Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   39 / 228
(#) percsi válasza Rumcájsz hozzászólására (») Jún 15, 2010 /
 
Köszike a választ De az az igazsság,hogy nem merem kihúzni a házból a elektronikát,félő,hogy a kinaiak,hővezető ragasztóval oda ragasztották a fégtranyót a ház oldalához.Vagy merjem kihúzni?Illetve olyan történt ma,hogy egyre több ideig birom járatni anélkül,hogy el klezdene berregve menni.Ezáltal megprobáltam hajszáritóval melegiteni a kereket és hamarább jön be a berregés.Miért?Valószinü,hogy a kerékben még van víz?Ott lehet olyan elektronika benne ami miatt valami a víz hatására tönkre ment? Válaszod előre is köszönöm! István
(#) Mary bx válasza percsi hozzászólására (») Jún 16, 2010 /
 
Ovatosan kihuzhatod,nincs ragasztott kötés az alu ház és a panel között.Csak az oldalán lévö csavarokat is vedd ki.Visszatenni trükkösen lehet.
(#) percsi válasza Mary bx hozzászólására (») Jún 16, 2010 /
 
köszönöm a segítséget!
(#) _ampervadasz_ válasza Yano-2 hozzászólására (») Jún 20, 2010 /
 
Sziasztok.

Jelen esetben jómagam is egy tornádó kerékpárt javítok.

Annyi lenne csak a kérdésem, hogy a kábel bevezetés felőli oldalról, hogyan lehet lekapni az oldallapot?

Ki kéne cserélnem a hallszenzorok jelvezetékeit, mert sérültek, emiatt nincsen meg a jel a speed control áramkörben, és az nem szolgáltat PWM jelet a DC motorvezérlőnek így a motor nem indul el.
(#) Mary bx válasza _ampervadasz_ hozzászólására (») Jún 20, 2010 /
 
Csak a csapágy,és a szimering fogja a képen láthato állapotban.Ovatosan körbe kopogtatva a deknit,le kell csusznia a tengelyröl.
(#) Mary bx válasza Mary bx hozzászólására (») Jún 20, 2010 /
 
Összeszerelésnél ajánlott kesztyübe végezni.A forgorész mágnesei hirtelen nagyon oda tudják rántani a deknit.
(#) _ampervadasz_ válasza Mary bx hozzászólására (») Jún 20, 2010 /
 
Köszi a segítséget, végre sikerült leoperálni, csak jól rá volt gyógyulva a tengelyre a dekni.

Késő bánat. A kesztyű elmaradt, a hatás megvolt, és majdnem 2 ujjam maradt csak ép.

Köszi a segítséget.
(#) vazee hozzászólása Jún 22, 2010 /
 
Sziasztok! Van egy elektromos biciklim.Az vele a gondom,hogy nem akar elindulni a motorja.szétszedtem már mindent,de akkor sem.A motor láthatólag ép,jó.Az áram eljut odáig.A vezérlést szétszedtem,szép tiszta,látszólag semmi baja.Áram ki-be.Mi lehet a gond?
(#) bbalazs_ válasza vazee hozzászólására (») Jún 22, 2010 /
 
Nehany, latszolag felesleges reszletet azert megoszthatnal meg velunk. pl. milyen tipusu kerekpar, hany voltrol mukodo hany wattos motorja, hany vezetek megy be a motorba (ebbol hany vekony), stb.
Mit jelent az, hogy az aram ki-be?
Mennyire szedted szet? Ha belokod, akkor sem forog? Semmilyen helyzetbol nem indul el? Kikapcsolva konnyen forog? stb,stb.
Van-e mondjuk multimetered?
(#) vazee válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 22, 2010 /
 
