Fórum témák
» Több friss téma |
Mostanába eléggé háttérbe szorult, érettségi, más project-ek, költözés, stb... A paneljét kinyomtam, összeraktam, de valami nem stimmelt az AVR-el, vagy nem tudom mivel. A kijelzőt nem tudta működtetni. 2 napot szenvedtem vele, aztán hagytam a fenébe... majd valamikor ujra nekilátok, az alkatrészek már megvannak, és a panelterv is készen van.
Hello!
Az 1µF-os kondit és a diódát hagyd ki a fenébe. A kondit zárd rövidre, és a dióda helyett tegyél be egy 5,6kohm-os ellenállást. üdv! proli007
Köszönöm a választ, de ott már voltam vele, azt mondták hogy ők ezt a műszert nem vállalják. Azért köszönöm a segítséget.
Akkor legközelebb azt írd be, hogy ők nem vállalják, valami más ötlet van-e?!
Hello!
Egy rajz, vagy legalább egy-két fotó kellene a belsejéből, hogy el lehessen dönteni mi a tennivaló vele. Mert ha valami tranyós a cucc, akkor kis segítséggel magad is átalakíthatod. A 4 hengeres 4 ütemű motor, körülfordulásonként, 2 impulzust ad (4*0,5). A három hengeres, csak 1,5 impulzust (3*0,5). A kettő közötti arány, 1,333. Tehát, ha az időzítő kondit megtalálod benne és azt megnöveled +33%-al, akkor már kész is vagy. De előfordulhat, hogy a beállító potin (ha van ilyen) is lehet ekkora tartományt módosítani. Ha 100z-et adunk a fordulatmérő bemenetére, akkor a 4 ütem 4 hengeres műszer 3000 fordulatot mutat, a három hengeres négyütemű, 4000 fordulatot. üdv! proli007
Próbáltam, nem jött be. Már olyat is elő tudtam állítani, hogy a próbapanelen a bejövő vezetéket csak egy 10k-val gnd-re húztam, sehová máshová nem kötöttem, és akkor is mutatta a fordulatot Most úgy néz ki, akkor stabil, ha a bejövő jelet 10k-val gnd-re húzom és az említett rajzon a 10k helyett 100k-t használok. Mivel ebből úgysem lesz (egyelőre) végleges áramkör, csak néhány mérés idejére kell, ezért mostmár azthiszem ígymarad.
Hello!
Szerintem az a gond, hogy a próba paneled semmilyen szinten nem árnyékolt. Viszont ha a gyújtásjelet bevitted közvetlen a panelre, akkor ott mindenféle zajt generál a 400V-os tüske. A Bemeneti szűrőt, külön kellett volna kialakítani és a 100nF-okat külön testelni, hogy ne a proci hosszú testvezetékén záródjanak a gyújtásjelek.. üdv! proli007
Erre azért figyeltem, hogy amennyire lehet, csillagpontos kialakítású legyen a testelés. De az érdekes, hogy van egy led, ami x bejövő megszakítás után vált állapotot, az régen is jól villogott ahhoz viszonyítva, mint amikor egy 50Hz-es bejövő jellel próbálgattam az áramkört (ez ugye 1500/perc fordulatnak felel meg). Viszont a kijelzett érték meg összevissza futott. Pedig nemis a PIC és LCD közötti vezetékezés szedte össze a zajt, mert írattam ki közben teljesen független dolgokat is az LCD-re, és azok normálisan jelentek meg rajta. Szóval valami van, de nem tudom, hogy mi. Tegyek egy olyan próbát, hogy a gyújtótrafóról hozok közvetlenül testet is a szűrőhöz? Tápot amúgy a szivargyújtóból vettem és 7805-el csináltam belőle 5V-ot.
Oks, bocsi, ők nem vállalják. Valami más ötlet van?
Helló!
Ránéztem a bemeneti szűrődre. Az hibás, proli007-es hozzászólása (#707546) jó, de én a tranyó bázisa és a föld közé max. 560 ohmot raknék. A többit hozzá kell számítgatni. Ha így se jó árnyékolt doboz és átvezető kondi is kell, tápnak is. A doboz csak akkor kell, ha nagy zavarok vannak a kocsiban. ( autórádiót AM sávon járó motornál nézted? )
Hello!
Általában a 10kohm-ot is két tagból érdemes felépíteni, a fesz miatt, egyiket pld közvetlen a trafónál elhelyezni. Ha valami zavarvédelmi probléma van, akkor beötletelek valamit. Pld. a próbapanelre felépítsz egy 555-ből készült 50Hz-es oszcit. Ha azzal jól működik, miközben a gyújtással is össze van kötve az áramkör, akkor már előbbre léptünk. Ha ilyenkor az 555-el jó, de a gyújtás jelről nem, akkor zavaros a jel. Ha az 555-el sem jó, akkor jön a zavar valahonnan. És ez után álló motorral is meg kell nézni az 555-el. Általában a földelés elég fontos dolog, de valahogy így gondolom a tesztet. üdv! proli007
Hogy kell bekötni az olyan mechanikus fordulatszámmérőt, amin 3 kivezetés van az alábbi jelzésekkel ellátva: + 1 I--
Ez nem mechanikus fordulatszámmérő. Bekötni pedig úgy kell, hogy a + az a gyújtás +ra. Az 1-es a megszakítóra és a I-- a testre (akku-).
Segítséget szeretnék kérni hozzáértőktől! I es puntómba kicseréltem az órát fordulatszámmérősre,de a mutató ugrál mintha testzárlatos lenne.Van még egy kérdésem. A vízhőfokjeladót is kicseréltem mutatósra és az is egy ideig ugrált,de most nem mutat semmit. Tudom,hogy a vízhőfokjeladó téma nem ide való,de hátha összefüggés van a kettő között. Segítségeteket előre is köszönöm!
Sziasztok! Nem tudom tudnátok e segiteni nekem! Az lenne a kérdésem hogy b corsában van e vajon jeladó kiépitve! Szeretnék épiteni egy fordulatszámmérőt mivel gyárilag nincs benne de nem tudom hogy jeladója vajon van e neki? Köszi
Nem nagyon szokott annak külön jeladója lenni. Benzinesnél a gyújtástól veszik a jelet, dízelnél meg általában (Opel is) a generátortól.
Ja értem! Benzines egyébként! Hogyan veszik róla a jelet?
Pl. trafó 1. pólusa, vagy gyújtáselektronika.
Aha értem
És hogyan? Ugy mint egy robogónál hogy rátekernel rézhuzalt a gyujtókábelre és ugy veszi a jelet?
Ha a gyújtótrafóról jön a jel, akkor az a pont van bevezetve, amit az elektronika kapcsolgat. Kb. mintha a megszakító gyújtásnál a megszakító lenne bevezetve.
Ha a gyújtáselektronikától jön, akkor pedig egy direkt ilyen célra készült kivezetés, de hogy fordulatonként hány jelet ad, az jó kérdés. Talán ha mondanál egy motorkódot, akkor utána tudunk nézni, hogy annál hogy van gyárilag bevezetve a műszerfalhoz. De ha nem gyári fordulatszámmérős műszerfalra cseréled, akkor kb. mindegy, bevezetsz egy drótot a gyújtótrafó egyes lábáról, vagy tekersz a gyújtókábelre huzalt, és onnan veszed a jelet.
Nincs benne gyárilag! Haver kocsija és szeretne csinálni bele egy fordulatszámméőt csak nem tudjuk hogy honnan és hogyan vegyük le a jelet neki?!
Akkor forgalmiból kérj motorkódot tőle. Az első 5-6 jelzés elég, ilyen C14NZ, C10SE, X10XE, ilyesmi kellene.
Sziasztok
Nem tudom idetartozik a kerdes, vagy sem.. Van egy 2001-es, 1literes seat ibizam, amelyben valoszinusitem leszedtek a fordulatszam, es kilometerora mutatoit (Fordulatszammero mukodik, de kb 900-al kevesebbet mutat, a km ora kb 10km/h-val), es nem jol tettek vissza. Az OBD csatlakozon keresztul lehet az orak 0 poziciojat beallitani, vagy nekem is le kell szednem a mutatokat?
Lehet, hogy a számlapokat "tuningolták". A km-óra inkább többet szokott gyárilag mutatni, sokszor nem is kevéssel.
Le kell szedni a mutatókat. Egy GPS segítségével már könnyen hitelesitheted az órát. Aztán ha már az pontos, meg kell nézni egy műszaki leírásban, hogy x sebességhez y fokozatban milyen fordulat tartozik az adott tipusnál, és a fordulatszámmérő is beállítható. Valószínűleg pontosabb lesz, mint gyárilag.
Igazabol nem latszik rajtuk "kulserelmi nyom", gyariak a szamlapok. Menet kozben izgalmas lehet beloni a km orat
En arra gondoltam hogy pc-vel obd csatlakozon keresztul be lehetne allitani a 0 pontokat., vagy ha mar azt nem is az alapjarati fordulatot kiirja, es ugy a mutatot feltenni pontosan. (Azt persze nem tudom van erre lehetoseg, es ha igen milyen szoftverrel..)
A fordulatszámot le lehet olvasni laptoppal, ha van megfelelő interfészed, meg VAG-COM progid.
Nem kötelezö menet közben korrigálni. GPS-szel leolvasod az eltérést, megállsz, korrigálsz, ujabb próba, esetleg korrigálás.
Van egy keszulo vag-com-hex kabelem, akkor idovel majd kihasznalom a kepessegeit.
Ezert jo a forum, van ki gondolkodjon (Ez a gps-el ellenorzott elteres nem volt eszembe). Koszonom az infokat! |
Bejelentkezés
Hirdetés |