Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Helló, ezeket a tranyókat leltem itthon egyenlőre nemtudom valamelyik jo e lenne a helyére: S8050,C546B,STA733,T431-A,STC 945 a segitséget előre is köszönöm
![]()
Szia. Igen pontosan az hiányzik belőle amiket írtál, rákerestem a neten is de csak arról találtam képeket, hogy hogyan néz ki kivűlről. Olyan rajzot találtam csak, hogy hogyan kell az autóba bekötni. Amúgy nézegettem a nagy panelt is ami benne van, és elég fúrfangos a tápja. Kb 2x60v, + 2x30v körüli lehet. Továbbá a tápban nem fet-ek vannak, hanem tranyók, és még a végerősítő tranyói is itt vannak elhelyezve. Nagyon jól jönne valami ötlet nem szeretném elkótyavetyélni.
Szia!
Csak CAN BUS-os fejegységek szabályozzák a hangerőt a sebesség függvényében, de azt is felfele... Minden jól be van kötve, polaritások rendben vannak? Ha a balance-ot eltelkered az egyik irányba, nem lesz több a mély?
De BRUTÁL!
Ez se mai gyerek... Annó volt néhány PIONEER erölködő nálam, még a hőskorból, azoknak a tápját kapcsolgatta teljesítmény tranzisztor, nem kis erősítéssel, hogy jó felfutó élek legyenek. Nos ezért nem találsz te róla semmit... A 2x60V egy kicsit sok szerintem, bár ha megnézed a kondik feszültség tűrését, van egy kis támpont. Még ha itt lenne az asztalomon, talán be tudnám indítani, és tuti lenne két szép végerősítő bemeneted, de így távgyógyba... áhhh ![]()
Hali. A két-két nagyobb kondi 71v/6800 mikro, a két-két kisebb 35v/3300 mikro. Hát szerintem is felejtős lesz a dolog, legfeljebb egy másik konstrukciót lehetne bele építeni. Mondjuk a Mac Audio Red Attack 6000. Ennek legalább megvan a teljes szevíz doksija.
Annyit még árulj már el légyszíves, hogy mi a különbség a fetes és a teljesítmény tranyó között? Már mint, hogy miben külömbözik a két kapcsitáp egymástól? Ezt is TL494 hajtja.
![]()
Szerinted lehetséges, hogy maga a végerősítő is /kompletten/ a táp panelen van mert a relés védelem is ott kapott helyet és csak az előerősítő hiányzik?
A 945 van legtöbbször helyette, volt olyan NYÁK, hogy 1815 volt szitázva, de gyárilag 945 volt benne. Ha nagyjából hasonló paramétereik vannak, akkor mehetnek helyette...Esetleg zajban lehet eltérés, ha olyan helyen van...
Hopp most nézem, a T431 az nem tranzisztor lesz! TL431 néven nézd meg! A többit nézted a neten? A BC546 is jó lehet, de nem azonos a bekötésük! Üdv Inhouse
Persze, nyilván semmi ilyesmi nincs benne, ami felhúzná a hangerőt, ha kell, ezt nem is gondoltam.
Hanem hogy gyárilag a végfokába bemenő jel "lejjebb van véve". Igy papiron megvan a 60W, de sosem fog annyit leadni. (A suzukiban gyári kábelek vannak, és ez már a 3. rádióm 9 éve, bekötési gond nincs)
Üdv!
Adott egy LG LCS700BR tipusú autórádió, erről érdekelne, valami manual, hogy milyen csatlakozók vannak benne, össze e lehet hozni, egy aktív mélyládával, nem tudom van, e a rádión direkt erősítőnek kimenet, ez érdekel elsősorban, ha nincs, hogy lehet összehozni, hogy szépen szóljon? Ilyennel szeretném összehozni.
Bocsesz.
![]() ![]() ![]()
Akkor szerinted jó lessz a 945 a helyére?
![]()
Üdv mindenkinek!
Van egy SAL 50 wattos erősítőm, ami beadta a kulcsot. Csak suttog max hangerőn is. Nem tudom az előző gazdi mit tett vele de egy dióda a tápcsatlakozónál (negatívot köti pozitívra) szanaszét égett. Kicseréltem, még mindíg nem volt jó. Cseréltem végfokot, meg a gyanús kondikat, de még mindíg nem szól, csak suttog. Tud valaki segíteni? Előre is köszi: Csaba
Az egy fordított bekötés elleni párhuzamos dióda volt, a biztosíték után szokott lenni. Tehát veri a biztit fordított kötésnél, amit ilyenkor az ügyes tulaj kicserél, majd annak halála után, azon agyalva, hogy nagyobb kell, nagyobbat tesz be, de persze még ez is kimegy, itt ugrunk egy lépcsőt és mehet az átkötés...a dióda képességei végesek, szénné ég, és megy a fordított táp az erősítőbe és viszi magával amit csak lehet...
Üdv Inhouse
Helló,kicseréktem a tranyót bekötöttem az erősitöt de semmi változás ugyan az a recsegős bassz jah es ha nem engedek zenét csak simán bevan kötve akkor is hallani a hangszórókon olyan zugós hangot
![]() ![]()
Nagyon jó...
Köszi a felvilágosítást! Nem látok fizikai elváltozást semmin. Merre induljak el? ![]() Köszi: Csaba
Szia!
Lényegében elvi különbség nincs, középkivezetéses primer a plusszra két vége bipoláris, avagy térvezérlésű tranzisztorral ellenütemben a testre kapcsolva x kilohertzen. A FET-et még ilyen frekvencián is csak a gate kapacitás korlátozza, de még így is elhanyagolható vezérlőáramra van szüksége. Egy MOSFET-nek az áramerősítési tényezője több százezerszeres lehet, míg egy ilyen árambírású Bipo tranyó jó ha 15-ös bétával 15 szörössel büszkélkedhet. Tranzisztorok /bipo/ gondolj csak egy BD249C-re, "25" A árambírással (persze csak póniAmper), ugyanebben a tokban 110A-es MOSFET-ek készülnek. A Bipo tranyót jó ha 1V-os szaturációs(maradék) feszültségre tudod kinyitni, egy MOSFET 8 miliohm-os átmeneti ellenállásával szemben. Tehát kellett a fejlődés, a gazdaságosság jegyében. Nos tehát a teljesítmény bipoláris tranzisztort jól kinyitni, és gyorsan mégtöbb veszteséggel, de darlington kapcsolású bipo tranzisztorlánccal, avagy trafós meghajtással lehet, szerintem nálad is trafós!
Ha az ISO csatiba bemérsz, és minden hangszórókivezetésen közel 6V-nyi feszültséget mérsz, akkor 4x15-20W-os(hidalt), ha nem , csak 4-en, akkor kicsatolókondis 4x5W!
Suttog?
Tápfeszek megvannak, 2x25V körül, a tranyók emitterén, avagy kollektorán, avagy source-én, avagy drain-ján, a kimeneti testhez képest? (de a kondikon is mérheted, csak nehezebb, mert alul van a kivezetésük!) Áber a duodiódákon is a középső lábakon mérve... Idézet: „hogy szépen szóljon?” Akkor a 10 colos SAL aktív csövet felejtsd el! (csak mondom!) LG LCS700BR user manual bele abba a gugliba!
Sehol nem mérek 2X25 voltot, (de még 12-t sem) autós erősítő kell annyinak lennie?
Üdv: Csaba
Ecopityutól kérdezném:
Arra nem írtál semmit,hogy mi van akkor amikor a fejegység remote bemenetére kötöm a közvetlen 12voltot.Azért van,hogy a gyújtásról ius menjen.Simán ha +,- -at bekötöm,nem lehet bekapcsolni a magnót.Kell neki egy plusz 12.De így gyújtás nélkül nem lehet bekapcsolni.Ennyi a bajom.Egy 4x50-es fejegységem van.Arra van kötve egy hangfal.Ennyi.Csak a magnó elveszti a beállításokat,az a gáz! Először olvasd el hogy mit írtam,és aztán okoskodjunk,nem a kimeneti remotera nyomtam rá a 12,mert azt a magnó adja le az erősítőnek,tudod?
Az ok.Csakhogy amikor így kötöttem be ahogy te mondod,(mert így volt),akkor merítette az aksimat.Amióta lekötöttem róla,nem fogyaszt.Egy 1000 wattos vega van rákötve nekem a fejegységre,tudom hogy nem túl jó ötlet,de jól szól,még erősítő nélkül is.A magnó kikapcsolt állapotban is ette az aksimat,ezért kötöttem rá gyújtásra a fejegységemet.Nincs rajta amúgy biztosíték,de attól még nem lenne szabad meríteni sztem.
Tisztelt fórumtársak!
Kéréssel fordulok hozzátok. A napokban kaptam két panelt aminek a beazonosításában vagy valami információ nyújtásában kérném a segítségetek. Szeretném feléleszteni az erősítőket ha lehet és jó lenne hozzá valami rajz. A képek: Bővebben: Link Előre is köszönöm a segítségetek. Gábor
A fejegységen a remote nem bemenet, hanem kimenet. Akkor lesz rajta 12V, amikor bekapcsolod a fejegységet, ezzel lehetett régebben elektromos antennát, mostanában inkább erősítőt vezérelni.
A régebbi magnókon egy mechanikus kapcsoló volt a hangerő tengelyén, esetleg külön egy kapcsoló, mostanában már valamilyen aktív elem kapcsol... Üdv Inhouse Idézet: „Először olvasd el hogy mit írtam,és aztán okoskodjunk,nem a kimeneti remotera nyomtam rá a 12” Meg ne sértődj már... Idézet: „A fejegység remote szálát összekötöttem a 12 volttal,hogy én kapcsoljam ki-be” A fejegység remote szála az a fejegységből jövő remote szál,/ISO KÉK/az erősítő remote szála, az az erősítőbe kötött remote szál, amivel ki-be lehet kapcsolni... Ezért volt a nagy kérdés, hogy MIT CSINÁLTÁL? Mert ha azt írtad volna, hogy: Az erősítő remote szálát összekötöttem a 12 volttal,hogy én kapcsoljam ki-be, akkor ok! Köbzoli barátunk már rávilágított a lényegre, hogy ISO szabványú kivezetéseknél (nem egyértelműen) van sárga, és piros szála a tápcsatinak, az egyik az állandó pluszra megy, a másik a kapcsolt/ignition key, azaz gyujtáskapcs./ pluszra! Nem ISO-soknál a memória szál még rózsaszín is szokott lenni! Szóval a piros és a sárga közül az egyik a memory, a másik a Battery, a Battery-nek kell (nagyáramú 10-15A-es) 12V, míg a memory szálnak néhány miliamperrel kell a 12V. A memory szál megy az állandóra, a Battery meg a kapcsoltra, másképp elfelejti a beállításokat /némelyik nem/! Ha mindkettő fix 12V-on van, akkor nem kell gyujtás hallgatni a cuccot. Ha hibát szeretnél keresni, akkor mindkét szállal sorbakötve árammérőt megméred, hogy mennyit vesznek, és ki fog derülni, hogy miért szakszizza le a battériádat... ![]() Idézet: „azt a magnó adja le az erősítőnek,tudod?” Nem mondod... |
Bejelentkezés
Hirdetés |