Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Ha a jeladónak használt tekercs nagyobb feszültséget szolgáltat a kelleténél, azt egyszerűen lekorlátozhatod egy ellenállás és egy zenerdióda segítségével.
Na ezt nemtudtam, hogy lehet zenerdiódával és egy ellenállással le lehet korlátozni.
És hogyan ? Csak simán a tekercs kivezetésére teszek egy ellenállást és utána pedig egy zenerdiódát?
Nekem egy sima elektronika kellene, amiben nincsenek tekercsek.
Van 6V-os dinamóm, akksival. És egy megszakító. Ezeket akarom felhasználni. Nem azért akarom lecserélni, mert beégett a megszakító, hanem azért mert nem lehet kis hézaggal normális előgyújtást adni.
Igen valahogy úgy. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a tekercs egyik vége testelt, a másik kivezetésre egy diódának az anódja csatlakozik, a katódra kerül egy ~1k ellenállás, ennek a másik vége megy a tirisztor gate-ra, ezenkívül ide csatlakozik egy 3.3-4.7V közti értékű zener katódja is.A zener anódja testre kerül. Ezt a zeneres korlátozást csak érzékeny, tirisztoroknál kell alkalmazni, de például egy BT151 aminek kell 15mA gateáram 2-3V mellett nem szükséges megépíteni, mert a tekercs nemigen tud ennél sokkal többet, és a leadott feszültséget a tirisztor lekorlátozza a gate nyitófeszültség szintjén.
Nekem TIC106N tirisztor lesz benne mert az van itthon.
Ehhez szükséges a a dióda és az ellenállás?
Hát akkor van nekem még egy kapcsolásom kifejezetten MZ-hez készült. Ha akarod azt megépitheted.
de ahhoz már csak az aksira lesz szükség. Mert létezik a kapcsolásból 6és 12V-os változat is én a 12v-os változatot már négyszer épitettem meg és mind a négyszer pöccre indult a gyuszi.
Igen, érdemes hozzá megépíteni. Ezenkívül a zenerrel párhuzamosan is tegyél egy 1k értékű ellenállást, mert ez a tirisztor nagyon érzékeny, képes összeszedni minden zavart, amit aztán gyújtóimpulzusnak vél, és téves gyújtás a vége. Például a gyújtószikra lecsengésekor is keletkezik ilyen zavar, ami tekercsgyújtásnál nem jelent problémát mivel a kondi még töltetlen, de inverteres gyújtásnál már bezavar.
Ok.
Megmutatod? esetleg meg is csinálnád? Ha igen mennyibe lenne. Köszi!
És véletlenül nemtudnád nekem lerajzolni hogy pontosan mit hová kössek?
Előre is köszi.!
Üdvözlok Mindenkit!
Még kezdő vagyok,elnézést ha hibát hibára halmozok.(a moderátor majd szól) A szokásos kezdés,eltünt a szikra! CX 500-as hondárol.V2 4T .Töltő tekercsek CDI doboz kuka.Sok pénz és kínlodás után maradt a saját gyújtás készítés (a fórumon is keresgélve).Asztalon csattog is rendesen.Mivel a hengerek nem 180-fokba vannak ékelve hanem 20-on körül így kettő különálló elektronika kell.Ez lett a befutó.A saját jeladójával is kipróbáltam (Mex ötlet,köszi) és azzal is jó,és ilyenkor jön az előgyújtás probléma itt elakadtam,most kellene a segítségetek.A jeladók dupla tekercsek,gondolom a fel ill. lefutó éleket használja(gondolom a gyári rajz alapján)Az előgyújtást két ponton szabályozza 15 ill 37-foknál,2000 és 6000f/p-nél.Most segítsen Valaki.Előre is köszi a tanácsokat.Remélem a képeket sikerül elküldeni. Csabika211
A képeket nem sikerül elküldeni.Probálkozom.
köbzoli eddeg megy de milyen gombocot nyomok még utána?Mondtam hogy kezdő vagyok Csabika211Bővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: Link
Megjött a lányom
Sziasztok!
Moto plate (motor platt) gyújtást keresek mert egy öreg kétütemű 250-es krosszmotor nem akar indulni. Tudna valaki megoldást ajánlani? Köszönöm!
Hello.
Nemhiszem, hogy egyből menne a motoplat jeladójával... Először szét kellene kötni a műgyantakiöntés alatt levő járulékos dióda-ellenállás kombinációt, és közvetlen kihozni a tekercsvégeket. Ezenkívül nembiztos, hogy van akksi a gépben lévén cross.
Hi, itvan egy fetes.
Tökéletesen megyen pfff, kb:3-4 éve egy ETZ-be megszakítóval, és kb 1-éve egy haljeladós ladában.
Na igen. Ha egy kicsit több infó lenne a motorról, meg esetleg pár kép is, akkor biztosan többre jutnánk.
Köszönöm, hogy foglalkoztok a témával.
Ez egy 1984-es Yamaha YZ250 kétütemű krosszmotor, berúgos, akksi nélküli. Egy éve van szerelőnél és most a végső fázisban már csak gyújtás problémák vannak. Ez a gyújtás már nem köthető sem a Yamahához sem a japánokhoz. Valamikor került rá egy motorplat gyújtás de ezt már nem gyártják, a teljes csere elég költséges lenne. Már most 330.000,- Ft-ban áll a motor, piaci értéke 200.000,- Ft alatt van. Ezért keresek olcsó megoldást. Tudomásom szerint 12V-os. Nagyon köszönöm a segítséget, javaslatokat.
Sziasztok kéne egy kis segitség 200 köbcentis 4 ütemü kvad gyujtás bekötési rajza kéne köszi
Gondolom egyhengeres motorról van szó. Első lépésként csinálhatnál pár képet a tekercsek környékéről, a gyújtás jeladóról, meg a gyújtás modulról ami rajta volt. Mivel nincs akksid, csak a CDI gyújtás jöhet szóba, amennyiben megvan a 400V-os tekercsed, és működik is. Ebben az esetben a legolcsóbb és a legegyszerűbb egy gyári babetta gyújtás, egybeöntött trafóval. Persze hogy működne-e a motor gyári jeladójával arról akkor tudok nyilatkozni ha legalább képen látom hogy milyen fajta, vagy esetleg megmérsz nekem pár dolgot rajta (ellenállás, stb...)
Hello
Babetta gyújtás ide halott dolog, itt azért annál nagyobb a fordulat. Ráadásul ha az emlékeim nem csalnak akkor ebbe nincs külön jeladó hanem a gerjesztő tekercs adja a jelet a gyújtás időpontról. Én már pár YZ-hez építettem gyújtást, eredetit is rajzoltam vissza. El kell, hogy mondjam, van benne egy két érdekes dolog, de nem bonyolult az egész. Ha nincs meg a gyújtó trafó akkor egy sima robogóra való trafó is jó, az bírja a magasabb fordulatot is, meg olcsó is. Eddig bevált, nem csak YZ-re. Üdv: Zoltán
No, azért a babetta gyújtást nem kell félteni fordulatszám szempontjából. Mit jelent az hogy "itt azért annál nagyobb a fordulat"? Pontosan mennyit pörög ez a motor? Nekem a fő profilom a robogó, ezek jönnek nagy számban hozzám, gyújtás és elektronika hibával. Járt már nálam kertigép, sportmotor, továbbá pár autó is. A jelen szóban forgó típust még nem javítottam, de ha Te már igen, akkor hajrá, oldjuk meg az Úr problémáját.
Pörgős motorok azok....
A gondot a babetta kondenzátora jelenti, nem bírja a 250-350V közti feszültséget. Személy szerint én is az egytekercses gyújtás mellett vagyok, külön jeladó nélkül, de ehez kellene a vasmag fényképe, valamint az alaplapé is. Esetleg egy új alaplap, és egy vasmag, ami lehet bármilyen más motoré is, ha a mérete, íve megegyezik, vagy közelít a mágnes által szabott mérethez.
Sziasztok!
Valaki tudna mesélni a régi Körber rendszerű gyújtásokról? Nem az akksisról, hanem a gerjesztőtekercsesről. Képek alapján arra jutottam, hogy van két tekercs egy vonalban a főtengely két oldalán. Ezek valószínűleg rúdmágnesre vannak tekercselve. A főtengelyen meg egy fém lemez forog, ami a mágneskört zárja, ha jól sejtem. (Gondolom az alaplapon is megvan a fémlemez, a tekercsek másik oldalán.) Jól gondolom? Ha igen, akkor hogy ad jelet a szikrához? Jeladó? Valamint pár képen a főtengelyen lévő fémlemezek enyhe V alakban vannak egymáshoz képest. Miért? Gondolkozom, hogy kéne építeni egy ilyesmi gyújtást a magam szórakoztatására. Kritérium, hogy 14.000-ig üzembiztos legyen...
Tisztelt Urak!
Én a gyújtáshoz nagyon nulla vagyok (sajnos)! A motorom szerelőnél rostokol. Megpróbálok mielőbb eljutni hozzá, hogy fotókat készítsek számotokra de addig is, megismétlem: a rajta lévő gyújtás már nem köthető sem a Yamahához sem a japán motorokhoz. Egyébként a motor fordulata 6000 ford/perc. Cseréltünk már rajta trafót is - igaz, bontottat. Szóval igyekszem az információs fotókkal... Nagyon köszi
Íme néhány fotó a problémás gyújtásról:
Ha itt nem sikerül megoldást találni, akkor az SR50 fórumon megtalálsz. Sajnos mindkét fórumra nincs időm. Üdv...
Üdv mindenkinek !
Lehet hogy nem ide tartozik de szerintem ez a legmegfelelőbb fórum. Van a mocimba a világitótekercs ami 30W-os. És nekem az izzó ami van a motor elején 35W-os szerintetek az birni fogja hosszú távon a világitást? És még annyi hogy a hátsólámpa led-es, tehát annak az áramfelvétele szinte semmi. És még annyi hogyha csak a hátsó led-es lámpa fog menni a 30W-os tekercsről akkor a led nemfog kiégni? A segitséget előre is köszönöm.
Szerintem bírni fogja, csak nem lesz több 30W-nál. A LED-ek élete pedig attól függ, hogy kiégett első izzó esetén mekkora áram folyik rajtuk.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |