Fórum témák
» Több friss téma |
Egy rendes autópumpát vagy kompresszort is lehet használni , és egy autós nyomásmérővel ellenőrizni. De csak úgy lehet ha a rendszer nincs nyomás alatt ! 1.5 re kell felnyomni és utána várni 1-2 órát vagy egy éjszakát , és ujra megmérni. ha vesztett a nyomásból , akkor a szelepcserén kívül mást nemigen lehet tenni. Utána a rendszert 1.2-1.5 re kell tölteni , üzembe elérheti az 1.8-1.9 bar -t is.
Nekem ilyen nyomásmérőm van
Erős a gyanúm hogy átereszt a kiegyenlítőd.
Azt kéne megcsinálni, hogy leereszted a vizet, megnyomod a kiegyenlítőtartály szelepét (ekkor kiegyenlítődik a nyomás) ezután pumpálsz bele egy kis levegőt. Ha megtartja a nyomást akkor jó, ha nem akkor kuka. A szelepet érdemes ellenőrizni nem szivárog e pl. szappanos vízzel, vagy nyálas ujjal. ( Az ujjadat megnyálazod és ráteszed a szelepre, elhúzod és ott marad egy film. Ha az buborékká nő akkor szelep csere) Ez után zárt szelepnél nulla nyomásnál elkezded feltölteni a rendszert vízzel, mondjuk 1 bar-ra. (a kiegyenlítő tartály nyomását a szelepnél mérjük, a rendszer nyomását meg valahol a kazánon az óra mutatja) Ha jó a kiegyenlítő tartályod és a rendszered eddig jó volt akkor max 0.5 bar-al nagyobb lehet a nyomás 60 fokon mint szobahőn. Aztán talán jön egy okosabb aki megmondja a mégfrankóbbat...
Ugyanezt írtam le. Felesleges lefordítanod.
Abban valóban igazad van hogy nem lapoztam, viszont én a rendszer feltöltése előtt kiereszteném a levegőt a kiegyenlítőből..
Szia!
Kicsit még olvasni kellene erről a témáról, hogy legyen hozzá ismereted is. (meg ne sértődj) Mivel ez a része nem elektromos a kazánjavításnak, le fognak érte .... Én már augusztusban megírtam a kérdezőnek, hogy ezt a műveletet hogyan is kell megcsinálni, de Ő is csak egy ezermesterre van utalva. Ez a vége. Nem elég a leírás és, hogy ne legyen még nagyobb a baj, mit is kellene még mondani, hogy akkor NE! Tessék szakembert hívni! Csak jót akarok!
Egy normális országban igazad lehetne, de én sajnos maximálisan megértem azokat akik maguk szeretnék megoldani a problémáikat.
Mivel öt (ÖT) kókler gázoson vagyok túl jómagam is, és ezért voltam kénytelen kitanulni valamelyest pár típust és eljárást, így maximális előitélettel vagyok a "szakemberek " iránt! Mindhárom kazánom működik a mai napig amit a szerelők a. nem tudtak megcsinálni rendesen b. 40-60 ezres javítással kecsegtettek Idézet: „viszont én a rendszer feltöltése előtt kiereszteném a levegőt a kiegyenlítőből” Ennek meg mi értelme van? Kiengeded a nyomást a tartályból , ami egyébként már a gyárból is felpumpálva érkezik,aztán rátöltesz 1.5-re . Ezután felpumpálod a tartályt 1.5-re . Akkor a véleményed szerint mekkora nyomás lesz a rendszerben? Erre kérlek válaszolj ,mert kíváncsi vagyok mit mondasz. Nem kell teljese leereszteni a vizet sem , elég ha pl egy radiátor előremenőjét megbontod , és ott leveszel annyi vizet , hogy már ne folyjon tovább.
Kedves segíteni akarók!
Nagyon köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt, próbál segíteni. Tényleg úgy van, ahogy "mugab" írta. Egy normális országban..... Hívtam én szervizest, ki is jött, potom 6000-ért, 10 km-ről. Mondtam neki, hogy a nyomással van baj, meg sem hallotta. Szinte csak szemmel verte a kazánt, és annyit mondott, panelcsere. Munkadíjjal, kiszállással, kb. 45 ezer. Az én össz jövedelmem 90 ezer Ft. Ebből élünk ketten fiammal, aki még tanul. Értitek már, miért kell magamnak megoldanom? Két kérdésem van: ha pumpálom a tartályba a levegőt, a kazán víznyomás mérő órája is méri. Leeresztett vízzel, elzárt gázzal,áramtalanítva pumpáltam a levegőt. Addig, amíg az órán 1,5 bar lett. Most akkor mennyi vizet engedjek bele? Másik kérdés: az óra szerint 1,5 bar van a kazánban. Miért világít a sárga led, ami csak akkor szokott, ha kevés a víz? És miért csöpög 1,5-nél a biztonsági szelep? Valaki írja már le nekem ezt az egészet, úgy, mint egy hülyegyereknek! Kezdjük ott, hogy megállok a kazán előtt) Ha ide nem lehet, akkor edit.ninive@gmail.com. Köszönöm szépen! Edith
Hello!
Két kérdés: Mivel mérted a tartályban a nyomást? Amikor a rendszert feltöltötted,akkor kilégtelenítetted-e? Üdv Ottó
Szia!
A tágulási tartályban a nyomást olyan autópumpával mértem, amin van nyomásmérő óra is. De közben ugyanúgy mutatta a kazán nyomásmérője is. Nem légtelenítettem. Hol kell, és hogyan?
Sziasztok,
Köszi az eddigi hozzászólásokat (Renova Star 24F). 2. szerelő pipa, kazánt szétszedte, hőcserélőt kivízkőoldózta, igazából semmi komoly nem jött ki belőle, a "lé" is éppen csak megszíneződött. Összerakta, láng rendben, szivattyúk rendben, mégsem emelkedik az előremenő melegvíz 50°C fölé és a használati is halovány. Azt javasolta, hogy vegyek új hőcserélőt és meglátjuk. Őszintén szólva, nem látom ez miért hibás (5 éves és tiszta), aztán ha az újjal sem javul, kidobtam 60e-t az ablakon. Egyéb ötletetek van? Előre is köszi, Zoli
Szia!
Idézet: „De közben ugyanúgy mutatta a kazán nyomásmérője is.” Hát ez a baj! Tessék figyelmesen elolvasni azt amit írtam még augusztusban. Légyszíves!
Szia!
A kazán nyomásmérője ezt a nyomást NEM mutathatta volna,ha leüríted a rendszerből a vizet! Üdv. Ottó
Szia!
Keress az előremenő ágban egy érzékelőt, ami a hőfokot hivatott ellenőrizni (benyúlik a víztérbe a vége, tehát ha ki akarod venni, akkor vízteleníteni kell a kazánt), azt kellene levízkőteleníteni. Hőfokbeállító potmétert kontakt sprével lekezelni.
Szia VIM,
Köszi, kipróbálom. Két kérdésem lenne: - a hőfokbeállító potméter alatt a kazán előlapján lévő fűtővíz hőmérséklet potit érted, vagy belül valamit? - Megmértem a gázfogyasztást, folyamatos lángnál 1,1m3/óra (15KW-os kazán). Ez az érték rendben van? Köszi előre is, Zoli
Sziasztok!
Akkor mit is kell tennem, hogy a kazán nyomásmérője ne mutassa a tartály levegőnyomását? Leeresztem a vizet,a Grundfos szivattyú alatti fekete kis karral. Üresre engedtem! A nyomásmérő a kazánban 0 -n van . Kikapcsolom a gázt, a kazánt áramtalanítom. Leveszem a szelepsapkát a tágulási tartály tetején, megmérem légnyomásmérővel. Ha kell, pumpálok bele annyi levegőt, hogy 1,5 legyen. De! Ilyenkor mutatja a kazán víznyomás mérő órája is! Na ez miért van? Valahol még kell vizet leengednem?
Szia!
Képet esetleg tudsz küldeni a kazánról,csatlakozó csövekről? A leeresztőt nem kell addig visszazárni,amíg a "gumi labdába" be nem állítottad a nyomást. Amennyiben nem zártad el,és így is nőtt a nyomás,akkor az nem a leeresztő szelep volt. Milyen légtelenítők vannak a rendszeren? Üdv. Ottó
Van egy-két képem a kazánról, azt küldöm. A csatlakozásokról mindjárt csinálunk!
Legújabb képek
Nem akarok belebeszélni, de ez már ki lett vesézve a Gázkazán vezérlő elektronika topicban:
(#805042) tibibalogh520 válasza Haszuboy hozzászólására (#805005) Válasz • Szept 26, 2010 Szia! Meg próbálom röviden le írni, a nyomás beállítás menetét. - Elzárod a fűtés rendszerre menő golyós csapokat (előremenőt, és visszatérőt is!) - Kinyitod a kazán biztonsági szelepét, ahol csöpögött belőle a víz. (Tegyél alá egy edényt) - Nyomásmérős pumpával, nyomjál a tartályba 1,2 Bár levegőt. Ha lukas a membrán, akkor nem áll meg benne a nyomás, hanem a biztonsági szelepen, kijön a levegő (a membrán szerepe, hogy a víz oldali részt elválassza a levegő résztől). Az nem gond ha valamennyi víz jön belőle (ezért kell az edény), de levegő nem jöhet. - Ha nem engedi a levegőt, akkor a nyomást ellenőrizd pár perc múlva(esetleg korrigáld), majd zárd el a biztonsági szelepet. - Nyisd ki a golyós csapokat, és töltsd fel a rendszert 1,4 - 1,5 Bár-ra. - Örülj! (Nem úszod meg nyomásmérő nélkül, és a már mások által is javasolt -esetleges- légtelenítést is végezd el.)
Szia!
Szokatlan szerelési mód! Valójában nem látom,hogy aki a szerelést csinálta,hol képezte ki a rendszer leeresztését. A fűtési visszatérő csőben kellene lenni-e egy csapnak,melyet ha kinyitsz,akkor a rendszerből kifolyik a víz. Szokták úgy is kiképezni,hogy ezen keresztül lehet feltölteni a rendszert,de akkor ez egy hajlékony csővel van megoldva. Ha a csövet a "csapra" kötöd,akkor feltöltést tudsz csinálni,ha a lefolyóba lógatod,akkor pedig le tudod üríteni a rendszerből a vizet. Talán a többiek többet is kilátnak a képekből! Üdv. Ottó
Sajna én is csak ezt tudtam kibogarászni a képekből Egyébként végiggondolva a a leírásodat Edith valószínű, hogy lyukas a tágulási tartályod membránja és ezért mutatja a kazán nyomásmérője a felpumpált értéket. A leírásod helyes, csak azt kéne kipróbálni, hogy ha felpumpáltad nyitott leeresztő szelepnél, majd elzárod vársz egy picit és kinyitod a leeresztő szelepet, akkor a nyomásod a tágulási tartályban lecsökken-e?
De most végigolvasva: a kis fekete kar (amivel leereszteted a vizet)a pumpálás alatt is nyitva van? MERT NYITVA KELL LENNIE! Különben a membrán víztér felőli oldalán is növeled a nyomást (mivel kezded a membránt arra nyomni) és ezt mutatja az óra!
Én nem pumpálnám a kiegyenlítőt, hanem légköri nyomáson hagynám.
Eszerint nem a hőcserélő, főleg ha a víz akadálytalanul megy benne. Akkor marad a láng nagysága, és ezzel összefüggésben a szivattyú, esetleg az un. bypass szelep.
Ha a láng elég nagy akkor a gáz gyenge ha a láng lecsökken akkor a szivattyú, vagy a bypass Merthogy olyan nincs hogy nagy láng van és nincs hozzá hő... (Vagy majd valaki megmondja a frankóbbat)
Sziasztok!
Javasolom az alábbi szakcikk elolvasását,én is elolvastam! Bővebben: Link A cikket értelmezve ha a rendszerben 1,8 bar a nyomás,akkor a tartályban kb. 1.5 bar kell hogy legyen. Mert a rendszer nyomása kb. 20%-al kell,hogy nagyobb legyen! Remélem jól írtam! Üdv. Ottó
Sajnos tévedsz. (bocs)
A cikkből az következik hogy ha a kazán az épület legmélyebb pontján van akkor a tágulási tartályt annyi tized barra kell fújni ahány méter magas a fűtésrendszer, plusz egy kicsi. A víznyomást kell ennél legalább 20 %-al feljebb venni. (Mondjuk általában 1 bar azért minimum kell) De pl. ha az emeleten van a kazán akkor nyugodtan 0-val lehet indítani a tágulási tartályt. Tehát általánosítva azt mondanám, hogy a tágulási tartályba akkora nyomás kell amekkorát a kazán nyomásmérő mutat feltöltve,ha a legmagasabban levő radiátor légtelenítőjét nyitva tartjuk. És ha túl nagy nyomást készítünk a kiegyenlítőtartálynak akkor az nem működik a funkciójának megfelelően.
A tartály pumpálása ellőt, a fűtővíz nyomását 0 lára kell leengedni,nyitott leeresztőnél 0,5 bár levegőt nyomni.Szelep zárása után a szükséges fűtővíz nyomást beállítani(1-1,5).
Idézet: Ez enyhén szólva nem állja a helyét.„De pl. ha az emeleten van a kazán akkor nyugodtan 0-val lehet indítani a tágulási tartályt. ” Ez nem következik abból a cikkből. Sőt egy nagyon fontos dolgot nem említ , ami mindenképpen befolyásolja a minimális nyomást.Természetesen a leírt dolgok helyesek , de ez tovább bonyolítja a dolgot.Azt is figyelembe kell venni ,hogy a cikk 2000.04 -ben íródott.Ami a kazánokba épített nyomásérzékelő lenne . 0.9- 1 bar szokott általában lenni az az érték amit elérve a kazán hibával leáll.Tehát ha 0.7-0.8 -ra töltöm a tartályt , mondjuk 20% -al többre a vizet.Akkor 0.9 -1 bar nyomás lesz , ami éppen elindítja , vagy éppen nem . Mikor milyen kedve lesz.A helyes érték inkább a tartályban 1-1.2 bar lenne és a víz 1.5 bar. Idézet: „Tehát általánosítva azt mondanám, hogy a tágulási tartályba akkora nyomás kell amekkorát a kazán nyomásmérő mutat feltöltve,ha a legmagasabban levő radiátor légtelenítőjét nyitva tartjuk” Ez sem igaz. 5 méter magas rendszer esetén 0.5-re nyomod a tartályt , a vizet 0.7-re?Ezzel a módszerrel max a rendszer magasságára tudsz következtetni. Az pedig úgy hiszem, mindenkinek hasznára válna, ha nem irkálnál olyanról, amihez nem értesz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |