Fórum témák
» Több friss téma |
A fűtésem AC, ki van közepelve 2db 100ohmossal, igazából egy vezetékkel végigjátszottam, teljesen mindegy volt neki honnan kap földet, tehát nem rontott, nem javított a helyzeten. Persze, ha nem volt benn a 2 ellenállás, akkor rosszabb volt.
Mindenesetre biztosan a táppal van összefüggésben a dolog, konkrétabban a földdel, mert RC-t tettem a tápba, egészen extrém értékeket is, de az sem javított számottevően, szóval ebből gondoltam, hogy egy érzékeny pont, pl az első cső rácsa szedi fel, mert ha rövidre zárom, vagy kisebb ellenállást teszek a bemeneti 1 megára, akkor csökken/megszűnik. 100Hz meg máshonnan nem igazán jöhet csak az egyenirányítási szemétből. Hát majd kisakkozom, de más ötletem nem igazán van, remélem bejön
Hát ja... ha valóban 100 Hz, akkor az a Graetz-es, 50 Hz-es tápnak a brummja lesz. Nálam a 67 kHz nem rondít bele hallhatóan
Klassz a táp, nagyon tetszik, az Al értékre/vas méretre/anyagra mennyire kényes? A menetszám ettől nyilván függ, de kisebb AL értékűvel is lehet próbálkozni? Természetesen kompenzálva a menetszámot...
Szerintem a cucc elbír kisebb nagyobb változtatásokat. Csak azért írtam konkrét adatokat a vasról, mert nekem így jól szuperál. Sokat játszottam a menetszámokkal mire jó lett. Előszőr 850V-ot (!) adott le a kis rohadék. Azt hittem hogy a műszerem hülyült meg, de nem. Megterheltem 100k/0,6W os ellenállóval ami kb 3 sec mulva füstölögni és barnulni kezdett. Ekkor kb 100V-ot esett a feszültség, úgyhogy nem játék tápról van szó.
Ki fogom még próbálni egy másik fazékkal is ami ugyanilyen, csak Al=400-as. Abból több van, jó lenne ha azzal is sikerülne ugyanezt elérni.
Hát nem a föld lesz! Igazság szerint nem tudtam olyan rossz verziót csinálni, hogy csak egy kicsit is rosszabb vagy jobb legyen.
Mivel azonban van relés átkapcsolásom és rácsokat kapcsolgatok, nem akartam, hogy a kapcsoló billenésének idejére is rácslevezető nélkül maradjon a cső, ezért tettem be 2,2Megát, hogy ne söntölje az előtte levő osztókat,ne húzza el a frekiket,mert volt bright kondi az osztón. Most gondoltam bele, hogy nem feltétlenül volt jó ötlet, ráadásul szén ellenállásból akkorát. Lehet kiveszem holnap, elképzelhető, hogy ott szed össze valamit, mert ez így már igencsak olyan jelenség, mintha a "levegőből" szedné össze... Ha ez lesz, akkor megint csak bebizonyosodik mesterem mondása, miszerint : "zsolti ba*d meg, te mindent annyira precízen akarsz megcsinálni, hogy leragadsz ilyen dolgoknál és soha nem lesz belőle semmi jó.."
A V REFF az erosito eseteben U/2 (tapesz/2).
Eltekinve a "vedo"diodan eso feszultsegtol (0,4--0,65V) ( 9V-Udioda)/2 lessz a V Reff. A V Reff a "virtualis Nulla" ami korul az IC -t szimetrikussan ki lehet vezerelni.(pld a szinujel plusz es a minusz tartomanyat szimetrikussan kb a tapfeszultseg ertekeig csucs-csucsban lehet erositeni ). Ha ez "V Reff" elter az U/2 ertektol akkor a kisebbik feszultsegerteku resz elobb torzit( limitalas,vagas,hatarolas) mint a masik nagyobb feszultsegu "oldal" mivel a "Nulla" eltolodik .Ezert U/2 kell az erositohoz. Ha masra hasznaljak az IC-t akkor lehet mas V Reff ..pld egy komparator esetebe . A "virtualis" V Reff-et itt a ket azonos erteku sorbakotott ellenalasbol allo feszultsegoszto allitja elo.A "V Reff" le van "hidegitve" egy 100µF kondival maskepp onrezgesbe johet a kapcsolas mivel a "V referencia" mar nem egy rogzited ertek hanem fogyasztas mertekevel annak "ritmusaba" ...."ugral".
Nem mondom hogy teljesen, de nagyjából értem amit írtál. Köszönöm nektek.
