Fórum témák
» Több friss téma |
13 éves a kazánunk s 7 éve az általam javított Mif011/a-03 -al működik ... 200 ft-os javítási költség ... nem hiszem, hogy van jobb ....
shine1 !
Köszi a válaszod, én csak üzemeltető annyira nem értek hozzá mint itt sokan. Csak szeretem olvasgatni a hozzászólásokat. Mivel zuhanyozásra is használjuk, olyankor lehetetlen tartani a 60 C fokot, a meleg víz 40 fokra van állítva . tehát nyáron , kb. napi 6-7 .-szer kinyitjuk a meleg vizet . Télen pedig 18-19 C fokra fűtjük a lakást és a 24 Kw.-os kazán csak ritkán kapcsol be. Csak a leghidegebb télen szokatt az előremenő 60 C fok fölé menni a visszatérő kb 10-15 fokkal alatta lehet. Viszonylag jól szigetelt 70 nm.-es lakást fűtünk. Így naponta többször lecsapódik rá a víz. Teljesen elfogadom a válaszod a kazán védelmében. Szerencsére sikerült vennem egy roncs kazánt 5000 ft.-ért és most nyugodtabb vagyok, ha átlyukad könnyen cserélem. Ha nem tévedek akkor én most kondenzációs üzemmódban használom és gyakori kazánégőtér cserével fogom megfizetni amit a gázon spórolok.
Örülök, hogy meg vagy elégedve a FÉG gázkazánoddal!
A maga kategóriájában a legstabilabb, leghűségesebb készülék volt, és úgy látom, a ma gyártottak is ilyenek. Bátran merem ajánlani bárkinek! A MIF panel viszont egy balfogás volt a FÉG részéről, nem véletlen, hogy hamarosan megpróbálták az FV panellel kiváltani, ami szintén gyenge volt. Szerencsére közben tipusváltás történt, így szép csöndben eltűntek ezek a vezérlések. Annak szintén örülök, hogy a saját kazánodat sikerült megjavítanod, de hidd el, én márkaszervizként talán több tönkrement MIF-fel találkoztam. Ezeknek kivétel nélkül szénné volt égve az alaplapjuk, amit én jó szívvel és felelősséggel nem akarnék megjavítani. Talán érzed a különbséget, hogy te, az otthonodban, saját felelősségedre megbütykölsz valamit, vagy pedig én, márkaszervízként, más kazánját, más otthonában az ÉN felelősségemre megjavítok! Ezekután mégegyszer leírom azok kedvéért, akik mégis, makacsul MIF panelt akarnak javítani: MIF panelt nem veszünk meg, nem építünk be, és nem akarjuk megjavítani!
Üdv apeape! Jól látod a kazánod sorsát.70nm lakást 24 kw -os kazánnal úgy gazdaságos fűteni ha vissza van szabályozva fűtésüzemben a legnagyobb jóindulattal is 10kw ra mert nem több a lakásotok hőigénye.A meleg vízre nyilván kell a 24kw hogy tudja biztosítani az elvételt.10kw-ra visszavéve nem teljes gázon próbál fűteni a kazán ennek eredménye a gázóra lassabb pörgése és az egyenletesebb felfűtés illetve hőn tartás.Kizárólag csak egy jó tanács egy kazánostól.
Vailant pro alaplapnál mi a leggyakoribb hiba ha az 1/0 led villog, és a két termosztát jó?
Sziasztok!
Baxi ECO 240fi kazánunk van, ami melegvíz vételezés után nem kapcsol ki, a hibajelenség fűtés közben is ue. Kikapcsolni a kazánt csak a főkapcsolóval lehet. Mi lehet a hiba, talán a vezérlőpanel....? Köszi
Szia!
A HMV előnykapcsoló mikrokapcsolója nem áll át, vagy csak nehezen. A háromutú szelep rudazata szorulhat, ami a mikrokapcsolót működteti, de lehet, hogy a rendszer rugalmatlan a tágulási (expanziós) tartály nyomáshiánya miatt. Mivel a háromutú szelep nem motoros, így az értékek nehezen állnak be, vagy egyáltalán nem és a szivattyú nem kapcsol ki.
Szia!
Én is végrehajtottam a cserét, azóta tökéletesen működik. Köszi a segítséget
Sajna eddig nem sok választ kaptam kérdésemre...
Akkor megpróbálom máshonnan megközelíteni a dolgot A két mellékelt képen látható a kazánunk panelének kapcsolási rajza és a konkrét bekötés. Ha valakinek lenne pár perce és ránézne, hogy jól vannak-e bekötve a dolgok, azt megköszönném. Csakis azért kérdem ezt, mert -nem vagyok annyira jártas a témában- nem tudom, hogy normális dolog-e, hogy a termosztáthoz menő vezetékek közül kettőben is van áram, az egyikben pedig úgy, hogy villog a fáziskereső, nem folyamatosan ég. Köszönöm.
Ide is beírom mert tanulságos:
Időközben meglett a hiba mégpedig a törlés gomb nem érintkezik. Ugyanaz a jelenség mint a távirányítoknál. Ami fontos még ha esetleg más is bele botlana, a reset gomb megnyomásakor egy pillanatra el kell aludnia az összes lednek! Ha ez nem történik meg akkor a gomb lesz kontatkthibás és nem az alaplap rossz! ( a hivatalos szerelő sem gondolt erre) Tehát mégegyszer, hogy a kereső is megtalálja: Vaillant WU 240 PRO 3 hiba : reset gomb kontakthibás, a hiba nem törlődik, a szerelő alaplap, főpanel, cserét javasol.
Radiant RMAS 24/E tárolós kazánnal lenne gondom.A fűtésjelző ledje villog és nagynehezen ráakadtam.
7 es kódot ír ki. A váltószelep (motor-mikrokapcsoló)hibára gondolok.Tudnátok segíteni esetleg hibakód jelentés és törlés ügyében? köszi. Tehát alapfelállás felfűti a tároló vizét és hőntartja,de nem ad ki a radiátorok felé melegvizet villog a fűtésjelző ledje és ezért nem a fűtés hőfokra kapcsol,hanem a melegvízre amit folyamatosan melegítget. Köszi.
sziasztok!
Olyan gondon lenne, hogy van Ariston Uno kazánom. Aminek olyan gondja van hogy bekapcsolás után elindul majd 20-30 másodperc után leáll és közben folyamatosan szikráztat. Olvasgattam itt az írásaitokat amiből az derült ki nekem hogy egy 100 Nf-es kondit kell benne cserélnem. Amihez én sajnos teljesen hülye vagyok. És minden gázszerelő leráz hogy ez panelcsere és nem nyúlnak hozzá. Heves megyébe tud vki olyan emebert aki meg tudja oldani a gondomat? köszi
Sziasztok! Ugyan nem elektronikával kapcsolatos a kérdésem, de nem tudom hova írni, mert más fórumot nem használok, hátha tud segíteni Valaki itt is.
Nos adott egy Junkers ZW 18-1 KE 23 tipusú kombicirkó (18kW-os), és egy hozzá tartozó 89m2-es lakás. A problémám az, hogy a megfelelő víznyomást nem tudom beállítani a rendszerben. A használati útmutató azt írja, hogy a rendszer feltöltésekor 1-2 barig töltsük fel a rendszert. Ez eddig rendben is van. A másik dolog, hogy 3barnal nem lehet nagyobb a rendszerben, mert automatikusan kicsöpög belőle a leürítő szelepnél. Nos a probléma az, hogy ha 1-2 barig töltöm fel a rendszert, akkor ha felmelegíti a kazán a vizet 60-70 fokra, ugye a nyomás feljebbmegy. Amikor viszont kikapcsol a termosztát, és lehűl a víz, általában leesik a nyomás 1 bar alá. 1bar alatt viszont nem kapcsol be a kazán. Ha 2 barig töltöm fel, akkor amikor melegít, akkor eléri a 3 bart, kicsöpög belőle a felesleges víz, de amikor kikapcsol, és lehűl, sokszor megint 1 bar alatt van a nyomás, tehát nem indul el. Először arra gondoltam, hogy valahol ereszt a rendszer, de ennek nyomát nem látom sehol. (fél éve lakunk itt) Most ott tartok, hogy minden nap rá kell töltenem a rendszerre, mert valahova mindig eltűnik a víz. Mégis lyukas lenne?? Van valakinek valami ötlete? Úgy néztem, a kazánba van hátul egy beépített tágulási tartály. Van automata légtelenítő is, az előremenő, meg a visszatérő oldalon is a kazán felett a plafonnál. Ha valaki tud valami ötletet, szívesen venném. Üdv
Tipp: tágulási tartály nyomását ellenőrizd le, normál autós nyomásmérővel. A szükséges érték szerintem rá van írva a tartályra vagy a használatiban. De az is lehet, hogy szétment a tágulási tartályban a membrán (ettől csöpögést még nem látsz)
Nos, köszi a tippet. Autós nyomásmérőm nincs, de megnéztem, ha megnyomom a szelepet, jön a levegő. (olyan szelep van rajta, mint az autógumikon) Mit tudok vele csinálni? Gondolom mindenképpen kellene nyomásmérő.
Az a jobbik eset ha még levegő jön belőle De sajnos ez még nem jelent semmit, átszakadt membrán ellenére is lehet benne levegő. Mindenképpen rá kellene mérni, hogy megvan-e benne a kellő nyomás. Ha nincs autópumpával lehet pótolni, (érdemes lenne nyomásmérős pumpával). Az egész jelenség szerintem vagy levegősségre utal vagy a tágulási tartályra. Ha tuti nincs sehol vízfolyás a rendszerben. Az automata légtelenítő is lehet hibás, ettől még lehet levegő a rendszerben. (nem akarlak tévútra terelni a tágulási tartállyal
Nos, köszi a segítséget. Szerzek egy nyomásmérőt.
A membránnak mi a funkciója? Hogy tudom megnézni, mi újság vele? Gondolom szét kell szedni, csak nem okoz problémát. Szerencsére az user manual megvan, olvasgattam benne égőtisztítást is, szóval csak van benne valami, hogy kell szétszedni. Mekkora nyomásnak illik lenni a tágulási tartályban?? Azért gyanakszom én is a tág.tartályra, mert ahogy fűti fel a vizet, szerintem nagyobb ütemben emelkedik a nyomás, mint kellene.
Szia!
Meg próbálom röviden le írni, a nyomás beállítás menetét. - Elzárod a fűtés rendszerre menő golyós csapokat (előremenőt, és visszatérőt is!) - Kinyitod a kazán biztonsági szelepét, ahol csöpögött belőle a víz. (Tegyél alá egy edényt) - Nyomásmérős pumpával, nyomjál a tartályba 1,2 Bár levegőt. Ha lukas a membrán, akkor nem áll meg benne a nyomás, hanem a biztonsági szelepen, kijön a levegő (a membrán szerepe, hogy a víz oldali részt elválassza a levegő résztől). Az nem gond ha valamennyi víz jön belőle (ezért kell az edény), de levegő nem jöhet. - Ha nem engedi a levegőt, akkor a nyomást ellenőrizd pár perc múlva(esetleg korrigáld), majd zárd el a biztonsági szelepet. - Nyisd ki a golyós csapokat, és töltsd fel a rendszert 1,4 - 1,5 Bár-ra. - Örülj! (Nem úszod meg nyomásmérő nélkül, és a már mások által is javasolt -esetleges- légtelenítést is végezd el.)
Köszönöm a kielégítő és szakszerű választ!
A hab a tortán, hogy olyan "szakszerűen" lett beszerelve a kazán, hogy nincs elzárócsap sehol (se az előremenőn, se a visszatérőn, se a bejövő hálózati vizen) de nem gond, majd leengedem az egészet. Szerzek egy pumpát, és egy nyomásmérőt, vagy egy nyomásmérős pumpát Köszi a segítséget mindenkinek!
Nagyon szívesen!
Még annyit, -ha már nem építettek be csapot- nem muszáj azért leengedni a rendszert, úgysem fog a biztonsági szelep kinyitásakor kifolyni túl sok víz, csak amit a tartályban lévő levegő ki tud nyomni. A művelet után viszont alaposan légtelenítsd a rendszert.
Szia!
[/OFF]A szervízcsapok nélkül nem hiszem, hogy bárki is beszerelné![OFF]
Tiszteletem a Fórmuzóknak, Hozzáértőknek, Hobbielektronikusoknak!
Kérdéssel fordulnék hozzátok. A Quadriga cirkó kazánom az alábbi tüneteket produkálja: hogyha a melegvíz megnyitása vagy a termosztát bekapcsolása miatt el kellene indulnia, akkor kb. 15 mp-ig szikráztat, majd nem indul el, és a piros led kezd el világítani. Hogyha a újraindítom, akkor a második próbálkozásra már minden alkalommal bekapcsol, de ugye épp a fürdőkádban állva, vagy éjszaka a majdan eljövő kinti mínusz közepette nem megoldás az újbóli bekapcsolás. Hívtam egy szerelőt, aki a nyomáson állítgatott valamit, majd mondta, hogy szerinte így átmenetileg működnie kellene, de már mikor elment akkor is ugyanez volt az indulási mechanizmusa. A szerelő a végleges problémamegoldásra panelcserét javasolt, amit úgy 50-60 ezer környékére árazott be. Kérdésem a szakemberekhez annyi lenne, hogy így látatlanban, belső sugallat alapján valóban csak a panelcsere segíthet a probléma megszűnésében, netán tapasztaltabb vagy ügyesebb szerelő meg tudná csinálni egyszerűbben és persze nem utolsósorban olcsóbban? Mindenesetre pozitív vagy negatív válasz esetén is legyetek szívesek javasolni szerelőt Bács-Kiskunban (Kecskemét), ha tudtok jót és megbízhatót (aki akár az említett panelcserét is megcsinálja), mivel akit többen ajánlottak az 2 hetet mondott minimum, míg ki tud jönni, egy másik szerelő esetén pedig azzal rémisztgettek, hogy akár új kazánt is vehetek, mert nem kér sokkal kevesebbet, mint egy új kazán ára. A segítő hsz-okat előre is köszönöm!
Üdv irbarika.Én tüzeléstechnikai műszerész vagyok Szegedről de kollégám kecskeméti ,aki elektroműszerész is egyben.Ha még aktuális a problémád én tudnám ajánlani.Előfordulhat hogy valami kondi kiszáradt a panelon ,esetleg gyújtótrafó hibás de lehet az ionikus lángőr is koszos.Karbantartva mikor volt a készülék?
Szia!
Idézet: „A szervízcsapok nélkül nem hiszem, hogy bárki is beszerelné!” ...pedig hányat láttam már, hogy csak úgy direktben...
Shine!
Kb. két éve volt a szerelő megnézni, akkor nem volt semmi baja, így alighanem normális karbantartásra még nem került sor a kazán üzembehelyezése óta, én meg hozzá nem értőként csak kompresszorral fújtam át, de annak is van egy éve. Hogyha véleményed szerint a kollégád tudna segíteni a probléma megoldásán, örülnék neki, ha megadnád az elérhetőségét, az hogy kecskeméti csak külön jó. Mail az elérhetőség elküldéséhez, amennyiben nem akarod közszemlére tenni: amb.mik@gmail.com Köszönöm a segítséged!
Azt mind :gun:
Mielőtt panelt cserélnél takarítsd ki a kazán gázrózsáját kiszedve valamint a hőcserélőjét is erősebb ecsettel. Lehet hogy a gyujtás környékén rá és belehullott törmelék van. Esetleg még gyanakodnék a gáz szelep beragadására. Panelra legutoljára...
Nem nagyon merek belepiszkálni a kazánba, kiszedni pl. a gázrózsáját meg pláne nem. Ha netalán tudsz Kecskemét környékén olyan szakembert, akinek ez minden nehézség nélkül megy, akkor adj kérlek valami elérhetőséget hozzá, mert könnyen elérhető szerelő csak olyan van, aki még rá sem nézett komolyabban, egyből panelcserét javasolt.
Esetleg a szgépekhez használatos sűrített levegővel átfújhatom már amennyire hozzáférek szétszedés nélkül, nem tudom ér-e valamit. Shine! A kollégád elérhetőségét megkaphatom, amennyiben foglalkozik szervizeléssel is, nem csak komplett fűtési rendszerek megtervezésével? Köszönöm előre is! |
Bejelentkezés
Hirdetés |