Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Sarokcsiszoló lágy inditás
Lapozás: OK   1 / 5
(#) uramesi89 hozzászólása Jún 3, 2010 / 1
 
Hali.Segitségeteket kérném abban, hogy van egy 2200W-os nagy flexem amiben meghalt a lágyinditó.Na elvittem ismeröshöz az meg kiszedte és csak direkbe kötötte.Igy nem jo mert nagyot huz a hálozatrol és lenyomja a biztositékot.Viszont a srác meg már eldobta a lágyinditot és valamit kéne kezdeni vele.Válaszotok várom.elöre is köszi
(#) kisedison hozzászólása Jún 3, 2010 /
 
Szerintem egy olyat epits hozza amit a 2500W koruli trafokhoz hasznalnak. De azert varj vele szerintem lessz jobb otlet is.

Udv, kisedison

(bocs az ekezetek miatt, de elromlott a magyar billentyuzetem (leesett es azota rossz) ezert voltam kenytelen angol nyelvun irni)
(#) Prinner válasza uramesi89 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Toroidtrafókhoz használt időrelés lágyindító megfelelő, ilyen van az oldalon is: Bővebben: Link

Másik megoldás egy 1-2ohmos és legalább 10A-es NTC a hálózati betáp elé sorba. Ekkora áramra viszont nem találtam megfelelő típust.
(#) szamóca válasza uramesi89 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Az a kérdés hogy mi a típusa a sarokcsiszolónak. Ha ugyanis egy ismertebb márka, akkor szakszervizben kapsz hozzá eredetit, amivel nem kell kókányolnod, és biztonsággal üzemeltetheted.
(#) uramesi89 hozzászólása Jún 3, 2010 /
 
Ez egy budget márka.Na viszont 10 ezer hozzá ez a cucc és anyit nem fogok érte kidobni feleslegesen.Az elöbbi lágy indito jolenne de sajna a relé miatt és a gratez miatt elég nagy hely kell neki ami viszont nekem nincsen.Ebben valami fetes és tranyos kapcsi volt ami 6cm hosszu 3 cm széles és 2 cm magas volt.Akinek kapcsolása van az érdekelne vagy esetleg ötlete az egészhez.köszi
(#) potyo válasza uramesi89 hozzászólására (») Jún 3, 2010 / 1
 
Köss elé egy 20m 0,75-ös hoszabbítót.
(#) kissi válasza uramesi89 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Miért nem építed be a relét és a többit egy külön "sarokcsiszoló" dobozba egy aljzattal és dugóval ( abban van hely !) ?!

Steve
(#) uramesi89 hozzászólása Jún 3, 2010 /
 
Azthiszem ezt kiprobálom.Aztán ha jo akkor marad ugy ha nem akkor tovább keresek majd.
(#) horcsab válasza uramesi89 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Nézd meg az ATMEL U2010B típusú IC-t. Nekem is ilyen lágyindító volt a sarokcsiszolómban beöntve, de sikerült szétszednem és megjavítanom. Szerintem neked is hasonló lehetett benne. Ez tudja a lágyindítást és komplett motorvédelmet. Csak a triakon múlik mekkora teljesítményt veszel ki belőle.
(#) uramesi89 válasza horcsab hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Kösz az infot.De még esetleg kapcsolásod nem lenne vagy nem tudnád hol tudnák hozzá szerezni?elöre is kösz
(#) horcsab válasza uramesi89 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Ha megkeresed az adatlapját, OTT meg is találod!
(#) uramesi89 válasza horcsab hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Hali.na megnéáztem az adatlapját.HátAz a kapcsolo mi akar benn lenni?egy kicsit magas nekem ez a kapcsolás.Ha megkérnélek nem irnál kis magyarázatot a kapcsolásrol?Köszike
(#) horcsab válasza uramesi89 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Az adatlapon a 3.8.1 Mode Selection pontban le van írva. Igaz, nem tudom angolul mennyire értesz és az elektronikához, de nagyon röviden. Szerintem az ábrákat ha végignézed világos lesz minden. Sarokcsiszolónál célszerű az a.-ot használni.

a.) Lágyindítás, túlterhelés esetén az áramkört teljesen ki kell kapcsolni és csak ezután indítható újra.

b.) Ugyan az mint a fenti esetben csak a feszültségnek elegendő 25%-ra leesni, majd újra lágyindítás következik. (auto start) (hiszterézis)

c.) Túlterhelés esetén, ha a terhelés alá esik a maximálisan beállítottnak, akkor azonnal visszakapcsol. (nincs hiszterézis)
(#) baloghzoli1 válasza uramesi89 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Szia
Próbálj meg gyárit szerezni mert van olyan motorszabályozó(föleg a nyomatékszabályozók) ami nem a 230v-ról járatja a motort hanem kissebb feszültségröl mert ha te viszont arról müködteted akkor ki jön a füst belöle és akkor tovább nem müködik
(#) horcsab válasza baloghzoli1 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Szerintem nyugodtan hozzá építheti az U2010B-vel a szabályzót. Egy adott nyomatékot be tud állítani a potikkal, és a hálózatot sem rántja meg, mivel a felfutást is tudja állítani. Az én sarokcsiszolóm is "nyomaték szabályzós", mivel a gép fordulatát egy állandó értéken próbálja tartani. Üresen terhelés nélkül szépen felpörög, majd egy kicsit visszább veszi a fordulatot, ha terhelem akkor meg emeli, és a terhelés levétele után szépen megint visszaszabályoz.

Kicsit furcsának tartom, hogy egy kézi gépet nem a hálózati feszültségre terveznének, hanem sokkal alacsonyabbra és ezt mindenféle trükkös megoldással akarják csökkenteni. Ha a szabályzás PWM, akkor is megkapja a motor a teljes hálózati fesz, csak a kitöltésén változtatnak. Ha fázishasításos, az is egyfajta PWM, ugyan az a helyzet.
(#) baloghzoli1 válasza horcsab hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Szia
Ha furcsának is tartod de a nyomatékszabályzósgépek majdnem mindegyike úgy müködik,mindegy minek hivjuk PWM-fázihasitás a végeredmény hasonló effektivérték csökkentése igy már kissebb is a feszültség,szerintem
Itt volt más is aki szivott ilyennelBővebben: Link
(#) horcsab válasza baloghzoli1 hozzászólására (») Jún 4, 2010 /
 
Az aki szívott a horony maróval emlegetett valami 8 lábú IC-t. Az meg szerintem U2008 lehetett.

Nem tartom egyáltalán furcsának a nyomatékszabályozás ezen megoldását, csak a 2-vel korábbi hozzászólásod számomra nem egyértelmű, és én erre reagáltam. A válaszomban benne is volt, hogy a nyomatékszabályzás ezzel meg van oldva.

"Szia
Próbálj meg gyárit szerezni mert van olyan motorszabályozó(föleg a nyomatékszabályozók) ami nem a 230v-ról járatja a motort hanem kissebb feszültségröl mert ha te viszont arról müködteted akkor ki jön a füst belöle és akkor tovább nem müködik "

Most meg azt írod, hogy a PWM-fázishasítás csökkenti az effektív értéket, ami a nyomatékra is hatással van, amit helyesen mondasz. Ezek az IC-k, pont ezt csinálják a folyási szög vezérléssel, + áram határolás is van benne. Szóval továbbra is azt mondom nyugodtan lehet univerzális motorokat ezekkel az IC-kel vezérelni.
(#) mex válasza baloghzoli1 hozzászólására (») Jún 4, 2010 /
 
Idézet:
„igy már kissebb is a feszültség,szerintem”

A PWM lényege pont az, hogy a mindenkori teljes feszültséget kapja meg a fogyasztó. Az átfolyó áram effektiv értéke csökken a kitöltési tényező függvényében, ez pedig kihat a fordulatszámra. A nyomaték elvileg állandó.
(#) uli hozzászólása Jún 4, 2010 /
 
Sziasztok! Tetszik ez a lágyindítós dolog. Egy kérdésem lenne csak a kapcsolásról. Található benne egy 3 állású 2 áramkörös kapcsoló. Az mire szolgál? Valamint R6 értékének megválasztásakor. Annyi az össz, hogy ha pl egy 300W os motort szeretnék hajtani, akkor ugye P=U*I alapján I=1,3A. És mivel az R6on 250mVnak kell esnie R=U*I miatt R=0,325 Ohm? Ha ilyen kis értékre van szükségem, érdemes pl ellenállás huzalból csinálni?
Még egy: A tirisztor feszültségét mennyivel érdemes magasabbra választani? Gondolom ez függ a terhelés típusától is. Motoroknál gondolom az önindukció miatt érdemes valami 800-1000V körülit használni, de pl egy sima transzformátornál elég lehet valami kisebb típus is, nemde?
T1ről mit kell tudni? Gondolom valami 100V/0,1A-es megfelel oda nem?
A load current compensation-nal mit állítok pontosan? A felfutást?
Valamint bal oldalt van még két állítási lehetőség, amivel α-maxot lehet állítani. Az mire szolgál?
Köszi szépen
uli
(#) uli válasza uli hozzászólására (») Jún 13, 2010 /
 
Valaki?
(#) uramesi89 hozzászólása Szept 28, 2010 /
 
helosztok.Nem tudna valaki esetleg egy olyan lágyinditó kapcsolást ami a 2200W-os flexet elbirja?Mert amit multkor kaptam az nem.Az tul kicsi hozzá.Ha valakinek van ötlete azt várom.
(#) uramesi89 hozzászólása Szept 28, 2010 /
 
Köbzoli ponotosabban?Mert a relés nekem nem jó.Hova tegyen be a markolatba???A max méret 4cmx5cmx3cm
(#) laci196 válasza uramesi89 hozzászólására (») Dec 11, 2010 /
 
Sziasztok!Üdvözlök mindenkit.Nekem ugyan ez a problémám ugyanevvel a sarokcsiszolóval. Sikerült megoldani,vagy kaptál hozzá lágy-indítót valahol?Esetleg valakinek van e ötlete a javításhoz?Mert én hiába olvastam el,nem lettem okosabb.Köszönöm .
(#) laci196 hozzászólása Dec 14, 2010 /
 
HALOTT EZ A TOPIK IS!
(#) laci196 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Dec 17, 2010 /
 
:hide:
(#) laci196 hozzászólása Dec 20, 2010 /
 
Én írtam a Metrónak és elküldte a szervízcímet.Központi szervizünk: http://www.service-coop.hu

Hátha kell valakinek.
(#) zolika60 válasza laci196 hozzászólására (») Dec 20, 2010 /
 
A LINK gomb nem működik?
(#) laci196 hozzászólása Dec 20, 2010 /
 
Mük ** ik ez csak a magyar zászlóra kellett rá kattintani. Bővebben: Link

* Működik .
(#) janik00133 hozzászólása Ápr 12, 2011 /
 
Üdv!
Van 1 1050W os sarok csiszolóm!
És a hálózati vezeték szétégett! Ez nem tudom mitől lehetett de kicseréltem de nem lett jó!
A szénkeféket meg csiszolgattam de így se jó!
Szerintetek mi baja lehet még ahogy láttam leégve nincsen!
Valami ötlet?
(#) tabletgenius hozzászólása Dec 31, 2012 / 1
 
Tisztelettel kérném a segítségét egy nagyon egyszerű, és igazából nem is szakmai kérdésben, de remélem hogy az Önök tapasztalata segít megelőzni egy rossz bekötésből származó motor-károsodást.
Röviden a következő problémával szembesültem:
adott egy Einhell 2000Wos sarokcsiszoló, melyben - bizonyára a rossz hűtés következtében (na meg a márka "minősége" miatt is) kiégett/elromlott a lágyindító egység. Ennek típusa: ERTS 16A16(10).
(fotóját lásd itt: http://dl.dropbox.com/u/44245550/defykepek/IMG_20121231_182809.jpg-1.jpg )

hosszas keresgélés után sikerült beszereznem egy hasonló funkciót betöltő modult.
Ezen semmi típus-szám nem található. a róla készült fotó itt látható :
http://dl.dropbox.com/u/44245550/defykepek/IMG_20121231_182734.jpg-2.jpg

és akkor következzen a kérdés: míg a régin a bekötési rajzon kívül leolvasható volt a kábelek beazonosítása is (BK-black /fekete, BL-blue/kék es RD-red/piros), addig az új alkatrészen csak a bekötési rajz található, ahol A, C és B-vel jelölik a három - ez esetben piros, fekete s barnás színű drótokat, azonban nem egyértelmű hogy melyik felel meg az Anak, a Cnek, illetve a B-nek.
Laikusként arra gondolok, hogy fentről lefele kell bekódolni őket ABC sorrendben, így a piros lenne az A, a fekete a B es a barna a C.
Ebben az esetben az alsó, barnás C kötődik a kapcsolóhoz, a fekete a motorhoz és a legfelső piros pedig a kapcsoló másik lábához, leágazással a motorhoz.

vagy netán már eleve ACB sorrendben kell értelmezni a piros-fekete-barna egymásutániságát??

Tévedek? Kötött már be valaki hasonló triákot? Nehezen jutottam az alkatrészhez, nem szeretném egy figyelmetlen bekötés következményeként már első másodpercben leégetni
(sajnálom, hogy nem érdeklődtem az eladótól, de ez már nem lehetséges - más város, több hónapja történt vásárlás)

Kérem szíveskedjenek visszaírni, hogy ez esetben mely lenne a helyes bekötési mód.
Válaszukat előre is köszönöm.

s mivel alig pár óra az aktuális esztendőből, hadd kívánjak mindannyiunknak egy élhetőbb, békés, egészséges(ebb) 2013-at. BÚÉK!!!

------
megpróbálkozom a jpgk feltöltésével, hogy ne külső linken kelljen behívni őket, ha elrontanám, kérem kattintsanak két dropboxos linkre.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2012
Következő: »»   1 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem