Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Szia!
Nézd meg a RAVILL honlapját a kistarcsai telepen kimérve is kapható náluk!
Hali! Rég szóltam... csak figyelek.
Most viszont a fórumtársakhoz szólnék. A lent mutatott képeken lévő hűtőborda régóta porosodik a polcomon (kissé koszos). Nekem nagy is (3.1kg) és nem is ilyenre tervezek építeni. Tehát eladó, de nem pénzért. Szeretnék érte kapni 4db új HGTG20N60A4D IGBT-t cserébe. Budapest, Debrecen, Szeged, Békéscsa, távolságokban el tudom vinni.
Tudsz esetleg valami pontosabb webcímet, mert a google nem sok értelmes dolgot talált?
Szia épp a minap volt a kezemben mtz önindító tekercs abban 7x2,5-ös réz profil volt azt hiszem 7 méter van egy önindítóban.
Ha van volános vagy autóvillamosságis ismerős olcsón beszerezhető tőlük. Igaz össze kell hegeszteni a megfelelő méretre. Én is gyüjtöm a hegesztőmhöz
Nem Ravill, hanem Villért. Kerepestarcsán, a kórház mellett van, a Bp. felé eső oldalon.
http://www.villert.hu/
Köszönöm a tippet! Mondjuk nekem inkább egyben kellene 20 méter mert ha a huzal toldva van akkor hamarabb meghibásodhat, korábban 8mm2-es huzal volt duplán tekerve (kettő összefogva), az áram okozta erőhatások miatt hamar kidörzsölődött és emiatt égett le. Sokszor volt már ez újratekerve, remélem egyszer sikerülne az eredeti állapotába visszaállítani, mert most eléggé rosszul lehet vele hegeszteni. Vastelepeken kutatni fogok még bontott huzalok után.
Budapesttől eléggé távol vagyok, szóval e-mailben utána érdeklődök ennél a cégnél, hátha forgalmaznak kis mennyiséget is.
Soronként lakkozd be jó sűrű parkettalakkal akkor nem fog mozogni a tekercs
Nem kell elbizonytalanodni annyira,a litze esetleg sok vékony szálból kialakított tekercsekkel a trafó jobb az egyszálas vezetékekhez viszonyítva.Sok rajzot-képet láttam hegesztőkről,tény,hogy a többséget egyszálas tömör vezetékkel tekert trafóval látták el,ezeknél nem a trafó "minősége" volt az elsődleges cél.Te is tekerheted tömör vezetékből és működni is fog.A 30 szál 0,35mm zománchuzal elég lesz primernek,de a 10-12 szál 1mm2 vezeték kevés szekundernek.
Én bontottam már gyári trafót és ott a primer az két szál zománcozott réz drót volt párhuzamosan -- 100 kHz körül működött .
Uraim óriási kérdésem van az inverteres hegesztők lelkivilágát ismerőkhöz.
Adott egy inverteres hegesztő ha a főtrafóra ráférne még 30 menet véknyabb huzalból akkor a kimeneten 250 volt körül lenne a feszültség. Ha a huzal elbírna 40 ampert akkor használható lenne ez a készülék plazmavágásra? Mivel a karakterisztika eső jellegü ezért gondoltam vágás közben a feszültség 100 volt körüli lenne.
Van külön hegesztőtrafós téma.
Hegesztő trafó készítés Ilyen néhány menetes szekundernél felesleges új huzal után kajtatni. Leégeted a régi zománcot, kilágyítod, majd vékony bélésselyemmel betekered. Akár a 2 szálat együtt. Fontos! A kész tekercset alaposan be kell itatni lakkal, ne tudjon mocorogni, mert azért dörzsölik ki egymást a menetek.
Szia,
van két IGBtm,amik adatlapját nem sikerült megtalálnom - H20R1202 - GGU831 -ezt írja rajtuk,mi a véleményetek,egy kissebb,60-70As inverterhez elég volna ? Előre is kösz a válaszokat,
Elnézést-nemvolt szándékomban félrevezetni a kolégát-de valóban van náluk kimért hozal kb 3500Hft/kg-adnak dobot is.
Szia!
Adatlap: IHW20N120R. Ne vezessen félre a típusszám, mert a tokra a H20R120-jelzést teszik. Egy elég izmos darab, úgyogy akár még jó is lehet hegesztőbe.
Kösz a gyors választ István,indulok a többi alkatrészt beszerezni... Ha sikerül megépíteni,majd beszámolok...
sziasztok.vettem kb 5éve az obi -ban egy olasz invertet.azóta is sokat hasznaltam,kifogástalanul,de ugy vettem észre hogy szép lassan gyengül az árama,ugyanolyan potméter állásnál.tudnátok segiteni ebben hogy milehet a baja? vagy hogyan lehetne ezt orvosolni?köszi a választ.
Szia,valószínűleg a hálózazi elkó-elkók kapacitása csökkent,ha kicseréled jó minőségűre ismét a régi lessz...
Elég az a 2db egy 100A géphez is! Jól bírja a frekit!
75'C-on kb 250W disszipációval kell számolni az ehhez való hűtő bordát úgy válaszd meg!
Ezt senki sem gondolta, én csak azt írtam meg, hogy Kerepestarcsán nem a Ravill van, hanem a Villért. Drót náluk is van.
A Ravillnak hol van az a boltja, amiről te írsz?
Valóban jó ötlet ez, de most így üzemel. az eredeti 2*8mm-es huzal megvolt hozzá leégetett szigeteléssel. Ez a huzal lett újraszigetelve, de a vastagabb szigetelés miatt sokkal kevesebb menet jött ki a huzalból, ezért nem megfelelő a működés. A gép kb. 3 tekercselőnél járt, de persze, nem az eredeti menetszámokkal tekerték meg, azóta sem működik rendesen.
Erdgab köszi a válaszokat! A többieknek is köszi!
Nos a fötrafót 2 db E65 ös magra tekerem fele fele menetszámmal. 10 menet primmer 3 menet szekunder és soros a két trafó elforgatva egymástól a csatolások kivédése végett. A szekunderek a primmer közé lesznek betekerve a jobb csatolás végett. A primmer keresztmetszet 5mm2 a szekunder 24mm2 lesz teflonnal és üvegszövettel szigetelve sodrott rézhuzalból. A lakk valami vízbázisú parkettalakk lenne ha nincsen ellenvetés. Megfelelő e 100C fokig? Mit gondoltok erröl? Én ilyet még nem használtam erre a célra . Jah és honnan lehet beszerezni a 150A es Fast diódákat? Kicsit viszketek a több párhuzamos kapcsolásán. Nem korrekt a dolog teljesen mégha müködik is .
Ha nagyon viszket akkor csinálj több szekundert és külön-külön egyenirányísd, a fojtókat is rakhatod egy magra, több külön szálból.
(Kicsit összetettebb, de könyebb szerelni.)
Elég robusztus példányok, én a helyedben elgondolkodnék a 3-fázis betápon is, és akkor 150A se lenne gond nekik folyamatos üzemben
(Mondjuk ez elég kockázatos úgy, hogy 2db-od van) Miből bontottad? Vagy honnan szerezted? Ha megszabad kérdezni.
A fojtókat teheted külön magra is, kisebbekre, akkor mégegyszerűbb.
Felesleges a jobb csatolás a primer és a szekunder között, lévén, hogy az üresjárási feszültség mondjuk 60 V, ahol meg hegesztesz, az 26 körüli. Tehát, a tekercselés szórt induktivitása miatt nyugodtan eshet a feszültség, annyit úgysem fog esni, hogy ne jöjjön ki belőle a 26 V-nyi ívfeszültség. És így jóval egyszerűbb megcsinálni.
Köszi a választ! Végülis teljesen logikus , hogy egy kis szórás jót is tesz , mert igy adott áramhoz nagyobb szórás mellett hosszabb bekapcsolási idövel valósul meg az igbt nél.
nehéz nem elvonatkoztatni az inverteres technika meg a régi hagyományos hegesztőtrafó közt. Itt is ugyanolyan karakterisztika szükséges. Magyarán vagy elfütjük a felesleges feszt a szükséges áramok mellett vagy inkább elszórjuk ami nem termel hőt és e mellett még a szabályozásra is bizzuk. Sajna a főtrafónál le kellett menjek 20mm2 re hogy elférjen. A jó és biztonságos szigeteléseknek nagyobb szükségét látom mint némi Bi növekménynek. Mit gondoltok ezzel a keresztmetszettel milyen Bi vel lehet számolni? A primmer 4mm2.
Kerestem de nem találtam a Maci javított/módosított rajzát. Több helyen írjátok, hogy módosul a gate ellenállás azthiszem a snuber. van valahol javított rajz vagy leírnátok, hogy akkor mik is módosultak időközben ? nehogy valamit kihagyjak. Köszi.
Azt ne feledd,hogy egy erős trafó nem váltja meg a világot,ha a többi erősáramú rész esetleg nem bírja a strapát.A két EE65 magra kevesebb menet is elég lett volna az adott frekvenciára.A két magot egymás mellé is lehetett volna tenni,nem lett volna fontos a két különálló sorosan kötött trafó,de Te tudod mi az elgondolásod.Módosított rajz újabb nincs fent,katt javasolt némi változtatást az IGBT-k G meghajtása kapcsán az ellenállások átrendezésével és több zéner beiktatásával.A Bi. értéket még korai lenne megjósolni.Ha csak a trafót nézzük akkor a 100A vagy talán még több is folyamatosan elképzelhető.A snubber kör nem lett módosítva,javaslatok születtek,konkrét kísérletet senki nem végzett tudomásom szerint,így újabb megbízható megoldás ebben az áramkörben nem született.A változtatásokkal csak okosan,egy erősebb trafó erősebben is "rúghat" vissza,lehet,hogy mást is módosítani kell.
(#798758) katt válasza pimi9 hozzászólására:
"A gate-et összekötő 0.5ohm-os ellenálások helyére tegyél egyenként 5-10ohmot, a 4R7-et pedig dobd ki. (Így az igbtk gateje nem lesz olyan szorosan összekötve, és nem fog előfordulni az, hogy az egyik már akítv tartományban van, mikor a másik még be se kapcsolt." Igen, ezt már néhány hónapja javasoltam, de nem lett kijavítva a rajz... szerintem most sem lesz. És aki elkezd egy Macit építeni, az a töredékét sem olvassa el ennek a topicnak... Igen, ezek nem igazán párhuzamosíthatók, mert pl. azonos áramnál, növekvő hőmérsékletnél csökken a rajtuk eső feszültség. Erre, több áramot visz az adott IGBT, ezért jobban fog melegedni, aminek hatására még jobban csökken a rajta eső feszültség. Persze, hogy nagy esélye van a hőmegfutásnak. És ennél az IGBT-nél ez 40 A vezetett áramig így van. Vagyis addig negatív az UCEsat hőmérsékletfüggése. Szerintem, nem célszerű nagyon szorosra csinálni a gate meghajtó trafót. Azzal nagyon nőnek a zavaráramok, amik visszajutnak az elektronikába, hiszen nőni fog a primer-szekunder közötti kapacitás is. Az IGBT-s fokozat meg ugye egy jó gyors élmeredekséggel működő négyszöggenerátor, ami a trafó kapacitásán keresztül van összekötve a vezérléssel. Az igaz, hogy a bekapcsolása az IGBT-knek gyorsabb lesz, de miután úgyis induktív terhelésre dolgoznak az IGBT-k, nem jelentős, ha nem olyan gyors a bekapcsolásuk. Én inkább kevésbé szoros csatolást használnék, még annak árán is, hogy kicsit megnő a bekapcsolási veszteség. A visszajutó zavaráramok sokkal több problémát okozhatnak... pl: Lacza16 hegesztője a terminál fórumon. Ez a nyák nagyon rossz. Simán lehet túlfeszültség is, nagyon hosszú fóliákkal vannak bekötve a diódák, a zenereket az IGBT-k gate-emmitterére közvetlenül kell ráforrasztani, nem pedig úgy, hogy van egy fóliaszakasz, ahol még a nagyáramok is mennek ( bal felső zener. Miután úgysem lehet teljesen szimetrikusra megcsinálni a gatek-hez való fólia hozzávezetést, minden IGBT-re illik tenni egy zenert. A 2,2 ľF-os kondi ne a szélén legyen, hanem valahol középen, hogy minnél közelebb legyen a félvezetőkhöz. Általában úgy kellene megtervezni egy ilyen panelt, hogy a 2,2 ľF a tranyók emmittere, kollektora, meg a diódák a legközelebb legyenek egymáshoz. Ha túl nagy helyet foglalnak el a félvezetők, akkor lehet úgy is csinálni, hogy két db 2,2 ľF-os van benne. Az IGBT-k között nem kell ekkora helyet hagyni, itt a mm-ek is számítanak. Ha ez a nyák 110 x 130 mm-es, akkor egyes fóliák nagyon közel mennek egymáshoz, simán előfordulhat,hogy egyszerűen áthúz a 300 V, aztán már kész is a baj. Legalább 3 mm helyet szoktam hagyni 400 V-ig. |
Bejelentkezés
Hirdetés |