Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
anál jelentése=a végbélnyíláson keresztül történő.
bug jelentése=A szó eredete az angol bug (bogár) szó. A gond az leírt, és a leírni akart (annál) szó totálisan más jelentése.
A helyesírásárt sry én csak egy lelkes kezdő vagyok aki leírta az észrevételét.
Szia, nem akarok belevau, de néhány jótanács, és nem lesz több ilyen jellegű problémád. Mivel ez egy komolyabb szakmai fórum, próbálj meg méltó tag lenni, mi itt megtiszteljük a másikat azzal, hogy összeszedett hozzászólásokat gyártva, köz érthetően, helyesen megfogalmazva írjuk hozzászólásainkat. Nem baj, ha lelkes kezdő vagy, sőt, szívesen látunk téged is, segítünk ha elakadsz, nincs ezzel gond, csak tiszteld meg magadat, és a többieket azzal, hogy helyesen írsz, és mellőzöd az ilyen span tanyás msn-es sry, lol meg ilyen megnyilvánulásokat. Itt a segítség az önzetlenségen alapul, ha elvárod mástól , hogy vegye a fáradtságot segítséget nyújtson, akkor a legkevesebb , hogy te is veszed a fáradtságot, és összeszedett, érthető hozzászólást írsz, ami téged is jellemez. Ne értsd félre, csak segíteni akarok.
Üdv. Doncso
nos, a "régebbi" 2000uf mellé még pakoltam további 4400uf ot, így összesen 13200uf van a tápban, és a búgás megszűnt. sajnos azt nem tudom, hogy ezt az az óriási méretű puffer csinálta e, vagy hogy az elkötést javítottam, de így legalább már nem búg. kicsit sem gerjed, de mindezekkel ellentétben nem észlelem továbbra sem, hogy erősítene.
egy fórumtárs tanácsára rákötöttem a végfokra, de nem igazán éreztem így sem az erősítést. Szóval most kipróbáltam a végfokot előerősítéssel is, és a nélkül is, de hangerő beli különbséget nem tapasztaltam :S Valakinek van valami ötlete? Esetleg egy nagyon egyszerű, pár alkatrészes, olcsó kis előerősítője? Egy tda7294 hez kellene, és csak a mély tartományra, de abban szeretném ha tiszta lenne. (egy sub ládához szeretném) köszönök mindennemű segítséget!
Szia.
Újra én. Szerintem, ha elég nagy jelről hajtod meg a végfokot, akkor az is telyesen ki tudja vezérelni és így nem lesz nagy külömbség a 2 között. Pl.: nekem a hangkártya telyesen kivezérli a végfokomat, ezért nem raktam előerősítőt. De, ha telefonról próbálom vezérelni akkor alig megy fel félig max hangon. Igen és még egy gondolat csak neked: az ekkora telyesítménynél párW telyesítménykülömbséget már nehezen lehet észrevenni ha szabadfüllel hallgatod főleg zenénél...(dupla telyesítménynél is csak 3 dB-t nő a hangnyomás) Próbáld bemérni valamivel és ne zenét adj rá, hanem mondjuk jelgenerátorral készíts egy állandő erőségű jelet. Üdv.
Megoldottuk a gondot, egy segítőkész fórumtárssal.
Mint te i sejtetted valóban túlvezérlés volt. Csináltam egy osztót, és azzal kötöttem rá a bejövő hangot az előerősítőre. Így sokkal hangosabb HA nézem, és max hangon kötöm a jelet a végfokra, akkor kb 3szor halkabb, mint, ha az osztóval kötöm a jelet az előerősítőre, amit meg a végfokra. De azért köszönök minden segítséget!
Sziasztok!
Van egy B5-ös erősítőm és ha kikapcsolom akkor durran egy nagyot.A kapcsolóra rakta már 300nF sorosan egy 10R ellenállással és ez párhuzamosan a kapcsolóra de semmi javulás.Van valami ötletetek,hogy mit kellene vele csinálni?Bekapcsolásnál semmi probléma ott a védelem késleltet. Asszimetria miatt van azt mondja egyik kolléga. Ez a védelem van benne.Bővebben: Link Külön tápja van ennek a védelemnek de ezen a tápon még rajta vannak a kivezérlésjelzők meg a ventik.3300µF pufferal. Illetve akkor is durran ha asztali lámpát kapcsolok vagy éjjeli lámpát.
Szerintem olyat próbálj meg, hogy a védelmet külön egyenirányítod és külön puffereled, de nem ennyivel hanem csak mondjuk 470µF-al és akkor amikor kikapcsolod lekapcsol majd a védelem is és nem lesz pukkanás.
Jól mondod, nekem is ez a védelem van egy conductorhoz, és 1000uf-el nem elég gyors, 470-et raktam bele. Igazából szerintem bírná a puffereletlen feszültséget is, vagy csak 100-220uf-el, én csak a 7812 miatt tettem bele.
Még annyit hozzá tennék, hogy a C3 jelű kondival is szórakozhat egy kicsit, azzal is lehet az időt csökkenteni.
Köszönöm mindenki segítségét de itt azt hiszem más lesz a baj sajnos.Ha nincs a bemeneten semmi akkor semmi durranás se a lámpakapcsolgatásnál se a kikapcsolásnál.
Én ugyanezt tapasztalom tda1554-nél, ha nincs bedugva a bemenő kábel, akkor némán kapcsol be és ki, ha be van dugva akkor puffan egyet a hangfal. Ha a bemenő poti le van véve nullára, vagyis földelve van a bemenet akkor is... furi.
Általában a védelmeknek van egy "váltó feszültség igénye is -a tiédnek nincs ha jól látom-. Ennek éppen az a célja, hogy lekapcsoláskor azonnal elenged a relé.
Aztán az más kérdés, hogy ez a bizonyos "azonnal", az valójában hány millisecundum, és hogy ehhez képest a durranás mikor van. KD tervezett egy védelmet kimondottan ehhez az erősítőhöz, nálam az működik, és semmi durrogás se be, se kikapcsoláskor. A védelemről I. A védelemről II. Mintha úgy rémlene, ennek sincs "váltó bemenete", de most lusta vagyok megnézni.
Ja, hogy nem az erősítő kapcsolásánál durran?
Akkor viszont pc tápból kell bontani EMI szűrőt..
Nálam viszont a helytelen kábelozás okozott anno ilyen puffogást durrogást. Átvezetékeztem immár normálisan, és megszűnt minden gáz vele. Nálam az EMI szűrő semmit nem segített a hibás kábelezésen.
Sziasztok!
hapro Nekem is újra kell kábelezni. Van egy tranzisztorom aminek sajnos letört a lába de szeretném valahogy megjavítani vagy is egy vezetéket vagy valamit forrasztani rá,hogy tudjam használni. Tudnátok nekem ebben segíteni? Esetleg ha kicsit lejjebb reszelnék a tranyó lábánál akkor hozzáférnék.Ez jó ötlet lenne?
Fölülről 1-2mm-t megköszörülheted, és arra már simán tudsz forrasztani. A lapka följebb van benne, addig meg csak "oda van vezetékezve".
Köszönöm a segítséged.Sikerült megcsinálni.
Ha van egy ilyen szigetelőm és rakok azlá hővezető pasztát az nem baj ugye?Bővebben: Link
Ez milyen tranzisztor? Fém a hátulja?
Hagyjuk. ez csillám?
Nem baj, ha a szilikon alá teszel pasztát, de igazából a szilikon alátét nem igényli a külön pasztázást.
Nem kötelező, csak akkor tegyél szilikon szigetelő alá ha "híg" képlékeny a hővezető a pasztád és filmrétegnyit.
A szigetelő csillám alá ami nem egyezik ezzel kötelező a hővezető paszta, mindkét oldalára szintén nagyon vékonyan. Csak azért írtam le mert töbször is felmerült már a kérdés ezzel kapcsolatban, a helytelen használat +5-10c hőt jelent, ez lehet végzetes is!
Sziasztok! Kérhetnék vagyis kérnék tanácsot! A robogómba akarok betenni 1 db 6 ohmos hangszorot vagy talán 2 db 4 ohmosat de inkább a 6 ohmos lenne egyedül! Szoval valami kicsi erősitőt szeretnék épiteni ami nem szivná le 1-2re az aksimat( 12V,4AH) Egyébként a zene pedig a telorol menne egy transzmitteren keresztül! Valakinek valami frappáns ötlet? Köszönöm
Ha már erről van szó, melyik jobb szigetelésnek?
Sziasztok!
Szerintetek az nem lenne probléma, ha a jack kimenetet a képen látható módon oldanám meg? Tehát a jel mindig menne kifele, csak ha bedugom az aljzatot akkor lekapcsolja a hangszórót. Igazából azért kéne így mert csak olyan reléim vannak itthon amelyek 2állásúak, és ha nem muszáj nem adnék ki 600HUF-ot egy újért... Üdv.:Gergő
A legjobb ha eleve műanyag szigetelésű a tranyó vagy FET stb. akkor nics szükség rá, de a vékonyabb fajta szilikon szigetelő talán azért jobb mert nem kell +hővezető paszta a felületi egyenetlenségek miatt.
Minnél több akadály "hőátadó" van a hűtőborda és a hűtendő felület között annál roszabb a hatásfoka.
Szamócának, meg annak akit érdekel, elvileg ez a PA-300 elektoros végfok elődje.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |