Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » DCF77 óra Nixie-csövekkel
Köszönöm mindenkinek aki legalább gondolkozott a fagyós, újraindulós órámon! Már több mint két órája megy gond nélkül, azt hiszem jónak nyilváníthatom. Végülis a 7805nem melegedett, de azért raktam rá hűtést, kicseréltem a quartz kristályt a 22pF kondikkal együtt, valamint a 7805 kimenetére tettem egy 100µF/16V elko-t. Hogy melyik művelet okozta a javulást az nem tudom, de a lényeg, hogy nagy valószínűséggel jó. Ha estig nem hibázik akkor végleg jónak nyilvánítom!
Bocsi nem volt egyértelmű a kárpitra vonatkozó kérdésem: Arra lennék kíváncsi, hogy milyen anyagot használtál kárpit gyanánt, hogy ilyen szép lett. :hide:
Mégiscsak ergya... 2óra40perc üzem után nyomott resetet... nincs ötletem!!!
![]() ![]() ![]()
Nem volt közen áramszünet egy pill-ra? Lehet hogy nem az óra hibás, hanem valaki bazi nagy induktív terhelést sütöget a hálózatra (porszívózik) attól fekszik meg az óra, néz körül a 230v környékén.
![]()
A nagyfeszt mivel állítod elő? Trafóval, vagy a boost konverterrel? (Tudod ez a 555-tel működő FET-es nagyfrekis cucc.) Ha a 230V környékén lesz a hiba esetleg tegyél be egy zavarszűrőt.
A nagyfeszt mezei trafó adja, tisztességesen pufferelve, a kis és nagyfesz egyaránt. Szerintem áramszünet sem volt, az összes többi óra rendesen megy. Jövő héten kicserélem a 7805-öt is, hátha gyári hibás.
Szia!
Mindjárt itt is van vagy kétféle lehetőség. Az egyik egy erősebb PC táp ventillátorból kialakítva, (12V/2.6W-3W-os típus), ezt javasolnám elsődleges megoldásnak. Néhány felvételben az elkészítéséről a PC_Ventis állományban. Ennél egy 555 és egy FET a forgótrafó meghajtásához, az áramkörre bővebben még visszatérünk. A másik már komolyabb felépítéssel készült, itt fazékmagos áramátviteli megoldást alkalmaztam, de ez egy videóból származó hosszútengelyű Capstan motorra építve működik. Erről csak annyit, nagyon erős a motor, ezt a terhelést vígan elviselné. A fazékmagos forgótrafó meghajtása már a propeller clokk-ból ismert bázisáramkörrel dolgozik tökéletesen, de az előbb említett is megfelelhet hozzá.
Autókárpitnak hívják, de a gyakorlatban sima fekete filc ez. A ragasztó meg nem üt át rajta és ez a tök jó benne. Nem túl vastag anyag, és tök szépen lehet vele dolgozni.
Köszi szépen a képeket ! Ezen a fazékmagon gondolkoztam , de nem is mertem álmodni sem hogy működik! A menetszám, huzalátmérő publikus ?
Sziasztok! Én is belekezdtem a Mule2-be. Holnap megyek alkatrészeket venni, ami meg itt nincs azt megrendelem...
![]()
Hiachi H1833B. Made in Japan. Az egész egy nagy darab kerámia...
![]()
Sziasztok!
Az SW3 nem kell, vegyetek bele egy 5V-os, belső oszcillátoros kerámia csipogót inkább...
Az sw3 csak a kompatibilitás miatt van benne, ha valaki Mule1.3-at akar építeni ezzel a panellel és később lép majd szintet Mule2-re.
![]() ![]() ![]()
Nem, inkább nixi, marad
![]()
Inkább a sony tv alatti két kis aranyos micsoda?
![]()
Szia!
Látom, elkezdted építeni a Mule2 verziód, aminek nagyon örülök. Közben, hogy most van egy kis szünet, elkezdtem építeni egy RC5x_4*16-os távirányítót. A programot Hp41C fejlesztette, a nyákterveket patexati készítette. A lényeg, alkatrészek (nyomógombok) keresése közben ráakadtam egy alfanumerikus 16 dekádos VFD-re, már el is feledkeztem róla.
Üdv! Kérdésem lenne:távirányítót építeni kell, vagy megy "mezei" távirányítóval is a rendszer? Volt valami tapasztalatod, amire figyelnem kell a beültetésnél? @MrBrown: Az a két cső egy ál nixis/numitron óra kijelzője lesz, normál 7 szegmenses ledkijelzők egyébként, ha beválik építek belőle alfanumerikusat is.
Azok ha jól láttam 7 szegmenses LED kijelzők! :beka3:
Szia!
Nem kell építeni távirányítót, ha van valamilyen univerzális, amit a Philips RC5 protokollra lehet programozni. Pl.: URC22B. Jó lehet még régi Philips TV távija is, ehhez nem kell sok funkciót tudni. Pl. a képen látható is bőven megfelelhet.
Sziasztok! Beindítottam félig a mule2, hardverét. Sajnos nem jöttek meg az alkatrészek, így a beültetés folytatása helyett a régi mule programját hozzáalakítottam a félig kész órámhoz. Egy átkötés hiányzott a panelról, azt pótoltam. A tervben 10k-s ellenállások vannak a gombokhoz, de azzal nem működött a rendszer, ki kellett 5k-ra cserélnem őket. Es alkalmaztam a "kompatibilitás" jumpert (J1) mivel nem volt 20Mhz kvarc sem ezért a jól bevált 3,2768mhz órakvarcal jár most az óra. A tápot a régi próbatápom szolgáltatja. Estére rábiggyesztem a DCF vevőt, ha lúd hát legyen kövér.
![]()
Sziasztok! Elkészültem a Mule v2 beültetéssével, megyek csicsikálni....
![]()
Mi a különbség a numitron és a vfd cső között?
Az LD8035e az VFD?
Szia!
Ha jól olvastam a wikipédián akkor minden numitron amivel számokat lehet megjeleníteni, akár nixie, akár vdf, akár led. Az LD8035e természetesen VFD.
Nem kinevetni! Egy VFD csöves órát építenék, de alapvető hiányosságaim vannak a cső terén.
Csatolok egy képet a lábkiosztásáról, és leírom mellé a próbálkozásomat, ugyanis kipróbáltam a csövet. Konkrétan LD8035e csőről van szó, az adatlapját csatolom, és a lábkiosztását is. A kérdésem az, hogy mit is takar a "rács" :hide: ....? Mert első körben egy szimmetrikus tápos labortápról próbáltam ki, méghozzá, hogy a két oldalt össze kötöttem, és a negatív oldal volt a 0,7V-os fűtés, a +24V-os "jel"-et meg a pozitív oldalon 24V-ra feltekert feszültségből adtam neki. Ez idáig tök jó is volt. De nézegettem az adatlapot, lábkiosztást, és nem tudtam mi is az a "G". Persze csak később olvastam el, hogy a "G" rácsot takar. Namost a rácsról némi fogalmam van, de alapvetően tisztázásra szorul! Mondhatni nincs fogalmam róla ![]() A történet úgy volt, hogy csodálkoztam miért is annyira halvány a kijelzés 24-25-nál. Ekkor feljebb tekertem a feszt 30-35-40V-ig, ekkor már elfogadható volt a kijelzés fényereje, de még mindig messze elmaradt az elvárttól, főleg, hogy olvastam róla, és azt írták, hogy túl nagy is a fényereje, és hogy simán visszább kell venni... A lényege a kérdésemnek ennyi bevezető után, hogy a szegmenseket úgy sikerült megfelelő kijelzésre bírnom, hogy az adott szegmenssel együtt a "G"-rácsot is feszültség alá helyeztem a 24-25V-al. Ekkor tökéletes volt a fényerő, sőt túlságos is, így 15V elég is lesz neki. Ez így megfelelő üzemeltetése a csőnek? Így kell bekötni, hogy mindig az adott szegmenssel együtt a "G" rácsra is ugyanazt a feszültséget kell adni? Itt annyi sok okos ember van, nyilván semmiből áll erre választ adni. Meg ez a rács minek kell bele egyáltalán, mit csinál ez? Nem a rácsot fűtöm véletlenül? Köszi a választ!
"A rács vezérli az elektronok áramlását a közvetlen fűtésű katódból, az anódfelé. Amikor a rács pozitív feszültséget kap az vonzani, fogja a negatív töltésű elektronokat, amik így keresztül repülnek a rácshálón, hogy a szintén pozitív töltésű anódot elérjék. Ha a rács negatív feszültséget kap (a katódhoz képest), az taszítani fogja a szintén negatív elektronokat így megakadályozza azok továbbjutását az anódra."
Idézve: elektroncso.hu
Ezen keresztül is el tudnád magyarázni a saját szavaiddal? Bővebben: Link
Tudom, hogy ez a cső nem teljesen ilyen, de ez a kép legalább szemléltet. A JLH könyvet is elolvastam úgy két éve kb a negyedéig, de abból sem értettem sok mindent, így jobbnak láttam ha pihentetem magamban a témát, de most "élesben" is szükségem lenne rá. Szóval ha saját szavaiddal elmondod akkor talán jobban megértem.
Ez tulajdonképpen egy közvetlen fűtésű vákumcső, trióda. Hasonlóan a varázsazemekhez, az anód be van vonva egy anyaggal, ami az elektronok becsapódásának hatására világít. Minden szegmens egy külön anód, melyre pozítív feszültséget kapcsolunk, világít. A becsapódó elektronok mennyiségét, (áramát), ezzel a fényerőt a ráccsal szabályozhatjuk, meg természetesen az anódfeszültséggel is. Az adatlapon ott vannak a határadatok, és a vezérlés módja is. A ráccsal lezárhatod az egész csövet, ennek multiplexelésnél van jelentősége.
Tehát, ha a rácsra pozitív feszkót kötsz akkor gyorsítja az elektronokat az anód felé. Ezért lett neked nagyobb a fény, amikor a rácsot is bekötötted. Gondolom amikor szabadon hagytad a rács lábát akkor nagyjából semleges töltésű volt, ezért nem akadályozta, de nem is segítette az elektronokat, ezért volt kicsi a fényerő. Amit linkeltél képet szerintem nem kijelző csövet ábrázol.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |