Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv mindenkinek!
Ezt szeretném megépíteni: http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=100 Annyi kérdésem lenne hogy benne az a három 1 mikrofarádos kondi bipoláris vagy nem? Ha nem akkor melyik lábát hová kell forrasztani? Bocsi a láma kérdésért! Előlre is köszönöm!
Az emlegetett 1µF-os kondik foliak, azaz polaritasfuggetlenek.
A C1-C2 paros helyere esetleg rakhatsz elkot is, mivel csak szuresre szolgalnak, a C2-es D1 feloli vege, a C1 pedig az IC 3-as laba felol lesz + polaritasu.
Ugyan az a kapcsolás, csak tüskesor helyett jaxley kapcsolóval.
Sziasztok!
En ezt a kapcsolast epitettem meg: Bővebben: Link Szelessavu szondahoz keszult monitorozo eszkoz, csak meg nem volt idom bekalibralni. A honlapon levo kapcoslas jo, csak nincs fent a PIC-hez szukseges hex file, de kertem a szerzotol, hogy kuldje el mail-ben, ezt mellekeltem. Udv
Sziasztok
Nekem C14NZopel 1vez szonda kell bele szerintetek ha 4vezetékest rakok bele jó lessz?
igy jó, csak fordítva nem. miután felmelegszik, korrekt jelet ad. de én a fűtést is bekötném, jól jöhet!
a fekete a jel. azt kösd a meglévő vezetékre. a szürke a test, a legjobb hatásfok érdekében egy kaszni vagy kábelköteg testtel kösd össze. ha nincs a szonda tokozása letestelve, muszáj, a két fehér lesz a fűtés +/- egy dolgot azé nézz meg! a szonda mérési tartományát, ezt megtalálod a neten, ha tipusára rákeresel. Üdv
Heló fuelkillerz!
nem 4 bocsi csak 3 de bekötöttem a fűtő szálat is tökéletes lett az autó!
Szerintem tök felesleg a lambdaszomda monitorozó le lehet mérni multiműszerrel is én azzal mértem jó lett
le lehet. akkor már csak egy konzolt kell építeni a kocsiba meg megoldani a táplálását. ja meg tudni kell az értékeket pontosan
![]() de jó ha csak 1x akarod beállítani.
Sziasztok!
ezek a szondán mérhető feszültségek 1.0vtúldusult keverék 0.7v legnagyobb teljesítmény 0.5v zöldkártya 0.4v min fogyasztás 0.1v benzinszegény keverék
hogyan lehetne azt megcsinálni hogy a lambdaszonda ha kiad mondjuk 0.4v ot akkor hogyan lehetne hozzá adni mondjuk még 0.1v ot?
![]()
Sziasztok
Nemigazán értek az elektronikához ilyen szinten, nekem egy lambda szonda kijelző kellene, kompletten mindennel együtt, igényes kivitelben, lehetőleg minél kisebb menettel, de úgytudom csak 1 félével létezik( M18x1.5) ![]() Lehet ledes megoldású is, illetve jobban érdekelne olyan megoldású, ami levegő-benzin arányszámot jelez ki valami kis lcd-n pl 14:1. 125-160ccm es 1 hengeres motorok hangolásához kellene. Várom az ajánlatokat a köv mail címre:Email Köszönöm!
Akkor valaki megépítette ezt a kapcsolást sikeresen?
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/a0/a02730fab858241c60d6c...89.gif Én most fogtam még bele,csak kiegészítettem 1-2 dologgal, de érdekelne,h nem e kell az elvi kapcsoláson módosítani valamit. ![]()
Sziasztok!
Egy vezetékes lambdaszonda helyett szeretnék négyvezetékest beépíteni. A fűtéshez ugye megy két szál, azok mindkettő 12V vagy az egyik test? A lambdaszonda fűtéshez ugye a gyujtáskapcsolóval kapcsolható állandó pozitív kell (tehát van hőérzékelő a szondában)? Köszönettel! Tamás
Szia Louie,
Érdeklődnék, hogy sikerült-e a kalibrálás és azóta hogyan működik a kis műszer? Én is szívesen összeraknék magamnak egyet, de szeretném a tapasztalataidat segítségül venni. Előre is köszönöm, Szia
Meg építettem ezt az elektronikát de valaki eltudná részletesen magyarázni hogy mint kell beállítani azt vágom hogy a két potin kéne csavargatni de semmi több. Előre is köszönöm a segítőknek.
Szia!
A rajzot én készítettem, sajnos időhiány miatt még nem tudtam összedobni. Itt egy kis segítség magyarul, és az eredeti angolul.
Valamelyest kezdem kapisgálni de a második kimeneti potival mit tudok álítani? Az elsővel én szerintem azt hogy mekkora legyen a max fesz a 10 lábon pl.: 500mv utánna azt tudom lejebb vinni 50mv-on ként mondjuk egy forgo kapcsloval ugy hogy melyik lábat kösse össze a 2.7k ellenállásal és ezzel szabályzom azt is hogy a műszer mekkora fesz adjon ki. A másik potival meg hogy mikor avatkozon be pl.:300mv-nál vagy pont fordítva hogy a forgokapcs.-val állítom be hogy mikor avatkozon be és a másik potival meg hogy mekkora jelet adjon ki?
Előre is kösz a segítséget.
A VR2-vel a kimeneti szintet állítod be. Pl: ha a forgókapcsoló középső állásban van, és + - akarod szabályozni a keveréket, akkor ha 500mV ot adsz a bemenetre, akkor 500mV-ra kell a kimenetet is belőni. A forgókapcsolóval a kimeneti jelszinteket állítod dekadikusan 50mV-os lépésekben. A VR1 a feszültségreferencia, amihez az 50mV-os lépések viszonyulnak.
helló dinokal,
néztem a rajzodat, ott a szabályzó elektronika mellett van egy 10 LED-es lambda monitor. nekem vár van külön-külön két ilyen műszerem, a szabályzó elektronika módosítását szeretném vele majd figyelni (dúsítá és szegényítés esetén is). Azok szerinted zavarhatják majd a levett illetve továbbított jelet? köszi
Szia! Mivel eddig időhiány miatt még csak elméletben foglalkoztam vele gőzöm sincs
![]()
Ha össze raktam ugy kéne beállítanom hogy adok neki 12v-ot, a bemenetre kötök 500mv-ot a vr1 potit ugy állítom hogy az 15-ös lábon (L5) pont ennyit mérjek utánna meg a vr2-es potit is ugy kéne beállítanom hogy a kimeneten is ennyit mérjek. Így amikor pl.. a szonda 300mv ot küld a ketyerémnek és a forgók. kettö felfele állítok (+2*50mv) akkor a kimeneten 400 mv jön ki. Elméletileg jó a feltevésem ? Vagy még mindik nem teljesen kapisgálom ?
Igen kb így kell beállítani.
Helló Digitalman,
Ha sikerült belőnöd, és megfelelően működik, kérlek írd meg, mert én is összeraknék egyet magamnak. Köszönöm, szia
Köszi Dinokal a segítséget, ha megépítem és jó írok nektek.
Hali!
Ha már ilyen sok ember ért a lambda szondákhoz, mit szólnátok ahhoz, hogyha egy szonda segítségével lehetne beállítani karburátoros autók keverékét (Nem folyamatosan, hanem egyszer, mondjuk karburátor tisztítás után)? Kivitelezhető-e? És működhetne-e a rendszer 2 ütemű motorok esetén is? Nem zavarna-e be az üzemanyagban oldott motorolaj? Értek a motorokhoz is, meg az elektronikáshoz is, de olyanról még nem hallottam, h 2 üteműekbe valaki kipróbálta volna. Konkrét példa: rengeteg Simsonos szív a helyes benzin-levegő keverék beállításával, valahogy egy lambda szondával nem lehetne-e megkönnyíteni az életü(n)ket? ![]() Ha OFF, akkor bocsi, és előre is köszi a válaszokat: Noja
Szia!
Karburátoros motoroknál is lehet használni a monitort, csak be kell a kipufogórendszebe iktatni a lambdaszondát! Közepes gázadásnál csavarhúzóval utánállítod a keverékarányt és kész. Kérdés megéri e a sok vele járó munkát. Kétüteműeknél talán szintén be lehet állítani, de az olajkoksz hamar kikészítené a szondát szerintem. Bár lehet hogy ha csak a beállítás idejére lenne benne a szonda, talán még működne is.
Hali!
Én is ezt a fajta monitort építettem meg, megspékelve egy kis feszültségosztóval. Az 1µF-os kondik nem bipolárisak, de a rajzon látni melyik lábuk a negatív-pozitiv. A C1-nek a LED-ek felöli lába a plusz, a C2-nek a dióda felé eső lába, a C3-nak pedig az IC 5-s lába felé eső. A pontos kalibráláshoz mindenképpen ajánlott olyan táppal megtáplálni amivel nagyon pontosan 1V (1000mV)-ot tudsz adni a bemenetre. Ehhez pedig érdemes az R2-R3 ellenállatok helyett egy 1K vagy még inkább egy 2.2K potit betenni. A nagyobb potival kevesebb áramot adsz a LED-eknek, ami jó azért, hogy kevésbe melegedjen az IC. Üdv.
Nem bírtam tovább, és megépítettem a lambda jel változtató elektronikát (748007, első file), de egyenlőre se kép se hang:
- Adtam neki negatívot, meg +12-t. - Az 1 MOhm-os ellenálásnál lévő szárra raktam 0,5 V-ot, - a 10 kOhm-os szárnál nem tudtam mérni semmit (még ezred V-ot sem...) Hogyan lehetne életre kelteni: A boltban nem volt MPSA14-es tranyó, de adtak helyette BC517-eset, mert azt mondták, hogy u.a. Lehet ez a gáz? - a VR1-es poti középső és egyik szélső lába tényleg össze van kötve egymással és úgy megy rá az IC 6-os lábára? - az IC 1-es lába direkt nem megy sehova? Az ittani szakik felé egyenlőre "csak" ennyi lenne a kérdésem... ![]() Köszönöm.
Helló,
Én 1 k-s h. potival raktam össze, de nem tudom beállítani, hogy pontosan 0,1 V-onként ugorjanak a LED-ek. Kb. 0,085 V-os lépésekben váltanak, ezért a teljes mérési tartomány csak 0,85V az 1 V helyett. A tiéd is ilyen béna? Alapműszer 1 db h. potival Ohm: 311-654 LED szín kigyullad (V) lépés P 0,843 0,086 S 0,757 0,083 S 0,674 0,085 Z 0,589 0,088 Z 0,501 0,085 Z 0,416 0,085 S 0,331 0,085 S 0,246 0,088 P 0,158 0,084 P 0,074 0 lépés átlag: 0,085 Be tudom állítani a potival az 1 tized voltos lépéseket is, de akkor a műszer első ledje nem 0-0,1 V között ég (ahogyan kellene), hanem csak 0,098 V-nál gyullad ki és 0,197 V-ig világít, és az utolsó sem 0,9-1 V ig jelez, hanem 0,992-nél gyullad ki és 1,094-ig jelez (ami tök nem jó, mivel 1 V feletti jelet nem is ad ki egy jó lambda). A tiéd is így működik? Köszi előre is a segítséget! |
Bejelentkezés
Hirdetés |