Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Sziasztok!
Keresem az ESAB LHH-400 Universal hegesztőgép rajzát/gépkönyvét! Az ide belinkelt oldalról letöltöttem az összes Esab doksit, én nem találtam benne! A segítséget előre is köszönöm! Leiszt Jani
Szia Jani!
Ez sajnos nekem sincs meg. Mi a probléma a géppel?
Sziasztok!
Ezt a polaritásváltást,hogy oldjam meg a porbeles hegesztőnél,hogy co2 hegesztőként tudjam majd használni és esetlegesen ha a helyzet úgy adja akkor gond nélkül visszaálljak porbelesre? Előre is köszönöm a válaszotokat.
Szia!
Most éppen aludni készülök, de holnap keresek egy fotót róla neked.
Szia!
Előtolót szeretnének rárakni! Magyarul mig-nek is akarják használni! Van rajta ilyen csati annak a bekötése kellene! Üdv Leiszt Jani
Üdv Mindenkinek.
Vettem egy Einhell BT-GW 190-es CO hegesztőgépet és bebizonyosodott, hogy csodák pedig nincsenek. A hegesztés indításakor durrog és lökdösi a pisztolyt. NET-en találtam egy címet aki készített hozzá valamit, (indító puffer-kondenzátor és külön trafó a tolóhoz) de sajnos a telefonos ígérete ellenére nem küldött az email-emre semmit. Nem vagyok elektromos szaki (bár segítségem van), de megpróbálnám az átalakítást. Szívesen venném ha valakinek van ehhez a géphez való kapcsolási rajza, és elküldené, vagy ha van elképzelése és türelme hogy részletesen leírja ezt a finomítást. Minden segítséget előre is köszönök.
Sziasztok.Vásá5roltam használtan egy elektra beckum 120/15 co2 hegesztő gépet.A bajom az vele hogy még az 1mm-es lemezt sem lehet vele összehegeszteni.Nem olvad össze a két anyag.Csak nagy bumszlit rak a lemezre,ami leverhető kalapáccsalA testkábel vége melegszik ahol a csipesz van.Most 0.6os drót van rajta.Volt már több co hegesztőm,de ilyet még csinált egyik sem.Valaki tudna segiteni mi lehet a baj?Vagy ennyit tud a gép? Köszönöm!
A gázt adagolja rendesen?
Azt a testcsipesz melegedést szüntesd meg az is tud érdekes dolgokat produkálni.
A gáz jön rendesen.Cseréljem ki a testkábelt?Mitől melegedhet?
Levágtam egy darabot és tettem rá ujj csopeszt is.Egy fokkal jobb lett,de nem az igazi.A melegedés ugyanugy fent álÉs akárhogy állitom a huzal sebbeséget,pattog a drót mint a nyavaja.Lehet ennyire kuka a gép?10éve hegesztek,de ez a gép megöl idegileg Nem lehet tuningolni valahogy,hogy nagyobb teljesitménye legyen?
Na az én gépem is ilyen volt de már elég türhető.
Amit tudok tanácsolni fuvasd ki a kábeled nem-e abban szorul a huzal . Az én gépemen nem lehetett dolgozni ha meg volt kicsit is törve a kábel. A nagyáramú kötéseket nézd átt lehet a gépen belül is egy -egy lazulás. Az én gépem kapott eu-s csatlakozót meg ipari kábelt + mágnesszelepet a mechanikus megoldás helyett.
Uraim megoldódtak a problémák.Szétszedtam kifujattam,majd az összes alkatrészt (féktisztitóval)csak ez volt itthon átfujtam.Most a teljesitményéhez képest megfelelően működik,ettől többet nem is várok ettől a kis géptől.Köszönöm szépen a segitséget!
Sziasztok!
Vásároltam egy Migatronik 160 compact Hegesztő gépet. Amiből hiányzik a teljes elektronika, szerintetek milyen Vezérlést építsek hozzá? Vagy ha valakinek meg lenne az eredeti kapcsolás az lenne a legjobb. Az előtolómotor 24v-os illetve nem külön trafórol kapta az áramot hanem a hegesztőtrafóról. Továbbá az egyenirányító felett van egy kondenzátor és 2 ellenállás azok miért vannak ott? Mellékelek pár képet is hátha az segít. Előre is köszi minden. :worship: üdv.: Tamás
Szia János!
A tolómotor szabályozására egy sima impulzusszélesség modulált szabályzójel megfelel,akár egy 555-el,sok gyári gépben is ilyen megoldást alkalmaznak. A szabályzó főáramkörének áramát veheted a hegesztőáramról, de a szabályzó működtetőfeszültségét semmiképpen. Azok a szabályzók, amelyek a működtetésükhöz szükséges feszültséget is onnan kapják, rendkívül instabil működésűek. Az egyenirányítón levő R-C tag a zavarszűrést biztosítja.Mellékelek egy gyári tolómotor szabályzó rajzot, ez egy kicsit többet tud a minimális szabályozási igénynél,mivel tudja a szakaszos hegesztéshez szükséges időintervallum szabályozást is. Ha ez a rész nem kell belőle,simán kihagyhatod.
Heló István!
Jobban beleástam magam ebbe a hegesztő-be. Megint lenne pár kérdésem. Az előtoló motor mint írtam 24v-os de ki van vezetve az állórész és a forgórész tekercselése is. Ez miért lehet? Ha a megfelelő szálakat összekötöttem akkor persze ment. A mágneskapcsoló ami a hegesztőtrafóra kapcsolja a hálózati fesz-t az is 24v-os. Ezt szerinted kicseréljem 230v-osra? Van a gép-ben egy 24v-os 3 fázisu trafó is de ez egy 400mA-es bizti-vel van biztosítva tehát ez szerintem csak a mágneskapcsolót ,mágnesszelepet illetve a gyári elektronikát vihette. Előre is köszi mindent! üdv.: Németh János Tamás
Szia!
A a 24V-os trafó szerintem nem három,hanem kétfázisú,azaz 400V-os primer tekerccsel rendelkező trafó, a 400mA primer bizti kb.100VA-es trafóhoz elég. A mágneskapcsolót nem kell lecserélni, a 24V-os behúzótekercsű vezérlés sokkal jobb. A tolómotor az általad leírtak szerint nem állandó mágneses gerjesztésű,hanem párhuzamos gerjesztésű. Az állórészt állandó 24V DC-vel kell gerjeszteni,pl. a vezérlőtrafóról és a forgórész áramát kell PWM szabályzóval szabályozni. Mint ahogy korábban írtam, oda a feszültség akár a hegesztőkörből is mehet.
Oké akkor megcsinálom az általad javasolt dolgokat. Köszi a tegnapi rajzot is de annyit még kérhetnék hogy jobb minőség-be rakd fel mert van olyan alkatrász amit nem tudok elolvasni. Ez a kapcsolás ha jól láttam akkor 12v-ról megy ennek rakjak be még egy kicsi trafó-t vagy 7812-es és 25v?
üdv.
A rajzot sajnos jobb minőségben nem tudom prezentálni, nekem is csak ez a verzió áll rendelkezésemre a PC-n.Ha valamelyik alkatrész értéke nem olvasható jelöld be a rajzon, és én meg fogom mondani az értékét.
Amint a rajzon látszik,az eredeti megoldás ellenállás-zener verzió a 13V előállítására. De a stabkocka simán megfelel, csak megfelelően hűtsd. Mivel a tolómotor söntmotor, a gerjesztést mindenképpen a 24V DC-ről kell az állórészre juttatni a vezérlőtrafóról előállítva.A motor állórészét és a szabályzókört külön-külön graetz alkalmazásával lásd el tápfesszel. A szabályzókört a stabkocka előtt legalább 100µF 50V kondival szűrjed, de a motor állórészét ellátó DC kört semmiképpen nem kell pufferelni!
Heló!
Lerajzoltam a kapcsolás-t igaz papírra remélem nem gond. Amelyik Alkatrésznek nincs rajt az érteke azt nem tudom. Illetve én úgy gondoltam Hogy amit stabilizáltam és szűrtem 12v-ot azt vezetem a pisztolyban lévő kapcsoló-ba. Szerinted az úgy jó lesz vagy ruházzak be egy 24v-os relé-re mert itthon csak 12v-osak vannak. Előre is köszi üdv.
Szia!
Elnézést a késői válaszért. A hiányzó alkatrész adatokról: az összes dióda 1N4148 A meghajtó tranyó BC301;vagy BC182,bármilyen NPN kapcsolótranyó megfelel. A végtranzisztor BDV65C az eredeti kapcsolásban, az IC 2;6;-os lábán levő kondi jó minőségű 100nF-os tantál vagy hasonló kis szivárgóáramú típus. Még annyit talán, a főtrafó kikapcsolását a motorhoz képest néhány tized másodperccel késleltetni kell,mert egyébként a huzal odaragad a hegesztendő anyaghoz. Ezt a problémát az eredeti kapcsolásban megoldották diódás kapuzással(D18) és egy kis elkó beiktatásával a főáramú kontaktort vezérlő relé tekercsével párhuzamosan kötve(RL02 relé tekercséval párhuzamos rész). A relék tekercsfeszültsége nem kritikus, akár 12V-os is lehet, rermészetesen akkor a relék "+" lábai nem +24V-ot,hanem csak +12V-ot kaphatnak.Az ütemadó IC akár el is hagyható, ebben az esetben a T3 tranzisztor helyére kell a pisztolygombot kötni,és így vezérelni a reléket. Ezt a kapcsolást már több példányban elkészítettem,mindegyik elsőre indult,bár volt ahol az 555 IC 2;6; lábán levő kondi értékét csökkentenem kellett,hogy nagyobb kapcsolási frekvenciát érjek el,mert a motor pont az eredeti kapcsolás frekvenciáját nem szerette. Sok sikert az építéshez.
Heló
Megépítettem a kapcsolás-t igaz még csak próbapanel-on. De végtranzisztor-nak BDW83D tudtam venni meghajtónak pedig 2A2219A. Így ezeket nem próbáltam még ki. Szerinted menni fog ezekkel is? De maga a kapcsolás szépen megy legalább is a szkóp azt mutatja. Az 1k potméter elött van egy ellenállás az kell bele? Mert nem tudtam mit tegyek oda gondoltam kipróbálom nélküle és ment. üdv.
"Az 1k potméter elött van egy ellenállás az kell bele? Mert nem tudtam mit tegyek oda gondoltam kipróbálom nélküle és ment."
Igen,az kell bele. Védelmi funkciót lát el azért,hogy az 555-ös IC 3-as lába semmiképpen ne kerülhessen testzárlatba a potméterek hibás beállítása következtében. Az eredeti rajzon 0 ohm van megadva, de én 100ohmos ellenállást szoktam oda tenni. A BDW 83 egy jó tranyó, van olyan szabályzó amelyikben ez a típus szerepel. A 2A2219A szerintem 2N2219A akart lenni nemde?
De igen az akart lenni bocsánat az elírás-ért.
Az a tranyó jó lesz? Akkor most már megtervezem a panel-t holnap majd beszámolok az eredményekről! Nagyon köszönöm az eddigi segítségedet. üdv.
Üdv!
Kérdezném hogy tudsz e majd segíteni a trafó menetszámok kiszámításában (magánban küldtem levelet a múltkor meg rajzot a vasmag méretekkel)? Megoldódott e már a problémád a nettel? tirolit (N István)
Szia!
Elnézést,de már megfeledkeztem róla. Ha ma este hazaérek,előkeresem a leveledet és számolok valamit neked. Addig szíves türelmedet kérem,és elnézést a feledékenységért.
Heló
Megépítettem a kapcsolás-t. De nem igazán müködik rendesen. Kezdésnek a D5-ös dióda elszállt És a relék is minden második-ra húznak be vagy nem tartja benn csak megrántja egy pillanat-ra . Nem tudom mit ronthattam el , mellékelem neked a kapcsolást hátha kiszúrsz benne valami hibát. Ha szkóp-on nézem ott szépen működik minden. Előre is köszi a segítséged! Üdv.
Szia!
A motorhoz valóban gyengécske a 4148, ez az én hibám,hogy nem hívtam fel rá a figyelmedet. Oda pl. egy 3A 3-400V-os típust keress,az sem baj, ha gyorsdióda. Jobb lett volna, ha ragaszkodsz az eredeti alkatrész számozáshoz,egyszerűbben szót értenénk, de az általad készített rajz alapján is el tudom mondani,hol lehet a probléma. A te alkatrésszámozásodat fogom figyelembe venni a továbbiakban. 1. A C7 jelű kondi nem 10nF,hanem 0,1µF azaz 100nF. Ez fontos! 2. a D8-9 diódák katódja a levegőben lóg, azt +12V-ra kellene kötni az eredeti rajz szerint is. 3. A stabkocka bemeneti lába és a GND közé 100nF;a kimeneti lába és a GND közé 10nF hidegítő kondenzátort illik rakni,ha nem akarod hogy gerjedés miatt a stabkocka elfüstöljön. A kondikat lehető legközelebb kell tenni, a legjobb direkt a lábakra forrasztva. 4. Mivel a hegesztőfeszültségről járatod a motor főáramkörét, a BDV65-el ellenpárhuzamosan egy 5A 200V körüli gyorsdióda hasznos lehet. Bár van a tranyóban is, de én mindig szoktam tenni a tranyó mellé még egyet. U.i. A számolásról most nem feledkeztem meg, csak kicsit hosszúak a műszakjaim az utóbbi időben.
Sziasztok!
Van valakinek ötlete,tapasztalata a folytótekercs méretezésében? A válaszokat előre is köszönöm
Üdv
Egy számítás hátha tudod használni. A sárga mezőket tudod módosítani(utána enter) így számol a képlet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |