Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » OBD (autós) készülék
Lapozás: OK   42 / 60
(#) attika válasza fejesg hozzászólására (») Aug 17, 2010 /
 
Akkor nem értem nálad miért nem megy,mert nekem hibátlanul ment.
(#) fejesg válasza attika hozzászólására (») Aug 17, 2010 /
 
Sebaj, a lengyel megy.

Mindenkinek köszönöm a segítséget!
(#) Hari1231 válasza fejesg hozzászólására (») Aug 17, 2010 /
 
Na most tényleg nem értem mivel küzdessz?!:eek2: Mi van?... mi Lengyel? Amit én felraktam az a Tech 2 Angolul települ viszont a beállításoknál van Magyar és Angol nyelv választás!
(#) Hari1231 válasza fejesg hozzászólására (») Aug 17, 2010 /
 
Erre mit mondjak?! Miért bonyolítod a dolgot? Minek akarsz kiszerelní - egyébként sec-perc ki lehet szedni - sokkal egyszerűbb ha fogsz 4 db 50 mm hosszú 1-1,5mm-es rézhuzalt és a végét kb 10 mm hosszant kicsit meglapítod a másik végét a illesztő zsinorjára ráforrasztod. Utána egy kis zsugorcső szigetelés gyanánt, és már kész is a profi diag csatid. (Javasolt a vezetékeket különböző színű csővel szigetelní!)
(#) akos70 válasza Stewe hozzászólására (») Aug 17, 2010 /
 
Okt 28, 2007
(#) damkodav hozzászólása Aug 18, 2010 /
 
Opel astra z16xe motorkódú autóhoz milyen kábel jó vajon?
A progim opel diagnostic tool.
(#) vicmester hozzászólása Aug 18, 2010 /
 
A másik témában (innentől) szíveskedj folytatni, nem kell minden témába beírni, ami csak szóba jöhet.
Az áthelyezések miatt lett egy kis időrendi kavarodás a hozzászólásokban.
-- kobold
(#) wolfcsaba válasza Hari1231 hozzászólására (») Aug 22, 2010 /
 
Hari1231! Ma kiszedtem az injektorhidat, és megnéztem a jelenséget. Hát nem is tudom, nem olyannak tűnik, ahogy leírtad. Ez azt csinálja indítózáskor, hogy kábé 3-4 méterre kilő egy-egy adag üzemanyagot csíkszerűen, és csak ott kezd el szétporladni. Gondolom akkor ez nem jó, és még mindig meg kell mérjem az üzemanyagnyomást, mert a porlasztás hiánya lehet a kis nyomás miatt is.
(#) Hari1231 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Aug 22, 2010 /
 
Fúvoka tipusától függ a porlasztás! Pici kis szakaszokban,(indítozáskor 3-7msec. 2 x fordulatonként. Minden gy szikra alkalmával.) kb. 10-20 fokos kúpszögben ...de nem igazán jó ha sugárban lövi ki az anyagot!
Igen a nyomás hiány okozhatja ezt!
(#) wolfcsaba válasza Hari1231 hozzászólására (») Aug 22, 2010 /
 
Nézegettem a jutúbon videókat injektorokról működés közben, úgy vettem észre, hogy ennek majdnem dezodorszerűen kéne porlasztania, csak kicsit szűkebb szögben. Akkor remélhetőleg jövőhét végén megmérem a nyomást rajta, aztán majd kiderül, hogy pumpa, vagy injektor. (A tömítések jók az injektoroknál, a szívótorkot már nem szedtem le ennek fényében) Amúgy tök röhej, hogy ezek a számítógéppel agyonvezérelt motorok pont ezt nem nézik, hogy benzinnyomás, meg injektorállapot. Szépen kivilloghatná nekem, hogy cseréljek benzinpumpát, mert alacsony a nyomás. Vagy hogy az injektorok elszaródtak, csináljak vele valamit.
(#) fejesg válasza Hari1231 hozzászólására (») Aug 25, 2010 /
 
KÖSZI ! Ez tényleg a legegyszerűbb - legolcsóbb megoldás.

Ugye itt (mivel ISO9141-2) a 4-5 (GND), 16 (+12V) és a 7 (K) pineket kell használnom?

fg
(#) lorant_d hozzászólása Aug 29, 2010 /
 
sziasztok a vag com teszternek a kofort modul feltanitasanak a kodot ha tudna valaki nagyon szepen meg koszonem
(#) wolfcsaba válasza Hari1231 hozzászólására (») Aug 29, 2010 /
 
Szia megint!
Megmértem ma a nyomást, 4.0 bar szűrő nélkül (merthogy a szűrő helyére raktam a nyomásmérőt), ami felülmúlja a tökéletest is, autodata szerint 3.8 bar-nak kell lennie alapjáraton. A szűrőt is megnéztem mielőtt visszaraktam, tiszta. Ha már így benne voltam, kiszedtem az üzemanyagszivattyút is, kipucoltam annak is a szűrőjét, de az se volt vészes. Rámértem még a MAP szenzorra, alapjáraton 1.4V, gázadásra felmegy 4.5V-ig, szóval az is jó. Habár alapjáraton elvileg 1.7V-nak kéne lennie, de gondolom ezt okozhatja a szegény keverék is. Tehát akkor ha jól sejtem, cserélhetek injektorsort? Tutira akarok menni, mert amit találtam legolcsóbban, az is 11.5Kx3=34.5K pénz.

nyomás.jpg
    
(#) wolfcsaba válasza wolfcsaba hozzászólására (») Aug 29, 2010 /
 
Olvasgattam kicsit injektor témában... Ahogy nézegettem az ábrákat, mindegyik típusnál a benzin bemenő oldalon egy szűrő van. Ki tudom azt itthon vajon pucolni? Vagy esetleg nagynyomású mosóval? Vagy valami keményebb oldószerrel? Metanol, isopropanol, butanol, vagy valami? Van az injektorban műanyag alkatrész? Ha nincs, még tetrahidrofuránnal is neki lehet menni, az mindent kiszedne belőle. Vagy ez a szűrő csak a nagyobb faágak ellen való és nem befolyásolja a sugárképet, hanem egyszerűen elkopott a porlasztótű, és kuka?
(#) Hari1231 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
A rendszernyomás ezekszerint OK! A MAP szenzornak nem sok köze van a nyomásszabályzáshoz. A "külső" barometrikus nyomást és a szívócsőben lévő nyomást viszonyítja és ebből számolja - meg a pillangószelep potméterének állásából - a motor pillanatnyí terhellését.
Maradjunk a "spicniknél". Az üa. betáp oldalon van minden fúvókában egy finomszűrő! (Ezt jól nézted!) Ezt egy kis kupos, körmös szerszámmal könnyedén ki lehet szedni. Tisztítaní?! ... van benne műanyag! Tetrahidrofuránnal még véletlenűl se próbálkozz! (Tutí kuka az eredmény!)
Nem igazán oldoszeres tisztítást szoktunk alkalmazní! Ezeknél a fúvókáknál az ultrahangos tisztítást szoktuk alkalmazní. ( Max. 60% az esélye, hogy meggyógyul!)
Sima petróleummal kell tesztelní, kipróbální!
(#) wolfcsaba válasza Hari1231 hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
Oké, köszönöm a segítséget, a héten megpróbálkozok a tisztítással, a laborban van ultrahangos mosó is, megáztatom benne, aztán az üzemben ráküldök 4 bar körül valami löttyöt, és meglátom javul-e. (Így még a porlasztási képet is meg tudom nézni) Ha nem, akkor cserélem. A MAP szenzor szerint akkor viszont valami nincs rendben, 1.7-nek kéne lennie a feszültségnek alapjáraton. A MAP kimenő feszültsége a vákummal arányosan nő? Tehát alapjáraton mondjuk van -0.1 bar, ehhez tartozna az 1.7V, és ha felpörgetem a motort, akkor mondjuk -0.4 bar, amihez a 4.5V tartozik? (Itt a légköri nyomás 0 bar) Mert akkor ebben az esetben az 1.4 V azt jelzi, hogy valahol mégiscsak falsot szív, gyenge a vákum. Mondjuk lehetett volna annyi eszem, hogy lehúzom a vákumcsövet, és megnézem légkörön hány V a fesz.
(#) Hari1231 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Szept 1, 2010 /
 
A "mondjuk" nekem nem értékelhető mértékegység. A szívótorokban lévő vákum mérésére manométert, a MAP feszültségének mérésére voltmérőt v. szkópot használj! (Vannak nagyon jó scop progik pc-hez.)
(#) wolfcsaba válasza Hari1231 hozzászólására (») Szept 1, 2010 /
 
Oké, nincs "mondjuk", de a kérdés lényegét értetted
Ma kiderül, jutok-e valamire az injektorokkal, ha ezen túl vagyok, akkor foglalkozok majd a vákummal. Csináltatok egy másik nyomásmérőt. Ehhez azt kéne tudnom, hogy mennyi alapjáraton a vákum, de ilyen nincs az autodatában, meg a könyvében sem találtam eddig (bár ott még van remény).
(#) wolfcsaba válasza wolfcsaba hozzászólására (») Szept 11, 2010 /
 
Mértem vákumot, -0.68 bar és 1.4V. Viszont fogalmam sincs, hogy ez jó-e nekem, vagy nem. Vettem újnak mondott injektorokat, de visszavittem őket, ezek is egyenesen lövik a naftát. A régieken nem segített a pucolás. Ugye biztosan porlasztva kell kinyomnia, és a koreaiak is hallottak erről?
(#) Hari1231 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Szept 13, 2010 /
 
Most még csak az a kérdésem, Te hogyan próbálod ?! A fuvókárnak direktbem adod a feszkóT? Próbáld meg szakaszosan. ( Magyarul: csak pillanatra hozzáértetní.)
Nem igen hallotam még olyan "porlasztóról" amely direkt nem porlaszt. (Találkozní találkoztam ilyennel, de az nem is vólt jó!)
Estleg nem csinálnál róla egy fotót?!
(#) wolfcsaba válasza Hari1231 hozzászólására (») Szept 13, 2010 /
 
Szakaszosan adom neki a feszültséget. Egy kapcsolóval. Először a munkahelyemen próbáltam 4 bar nitrogénnyomással, merthogy az üzemi nyomása 3.8 bar, de egy mezei biciklipumpával is remekül meg lehet nyomni. Az injektorhidat megtöltöm etanollal, vagy isopropanollal, rányomok 4 bar-t, és a kapcsolóval szakaszosan nyitogatom. Van róla kép is.
(#) Hari1231 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Szept 13, 2010 /
 
EZ TOTÁL KAKUKQAR! Ez így nem csoda, hogy nem megy! ... még jó hogy beindúl!
(#) wolfcsaba válasza Hari1231 hozzászólására (») Szept 13, 2010 /
 
A bosszantó, hogy a boltban ugyanilyeneket akartak rámsózni. De szerencsére visszaadták a pénzt, és próbálkoznak használhatóakat beszerezni.
(#) zasasa hozzászólása Szept 15, 2010 /
 
Sziasztok.
Van egy Daewo Nexia 1,5-ösöm.97-es évjárat.
Szeretnék csinálni hozzá adatkábelt,amivel pc-n keresztül lehet beállítani illetve átnézni a cuccokat.Tudtok ebben segíteni?
Valamint melyik szoftver jó hozzá?
(#) Hari1231 válasza zasasa hozzászólására (») Szept 17, 2010 /
 
A Daewoo nem egy könnyű eset! ...de nézelődjél ITT találsz egy-két ötletet!
(#) dpeti hozzászólása Okt 2, 2010 /
 
Ha a csatolt képen látható a diagnosztikai konnektor kiosztása, akkor az milyen eszközzel olvasható és milyen szabványt támogat?

(a csatlakozó alakját és számozását ne nézzétek, csak a pinek relatív helyét)

2002 Ford Fiesta 1.3 benzin

Köszi előre is!

1.png
    
(#) dpeti válasza dpeti hozzászólására (») Okt 2, 2010 /
 
konkrétabban így néz ki
(#) Pepebá válasza dpeti hozzászólására (») Okt 2, 2010 /
 
Hali!
Úgy tudom a Ford PWM J1850 protocolt használ, de a csati szerint nem.
A 2-10 pin nincs a csatiban, viszont van 7 mely szerint ISO 9141-2.
Igaz van 14-6 is, de szerintem évjárat szerint még nem CAN rendszerű a verda.
Üdv

odb2.jpg
    
(#) dpeti válasza Pepebá hozzászólására (») Okt 2, 2010 /
 
igen, nekem is úgy rémlett, hogy PWM és most kezdem t **** rni magam, hogyha kiderül, hogy mégsem...
Khmm..
(#) akos70 válasza dpeti hozzászólására (») Okt 2, 2010 /
 
Ha megelégszel a motor olvasásával, akkor egy ELM327 elég.
Következő: »»   42 / 60
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem