Fórum témák
» Több friss téma |
Valaki tudna ajánlani nekem pesten egy megbízható, és olcsó autó villamossági szerelőt? A kocsim önindítója megadta magát, egyre ritkábban indul be a kocsim. Ha meleg a motor és megy a hűtő ventillátor, akkor már egyáltalán nem megy, ha leáll a a ventillátor akkor eddig azonnal indított, de most már úgy sem megy, csak ha kihül a motor.
Azt is mondták, hogy esetleg csak bronzkefék mentek gajjra, és azokat kellene cserélni...de így szétszedés nélkül nem tudom megmondani, meg egyébként sem értek hozzá.
Terheletlenül elég magas fordulatra is felpörög 3-4-5 ezer is lehet tipustól függöen...
Az újabbak amiknek bolygómű van a belsejében az valamivel kevesebbet pórög a kimeneti figaskerék. Ha másra kell akkor keress motorkerékpár indítómotort, használtat ezek jobban használhatók...
Hali mindenkinek van 1 ősrégi Skoda önindítóm még made in csehszlovákia
és az istenért sem akar pörögni hiába adok neki feszt, viszont érződik hogy csinálna valamit mert áram alatt alig bírom forgatni. kibontva volt már kissé megtakarítottam stb. de semmi eredmény. ha ez segít nem a fogas koszorúhoz csatlakozik hanem ékszíjas. egyéb iránt a bekötésben sem vagyok biztos mivel van 1csavar és 2 tökegyforma, felirat nélküli, szimmetrikusan elhelyezett sarum . remélem valaki járatos az ős Skoda alkatrészekben előre is kösz!
Tudod a terhelt aksi ami egyébként halódik egyre ritkábban inditja be a motort. Az önindítón lévő behúzó tekercs 10 volt környékén már nem hajlandó behúzni, avagy a fogaskereket betolni a fogaskoszorúba és ennek hiányában az önindító főáramkörét kapcsolni. Megoldásnak ajánlom indításkor mérni az aku feszültséget és ha 11 volt alá esik a feszültség akkor aksi és töltés ellenőrzés.
Rossz hírem van, ezzel már nem fogsz autót indítani, de generátorként még hasznosíthatod. :yes:
Ő azt mondja, hogy melegen nem indul, de kihűlés után meg igen, ez pedig nem gyenge akkura utal, hanem tényleg inkább kopott kefére vagy valahol egy rossz érintkezésre.
Nos a rossz érintkezést a feszültség mérés kimutatja csak tudni kell mérni. az önindító behúzótekercsében van egy sárgaréz lemez vagy persely ami megakadályozza a mágneskör rövidre záródását és lehetővé teszi a vasmag elmozdulását, és ha ez elkopott akkor nem látja el a funkcióját. Ezen utóbbi tünet úgy jelentkezik, hogy indítózás helyet csak kattanás hallatszik ilyenkor valami nehéz dologgal csővel, kalapáccsal meg kell koppintani az indító motort és ha indul akkor az esetek többségében behúzó tekercs csere segít a gondon. A másik verzió, az önindító nem is kattan, no ilyenkor kell megnézni a szénkeféket.
Véletlenül nem dinamódvan, mármint kommutátoros áram fejlesztőd?
Épp itt linkeltek a minap egy ilyenről képet, ez egy generátor.
Az ősrégi kifejezés megtévesztő, hiszen 1972 előtt a skodák dinamóval voltak szerelve, 1974 után már generátorral szereltek minden típust. Új szülöttnek a múltheti is ősrégi
Modernnek semmiképp sem lehet nevezni, ennél primitívebb talán csak 6 diódás külső gerjesztésű (pl. régi Lada) volt.
Ill. ha jól emlékszem, a Citroen CV2-ben találkoztam kétfázisúval, de ez valamiért nem terjedt el széles körben.
nah nekem pont igy nez ki a szerkenyum mint amit Potyo belinkelt.
amugy ha nem forgat az meg nem is nagy tragedia mert nekem generator uzemmodban kene a cucc.
Az jó, mert ennek az az egy üzemmódja van.
Ahhh! ez aztan eszembe nem jutott volna.Koszi szepen mar csak az erdekel hogy hova kell bekotni es hogy kb mekkora fordulaton ad 12 voltot
A 6-os menetes kivezetés aksi +.
A generátor háza aksi -. A két sarus kivezetés közé kell egy feszszabályzó, a piros müanyagos a D+, a fekete a DF. A névleges feszültség nem 12, hanem kb. 14V. Úgy 1500-2000 körül kezdhet el tölteni, de a max. teljesítmény töredékével. Azt olyan 6-8ezres fordulaton érheti el.
2000 fordulat/perc? ,annyit nem tudom ki tudok-e hozni.
mindkét sarus kivezetésem fekete, tök egyforma, jelzés nélküli. oda egy poti kell? köszi!
Mért lenne primitiv? Azért mert nem beépített szabályzója van? Szerinted menyivel gazdaságosabb szénkefetartóval cserélni a feszszabályzót mivel össze van építve, az más kérdés, hgy lehet csak szénkefét cserélni de a számlán komplet egységként szerepel.
Miivel van több kacat egy nem primitív generátorban szerinted, mert szerintem megtalálható mindegyikben a háromfázisú egyenirányító az az 3 minuszos diófa 3 plusszos és három segéd dióda ami a gerjesztő feszültséget adja. ha már enyire tudora vagy a dolgoknak kérdem tőled mitől gerjed fel a generátor?
Majd ha utánanézel a primitív szó jelentésének, folytathatjuk a beszélgetést.
Nem tudom, mire akarod használni, de ha annyival nem tudod pörgetni, bele se kezdj. És akkor még igencsak gyengén dolgozik.
Az egyik saru körüli müanyag valamikor pirosas-bordós színű volt. Nem poti kell közé, hanem feszültségszabályzó. De ha tudnánk, mire szeretnéd használni, könnyebb lenne segíteni is.
Kedves Ákos a generátorok tulajdonsága az , hogy már alacsony fordulaton 1500-2000f/p képes leadni a max teljesítményének a 80%-át, ezért cserélték le a dinamót generátorra mert a dinamó feszültsége igy a töltő árama függöt egyenes arányban a fordulatszámmal.
Még mindig nem válaszoltál a kérdésre . Mitől gerjed fel a generátor?
Meg ha a 70-n a születési dátumod én akkor kezdtem az autószerelői sulit emelt szinten. Ami tényleg primitiv és kezdetleges volt az az MTZ traktor generátor volt állandómágneses és külső egyenirányítós.
1996-ban Pesten voltam egykolégával meló után érdeklődni és elszált a beépített feszszabályzóm , ugyanis a Skodá-mon Roburgenerátor volt kivettem a tolatólámpa égőt és ezen keresztül adtam gerjesztést a D+ ra kötve és a Df -re, igy jártam még egy hétig direkt gerjesztéssel és nem merült le az aksim.
Tehát ha fix fordulaton járatod a generátort akkor egy nagy teljesítményű potival is beállíthatod a gerjesztést az adott terheléshez.
1500-2000-es generátorfordulat kb. az alapjárati motorfordulatnak felel meg. Belső gerjesztésű generátor ez alatt nem szívesen kezd el dolgozni, és itt még messze van a 80%. Az igaz, hogy a fordulatszám emelkedésével meredeken emelkedik a teljesítmény.
És hogy mitől gerjed a generátor..mondjuk gerjesztőáram a gerjesztőtekercsben mindenképp előny.
Láttam már pár MTZ generátort, de külső egyenirányítóst egyet sem.
Ez azért lehet, mert még túl fiatal vagyok, és nem emelt szintű iskolába jártam.
A válasz nem megfelelő, a generátor a töltés visszajelző izzón átfolyó áramtól gerjed fel.
Mikor a segéd diófák feszültsége eléri az akku feszültséget akkor alszik ki teljesen a töltés visszajelző izzó. Lemerült aksi esetén sötétben elő fordul az az eset, hogy újra világít halványan a töltésjelző mert a segéd diófák feszültsége nagyobb mint az aksi feszültség.
Meg ne haragudj de nem csak az iskola teszi.
Tudom, tudom.
Köszönöm a diófákkal kapcsolatos továbbképzést, élmény volt. Vitázni nem próbálok veled, ahogy látom, neked jó így. Akkor én minek tépjem a klaviatúrámat? Jó éjt!
Nem jó így, mivel tévhitek eloszlatása helyet személyeskedés felé fajulnak az események.
Holnap elő hozok egy Skoda generátort a pincéből és megbeszéljük. Vagyis ma. De beszélhetünk másfajta generátorról is , mivel mindegyik Boss rendszerű. |
Bejelentkezés
Hirdetés |