Befejeztem az áramkört, azért nem rakok képet meg hangmintát róla, mert nem lett jó. Ha pengetek a mágnesek felett, akkor az erősítőn hallani, hogy valamit csinálok de csak kattogás szerűen bontja a pengetésem az egyébkét erős alapzúgását a cuccnak. Jó pár órát elforrasztgattam vele, ez tapasztalatszerzés lehet, most mégsem így érzem. Azért ha van ötlet erre a viselkedésére a cuccnak akkor légyszíves osszátok meg velem. Köszönöm:T
A halk, kattogós jelenségnek szerintem a rossz tápkialakítás is könnyen lehet az oka. Megkapják az ícék a +/- 4,5V os szimmetrikus tápfeszt? Mérd meg közvetlenül az ícé lábain, a testhez képest. Egyébként nem mindegyik TL072 szuperál jól ilyen alacson tápfeszről és ez más tipusoknál is tapasztalható,pl 4558 stb. A JRC gyártmányú NJM 2068D, az tutira müködik +/-4,5V-tal, és a hangja is jó, bár ez nem fetes, hanem bipoláris. Fetes bemenetű minőségi ícék közül pl az OPA 2134 alkalmas még alacsony tápfeszültségű használatra (+/-2,5V).
Áramkörileg egész biztosan hibátlan a cucc? Dobhatnál fel egy LAY-t is!
Most látom, hogy tegnap nem jó LAY-t tettem fel a tápról. Remélem, hogy még nem állt neki senki, ha mégis akkor sorry
Itt a jó:
Üdv urak elkészültem félig meddig a hibrid gyakorló ládámmal, bár némi hibácska van benne, ebben kérek segítséget. A koncepció az volt hogy volt 4 darab 6 ohmos jvc 12 centis hangfalam e köre szerettem volna egy viszonylag kicsi és mobilis, de akár gyakorlóteremben dob mellet is használható kombót. minél olcsóbban otthoni alkatrészből. Szinte azonnal találtam egy készre szerelt tda2004 est alapkapcsolásával plusz megspékelve a bemeneten egy sztereó potival. Ő lett a végerőstő a kimeneteken a hangszórók oldalanként 2 lett sorba kötve így meg is lett hajtva a 4 hangfal, ezt külön kipróbálva működött, a bemenő jelet közösítettem hogy ki jel legyen mindkét oldalon. a tápja egy 12V 500mA trafó egyenirányítva és egy 470µF 100V és 3.3ohm 5W os tagot tartalmazó crc raktam a tápágba. ezzel szűrtem némi brummot magában jó volt. Előfok pedig egy RealMctu.be innen Bővebben: Link annyi változtatással hogy e88cc van benne és a fűtési ágat szabályoztam egy lm317 tel 6.3 ra.
együtt és szépen szól hangos tiszta, viszont brummos minél hangosabbra veszem, ha pedig elé rakok egy másik realmctubot ami 12ax7 essel van építve akkor jön ki igazán a brumm, viszont szól a hard rock rendesen belőle. Külön trafórol vannak meghajtva, viszont a védőfőld még nincs kialakítva, ebben is kérnék segtséget. Köszönöm előre is! Javítás a trafók aszimmetrikusak mind.
Hát igen... a csöves cuccok nagyon tudnak búgni, ha valami nem oké. Földelési vagy (és) árnyékolási problémák lehetnek. Csillagpontosra kell kialakítani az egészet mint ahogy itt is leírtam. Hány voltot kapnak az anódok? Tegyél fel képet és LAY-t, hogy jobban rálássunk a dologra.
Képet a nyákról este tudok csak küldeni de a csöves előfokról itt van hogy módostottam. Bővebben: Link
ez a teljes pdf dokumentációja a fűtés modosítása meg ennyiben áll hogy az alap lm317 es kapcsolás van beillesztve a a fűtés 12.6V jára illetve a fütés földjére, gyakorlatilag a cső felé menő kábelhez beszurva. Az anódfesz emlékeim szerint 110-130V között van
Valamit elkotottel , valamint tudni kene eggyet mast az IC OA erositokrol... Bővebben: LinkEllenorizni pontonkent a kapcsolast a nyak-ot ,az alkatreszek hellyes beulteteset..
Elesztesnel, aramot merni ( a fogyasztast) a feszultsegeket ellenorizni . Az IC kimeneten(kimenetein) a "V Ref " kell megjelenjen , a Invert es Noninvert bemeneteken is kb. " V Ref" kell hogy merheto legyen. Ha a kimeneten ettol nagyon eltero feszultseg merheto akkor vagy ac IC hibas vagy hibas a kapcsolas kivitelezese ( eltero erteku ellenallasok, helytelen bekotesek ,esetleg zarlat egyes vezetekek kozott...stb). IC-ket le lehet ellenorizni ha egy szimpla erosito kapcsolassal amit egy IC-foglalat kore epitesz es amit tapfeszulytseg es referencia feszultseggel is taplalod .Az ide behelyezett IC fogyasztasat es a kimeneti feszultseget lehet merni a bemenetre adott feszultseg valtozatatasaval egybe .Pld ahogy a kapcsolasi rajzba lathato .
Helo-helo!
http://kepfeltoltes.hu/100518/ff_ker_miatrany__www.kepfeltoltes.hu_.jpg Na hát így állok a Fuzz Factoryvel, természetesen AC128-as germánium tranyót még nem kaptam, és a 2N3904 helyett is 2N2222A-t.. És megint elakadtam. Végigpróbálgattam mit hogy kell majd beépíteni. A kerámia kondenzátort (rajzon C3) hogy forrasszam be? Melyik melyik lába? Mondjuk a rajzon nincs is jelölve, hogy hol legyen a pozitív lábam. Szóval fogalmam nincs. Rajz itt: http://kepfeltoltes.hu/100518/fuzz5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
AC 128-at nem is fogsz kapni sehol, talán csak börzén, a vaterán, vagy hasonló helyeken. Nekem van egy maréknyi, de még nem vetemedtem rá a használatukra
A kerámia kondinak tök mindegy hogy hogyan forrasztod be, csak épségben maradjon. Hallottál már ilyet szólni? Ez egy oszcilláló cucc... nézd meg a youtube-on.
Igen hallottam szólni. Elsősorban ezért csinálom. Ac128K-kat láttam egy webshopon rendelésre, de én pécsi vagyok, és ezek a shopok többnyire pestiek. Abból a marékból jutányos áron nem lehet két darabhoz hozzájutni? Köszönöm a segítséget
Megbeszélhetjük a dolgot :yes: Van otthon mindenféle AC ... Ge tranyó. Holnap előkeresem őket, mert a faterom ezer éves kacatjai között vannak és most éppen melóhelyen vagyok.
A gitárosunk is pécsi
Ó nagyon szépen köszönöm. Bár holnap még elnézek egy helyre itt a környéken, de kétlem, hogy lesz. Kész vagyok a beforrasztással. Olvastam, hogy le kéne lakkozni. Nagyon fontos vagy várhatok pár napot, amíg szerzek még két tranzisztort?
Én beforrasztás előtt szoktam vékonyan lakkozni a panelt FLUX lakkal (oldott gyanta). Nem fontos, semmi baja nem lesz ha nem lakkozod le, legfeljebb barnul egy kicsit.
Játszottál is már ilyen fuzzfaktorival? Gondolom ez kimondottan szólózásra való ugye? Majd megvárom az élménybeszámolódat és ha frankó a cucc akkor lehet hogy én is kipróbálom (de csak a charger után), bár szólógitáron még eléggé mazsola vagyok
Én nemigazán vagyok szólós inkább ritmusképletekben akkordokban gondolkodom. Szerintem ez a fázz mindenre jó a földön.
Amúgy van egy bluesbreaker 2 pedálom és egy fender 212 kombóm. A kettő overdriveját együtt szoktam használni. Ha a bb maxon van, a fender meg olyan felesen, akkor megkapom ezt a fuzzos mély ropogós robbanós emberölő hangot, de még elég lágyan. Ezért csinálom most ezt a fuzzt. Ez a hangzás legjobban a mélyeknél jön ki, ezért gondolom, hogy sokkal karakteresebb a fuzz factory jó mély bővített kvintekkel, mint szólózásnál. Amúgy innen jött meg a kedvem az egészhez, hallgasd meg a fruzz dazzler hangját: http://www.drscientist.ca/
Hali!
Én a tápegységekre gyanakszom, szerintem mindkettő földje lebeg, nem szerencsés ezt így. Az lenne a jó, ha egy tápegysége lenne. Egy pontba tedd a földeket, a 2 trafó/ egyenirányító földjeit. Az egyik "panelről" a "másikra" csak egy föld vezetékkel menj, ha már adtál neki földet, akkor a jelnél csak a meleg eret vidd rá. A fűtéssel is lehet gond, ahogy Bassmester mondja, zúgni tudnak ezek, én is ezzel küzdök, de lassan feladom a harcot. Egyszerűen kifog rajtam. Ez van A védőföldet meg nehogy kiktasd! Azt az isten szerelmére ne tedd! Ez nagyfeszültséget tartalmaz, főleg DC feszültséget, markolászod a gitár fogólapját, kapcsolók, potik ha fémek megint csak fémesen megérinthetőek, én mindig a védőföldet leteszem szépen a sasszira, így nem lehet gond. Búgást eddig nem vitt be semmit. Zsolti
Meghallgattam. Hááát...ez úgy tortyog mint egy náthás disznó
Nekem túl darabos ez a hangzás. A youtubos fuzz factory demók jobban tetszettek. Némelyik nagyon jól szólt, persze a legjobban attól függ a dolog, hogy milyen hangfalon és erőlködőn próbálgatják. Ha tudok otthon összeszedni megfelelő potikat, akkor majd kipróbálom azt amit Te is építesz, de előbb befejezem a csövesemet ami végre úgy néz ki hogy jó lesz.
Nekem pont ez a tortyogása tetszik. Meg a self oscillator dolog. Nagyon jók ezek a fuzzok mindenre. Főleg új hangzások kitapasztalására. Csövesre is gondoltam, hogy egyszer kéne. Ha találok hozzá ilyen klafa "minden hülye megtudja építeni" rajzot, mint ehhez akkor lehet nekiállok. Vagy ha elvégzem valami iskolát, mert jelenleg nem eleget értek az elektronikához. D
Most a fuzz után egy autowah vagy egy phaser jön a general guitar gadgets-ről. Jahm itt tartok: http://kepfeltoltes.hu/100518/ff_forrasztva_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Szia! Az első képedet láttam és csak jótanácsként írom, hogy sokkal könnyebben boldogulsz a (következő) forrasztáskor, ha a legkisebb alkatrészekkel kezded. Azaz először ellenállás, dióda utána kondik, elkók, IC foglalat, (valamiféle tranyóláb foglalat, hogy tudd cserélgetni őket, ha kell). És csak végül a potik, majd a vezetékelés.
Mert így ezek a fekete potik sérülhetnek is ahogy forgatod a panelt, illetve esetlegesen túlmelegíted az egyik lábát egy közeli alkatrésszel. (Nálam amúgy általában pont az ilyen hangerő potik sz@rnak be. Nem más, épp a Volume... Halkítani akarom és max hangerőn be-bereccsennek.) Remélem működni fog elsőre!
Hali!
Ez pontosan így van, esztétikusan úgy lehet szerelni, ha magassági sorrendben építjük be az alkatrészeket. Ezek a potik amúgy sem a legjobb minőségűek, kivéve, ha eredeti piherek, de azok megfizethetetlenek, ezek általában olcsó hamisítványok. Nagyon könnyen recsegni, susogni kezdenek A mörfi törvény meg egyszerűen természetes, még szép, hogy a volume. Ez olyan, mint mikor lerázod a pákáról a felesleges ónt, ha a szemed felé repül, akkor a szemedbe megy..nem alá 2mm-rel vagy mellé...bele. Meg, ha erősítőt csinálsz, akkor begerjed, ha oszcillátort, az meg az életben nem indul el Ez ilyen. Zsolti
Üdv urak a képeket nagyságuk miatt (9 mega) Innen lehet letölteni
Védőfőld kialakításánal ha nem tévedek akkor a földpontot a védőföldel egy egymegás ellenállattal és egy 100nF párhuzamosan kötött kondival meg lehet oldani ugye?
Köszönöm a tippet, visszaolvastam és így csináltam amúgy. A potik azon a képen még nincsenek beforrasztva csak kipróbáltam őket, hogy jó-e a furat, mert kézzel rajzoltam át a nyákot. Gyakran előfordul ez a túlmelegítés dolog? Nekem ilyen alap rézfejes forrasztópisztolyom van. Próbáltam óvatos lenni először ellenállások, aztán dióda, tranyó, kondi, potméter.. Igazából multiméterrel nem mértem át, mert sajátom nincs még aztán gondoltam ezt az apróságot csak nem rontom el. Most megyek AC128-at vadászni. Remélem kapok.
Megnéztem... nem csodálkozom rajta hogy búg. Ebben az állapotban minden lehetséges ok adott lehet, amitől búghat. A védőföldnek akkor lesz valódi jelentősége, ha fémdobozba lesz szerelve és az árnyékolás, huzalozás, csillagpontos gnd, stb, tankönyvi precizítással ki lesz dolgozva. Az a vezetékhalmaz és a lemezes trafók, meg a hosszú csőbekötések mindenfélét összeszednek.
Hali!
Ilyen Ge tranyókat találtam itthon, melyekből több is van. Balról az első az elvileg AC 128 vagy 125, sajnos semilyen felirat nincsen rajta. A többin látható a tipus és a gyártó. |
Bejelentkezés
Hirdetés |