Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Minden, ami modell
Helló mindenkinek!!
Van egy rc modellhelikopterem aminek az akksija megadta magát.A kérdésem a következő lenne:450mAh-ás akksi helyett be lehet-e rakni egy 600mAh-akksit? Nem tesz valami kárt a helikopterben?Az eredeti akksi 6 cellás,7.2V-os, az új pedig ugyanúgy 7.2V és 6 cellás csak 600mAh-ás. A válaszokat köszönöm. Üdv.: Peti
Jelen fizikai tudásom szerint semmiféle kárt nem tesz ha megfelelő módon kötöd be , a kapacitása nagyobb tehát tovább fogja bírni!
Köszönöm szépen a választ!!!
Üdv.: Peti
Sziasztok, megtudná mondani nekem valaki hogy a modellezésben miért nem használnak zselés ólom akkumulátort, miért van minden készülékre (esetemben kefés szabályzó) feltüntetve hogy. LiPo, NiMh vagy, NiCd,ezek a készülékek tönkremennének a zselés akkumulátorral való használattol?
Köszönöm.
Szia. Mert nagyon fontos a súly, Ah kapacitás és az akkuból kivehető kisütő áram ami manapság 20 C vagy több.Ittvan a kezemben egy zselés aksi 600 gram-- 3.6 Ah-- és 6 voltos ,talán 2 amper kisütőáramot elvisel.
És egy Li-Po ami 2.2 Ah és 11.1 voltos-- kisüthető 30 C !!! vel ( azaz 66 A) A súlya meg 160 gr. Van különbség ugye ?? Nehezen tudom elképzelni hogy menne a repcsim egy zseléssel. Max egy etetőhajót hajtanák zseléssel. U:I: minden akkunak van felhasználási köre amire alkalmas .
Szia
Ezt is szeretném etetőhajót,csak ha az van feltüntetve pl:a szabályzora hogy,LiPo-rel x fesz és, NiMh x fesz,akkor nem fogom tönkretenni zselés akkumulátorral.
Etető hajónak pont jó a zselés, mert kell a "tőkesúly " a stabilitás miatt.Ha választhatol a zselés akksik között , akkor lehetőleg ne "készenléti :pl riasztóhoz "ajánlottat szerezzél.Vannak nagyobb árammal is terhelhető fajták amiket Pl kismotorban önindítózásra is lehet használni. Ha az ESC ben be lehet jumperelni az akku tipust , az azért van hogy ne merítsd túl az akkut ugyanis a szabi egy bizonyos fesz szintnél lekapcsolja a motort.
Más: ha én etetőhajót csinálnák, vennék egy olcsó 12 voltos akkus fúrógépet : ugyanis abban benne van minden ami kell. Egy szervóval mozgatnám a fordulat szabályzóját.
Ezen adatokkal rendelkező motorhoz hány Ah akkumulátort lenne érdemes használni
12v mellet? névleges feszültség: 12V feszültség tartomány: 6-12 V üresjárati fordulatszám: 12000/ min üresjárati áramfelvétel: 0,4A áramfelvétel max hatásfoknál: 2A rövidzárlati áramfelvétel: 10A
Na ehhez nem értek. Gyakorlati dolgokban 0 vagyok , elméletben kevesebb. De ha rövidzárban 10 A "megszorul a tengely, vagy feltekeri a hinárt ) az akkunak ki kell bírni, vagy valami védelem kell. Az akkus fúrókban 1.7----2.5 Ah akkuk vannak .Annál azért nagyobb legyen 12 voltos. De más is hozzászólhatna aki ért hozzá.......
Üdv mindenkinek!
egy ideje én is "megőrültem", ESKY Lama v4-el kezdődött, azóta összedobtam egy f22"laptort"(impelleres vaddisznó), meg egy kisebb mustang szerű habrepcsit. egy homemade kefés szabályzón erőlködök,(tudom, google a haverom..) a problémám az, ha az 1-es, 2-es ch joyt tologatom, akkor beletol, vagy húz a 3-as ch ba. A probléma nem jelenkezik akkor, ha sz 1-es chra rakom a szabit, szerintem a komparátor rész müködik, úgyhogy csak a PPM-et állítgatom a joyokkal, az szívózik velem. Sajna PIC- hez nem tudok hozzászagolni, de mindenképpen szeretnék maradni a " HOMEMADE" verzíónál.
Bocsánat, lemaradt, hogy a 3-ch van gázkar.
A TX a Lama v4 távja, az RX Corona rs410.
Lassan kezd összeállni a szabim, még 1-2 dolog van vissza, remélem azért kapok pár mankót az építéshez. Hogy miért homemade? CSak a kihívás miadt.
En sem nagyon ertek ezekhez, de serintem az ugynevezett MIX az, ami hulyiti a cuccodat. Ha egy helikoptert mondjuk elinditasz elore, akkor a lapat szoget fog bezarni a vizszintessel es igy az emeloero egy resze elveszik, tehat sullyedni fog. Ez lehet kompenzalni a taviranyiton, hogy ilyenkor mennyi plusz gazt adjon, hogy tartsa a szintet lehetoleg.
Minden fobb manoverre meg lehet adni, hogy mennyi gazzal kompenzaljon. Ezt valami gorbefelevel adjak meg, par ertek (talan ot). Ezeket kellene 0-ra venned es akkor nem lesz kompenzalas, ergo nem dumal bele a masik csatornaba. Nem tudom, hol lehet ezt kiszedni, de szerintem akar egy kezdo modellezo is csipobol loki a valaszt.
Nincs mix egyik csatornán sem, értem mire gondolsz, a gyári szabikkal nincs ilyen gond, más jellegü a problémám.
A komparátor résznél fix freki van a "szabimban", és a ppm kódolás miadt csúszkál a csatornám kb 1-1ms-ot pluszban, mínuszban a joyok állásától függően. ezt szeretném kijavítani, kiiktani. A TX- em nem programozható, sima egyszerű 4ch 35mhz-es táv. Lama vevőjében van a mix, de az is 3-4ch-t mixeli.
A másik ésszerü ellenvetés a válaszodra, hogy: az aileron(csűrö) joy mozgatásánál is feljebb tolná a tolóerőt mindkét irányba mozgatva. Az érvelésed teljesen logikus, de nem ismeted a távomat. Köszönöm a tippet, szerintem te többet tudsz a modellezésről mint jópár kezdő. aki csak csapat a ketyeréjével.
Akit estleg érdekelne majd a kész, működöképes szabit terve, az szóljon nyugodtan, de szívesen fogadok bármilyen segítséget, hozzászólást az építéshez.
Hali
Érdekelne a szabi kapcsolása. A hasonló helik adó- vevő egységeibe furcsa dolgokat integrálnak.Rendszerint egyedi kódolást alkalmaznak,hogy másik vevővel vagy adóval ne is menyen, ezért nem lehet átlagosnak tekinteni. A 1-1 ms eltérés az szerintem sok,ha az átlagos működest nézük.A gyári szabályzók meg nem reagálnak olyan gyorsan a változásokra üdv jalos
Hál'istennek a távomban nincs semmi "csavar", gyári szabival, meg szervókkal megtüzdelve teljesen jól működik. A hommemade-m még nagyon tervező asztalon van. Szinte teljesen egy szervó IC koppintása lesz, csak
nincs hátramenet. Nagyvonalakban: szervójel-monostabil-szervó mono difije- a difi nyújtás, és itt álltam meg.
Igazad van, az eltérés 0.5-0.5 ms a két csatornából, a lényeg, hogy zavaró nagyon. ha sikerül valamit kitalálni a nyújtott difire, akkor mehet is a jel a FET-re. Persze elötte a képletek, számolgatások, próba, aszt ergye -Panelra!!
Hetvegen lesz szabadidom, szkennelek semakepet, es irok alkatresz listat
Sajnos elbuktam. Egy nagyon jó ismerősömmel, aki szaki az elektronikában végigrágtuk magunkat a témán. úgyanoda jutottunk ahonnan elindultunk . A kapcsolásomat feltöltöttem, hátha valakit megérint az ihlet. Még nem adom fel, muszály valami megoldásnak lennie!!
Hali
Én is építettem régebben szabályzót , mivel drágának találtam .Ez egy megoldás a problémádra . Nem az én ötletem de,működik . Megvan nyákrajz is valahol papíron. Remélem tudtam segíteni. Üdv Jalos
Köszönöm a rajzot, az első szabim is ugyan ez, csak én lm358-at, meg lm393-at raktam bele, és nem optóztam. Most már tényleg nem értem, hogy mi a pi--a van. hogy a nemiszervembe működik másnál?? 2.2µF koni a szűrübb imulzusra is magasabb feszre töltődik, nem csak a hosszabbra. Félgázon akkor is belematat... Mi lehet az amit elronthattam, kinek milyen távja van, melyik csatornán van a gázkar?
Hali
Emlékeim szerint HITEC ECLIPS 7-es rádióm volt és hajóba került a szabályzó.Az optó rész is benne volt,lehet nem véletlen tervezték bele.Volt valami szívás vele,de ha jól emlékszem ic baj volt. Üdv Jalos
Hali
Elnézést de ez volt az után épített verzió. Hiatec -en 4ch a gáz .
Az optót galvanikus leválasztásra van csak benne, igazából mindegy hogy optó, sima tranzisztor, vagy müveleti erősítő, csak az ellenállásokat kell átszámolni, ja esetleg a kondit is. Ha nincs igazam, örülnék, ha szólnátok, kijavítanátok. Neked milyen vevőd van Jalos?
Hali
Jelenleg egy Multiplex Royal Evo 9 rádióval repülök .Vevőm több is van Jeti Rex 4,HITEC Mini 5ch,Hitec Dual 8ch. Pontos magyarázatot nem tudok mondani az optós leválasztásra, viszont jelformáló szerepe csak van a galvanikus leválasztáson kívül.Ha butaságot beszélek javítsatok ki. Üdv Jalos
Az optó nagyobb zavarvédettségre használják, mivel nem galvanikus a kapcsolat a vevő és a szabályzó között.
Bárhonnan nézem logikailag minden homemade szabinál fennál a probléma, fullgázon és nullán semmi, a kettő közöt gáz. Vagy más vevők eltárolják a jelet, és a kimeneteken egyszerre küldi ki a szervójelet azonos időkőzönként? meg tudná ezt nézni valaki nekem? Például: 3-4ch- t szkóppal nézni miközben az 1-2est mozgatjuk. |
Bejelentkezés
Hirdetés |