Bocsánat,kezdő vagyok,most került hozzám a bicó.Elméletileg Tornado tipusú,de nem vagyok benne biztos.Képen próbálom mellékelni.36 v-os,sajna nem tudom hány wattos.A motorba 3 vastag/zöld,kék,sárga/,és 5 vékony megy be.Az 5 vékony egy csatiban van.Az áram ki-be,arra gondoltam,hogy a vezérlésbe bemegy,és kifelé is mérhető.Teljesen szét lett szedve,még a motor is ki lett szedve a házból.Nem forog meg,sem lökésre,sem semmire.Kikapcsolva,és áram alatt is könnyen forog.Van piaci multiméterem
(#) vazee válasza vazee hozzászólására (») Jún 22, 2010 /
 
Pontosabban a motor semmire nem mozdul meg.Ha talpon a bicó,lehet tekerni,tolni.Tehát olyankor a kerék könnyen forog.
(#) bbalazs_ válasza vazee hozzászólására (») Jún 22, 2010 /
 
OK. Szoval te mar hibasan kaptad.

Akkor kerlek, merd le multimeterrel, hogy a vezerlorol lehuzott allapotban a harom vastag kozott mekkora ellenallas van.
Ha mindegyik kozott alacsony az ellenallas (par ohm max), akkor merd le, hogy mekkora a feszultseg (ha valtozik - bar nem hiszem - akkor azt is ird) a vezetekek kozott bekapcsolas utan. Ha lassan megforgatod es ugy kapcsolod be, erezheto-e lassulas?

Igy latatlanban egyebkent vezerlohibara gyanakodnek, szerintem abbol aram nem megy ki, max feszultseg, de akkor meg a motor szakadt.
(#) vazee válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 22, 2010 /
 
Tehát:széthúztam a három vastag vezetéket,következő az eredmény: első mérés a vezérlőböl kijövő vezetékeken: zöld-sárga: 45.2.többet nem tudtam mérni,mert nem mutatott a műszer semmit akár melyikhez érintettem.És ugyan arra visszarakva sem.A motor felöl ugyan ezt megcsináltam,ott:zöld-sárga 1,3,zöld-kék 1,3,kék-sárga 1,3.Megforgatom a kereket lassan,és úgy bekapcs,nem érzek lassulást.
(#) vazee válasza vazee hozzászólására (») Jún 22, 2010 /
 
ja,és Te nem tudod véletlen,hogy milyen gyártmányú,és tipusú ez a bicikli?
(#) bbalazs_ válasza vazee hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Gondolom, az az 1,3 az egy egesz haromtized ohmot jelent, ugye?

Ha igy van, akkor a motorod TEKERCSEI jok.
Akkor jon az, hogy voltmero allasban (DC 200V) merd le, hogy a bekapcsolt vezerlo a rakotott motorral a harom vastag vezetek kozott mekkora feszultseget eredmenyez. A polaritas fontos, szoval ha minusz, az is jo!
(#) bbalazs_ válasza vazee hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Nem, ranezesre valami kinai szutyok, de az is arammal mukodik
(#) vazee válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Igen,arra gondoltam.Tehát bekapcsolva,gázkar ráhúzva eredmények kettő mérésből:sárga -03,3 DCV második mérés:-04,5DCV; zöld: -03,7DCV második:-04,5DCV; kék:-03,3DCV második: -04,5DCV.remélem jól csináltam
(#) bbalazs_ válasza vazee hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Nem egeszen igy gondoltam. Mi volt ezekben az esetekben a referenciapont (fekete kanocot hova tetted?)

Ugy kellene, hogy gazkart rahuz maxra, utana a harom vezetekbol mindig ketto kozott mersz.
Vagy ezt akarta jelenteni az elso/masodik meres?

Merj ket pont kozott es huzigald a gazkart, hogy valtozik-e a kiadott feszultseg.

Hany db 12V-os akku van benne? Altalaban 3/6 akkor 36V-os vagy 4/8, akkor meg 48V-os. A gazkar is lehet rossz egyebkent...


A kovetkezo lepes reggelig a Hall-ok kimerese. Itt valoszinuleg ot vekony vezeteked lesz, ebbol egyik a fold, a masik a tap es harom vezetek valtozni fog, attol fuggoen, hogy a kerek pozicioja milyen.
Szoval bekapcsolod, kicsi gaz (ez csak biztonsagbol), aztan kimered, melyik vezetekek allando feszultseguek es melyek valtoznak a kerek kezzel valo forgatasatol. Haromnak valtozni kell, ketto allando. Ha nem igy van, itt az elso gond.
(#) vazee válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Gázkart újjat vettem rá.Amit az előbb mértem ott a műszernek a fekete egy testen volt.Most mértem ahogy mondtad,gázkar max,sárga-zöld nem mért a műszer,vagyis 0,kék-zöld 0 kék-sárga 0.Akksi 3 db 12v 8Ah-s van benne,legalábbis ez van ráírva.Kiszedtem őket a dobozból.
(#) vazee válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Eredmény a vékony vezetékeknél.5 szín:fekete,piros,kék,zöld,sárga.A feketére tettem állandóan a műszer feketéjét:piros változik,kék változik,zöld állandó,sárga állandó.
(#) bbalazs_ válasza vazee hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
OK, akkor elso lepesben sipoltasd ki a vekony vonalak kozul a foldet (egyaltalan nem biztos, hogy a fekete az, ez csak europai szokas). Aztan keresd meg azt, ami ehhez kepest fix feszultsegu, az lesz a tap.
Utana a maradek haromnak valtoznia kell, ahogy tekered a kereket. Ha ez igy van, akkor a Hall-ok is jok.

Egyebkent ha semmi valtozast nem tudsz eloidezni a vastag vezetekek kozott ALLO motornal (esetleg megprobalhatod AC allasban is merni), akkor kijelenthetjuk, hogy a vezerlo a rossz, tehat a dobozkaval folytatjuk.
Nezd meg, milyen felvezetok vannak benne (nagy, fekete, harom labu).
(#) Mary bx válasza Egérke hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Mérd meg az akkupakkod feszültségét.10.5V/akku feszültségnél az elektronika kapcsolja le a pakkot/mélykisülés elleni védelem/.Emiatt üzemelhet szakaszosan.
(#) vazee válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Sajna sípoltatni nem tudok.Képen mellékelve a műszerem A három vastag vezeték közt semmit nem mutat,sem DCV,sem ACV állásban.vezérlés szétszedve,képet mellékeltem.
(#) Mary bx válasza vazee hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
A müszeren dugd át a fekete kábelt a com-ba,és ugy mérd meg ujra.
(#) vazee válasza Mary bx hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Sikerült.Fekete a föld.A többi ugyan az,mint ahogy az este leírtam.
(#) vazee válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Egyébként 7 db olyan háromlábú van a panelon.6 egymás mellett,1 pedig a panel alján.Ez van ráírva: P75NF75e CC086 6 MRC 453 ST E
(#) Mary bx válasza vazee hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
A 3 vastag fázisszálat mérted már,ugy hogy össze volt dugva?A müszered fekete kábelét az akupakk minuszára,a pirossal meg egyenként mérd meg összedugva a fázisszálakat gyujtást ráadva Dc 200V-os mérés határban.Az értéknek ráadott gázkar állásban közel azonosnak kell lenni mint az akku kapocsfeszültségének.A gázkar csatiján a +5V körüli fesz megvan a piros,és a fekete között?Azok a fekete 3 lábuak a Fet-ek.
(#) bbalazs_ válasza vazee hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Az a FET, itt az adatlapja. A lenyeg: N-es 75V 80A, ilyennel helyettesitheted, ha elszall valamelyik.
Az ellenallas is jo, ha nem nagyobb, mint az adatlapban.

Oszinten szolva komoly ketsegeim vannak, hogy erdemes-e ebbe munkat fektetned. Nincs valaki a kozeledben, aki kicsit ert is az elektronikahoz?

fet.pdf
    
(#) bbalazs_ válasza Mary bx hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
A pirosat meg eggyel lejjebb...
(#) Mary bx válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Gyanus volt,nem látszodott a müszeren a felirat.
Következő: »»   39 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem