Fórum témák
» Több friss téma |
Ahogy nem jar a motor, maris nagyobb aramot sziv, rossz esetben le is allhat.
Semmit nem érsz vele . Nem egészséges egyáltalán stabilizlatlan, erősen ingadozó delejről járatni, de ennyi tartalék 15V-os betáppal lesz neki elég jó eséllyel.
Sziasztok!
Egy már említett kapcsoláson dolgozgatok, és lenne pár kérdésem. Főként a tekercs elkészítése. http://320volt.com/dizustu-bilgisayar-icin-19-volt-47-amper-dcdc-konverter/ A linken látható kapcsolást építeném meg, csak a gondom az, hogy a műszeremmel nem tudom pontosan megmérni a tekercset. A multiméterem egy Maxwell MX-25 304-es. Mutat az mindent, csak nem tudom értelmezni. 56uH esetén mit kéne mutasson a műszer? Már teljesen belegabalyodtam. Bocsi, hogy ilyen marhaságokkal fárasztalak titeket, de nem jutok előre... Előre is köszi a segítséget. Goolyoo
Kapcsold a 2mH állásba, és helyes induktivitásnál a mutatott értéknek: 0.056-nak kell lennie.
mex!
Köszi a gyors választ! Ezek szerint jól gondoltam. Csak az a gondom, hogy valahogy ez az érték sehogy sem akar összejönni... Összeszerelt vasmaggal 400-500uH-t mutat a műszer. http://www.diyaudio.com/forums/power-supplies/93310-12v-19v-4-7a-dcdc.html Itt azt írják, hogy 20 menetet kell tekerni 10x05-ből. Próbáljam meg kevesebb menetszámmal?
Tudod a vasmagod AL értékét? Attól függ ugyanis a menetszám. A leirásban biztosan meghatározták a mag minőségét.
Trafómag, vagy gyűrű? Szerintem rakj a két vasmagfél közé "légrést".Mondjuk 0.1mm papir, vagy műanyag lemezkét,és mérd újra az induktivitást. Megoldás lehet, ha a pc tápok toroid gyűrűjét használod, ezek eredetileg is ilyen nagyságrendű induktivitásúak az eredeti tekercsükkel. Viszont ezek porvasmagok, nem ferritek, és nem jó a hatásfokuk, melegedni is fognak. Azért egy próbát megér.
Ez trafómag. Gondolkoztam a gyűrű használatán, de pont az általad említett problémák miatt nem e mellett döntöttem.
Megpróbálom a légréses módszert. Biztosan használható megoldás. Még1szer köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a segítséget! Az áramkör tökéletesen működik. Csak dicsérni tudom, mert iszonyú stabil, még maximális áram mellett is. Az egyetlen kis gondom az, hogy a trafó terhelésre meglehetősen zúg. Ezzel lehet valamit utólag kezdeni? A tekercselést a lehető leg szorosabban készítettem el, mégis zúg. (gondolom a nagy freki miatt...) Ha erre van valami megoldás, azt szívesen várom! Még1szer nagyon köszi mindenkinek!!! goolyoo
Jól összeszoritottad a két vasmagfelet? Végülis a légréssel sikerült beállitani a megfelelő induktivitást?
Valamilyen lakkal, vagy műgyantával, epoxival lekenve lényegesen csökkenhet a hangja. Milyen frekvenciájú a hang (csak úgy saccra)?
Igen, a légréssel sikerült beállítani. Gyanítom ez az, amitől ennyire zúg. De sikerült beállítani az értékét. Bár nem tudtam teljesen pontosan az 56uH összehozni, csak 59-et, de ez nem befolyásolja a működést.
A hangja nem mély, hanem inkább magasabb zúgás. Ha saccolni kéne kb. 500-800 Hz között lehet. A magot próbáltam rendesen összeszorítani, de lehet, hogy még megpróbálom erősebben összefogni. Csak tartok tőle, nehogy megpattanjon... Kipróbálom a lakkot is. Remélem valamelyik megoldás lehet. Max a dobozolás csillapít majd a hangerőn...
Sziasztok!
Egy ACER Travelmate 524-es laptopot szeretnék kocsiban tölteni. Szerencsére a céges Toshiba laptophoz rendeltettünk autós töltőt (PX1237E) amihez több féle fej is van így 6-os is (több is), de furcsa módon a belső átmérő a fejeken kb 3,5-es míg a laptopon egészen kis átmérőjű tüske van, mint egy golyóstoll vége. Nincs ez szabványosítva? A másik ami érdekes, hogy a tápegységre ez van írva: Output 5-24V és nincs rajta semmilyen állítási lehetőség
Nem lehet, hogy az az 5-24V a bemenetére vonatkozik? Mert ugye 6, 12, 24V-os autók vannak. laptop nem igen van 12V alatt.Manapság inkább18V körüliek. Gondolom a kimenő feszültsége ahhoz a géphez való amihez rendeltétek. De egyszerű dugd be és mérd meg.
Az adapterre ez van ráírva: Input 12/24V 15A max, Output 5-24V 8A max.
Ez jó ötlet megmérem... De múltkor egy univerzális állítható szivargyújtó tápnál elakadtam, amikor a mért értékek jóval a előírt értékek felett voltak pl 1,5V helyett 5,7V
Az adapterhez különböző csatlakozó fejek vannak, amik azonban méretben egyformák. A használati útmutató szerint csak a töltőáramban van különbség.
A barátunkkal rákerestem a típusszámra. Szerintem a kimenete 15V 8A.
Köszi! Egy kicsit meg kellett piszkálni a belső érintkezőt, beljebb hajlítani, de most működik. Ez a gép 4Ampert kíván úgyhogy azt a fejet tettem rá, de még mindig nem értem, hogy hogy működik. Van hozzá 4 kívülről teljesen egyforma cserefej különböző számjelzéssel. 3A, 4A, 5A, 8A töltőáram.
A cserefej csatlakozó részén van plusz 2 érintkező, lehet hogy ezzel jelzi a tápegység felé, hogy korlátozni kell az áramot.
Mi a véleményetek ha a laptopot direktbe rákötöm az autó szivargyujtójára lehet valami gond vele?
20V. van a töltőre írva.
Szia.
Szerintem gond csak annyi lessz vele hogy nem fog elindolni.
Nekem siman ment, egy probat meger. Polaritasra figyelj!
Alacsonyabb feszrol nagyobb aramot vesz fel, nagyon alacsony fesznel kb11 volt letilt. A belso kapcsolouzemu tapja raszabalyozott, semmi gond nem volt vele. Modern 3 labu csatlakozonal (pl HP) nem valoszinu hogy mukodik. Udv Joe
FuSi laptop 15V-tól felfelé működik.
5000 pénzért laptoptáp, vagy sorba kötött plusz akku(1 cella Li, vagy 6V ólomakku) is megoldás lehet. 12+6V-ot próbáltam, tökéletesen működött. Elmaradt a táp okozta rádiózavar rövidhullámon, és a az átalakítás okozta áramveszteség.
El mindenképp el kell; hogy induljon,mert ugye az akksi benne van.
Már nem azért, de a laptopodnak nem hiába töltöd minimum 17V-al vagy épp 20V-al. Az autó akkumlátor meg 13V körüli. Rákötöd és az aksi benne van a laptopba annak az lesz a vége, hogy kisütöd a laptop akkumlátorát ahelyett, hogy töltenéd. Nem hiába tettek bele magasabb feszültségü akkumlátort, és nem hiába nyilt ez a topik ahogy a többi DC-DC konverter topik sem. Ha ilyen egyszerű lenne, nem nyíltak volna ilyen topikok és nem árulnának drágán kapcsolóüzemü átalakítókat a cégek sem. Amit mondott szendi001 az érdekes, de szerintem ennek az esélye nagyon csekély.
Sziasztok!
Nem egészen műszaki, építés jellegű a kérdésem, de: szivargyújtóról kéne működtetni egy Dell gépet, hengeres-tüskés csatlakozója van, gyári töltője 75 Wattos. Nem akarok nagyon gagyi autós töltőt, olyan kell ami megbízható, van is ilyen fej hozzá és tényleg normális a minősége. Kensigton-t szórják 17e Ft környékén, nem tudom megéri-e és hogy van-e egyáltalán ilyen csatlakozója. Láttam 8-9e Ft környékén 140 Wattos Belkin invertert, ezt tudnám használni a már meglévő töltőmhöz, esetleg ez is megoldás lehet hosszabb távon? Vagy egyéb ajánlat? Köszi!
Szia!
Én egy ilyen ( Travel Charger ) töltőt használok ezer éve. Kicsi, megy 230V/12V és kapsz a repülőgépre való csatlakozót is. Szerintem megéri. Árban pedig 20.000 ft alatt meg lehet venni.
Sziasztok, szakavatott segítség kéne.
Autóban akarok működtetni laptopot és GPS-t (illetve nokia 5800) egyszerre. Ha jól tudom két lehetőség van: 1) Szivargyújtós elosztó. Itt az a kérdésem lenne, hogy milyen típust ajánlotok, lent küldök minden készülékadatot. 2) Áramátalakító, gondolom ezt hívják inverternek. Itt az a kérdés, hogy erre lehet-e elosztót csatlakoztatni, hogy a laptopot és a gps-t a saját töltőjével tudjam használni. Ebből milyet ajánlotok? Az áramátalakító nekem mindenképpen jobb választásnak tűnik, mégha elosztót nem is lehet rátenni (olcsóbb, más eszközöket is rá tudok tenni), de biztos van valami hátránya is. laptop: 19V, 4,74A laptop akku: BTY-M66 lithium ion 10.8Vdc, 5200mAh autó akku: 32A? vagy 46A? gps (mobil) akku: 3,7V, 4,9 Wh, 1320 mAh a kocsiban 15 amperes biztosíték van a szivargyújtóhoz
Az autód akkuja 30-40Ah-s lehet.
Egyébként nem sokat számít, csak ha álló helyzetben is akarod használni. A GPS-hez és a telefonhoz biztos van szivargyújtós töltő, a laptophoz meg lehet venni. A szivargyújtó elosztóból inkább olyat javasolnék, ami nem faág jellegű merev, hanem ami stramm vezetékkel van és az ajzat rögzíthető. A laptopnak alapból 7A körül lesz a max árama az akkuból, a többi kettőnek is bele kell férnie a 15A-be. Üdv Inhouse
És az áramátalakítóval mi a helyzet? Egy HI-400-as (400 W) inverterrel szemezgetek, kb. 7000 Ft, és ha cserélek laptopot, akkor azt is tudom használni. Ha veszek a laptophoz autós töltőt, az önmagában 10.000 Ft. Szóval ezért gondolom, hogy jobb választásnak tűnik az inverter annak, aki laptopot is akar használni az autóban, hiszen azt direkt ilyenre tervezték.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |