Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolási rajzot keresek
Témaindító: Kallai Csaba, idő: Márc 11, 2006
Témakörök:
Sziasztok. Valaki tudna felrakni képet és kapcsolási rajzot valami egyszerű kapcsolásról?
Nálam jól jött le. A doksi teljes képernyős megjelenítési módot igényel. Elküldjem?
Sziasztok!
Keresném a DIGITAL-912 fantázianevű meleglevegős és hagyományos szabályozható pákával működő forrasztóállomás kapcsolási rajzát, vagy ha valaki már javított ilyet, akkor ötletet a javításhoz ( a két LCD mindegyikének csak a háttérvilágítása megy, másik készülékből kivéve a mérő és szabályzópanelt, működik! ) ! Előre is köszönöm a segítséget! Steve
Ahol LCD és digitális beállítás van, ott processzornak is lennie kell (manapság).
Rajz nélkül annyit megnézhetsz, van-e tápfesze a procinak, megy-e az órajele. Ennél többet gyakran a rajz birtokában sem lehet tenni...
Köszi a segítséget, de ezeken "túlvagyok"...!
A processzor az stimmel, de belső órajeles, RST magasan van, tápfeszt megkapja, én is úgy gondoltam, hogy sok mindent nem lehet tenni, de még kontakthibára gondolok ( elég csúnyák a forrasztások ) és hátha nem kap valahonnan megfelelő jelet, hogy elinduljon...ezért lenne jó egy kapcsrajz ( az átforrasztást a lábain már próbáltam )! Steve
Helló mindenkinek. Egy Philips 22RH742-es végfokának kapcsolási rajzát keresem. Google nem volt most sajnos a segítségemre, nem találtam róla semmit. Előre is köszönöm.
Sziasztok. Tud valaki olyan végfok kapcsolási rajzot,ami MJ11032/MJ11033 tranzisztorokkal működik?
heló Tudna valaki segíteni 24v-os 1,3A-es DC motor hoz szeretnék építeni egy motorvádőt? Építetem már egyet de az nem oldotle leégetmiata a motor.
Ezzel a kapcsolással nincs különösebb baj, kérdéses inkább a motor: a beállított kimenőáram 1,8A körüli, ha ezt a motorod tartósan nem bírja, akkor leég.
A rajz szerint kivitelezett áramkör akár egy századmásodperces áramimpulzusra is képes begyújtani a tirisztort, mert semmi szűrés, késleltetés nincs. [i] A helyesírásra figyelj jobban, legalább betűket ne hagyj ki!
ok
De bevilágít a piros led, a motor ugyanúgy megkapja a 24V ot és ahogy szorul, úgy veszi fel az áramerősséget és nem old le.
Akkor döglött a tirisztorod, vagy valami nem úgy van, ahogy a rajz mutatja. A tirisztor gate-katód (talaj) közé én azért tennék egy 220ohmot.
Próbáld ki, ha rövidzárt teszel a tirisztor anód-katód közé, akkor elmegy-e a kimenőfesz. Ezzel a bekötést ellenőrizheted. De az is lehet, hogy nem jól van bekötve a tirisztorod, a TO39-es toknál könnyű tévedni. Sikeres leoldáskor a 100 ohm erősen fűteni fog, ide 6W-os kell, hogy kibírja!
Így kötöttem be. A 100ohm-os az 8w-os. A 220 ohm-ot azt hova kösem be, és csak utána zárjam rövidre a anód-katód közét?
Bármikor rövidre zárhatod, hiszen ő magának ist ezt kellene tenni, amikor le akarja zárni az áteresztő tranyót. Sőt, ha egy nyomógombot tennél ide, azzal resetelni lehetne (visszaadná a kimenőfeszt, ha le volt oldva.) Egy másik nyomógombbal - ami a BC212-t zárja rövidre - ki is lehet kapcsolni a motort.
A 220 ohm lenne az 1 k > LED feszültségosztó "alsó" tagja, amin kb 5V feszültség keletkezik a 20mA körüli áram hatására. Berajzoltam még egy soros tagot a gate-be, ezzel a gyújtóáram 5mA körüli (nem találtam adatlapot, de ezek a kis tirisztorok nem hiszem, hogy szeretnék, hogy a 20mA-t beküldjük a gate-be...)
Ha rövidre zárom akor lemegy a fesz. Ahogy mutatad a tirisztor bekötöttem az ugy nem ment a motor meg nem is világítót de nagyon melegedet a 100ohm-os ellenálás.De így bekötötem és és ugyaugy nem megy le a fesz a led meg világít.A tirisztor az kt505.
A KT 505 ugyanolyan tokban van, mint amit rajzoltam? (TO39) Anno ez csehszlovák (Tesla) gyártmány volt.
Ezek szerint rossz a tirisztorod, sajnos. (Azért írtam KT 501-et, mert abból van nekem és azt mértem ki, mert adatlap nem lelhető fel.)
Ugyan olyat vegyek kt505, vagy nagyobat? Hogy lehet kimérni hogy rosz vagy jó?
Ez az áramkör alkalmas a tesztelésre is. A (kisebb) tirisztorokat tesztelheted az anódjával sorbakötött LED+ellenállás segítségével: a táp pozitív az ellenálásra > LED > tirisztor anód, táp negatív a tirisztor katód. Ekkor a LED nem világíthat. Ha a gate lábat egy pillanatra összezárod az anóddal, a tirisztor "begyújt", a LED világít és így is marad mindaddig, amíg a tápot meg nem szakítod, vagy az anódot a katóddal rövidre nem zárod egy pillanatra.
Bármilyen típust vehetsz, ami 50V 500mA-t kibír (ezek a legkisebbek) De ugyanúgy megfelel ide egy nagyobb - akár 400V 3A-es is a TIC... sorozatból.
Az ugyan triac, de beteheted nyugodtan, jó nagy állat
MT2 menjen a bázis felé, bár ennek mindegy, mert kétirányú eszköz. Amikor leold, kb 1,5V marad a kimeneten a több P-N átmenet miatt, de működnie kell. Idézet: „......mert adatlap nem lelhető fel.” Tessék, itt van, mellékelem.
Eszembe jutott még, hogy az elektrotanyán is megvan , mégpedig az egész Tesla katalógus Bővebben: Link méghozzá Tesla1....7 címszó alatt, a linkről letölthető.
Essem oldle ugyanugy erőlködik a motor próbáltam a lábait bekötözni de sehogy sem ment.
Gate- MT2 pillanatra összezáva sem marad leoldva?
Ha igy rövidre zárom akor leold.
Tegyél be egy diódát az áteresztő tranzisztor bázisába például 1N4001-et, majd a bázis és a föld közé egy ellenállást úgy 20K...50K közt, hogy a bázis ne lógjon a levegőben.
Az itt lévő kapcsolás tirisztorral működik, triakkal nem fog rendesen menni, kapcsolgatni fog.
Hellosztok! Bár már 10napja történt, de szeretnék visszatérni rá.
Végre sikerült beszereznem az alkatrészeket, megépítettem, de a lámpa folyamatosan világít. Áram van mindenhol, ahol lennie kell, szakadást nem találtam, esetleg a triak bekötése lehet rossz? Meg a kapcsoláson hol szakad meg az áramkör? Nem záródik rögtön ? Köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |