Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   33 / 167
(#) kicsiwari válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 19, 2010 /
 
Köszönöm a gyors válaszod... Szép napot!!!
(#) mazsi258 hozzászólása Szept 19, 2010 /
 
Hali. Hát megtakarítottam a reléket, most már biztos hogy az de nem lett jobb. Sőt most már ha lezárom néha visszanyit. Ez lehet hogy elektrotechnikai gond? Tehát a vezérlő IC galydult meg? Vagy vmi más? Tanácstalan vagyok. Nyitni viszont tökéletesen nyit. Hol lehet ilyet javíttatni? Mert ez már nem autóvillamosság inkább elektrotechnika.
(#) akos70 válasza mazsi258 hozzászólására (») Szept 19, 2010 /
 
Valamelyik első ajtónál is lehet gond, onnan van vezérelve a zárás-nyitás.
(#) mazsi258 hozzászólása Szept 19, 2010 /
 
A kábelszakadást hogy tudom ellenőrizni? Van 3 szál ebből a zöld/ kékre van kötve a riasztó. Ja és se a jobb se a bal illetve a csomagtartónál sem tudom zárni pedig ezeknél lehetett.
(#) linzenbold válasza akos70 hozzászólására (») Szept 20, 2010 /
 
Nekem meg van az érintkezőm, csak akütyüm nem működik.Ezért szerettem volna valami típust találni róla, mert ez teljesen ki van kábelezve.Vagy ezt javítani, vagy ugyanilyenre cserélni.
(#) linzenbold válasza mazsi258 hozzászólására (») Szept 20, 2010 /
 
Szia ezzek szerint neked 3 vezérlő motorod van be szerelve. Mert valojában 1 vagy 2 vezérlő motort szoktak adni a készletbe,amit a két első ajtóba szerelnek. Szerintem valamelyik zár szerkezetedet kellene át nézni,neked akkor a bal,jobb oldalt és hátul. Ugyanis nekem volt olyan problémám hogy a szerkezeten fellazult egy csavar és a motor mikor lehúzott,vagyis zárt akkor nemtudot végig lehúzni ezért a lehúzott távolság kevés volt. Ilyenkor pedig automatikusan vissza nyit
(#) mazsi258 hozzászólása Szept 21, 2010 /
 
Na várjál, bonyolódik a helyzet. Tegnap voltam bontósnál és raktunk bele másik kp zár vezérlő modult, azzal is ugyanez a probléma. Nyini nyit , zárni nem zár + mostmár (lehet semmi köze hozzá) de a tető ablakom se nyílik. Ja és a csomagtartó zárnál lévő 3 vezetéken kb:5.5 és 2.2 volt körüli értéket mértem. Közben az első ajtóknál 12V van. Piros/fekete:+12V Zöld/kék: Fő vezeték és barna:0V. Ennyinek kell lenni és ennyi is. Mindegy ma megyek autóvill. szerelőhöz ő is azt mondta kapásból, hogy: 'Bal első ajtónál lesz a gond!!!' Hát kíváncsi leszek mikor hajt el a francba. Ha mégis sikerül neki akkor beszámolok róla. Ja és köszönöm a segítséget. Ezt a problémát én már nem tudom megoldani. Ja és azt is mondta hogy mostanában egyre többen mennek ezzel a problémával. Hát valamit nagyon elszúrtak a VW licences autóknál.
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Ja, el is felejtettem írni, hogy ez a probléma; a Skoda Fabia Praktik és a Spal AS90 vakriasztása megoldódott. A késleltetett belső világítás volt az oka. Mindkét ajtó vezetékét meg kell szakítani és a relés megoldást kell alkalmazni, különben hülyéskedni fog. Azóta nincs vele baj.

Késleltetett ajtóhoz való illesztés kis relével

Üdv
Inhouse
(#) mazsi258 hozzászólása Szept 22, 2010 /
 
Na. A szerelő 2 órán keresztül vért izzadva szenvedett, de nem jutott semmre. Abban maradtunk hogy átvezetékeli az egészet és ez talán segít. Szerintem akkor sem az a baj.
(#) akos70 válasza mazsi258 hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Szerintem sem.
(#) mazsi258 hozzászólása Szept 23, 2010 /
 
Hát azt hiszem én egy zseni vagyok!!! Vagy csak mázlista??? Arra jöttem rá, hogy a gyújtáskapcsolónál van a bibi! Mégpedig, ha a kulcs benne ajtó zárva akkor a vezérlőpanel nem engedi bezárni a központit, ha a kulcs nincs benne és ajtók zárva akkor engedi csak. Na most nekem ki van kopva a és nem mindig "sípol" ha pl. világítás, rádió stb. rajta marad, ezáltal nem mindig adja a jelet a panelnak hogy tiszta a terep zárhatsz. Most már csak azt kell kitalálni, hogy hogy oldjam meg. Gyújtáskapcsoló csere? Vagy lehet kapni külön betétet? Az lenne a lényeg hogy a kulcs maradjon a régi, de a reteszelő része 'újúljon' (szép magyar szó ). Hát azt hiszem el kell keserítenem a szerelőt, mert én mondtam neki, hogy ez nem vezeték hiba, hanem az elektronikáé (végül is nem, de mindegy). Remélem tudtam segíteni hasonló problémával küzdő ember társaimon akik ugyanígy jártak. Valaki tud valami megoldást a már kisebbik problémámra azt megköszönöm.
(#) mazsi258 hozzászólása Szept 24, 2010 /
 
Üdv mindenkinek. Ismét egy kis gond. A kulcsost megoldottam betét cserével és a szerelővel megvitattuk a riasztó átkábelezés dolgot is. Most az a gondom, hogy a Thunder ca 105 riasztónál nem lehet állítani a zárás időt!!! A leírás a 105 és 106 ra vonatkozik egyaránt ami elég furcsa mert sok eltérő dolog van a kettő közt. Pl. a kp. zárnak nincs jumpere a 105-ben!!! Felteszem a leírást, de én szétszedtem és ebbe nincs egy darab se. Ebben kéne egy kis segítség. Ez már egy másik autó és ez is pneumatikus (volt asszonyé ). Ráadásul az ajtó nyitók úgy voltak össze kötve, hogy a motortér negatív, az ajtó és csomagtér pozitív kötései egy-egy diódával voltak összetekerve! Ez nem hülyíti meg a riasztót?
(#) vovozs válasza mazsi258 hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Ha jumper nincs akkor hurok? esetleg vmi előkészítés a nyákon?

Én továbbra is azon a véleményen vagyok olcsó, bowli riasztók semmit sem tudnak esetleg még ilyen alapvető dolgokat sem 08s vagy 5s, főleg minőségi és a késöbbiekben pl távirányítóház sem kapható hozzá, de a komoly háttérrel rendelkező picivel drágább nagyobb tudású és szervízháttérrel rendelkező márkák árait és az emberek bizalmát játszák el. Régebben is voltak olcsó probálkozások: audioton, karia, reflex... de a piac kidobta őket. De a mostaniakat mikor 2 havonta cserélgetünk benne elemek egy részében, mert rossz konstrukció, csak idegesíti a komoly cégeket, hogy szivatják az embereket. Látom mikor jönnek a régi kuncsaftok vissza a nekik új autóval hogy ez a riasztó van benne és ez és ez a baja (pici apró de idegesítő) és belátják hogy amit az elöző kocsijukba szereltünk, hiába kinai az is de minőségebbi volt sokkal. Ha keresnek hozzá valamit akkor mondani szoktuk, hogy csipőfogót lehet csak kapni hozzá.
Mindenkinek saját magának sok sikert hozzá.
(#) Inhouse válasza mazsi258 hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Nem látok huzalozási rajzot a doc-ban.

Amit rajzoltál érdekes, nem jó. Ha külön van a riasztón negatív és pozitív ajtóbemenet, akkor a negatív kell. Nem hinném, hogy a 80-as Audi pozitívat kapcsolna. Tehát az ajtókapcsolók is testet kapcsolnak. A késleltetés miatt érdemes átrelézni, mert másképp behülyíti a riasztók zömét. A rajzod motortér része jó. Ha nem lehet állítani az időt, kell egy 555 monostabil egy relével és kész.

Üdv
Inhouse
(#) mazsi258 hozzászólása Szept 25, 2010 /
 
Vovozs kérdésére a válasz, hogy a nyákon ugyan be van rajzolva a jumper helye, de be-illetve átforrasztani nem lehet mert nincs mit! Nincs kihagyva semminek semmi. Hogy ez miért jó azt nem tudom, de ez van. Inhouse-tól pedig kérdezném ezt a 555-ös rajzot tudnád mellékelni, vagy volt már itt téma?
(#) mazsi258 hozzászólása Szept 25, 2010 /
 
Ja és persze ami van a riasztóhoz rajz az angol, a neten meg csak az előzőt találtam. Még annyi hogy az ajtókapcsolónál kimértem és annyiból igazad van Inhouse, hogy negatívat és pozitívat is kapcsol. Tehát van egy +12V kábel egy mondjuk úgy vezérelt kábel és a test. Na most nyitott ajtónál a vezérelt kábelen folyik a +12v, zárt ajtónál pedig test.
(#) mazsi258 hozzászólása Szept 25, 2010 /
 
Közben megvizsgáltam keresőlámpával és persze, hogy negatívot kapcsol!!! Csak akkor nem értem a műszer mit mért??? Mindkét vezetéken mérhető a 12v ha lehúzom a csatlakozóról. Mindegy rákötöm a negatív csatira a lámpa kapcsoló érintkezőit. A diódákat gondolom érdemes vissza kötni, hogy ne follyon vissza az áram. Akkor ez a relés megoldás is érdekelne. Ha lehetne nem kapcsolási rajz, hanem bekötési mert nem vagyok elektronikai guru.
(#) Inhouse válasza mazsi258 hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Az ajtókapcsolókon csukott helyzetben +12V mérhető, az izzó miatt, kinyitva test. A késleltetés ezt felborítja, +12V alatt bármi mérhető, kinyitva persze ez is test.
Egy Skoda Fabianál így oldottam meg a késleltetést.
relés megoldás itt a HE-n, a 2-est csináld meg

Az 555 is biztos van itt, keress egy kicsit, olyan kell, ami monostabil és impulzusra kapcsol állíthatóan 3-5s-et. Hopp, ennyire nem egyszerű, mert nyitás/zárás is kell...megnézem...
De az érdekes az, hogy a kpzár rajzodnál is jelezve van a pneumatikus bekötés, annak viszont az idő állítása nélkül nincs értelme...

Üdv
Inhouse
(#) mazsi258 hozzászólása Szept 25, 2010 /
 
Köszönöm a rajzot ezt már én is néztem csak a 4.6V zavart egy kicsit. Tudsz relét ajánlani? Nem igazán vagyok otthon ebben a témában. Típusra gondoltam. Ja és a téglalap áthúzva az a tekercs? Mondom hogy nem értek hozzá.
(#) mazsi258 hozzászólása Szept 25, 2010 /
 
Na utána jártam egy kicsit a reléknek és igen a téglalap a tekercs Már csak az a kérdésem, hogy nálam elég lenne csak egy 5 érintkezős relé mert a jobb oldalra már csak egy vezeték megy. Tehát a 30 85 86 87 87a relé jó lenne. Jól gondolom? 86 - +12V 85 - riasztó negatív bemenet 30 - test 87 - lámpa. Ha jól értelmeztem nyugalmi állapotban a 87a zár a 30-al. Remélem nem írtam nagy hülyeséget de kezd egyre jobban tetszeni ez az elektronika. Lehet csak az előző autós siker élmény miatt.
(#) ordas52 hozzászólása Szept 26, 2010 /
 
Üdv. Mindenkinek

A segítségeteket kérném.
Seat Leon tip. gépkocsimba AS 90 tip. távirányítós riasztó van beépítve. Az utóbbi időben a kocsi lezárásakor égve maradnak a bal oldali helyzet és index lámpák, melyeket csak többszöri ki-bekapcsolással tudok megszüntetni.
Ja és lezáráskor nem a megszokott három hangjelzés hallatszik, hanem négy.
(#) Inhouse válasza mazsi258 hozzászólására (») Szept 26, 2010 /
 
Nem kell autós relé ide, feleslegesen nagy méretileg, fogyasztásra és kapcsoló érintkezőre...ha nincs más, az is jó.

relé bekötés

Azért használtam 2 váltóérintkezőset, hogy a vezető oldal külön maradhasson, ne legyen egyszerre a többivel. A 87a nem kell, nézd meg a rajzot, az nyugalmi állapotban kapcsolódik a 30-assal. 86 megy a pluszra, 85-re mennek a diódák a megszakított ajtókapcsolóktól (test). A 30-asokra megy a közvetlen test, és a 87-esek mennek a megszakított ajtókapcsolók folytatásához, amik a világítás felé mennek (és a késleltetés felé). Fontos, hogy közvetlenül az ajtókapcsolónál szakítsd meg, nehogy ott legyen a késleltető rákötve valahol...
Most, hogy átolvastam, úgy néz ki jól írtad.

Üdv
Inhouse
(#) mazsi258 hozzászólása Szept 26, 2010 /
 
Nagyon szépen köszönöm Inhouse nagyon sokat segítettél!!! Már neki is rugaszkodok. Közben találtam egy nyákba beforrasztott relét, aminek elvileg ua. a kapcsolása. Ha sikerült értesítelek, hogy hogy alakult. De a kp. zár késleltetésről nem találtam semmit. Lenne itt a HE-n polaritás váltó kötés, de ahogy néztem az nem lenne jó. Közben találtam egy relét, melyet felrakok, hátha ez is jó megoldás lenne, már csak az időzítéssel kell kezdeni valamit.
(#) akos70 válasza ordas52 hozzászólására (») Szept 26, 2010 /
 
Épp a napokban volt erről szó valamelyik riasztós topikban.
A riasztó vezérlőjében van 1-1 relé az irányjelzőknek, valamelyik összeragad.
Meg kell próbálni szétpattintani, megcsiszolni az érintkezőket. Esetleg kiiktatni.
(#) vovozs válasza akos70 hozzászólására (») Szept 26, 2010 /
 
Csiszolás nem sokat ér, relé csere. Lecsiszolod a pogácsákról a védőréteget és még könnyebben összeég.
vigyázz mert olyan relék vannak benne lámpavillogtatásra, hogy 5 lábú de 2 záró érintkezős
(#) ordas52 hozzászólása Szept 26, 2010 /
 
Én még soha nem néztem meg a vezérlőt, hol van az a kocsiban elhelyezve?!
Relét hol kaphatok hozzá?
(#) akos70 válasza ordas52 hozzászólására (») Szept 26, 2010 /
 
Valahol a műszerfal alatt lesz, abból jön a kattogás, mikor kapcsolgatod. Egy cigisdoboz méretű, vagy kicsit nagyobb fekete dobozt keress.
Csiszold csak meg nyugodtan egész finom csiszolópapírral, nem kopik le az a kemény réteg olyan könnyen.
(#) Inhouse válasza mazsi258 hozzászólására (») Szept 26, 2010 /
 
Millió monostabil kapcsolás van fenn, sok-sok topic csak ezzel foglalkozik.

Proli007 kapcsolása, még 555 sem kell hozzá

Üdv
Inhouse
(#) gabor83 hozzászólása Szept 27, 2010 /
 
Sziasztok!

Szerintetek valamilyen viszonylag triviális módszerrel megoldható, hogy az autórádió kikapcsoljon (és esetleg be?), miután beriasztottam (testet kapcsolja neki?)?

Thunder csoda a riasztó.

Üdv:

Gábor
(#) Inhouse válasza gabor83 hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
Kell egy olyan kimenet a riasztón, ami folytonos jelet ad, amikor éles, ilyen szokott lenni a gyújtástiltás. Ha beépített relés, akkor gáz, mert fordítottan működik. Ha külső relés, akkor a záróra kell kötni a rádió tápját, de a memória szál maradjon +12V-on. De az autós relé is fogyaszt kb. 150mA-t.

Üdv
Inhouse
Következő: »»   33 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem