Ha működött volna, letisztáztam volna. Majd az új, arról is csinálok képet. Ok?
Azt a bizonyos pontot megnézted amit írtam ?
Megnéztem, nekem jó volt, Köszi.
A röhej az egészben, hogy mindent rendben találok.
Szia obero
Igazad van, ha segítséget kérsz, akkor ne csak kritikát, hanem megoldást is kapjál. Ha a forrasztások közben nem vált el a fóliád, akkor nincs értelme új nyákot szerelned, hanem a meglévőt kell kijavítanod. Egyébként, ha az eredeti (első bekapcsolási állapotról beszélve) állapotot vesszük figyelembe (F0, Fcal ~ 85kHz) akkor egyértelműen a 33nF-os kondi elkó mérési oldala földelt. Kövesd nyomon az elkó oldali csatlakozó és a 180 és 220 ohmos ellenállások közös pontja közötti szakaszt. Ott lesz a föld felé menő zárlatod.
szia!
Köszönöm a válaszodat, ilyesmire gondoltam az elejétől. Végignéztm amit ajánlottál, jó, anyák sehol nem jött föl, bár többen úgy gondolják a fénykép alapján, talán csatornaforrasztó pákával dolgozom. Viszont abban már kezdek kételkedni, hogy jól emlékszem-e, a jól működő korszakában valóban annyi volt az F0, és az Fcal amit leírtam. Arra emlékszem, hogy több összehasonlító mérést csináltam, már csak a kiváncsiság kedvéért, és jónak tünt. Mértem jót is, rosszat is. Van-e valami tipped arra, hogy ha az új szoftver feltöltése után működött, majd egyszer csak nem, mi a búbánat okozthatta a hibát Emiatt csökönyösködtem a sok fóliahiba, meg zárlat miatt.Szoktam ragaszkodni a hülyeségeimhez, viszont beismerem, ha tévedtem. Még a ragaszkodásnál tartok
Tapasztalatom szerint ezek a kapcsolók nem szeretik a túlzottan hosszú ideig tartó forrasztást ill. a többszöri ki-be forrasztást. Az érintkezők átmeneti ellenállása megnőhet.
Konkrétan az első nyákomnál használt kapcsolót szereltem be és szintén 1.5 mV körüli értéket kaptam. A kontaktus ellenállása 2 ohm volt. Légyszi C állásban zárd rövidre az LC kapcsolót. Várom az eredményt.
Üdvözlet mindenkinek! Sikerült megépíteni az LCM3-at. Induktivitást jól mér. Elektrolitot is, viszont egy 33n-t 16-nak, egy100n-t 26n-nak mutat. Ellenállást meg egyáltalán nem mér. Mi lehet még rossz? F0/Fcal-498/357
Szia!
Milyen induktivitás van beépítve?
Szervusz!
Csak tippelni tudok: - Talán a PIC beteg... - Vagy esetleg a program sérült, újra kellene égetni. (egy próbát megér)
A kapacitásmmérő bemenet ellenállását mérd meg kikapcsolt állásban.
Már azon gondolkoztam, veszek egy PIC-et, kb700 Ft
Aztán megkérek valakit, hogy égesse fel az újabb veziót
Megmértem a a bemeneti ellenállást, a testhez képest, 0,6 ohm
Szerintem kb ennyi az induktivitás ellenállása is.
Nem mér ez semmit a világon!
Ic-ESR ? Ohm Ezt írja ki, aztán innen sehová
Cal bekapcsolva, akkor 40ohm. Ha kikapcsolom a Cal-t, semmi. GND és EL között mérve
Milyen pontosan méri a kis kondit 1 nF körűl?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |