Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Ezt kifelytenéd bővebben légyszíves?ha egy fényérzékeny diódát megvilágítunk az érzékelő világítani fog?
Igen, ha megvilágítunk egy LED-et a neki megfelelő hullámhosszú fénnyel, akkor feszkó lesz mérhető a kimenetén! :yes:
Pl. piros LED-ek a piros szín hullámhosszaira a legérzékenyebbek, sárgák a sárgára és így tovább. --- Ha érdekel jobban a téma, akkor kutakudhatsz jobban a Keresővel, mert valaki ezzel már komolyabban kísérletezett, bizony!
Sziasztok.
Egy kb 30-40 cm átmérőjű henger alakú csőbe szeretnék rakni kb 3 polcot. Bővebben: Link Ez a 3 polc egy (a polcokon)rajtuk keresztülmenő rúdra lennének rögzítve. Alól kellene meghajtani egy villanymotorral ezt a rudat hogy forgassa a 3 polcot. Ez amúgy egy bár szekrény szerűség lenne tehát üvegek a polcokon+ poharak. Polconként kb 4-üveg az kb polccal együtt 3-3,5kg. Milyen villanymotorral lenne érdemes meghajtani(kb mekkora teljesítményű legyen) nekem van egy 9V de gondolom az még áttéttel is kicsi.Na meg kellene hozzá egy szabályzó amivel a forgás sebességet tudjam lecsökkenteni hogy ne szálljanak el az üvegek(ne másszanak fel a belső falára ) Valaki tudna adni egy ötletet,és egy rajzot erről a szabályzásról? (gondolom potméter meg valami hasonló). Előre is köszöntem.
ja és ez csak egy elvi rajz vagy lehet is vele kezdeni valamit?(úgyértem hogy elvi hogy a tankönyvekben van olyan kapcs hogy a 4,5 voltre rákötnek egy 5 ohm-os ellenálást szóval nincs értelme)
A fémréteg is induktív, mert úgy készül, hogy a kerámia hordozót bevonják vezető anyaggal (fém-oxid réteg), majd beköszörülik a palástját (mintha menetet vágnának rá).
Tehát a legtöbb ellenállás sajnos induktív is. Az más kérdés, hogy a legtöbb helyre ez elfogadható, nem olyan nagy baj.
És akkor mitől induktivitásmentes az induktivitásmentes ell.? Az hogy készül?
Trükközve köszörülik, nem spirál alakban.
A spirál vonal helyett ilyen mintát köszörülnek bele:
Az volt a kérdés hogy lehet e használni valamire a kapcsolást,de mostmár értem mi a lényege(amúgy az csak egy példa volt hogy 5ohmos ellenállást rákötsz az elemre tk-ban volt.)ja és még egy kérdés az ohm-nak mi a billentyű parancsa?
Idézet: „ja és még egy kérdés az Ω-nak mi a billentyű parancsa?” Ha nem írod egybe az értékkel, akkor magától kirakja az omega-jelet: 100 ohm 100ohm
Ezt én sem tudtam, de felvilágosítottak hogy ha beírod fonetikusan, persze a szám és az ohm közé kell egy szóköz. És köszönöm a induktivitásmentes segítséget qvasz2-nek. Köbzoli, azt amit linkeltél azt én is megtaláltam, csak ott nem volt leírva hogy mi a különbség, meg a lényeg.
De azt azért ne felejtsük el hogy sima led,mert villogó meg színváltós fordítva elromlik.Én például lomexes 150ft-os színváltós ledet fordítva kötöttem elkezdett forrósodni de nem is a burkolat hanem a kivezetés és utána a zöld már nem is működött!
Abban IC-k vannak integrálva, attól villog vagy színváltós.
Gondoltam! Ez már régebben volt!
Nem a te tanácsodra tettem tönkre
Ez pont olyan dolog, hogy te nem hiszed el, hogy NEM SZABAD félvezetőket simán párhuzamosítani: sem diódát, sem stab IC-t, sem semelyiket.
Ha egyszer az adatlap azt írja hogy 5V, akkor NEM SZABAD nagyobbat rákötni. Rá LEHET kötni, és lehet, hogy ki is bírja, de attól még nem szabad. Szerintem. És szerintem neked nem így kellene ezeket a dolgokat a kezdők felé kommunikálni, bár lehet, hogy én vagyok konzervatív. Remélem nincs harag!
Szerintem mindenki azt gondolja amit akar! Az a lényeg hogy működjön a kapcs!
Sziasztok!
Szükségem lenne egy olyan áramkörre ami egy relét húz be ha egy mobiltelefon kijelzője elkezd világítani (tehát távolról vezérelni valamit) Ki is néztem ezt az áramkört: http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/telefonos_rele.html Megépítettem de nem igazából akar működni. Az a gond, hogy telefon fényereje nem elég ahhoz hogy a relé behúzzon. Bár igazából arra sem tudok rájönni, hogy milyen relé kellene bele. Szóval tudna nekem valaki ajánlani egy kapcsolást ami valamivel érzékenyebb? Segítségeteket előre is köszönöm!
Sziasztok!
- Természetesen két ellensége van a LED-nek, a teljesítmény és a nagy feszültség miatti átütés. - Az adatlapok az "Absolute Maximum Rating" fejezetben olyan adatokat adnak meg, amelyeket túllépve maradandó változásokat okozhatunk az eszközben. A tartós üzemi határokat egy másik táblázatban találjuk, általában led-ek esetén az "Electical / Optical Characteristics" néven. - A záróirányú (fordított bekötésnél) az "Absolute Maximum" adatok között a maximális visszirányú feszültséget adják meg, 3V (infra) - 5V szokott lenni. Ha elegendően nagy áram tud folyni ezen a feszültségen, a ledben átütés keletkezhet. - Ha mégis fordított polaritással kell elviselnie feszültséget, gondoskodjunk a feszültség megfogásáról (antiparalell dióda vagy másik led) vagy korlátozzuk az áramot. - A nyitófeszültség gyártó, anyag, és szín függő. Párhuzamos kötésnél az fogja a legnagyobb áramot vinni, amelyinek a legkisebb a nyitófeszültsége - egy piros és egy kék led esetén csak a piros fog világítani. Sajnos a feszültség hőmérséklet és kor függő. Az öregedés miatt a jobb led egy idő múlva tönkremegy... - A párhuzamos üzem nem javasolt, inkább a soros kapcsolás. Ha párhuzamosan kell kötni, kapjon mindegyik ág egy önálló ellenállást. Kísérletezésnél vigyázni: ha a tápnak van elég teljesítménye, a led kilövi az optikáját. Egy berendezében áramgenerátornak BF244-et használtunk a led táplálására. Jelentős (véletlen) túlfeszültség hatására a BF244 rövidzár lett, az optika a szekrény ajtaján csattant...
Jelenlegi tesztem:
- a kísérlet előtt a LED-et teszteltem, fainul működött, teljes fényerővel - piros LED-et fordított polaritással kötöttem 41 V DC-re - az előtét-ellenállás értéke 1 k ohm volt - 15-20 mp múlva a LED annyira forró volt, hogy a lábát 1 cm-re a toktól úgy felmelegítette, hogy az egészet el is engedtem - a tesztet követően már nem volt 100 %-os fényereje a piros LED-nek Nyitóirányú körülmények közt egy piros LED 2,5 V körül már nyitott állapotú, emellett felvesz 20 mA áramot: teljesítményfelvétel ekkor 0,05 W. Záróirányban megmértem a LED-en eső feszültséget, 26,7 V volt. Az áram 20 mA körüli maradt, az ellenállás visszafogta/korlátozta. Az önálló LED teljesítményfelvétele ekkor 0,534W. A normál, üzemi körülmények köztinek a tízszeresénél kicsit nagyobb érték. Ez a fél watt nem sok ám, de egy idő után mégis szépen melegítette az ujjamat a kivezetésen keresztül, illetve ez az érték arra a bolhatüsszentésnyi félvezető-felületre koncentrálódik, amekkora a LED-ben a fényt szolgáltatja. Mivel a LED-eket üzemszerűen nem a záróirányú előfeszítésre találták ki, így annak paraméter-értéke annyira hihetetlenül szórhat, hogy nem csak gyártó, s nem csak típusfüggő, hanem szó szerint LED-enként teljesen eltérhet, szinte akár nagyságrendi különbségben is. Lehet, hogy az egyik LED-en záróirányban csak 7 V fog esni, mert olyan épp a kristály kialakítása, de lehet, hogy egy LED csak 36 V-nál fog "letörni", ez szinte csak szerencsétől függ, hogy az ember milyet kap ki éppen a fiókból. Mivel ez nem üzemszerű alap-paraméter, így a gyártó csak egy általános határértéket ad meg, pl. 5 V DC. Efölött bármi lehetséges, mint írtam, mert erre az értékre nem szabad/szokás méretezni semmit.
Hello mindenkinek lenne egy kérdésem? nem rég vettem egy digitális mérleget a páromnak és kb 1 hét múlva lemerültek az elemek a mérlegre van 3 év garancia de sajnos eldobtam a blokkot és ahol vettem azt mondták hogy anélkül nem tárgyalnak....na a lényeg hogy vettem 4 új elemet 5000ft-ér és egy hét múlva újra kampec nekik mi lehet gond? nem akarom kidobni mert nem volt ocso előre is kösz a segítséget
Sziasztok! Ha már ennyire a LEDeknél vagyunk azt kérdezném, hogy ha én ebből a LEDből építenék stoboszkópot, akkor kb mekkora teremben lesz elegendő a fénye? Köszönöm.
mekkora trafó,nem egy mai darab...nem tudod honnan lehetne venni 12V 3-aA-es trafót vagy egyenirányított stabil tápot(3A)?
Színenként 1 W az sajnos nagyon piskóta.
Igényeket konkrétan nem írtál, ezért végülis azt lehet mondani, hogy egy kis szobában már viszonylag erős fényt fog produkálni, de szerintem legalább 5-8 darab kéne ahhoz, hogy a gyárihoz hasonlóan "erősebb" fényeffekteket létrehozz.
Készíthetnél Konnektoros áramforrást hozzá!3V-os nagy gombelemmel működne?
Nekem olyan kéne ami nem szivargyújtós hanem hálózati és legalább 3,2 amperes vagy lehet nagyobb terhelhetőségű és ilyet nem nagyon találok...
Ez jó lenne nekem attól mert halogén lámpához van?
Ó hát akkor leteszek az ötletről... Egyik ismerősöm VJ és ő keresett meg, hogy tudnék-e neki csinálni egy ilyet. 40-50 négyzetméteres termekben, pincékben szokot fellépni. Bár néha csak a falra villog. Tényleg jó lett volna kevergetni a színeket... Gondolkozom még az 5Wattos hidegfehéren is. Vagy inkább máshonnan vegyek 10Wattosat?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |