Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Sziasztok!
Legyszi segitsetek, a baratom autojaval gondok vannak. Nem tölt a generator es nem is jelzi a piros lampa, hogy nincs töltes. Par merest csinaltunk de nem sokra jutottunk. Ez egy mitsubisi colt, talan 95-ös ha jol emlekszem. Alapjaraton nem emelkedik az akku feszultsege, gazadassal sem, 12 es valamennyi volt. Epp töltes utan neztuk, de valamikor sokkal sokkal alacsonyabb is volt, az egesz problemat ugy vette eszre, hogy mar az index sem akart muködni.... A generator kapcsain(ahol a vastag kabelek vannak) alapjaraton megeggyezö feszultseget mertunk mint az akkuban. Volt egy vekonyabb vezetekes csatlakozo, amin ket polus van, azt lehuztuk es menet közben semmilyen feszultseget nem mertunk a kabelen. Gondolom ez a gerjesztö tekercs csatlakozasa. A testhez kepest nem mertunk csak a ket kabelt neztuk. Arra gondoltam akkor talan a feszultseg szabalyzo, de nem talatuk meg, hogy hol lehet ez. valaki nem tudja? ötletek mit merjunk merre induljunk? esetleg valakinek nem volt ilyen kocsija ilyen problemaval?? Leiras, kapcsrajz, link vagy barmi jol jönne! Köszönöm elöre is!!!
Hi!
legegyszerűbben : járó motornál vegyed le az aksi 1 pólusát,ha jó a generát akkor nem áll le a motor.
Na ezt ne csináld mert finoman szólva is marhaság. Szerintem a töltésszabálytó elektronika be van épitve a generátorházba,azért nem találjátok. Első körben érdemes a keféket ellenőrizni, érintkeznek-e,de fel is lehetnek akadva,esetleg megszorult valamelyik,és nem ad át. A legtöbb esetben szimpla kefecserétől megjavul.
miért marhaság? sokszor próbáltam és nem csak autóknál
ott van az a szó Idézet: „legegyszerűbben”
Baromság!!!
Mert próbáld ki ujabb kompjuteres autónál és utánan veheted bele a computert. Gondold végig: -generátor váltót nyom(aszem 3 fázis kb) -van utánna egyenirányító híd -és a kimenő fesz tisztán nem egyenáramu, és a akku pufereli meg. Ha leveszed odaveri az elektronikát.Jo móka lehet. Idézet: „Hi! legegyszerűbben : járó motornál vegyed le az aksi 1 pólusát,ha jó a generát akkor nem áll le a motor.” NEHOGY MEGPRÓBÁLD. Ha véletlen jó a generátor, akkor egy pillanat alatt tönkreteszi a diódáit. Jó esetben csak a diódákat, rosszabb esetben a komplett elektronikát kinyírja. Ha nincs bekötve az akku, akkor nem szabad a motort járatni. Ha a feszültség nincs 14V körül, akkor a töltés biztos nem megfelelő, nincs ezen mit kisérletezni. Lehet, hogy elkoptak a szénkefék a generátorban, vagy beszorultak. Egyébként sem árt kitakarítani a generátort időnként. Legjobb levenni, és legelőször azt átnézni. Mondjuk ellenállásméréssel a kis kapcsoknál is kimérhető, hogy a kefék rendben vannak-e, de már találkoztam olyannal, hogy álló motornál a kefék hozzáértek a gyűrűkhöz, de amint a motor elindult, már nem volt az érintkezés megfelelő (ebben ugye az a szar, hogy a töltésjelző lámpa úgy jelez, mintha minden rendben lenne). Ha leveszed, nézd végig a generátoron, van-e jelzés a kapcsok mellett, és írd fel, mit találtál. A generátoron az egyik kis csatlakozó lehet a szokásosan D+ jelzéssel ellátott (nevezzük ezt most is D+-nak), a gerjesztőáram levételére szolgáló diódák közös vége. A másik csatlakozó pedig a gerjesztőtekercs egyik vége, és a gerjesztőtekercs másik vége testelve van. Amikor ráadja a gyújtást, akkor a D+ kapocsra érkező vezetéken meg kell jelennie 12V-nak a test felé (amikor le vannak húzva a generátorról a vezetékek), mert itt kap a generátor előgerjesztést a töltésjelző lámpán keresztül. Ezt mérd le, hogy megvan-e! Ha nincs, akkor az égőt meg kellene nézni a műszerfalban, lehet, hogy csak szimplán kiégett, vagy nem érintkezik. Ha találsz D+ jelzést, akkor arra köss oda egy 5W körüli 12V-os izzót, az izzó másik végét pedig az akksi pozitív végéhez érintsd. Közben mérd a feszültséget az akksin. Ha ekkor megindul a töltés, akkor csak simán nem kap előgerjesztést a generátor, és nem gerjed fel magától. Egyenlőre ezeket csináld meg, utána majd megyünk tovább. Az ilyennek nem adnék autót a kezébe. Arról venni észre, hogy nincs töltés, hogy az index nem működik, hát elég nagy marha. Az indítózáson már akkor érződik, hogy valami nincs rendben, amikor még vígan működik minden.
Egy 95-ös évjáratú colt tele van zsúfolva elektronikával. Ha ne adj isten valamennyit is tölt a generátor,és az akku nincs rajta akkor semmi nem tudja elnyelni a töltőimpulzusokat amik messze meghaladják az üzemi feszültséget.... Héhány érzékenyebb elektronikára nincs jó hatással. Ezenkivül a generátordiódák is átüthetnek, tetézve a költségeket. Nahh... Úgy látom mig kiizzadtam a válasz az előttem szólók megadták a magyarázatot.
Mar kiprobaltuk, hogy lehuztuk a sarut, de abban a pillanatban megalt.
Ez jo ötlet, hogy be van epitve a töltes szabalyozo, de miert nincs feszultseg azon a bemeneten?
..... móka nemmóka, kipróbáltam és mi van? autóvillanyszerelö a másik szakmám,eddig még tudtam mit csinálok.de most már megkérdőjelezted aszem...
Egyetértek veled.
Annyit fűznék hozzá elsőre elrettentés képpen, hogy a járó motornál levett akkusaru naggyából annyit eredményezhet jó generátor esetén, hogy jobb esetben kinyom néhány biztosítékot, rosszabb esetben - lévén, hogy '95-ös évjárat körüli autó feltételezve, hogy injektoros - könnyedén kinyírhatja a teljes injektor vezérlést, gyújtást (és még sorolhatnám az elektromos kütyüket) akár többszáz ezres kárt okozva. A fesszabályzó feltételezhetően a generátorban van. A generátor hátsó felén valószínűleg egy fekete műanyag. Általában két csavar tartja. Sok esetben egybe van a szénkefetartóval. A "gerjesztóáram" vezetékén ugyanakkora feszültségnek kell lennie, mint az akksiban, mivel ez szimplán a gyújtáskapcsolóra kötött dolog és csak a fesszabályzó áramellátását biztosíja gyújtás ráadásakor. Ha ezen a vezetéken nincs áram, akkor nem a generátor döglött meg, hanem lehet biztosíték, a vezeték szakadása, csatlakozás szétcsúszása, vagy a gyújtáskapcsoló hibája. Ha a generátorra csak két vékony vezeték megy, akkor abból az egyik a pozitív a másik a visszajelző lámpa vezetéke, és a testet magáról a generátorházról kapja a fesszabályzó.
Én nem hiszem, hogy be lenne építve a szabályzó, akkor minek menne még két vezeték oda. Egy kell az előgerjesztéshez, de a másik mi? Nem hiszem, hogy a fordulatszámot onnan mérné. Nem tudjátok lekövetni, hová megy az a két vezeték?
Autóvillanyszerelő is vagy? egyre rosszabb.......
Akkor jobb lenne, ha nekiállnál tanulni is egy kicsit hozzá. Ugyanis ez le van írva minden autóvillamossággal foglalkozó szakkönyvben.
Idézet: „itt kap a generátor előgerjesztést a töltésjelző lámpán keresztül.” Hmmm. Erről a verzióról nem hallottam. Mindíg tanul az ember.
Pedig ez az alapverzió, régebben szinte minden járművön így volt megoldva, amikor még nem volt egybeépítve a szabályzó a generátorral (vagy a motorvezérléssel, ami mostanában a Fordnál előfordul - állítólag a pontosab szabályzás - gyakorlatilag a drágább javítás miatt). A működés azóta sem változott semmit, csak kevesebb a vezeték.
Emlékeim szerint jogsinál a műszaki vizsga tananyagában is benne van a kresz könyvben.
én úgytudtam,hogy a generátor segédtekercse ,vagy csillagpont kivezetés és a +12V közt van az izzó. gyujtáskapcs 15-ös pólus
ilyen előgerjesztésről még én sem hallottam
Azt nemtudom, én nem Magyarországon vizsgáztam. Itt nálunk, Vajdaságban - sajnos - a műszaki részletek nincsenek a tananyagban. Legalábbis néhány éve még nem volt, de akkor emlegették, hogy lesz.
Mondom, hogy mindíg tanul az ember. Régi toyotámban külső fesszabályzó volt, náál is külön vezeték ment vissza a lámpára. A Vectrámban eredetileg Delco-Remi generátor volt, most hitachi, mert az eredeti generátorban egy út alatt úgy megdöglött a csapágy, hogy a tengely szanaszét törte a generátorházat és a fesszabályzót is. még rövidzárat is csinált pont a gerjesztőkörön, hogy hirtelen a lámpák olyan fényerővel kezdtek világítani, hogy bármelyik mai xenon lámpás csodaautó megirigyelte volna.
Na ebben is két vezeték megy a generátorra és emlékeim szerint ennél is az egyik a lámpa külön visszavezetése. De ezután már majd megnézem a kapcsolási rajzot.
Valami ilyesmire emlékszem én is. mind1.
A téma lényege, hogy generátort nem ér akksi nélkül járatni. Anno próbaképpen egy bontásra szánt ladánál felkapcsoltunk minden lámpát és egyéb fogyasztót, aztán lekaptuk az akkusarut. Varázsütésre mintha vakut villantottak volna a környéken. Az izzók úgy égtek ki, hogy öröm volt nézni.
Na van itt hozzászólás bőven!!!
A generátorra megy egy vastag vezeték az aksitól .Mérd meg az aksi feszt az aksin(12v) Mérd meg a generátornál A vastag és a test között Elvileg ugyanannyi!!!!(12v) Jön egy vékony is ezen csak gyujtáskor van fesz ezt is mérd ki a test és a vezeték között.itt is 12v nak kell lenni. . Na és ha a töltéslámpa nem világit nézd meg ha a gyujtást ráadod akkor világít-e? Ha a kefék lennének rosszak akkor világítania kellene!!!Üzem közben De szerintem nagyon nagy valószínüségell mondhatom hogy fesszabályzó melyet két csavar rögzít a generátor hátuljára és kefékkel együtt kivehető NEM szakmám csak már csináltam pár hasonlót. A saru levétel Pedig elitélendő még MTZ trakinál is veszélyes nemhogy egy ilyen gépnél.
én is láttam olyat de az 24V-os körben volt
lakatfogós ampermérővel szoktam mérni,nem mindekinek van azért irtam,ha 1 pillanatra lekapod a madzagot, és nem tölt akkor alapjáraton mindjárt megdöglik a motor.
aztán lehet kezdeni a hibakereséssel-javítással. megyek a kocsmába csá..............
Ezzel kezdte huhuu:
Idézet: „Volt egy vekonyabb vezetekes csatlakozo, amin ket polus van” Nekem ebből az jön le, hogy a generátorra két vékonyabb vezeték megy, és nem a generátoron van a szabályzó, hanem valahol máshol.
Igen meg egy fontos dolog, nem ég a piros akku izzo amikor ráadjuk a gyujtást. Ezt elfelejtettem irni
Találtam egy képet a bekötésről, amire nekem ez eddig hasonlít. Itt F és S jelzések vannak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |