Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   82 / 206
(#) mex válasza demcar hozzászólására (») Júl 29, 2010 /
 
Ha a jeladónak használt tekercs nagyobb feszültséget szolgáltat a kelleténél, azt egyszerűen lekorlátozhatod egy ellenállás és egy zenerdióda segítségével.
(#) demcar válasza mex hozzászólására (») Júl 30, 2010 /
 
Na ezt nemtudtam, hogy lehet zenerdiódával és egy ellenállással le lehet korlátozni.
És hogyan ? Csak simán a tekercs kivezetésére teszek egy ellenállást és utána pedig egy zenerdiódát?
(#) Thomas10100 válasza demcar hozzászólására (») Júl 30, 2010 /
 
Nekem egy sima elektronika kellene, amiben nincsenek tekercsek.

Van 6V-os dinamóm, akksival. És egy megszakító. Ezeket akarom felhasználni.

Nem azért akarom lecserélni, mert beégett a megszakító, hanem azért mert nem lehet kis hézaggal normális előgyújtást adni.
(#) mex válasza demcar hozzászólására (») Júl 30, 2010 /
 
Igen valahogy úgy. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a tekercs egyik vége testelt, a másik kivezetésre egy diódának az anódja csatlakozik, a katódra kerül egy ~1k ellenállás, ennek a másik vége megy a tirisztor gate-ra, ezenkívül ide csatlakozik egy 3.3-4.7V közti értékű zener katódja is.A zener anódja testre kerül. Ezt a zeneres korlátozást csak érzékeny, tirisztoroknál kell alkalmazni, de például egy BT151 aminek kell 15mA gateáram 2-3V mellett nem szükséges megépíteni, mert a tekercs nemigen tud ennél sokkal többet, és a leadott feszültséget a tirisztor lekorlátozza a gate nyitófeszültség szintjén.
(#) demcar válasza mex hozzászólására (») Júl 30, 2010 /
 
Nekem TIC106N tirisztor lesz benne mert az van itthon.
Ehhez szükséges a a dióda és az ellenállás?
(#) demcar válasza Thomas10100 hozzászólására (») Júl 30, 2010 /
 
Hát akkor van nekem még egy kapcsolásom kifejezetten MZ-hez készült. Ha akarod azt megépitheted.
de ahhoz már csak az aksira lesz szükség.
Mert létezik a kapcsolásból 6és 12V-os változat is én a 12v-os változatot már négyszer épitettem meg és mind a négyszer pöccre indult a gyuszi.
(#) mex válasza demcar hozzászólására (») Júl 30, 2010 /
 
Igen, érdemes hozzá megépíteni. Ezenkívül a zenerrel párhuzamosan is tegyél egy 1k értékű ellenállást, mert ez a tirisztor nagyon érzékeny, képes összeszedni minden zavart, amit aztán gyújtóimpulzusnak vél, és téves gyújtás a vége. Például a gyújtószikra lecsengésekor is keletkezik ilyen zavar, ami tekercsgyújtásnál nem jelent problémát mivel a kondi még töltetlen, de inverteres gyújtásnál már bezavar.
(#) Thomas10100 válasza demcar hozzászólására (») Júl 30, 2010 /
 
Ok.
Megmutatod? esetleg meg is csinálnád? Ha igen mennyibe lenne. Köszi!
(#) demcar válasza mex hozzászólására (») Júl 30, 2010 /
 
És véletlenül nemtudnád nekem lerajzolni hogy pontosan mit hová kössek?
Előre is köszi.!
(#) csabika211 hozzászólása Júl 31, 2010 /
 
Üdvözlok Mindenkit!

Még kezdő vagyok,elnézést ha hibát hibára halmozok.(a moderátor majd szól)
A szokásos kezdés,eltünt a szikra! CX 500-as hondárol.V2 4T .Töltő tekercsek CDI doboz kuka.Sok pénz és kínlodás után maradt a saját gyújtás készítés (a fórumon is keresgélve).Asztalon csattog is rendesen.Mivel a hengerek nem 180-fokba vannak ékelve hanem 20-on körül így kettő különálló elektronika kell.Ez lett a befutó.A saját jeladójával is kipróbáltam (Mex ötlet,köszi) és azzal is jó,és ilyenkor jön az előgyújtás probléma itt elakadtam,most kellene a segítségetek.A jeladók dupla tekercsek,gondolom a fel ill. lefutó éleket használja(gondolom a gyári rajz alapján)Az előgyújtást két ponton szabályozza 15 ill 37-foknál,2000 és 6000f/p-nél.Most segítsen Valaki.Előre is köszi a tanácsokat.Remélem a képeket sikerül elküldeni.

Csabika211
(#) csabika211 válasza csabika211 hozzászólására (») Júl 31, 2010 /
 
A képeket nem sikerül elküldeni.Probálkozom.
(#) csabika211 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 31, 2010 /
 
köbzoli eddeg megy de milyen gombocot nyomok még utána?Mondtam hogy kezdő vagyok Csabika211Bővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: Link
(#) csabika211 válasza csabika211 hozzászólására (») Júl 31, 2010 /
 
Megjött a lányom
(#) Ablakokatetobe hozzászólása Júl 31, 2010 /
 
Sziasztok!
Moto plate (motor platt) gyújtást keresek mert egy öreg kétütemű 250-es krosszmotor nem akar indulni.
Tudna valaki megoldást ajánlani?

Köszönöm!
(#) kinter válasza Ablakokatetobe hozzászólására (») Júl 31, 2010 /
 
(#) mex válasza kinter hozzászólására (») Júl 31, 2010 /
 
Hello.
Nemhiszem, hogy egyből menne a motoplat jeladójával... Először szét kellene kötni a műgyantakiöntés alatt levő járulékos dióda-ellenállás kombinációt, és közvetlen kihozni a tekercsvégeket.
Ezenkívül nembiztos, hogy van akksi a gépben lévén cross.
(#) Baxi válasza Ablakokatetobe hozzászólására (») Júl 31, 2010 /
 
Hi, itvan egy fetes.
Tökéletesen megyen pfff, kb:3-4 éve egy ETZ-be megszakítóval, és kb 1-éve egy haljeladós ladában.
(#) kinter válasza mex hozzászólására (») Aug 1, 2010 /
 
Na igen. Ha egy kicsit több infó lenne a motorról, meg esetleg pár kép is, akkor biztosan többre jutnánk.
(#) Ablakokatetobe válasza kinter hozzászólására (») Aug 1, 2010 /
 
Köszönöm, hogy foglalkoztok a témával.
Ez egy 1984-es Yamaha YZ250 kétütemű krosszmotor, berúgos, akksi nélküli. Egy éve van szerelőnél és most a végső fázisban már csak gyújtás problémák vannak. Ez a gyújtás már nem köthető sem a Yamahához sem a japánokhoz. Valamikor került rá egy motorplat gyújtás de ezt már nem gyártják, a teljes csere elég költséges lenne.
Már most 330.000,- Ft-ban áll a motor, piaci értéke 200.000,- Ft alatt van. Ezért keresek olcsó megoldást.
Tudomásom szerint 12V-os.
Nagyon köszönöm a segítséget, javaslatokat.
(#) pampa hozzászólása Aug 1, 2010 /
 
Sziasztok kéne egy kis segitség 200 köbcentis 4 ütemü kvad gyujtás bekötési rajza kéne köszi
(#) kinter válasza Ablakokatetobe hozzászólására (») Aug 1, 2010 /
 
Gondolom egyhengeres motorról van szó. Első lépésként csinálhatnál pár képet a tekercsek környékéről, a gyújtás jeladóról, meg a gyújtás modulról ami rajta volt. Mivel nincs akksid, csak a CDI gyújtás jöhet szóba, amennyiben megvan a 400V-os tekercsed, és működik is. Ebben az esetben a legolcsóbb és a legegyszerűbb egy gyári babetta gyújtás, egybeöntött trafóval. Persze hogy működne-e a motor gyári jeladójával arról akkor tudok nyilatkozni ha legalább képen látom hogy milyen fajta, vagy esetleg megmérsz nekem pár dolgot rajta (ellenállás, stb...)
(#) zoz11 válasza kinter hozzászólására (») Aug 1, 2010 /
 
Hello
Babetta gyújtás ide halott dolog, itt azért annál nagyobb a fordulat.
Ráadásul ha az emlékeim nem csalnak akkor ebbe nincs külön jeladó hanem a gerjesztő tekercs adja a jelet a gyújtás időpontról.
Én már pár YZ-hez építettem gyújtást, eredetit is rajzoltam vissza. El kell, hogy mondjam, van benne egy két érdekes dolog, de nem bonyolult az egész. Ha nincs meg a gyújtó trafó akkor egy sima robogóra való trafó is jó, az bírja a magasabb fordulatot is, meg olcsó is.
Eddig bevált, nem csak YZ-re.
Üdv: Zoltán
(#) kinter válasza zoz11 hozzászólására (») Aug 1, 2010 /
 
No, azért a babetta gyújtást nem kell félteni fordulatszám szempontjából. Mit jelent az hogy "itt azért annál nagyobb a fordulat"? Pontosan mennyit pörög ez a motor? Nekem a fő profilom a robogó, ezek jönnek nagy számban hozzám, gyújtás és elektronika hibával. Járt már nálam kertigép, sportmotor, továbbá pár autó is. A jelen szóban forgó típust még nem javítottam, de ha Te már igen, akkor hajrá, oldjuk meg az Úr problémáját.
(#) mex válasza kinter hozzászólására (») Aug 1, 2010 /
 
Pörgős motorok azok....
A gondot a babetta kondenzátora jelenti, nem bírja a 250-350V közti feszültséget. Személy szerint én is az egytekercses gyújtás mellett vagyok, külön jeladó nélkül, de ehez kellene a vasmag fényképe, valamint az alaplapé is. Esetleg egy új alaplap, és egy vasmag, ami lehet bármilyen más motoré is, ha a mérete, íve megegyezik, vagy közelít a mágnes által szabott mérethez.
(#) chiefyeager hozzászólása Aug 3, 2010 /
 
Sziasztok!

Valaki tudna mesélni a régi Körber rendszerű gyújtásokról?
Nem az akksisról, hanem a gerjesztőtekercsesről.

Képek alapján arra jutottam, hogy van két tekercs egy vonalban a főtengely két oldalán.
Ezek valószínűleg rúdmágnesre vannak tekercselve. A főtengelyen meg egy fém lemez forog, ami a mágneskört zárja, ha jól sejtem. (Gondolom az alaplapon is megvan a fémlemez, a tekercsek másik oldalán.)
Jól gondolom?

Ha igen, akkor hogy ad jelet a szikrához? Jeladó?
Valamint pár képen a főtengelyen lévő fémlemezek enyhe V alakban vannak egymáshoz képest. Miért?

Gondolkozom, hogy kéne építeni egy ilyesmi gyújtást a magam szórakoztatására.
Kritérium, hogy 14.000-ig üzembiztos legyen...
(#) Ablakokatetobe válasza mex hozzászólására (») Aug 3, 2010 /
 
Tisztelt Urak!
Én a gyújtáshoz nagyon nulla vagyok (sajnos)!
A motorom szerelőnél rostokol. Megpróbálok mielőbb eljutni hozzá, hogy fotókat készítsek számotokra de addig is, megismétlem: a rajta lévő gyújtás már nem köthető sem a Yamahához sem a japán motorokhoz. Egyébként a motor fordulata 6000 ford/perc.
Cseréltünk már rajta trafót is - igaz, bontottat.
Szóval igyekszem az információs fotókkal...
Nagyon köszi
(#) Ablakokatetobe válasza kinter hozzászólására (») Aug 4, 2010 /
 
Íme néhány fotó a problémás gyújtásról:
(#) kinter válasza Ablakokatetobe hozzászólására (») Aug 4, 2010 /
 
Ha itt nem sikerül megoldást találni, akkor az SR50 fórumon megtalálsz. Sajnos mindkét fórumra nincs időm. Üdv...
(#) demcar hozzászólása Aug 4, 2010 /
 
Üdv mindenkinek !

Lehet hogy nem ide tartozik de szerintem ez a legmegfelelőbb fórum.

Van a mocimba a világitótekercs ami 30W-os. És nekem az izzó ami van a motor elején 35W-os szerintetek az birni fogja hosszú távon a világitást? És még annyi hogy a hátsólámpa led-es, tehát annak az áramfelvétele szinte semmi.
És még annyi hogyha csak a hátsó led-es lámpa fog menni a 30W-os tekercsről akkor a led nemfog kiégni?
A segitséget előre is köszönöm.
(#) zolika60 válasza demcar hozzászólására (») Aug 4, 2010 /
 
Szerintem bírni fogja, csak nem lesz több 30W-nál. A LED-ek élete pedig attól függ, hogy kiégett első izzó esetén mekkora áram folyik rajtuk.
Következő: »»   82 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem